Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 07 Jul 2018 07:33

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Helemaal goed, dan open ik gewoon een nieuw topic. Bedankt voor de felicitaties!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Jul 2018 08:02

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Gefeliciteerd Poeke! Leuk dat je mee komt schrijven!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Jul 2018 08:54

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Sunshine, gefeliciteerd!
Ik denk dat t idd leuker is als je een nieuw topic opent, en hopelijk sluiten er veel nieuwe bij aan!

Poeke, gefeliciteerd! Gaat alles goed?

Mbt ziekmelden, ik vind t erg lastig te bepalen waar mn grens ligt. Het gaat tot nu toe tegen t randje, bij een beetje drukke dienst zijn heel mn billen stijf, loop dan als zo'n hoogzwangere haha. Gaan zitten is dan soms juist vermoeiend omdat t van korte duur is en ik dan weer omhoog moet. Tot nu toe afhankelijk van de dienst zelf, maar dat is zo lastig te voorspellen. Vraag vanuit regiebegeleider was dan ook of ik minder reeksen 'moest', of kortere diensten. Maar ik weet t niet. Want t gaat nu, maar net. En juist daarom vind ik t lastig.

Lekker uffe! Heerlijk genieten!
Ik zag trouwens dat je al je meisjeskleding verkoopt, wil je dat niet bewaren mocht dit nu een meisje zijn?

Hier moet de zolder vandaag gepoetst worden en dan is ie zo goed als klaar! En morgen komen de meiden van vriend, dus dan is t weer een drukke bedoeling ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Jul 2018 10:14

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg: ja nu gaat het gelukkig weer goed. Maar als mensen met Hg zich zo voelen als ik donderdag. Pffff dat zou ik slecht trekken.
En je hebt gelijk hoor als het niet gaat dan is dat zo. En iedereen is vervangbaar. Als er bij ons iemand plots uitvalt blijft de boel ook wel draaien.

Uffe: fijn een weekendje samen!! Geniet ervan.

Elro: dat is ook lastig te bepalen ja. Want een korte drukke dienst kan misschien net zo pijnlijk en vervelend zijn als een lange minder drukke dienst. En wat moet je dan he.

Gefeliciteerd ik geloof sunshine en poeke!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Jul 2018 11:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik ben er ook weer. Even snel voor nu, want moet zo weg. Ben wat afwezig geweest door de nodige omstandigheden m.b.t. onze dochter. Inmiddels is alles weer een beetje rustig geworden, waardoor ik weer wat meer energie heb. Ook om hier wat bij te lezen en weer te reageren.

Hier gaat alles verder goed met mij en de baby. Ben inmiddels 13w4d. Heb al aardig wat echo's gehad en we hebben de baby al vaak mogen bewonderen. Alles ziet er prima uit, het is al lekker beweeglijk hebben we op de echo's gezien. Zo leuk! Ben 8 januari uitgerekend. Heb verder weinig kwaaltjes, op dood- en doodmoe zijn na :wink:

Ik ga vanavond even op mijn gemak bij lezen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Jul 2018 12:26

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lastig, werken in de zorg is sowieso zwaar natuurlijk! Warm om de zolder te poetsen, wel fijn dat het straks klaar is! Hoe vaak zijn de dochters van je vriend bij jullie Elro?

Parisienne, fijn dat het goed gaat! Niets ernstigs hoop ik et jullie dochter?

Poeke gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt schrijven!

Ik ben geslaagd. Heb 2 bikini's gekocht. Heb gewoon 2 cupmaten groter dan normaal en ben pas 17 weken haha!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Jul 2018 10:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat goed dat de zolder (bijna) klaar is, Elro! Bij ons moet de verdieping van de schuur nog afgemaakt worden. Dan kunnen alle spullen van de 'troepkamer' daar heen. Wordt de rommelkamer de nieuwe kamer van onze dochter. En krijgt de baby haar kamer. Hier nog genoeg te doen dus.

Fijn dat je je weer beter voelt, JustMeDaan.

Niets ernstigs met je dochter Parissiene? Waarom heb je eigenlijk al de nodige echo's gehad? Wel fijn, vaak kijken :) Fijn dat het, op de moeheid na, verder goed gaat.

Uffe, goed dat je zo lang hebt gewacht met bikini' s kopen dan. Twee cupmaten is best wat! En fijn dat je geslaagd bent. Ik vind bikini's lopen altijd een ramp. Gelukkig pas ik mijn normale nog prima.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Jul 2018 13:21

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

T is een MEISJE!!
Ik had gezegd dat een jongen praktischer was (daar hebben we al veel van, en kost minder geld haha), maar later die dag vond ik t eigenlijk wel heelheel leuk, lekker weer tutten enz :love:
T eerste jurkje heb ik al gekocht :palm:
Qua kamer wordt t nu wel wat makkelijker, zoon blijft in zn eigen (kleinere) kamer, baby gaat naar de kamer van dochter die naar zolder gaat. Is al roze, dus de rest is zo gedaan haha (heb al leuke ideetjes)

We vinden t leuk. Hopelijk vind zoon t straks ook leuk, met 4 zussen om zich heen :angel:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Jul 2018 13:29

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh wat leuk een meisje erbij!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Jul 2018 14:51

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat leuk Elro! Jullie zoon gaat zich wel redden hoor!

Ik bewaar trouwens alleen de leukste dingen. Anders moet het toch 3 jaar liggen en dan wil ik toch weer wat anders! Ik ken mezelf haha!

Ja ik vind het ook echt veel, nu had ik wel het idee dat deze bikini wat kleiner viel, m'n gewone bh's heb ik.maar 1 maat groter en die zitten echt goed.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 09 Jul 2018 15:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wanneer heb je de volgende echo ook al weer? Voor dat jullie op vakantie gaan toch?
Dan weet je of je de spullen ook terecht hebt bewaard.

Ik was vanmorgen bij de vk (die afspraak was gewoon blijven staan toen ik overging naar het zkh). Mijn baarmoeder had een groeispurt gemaakt. Lag al vrij hoog, maar was ook smal. (Was bij mij dochter niet zo, dus ik ga bijna in de bakerpraatjes geloven, want lijkt erop dat ik nu naar voren ga dragen.) Mijn dochter mocht helpen met de hartslag zoeken. Ze snapte natuurlijk er niets van, maar vond het wel leuk toen we het hartje hoorden. Heel schattig.
De 20-wekenecho hebben wij 24 juli. Ben dan 20+3.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Jul 2018 18:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wij hebben idd vrijdag de echo. Ben benieuwd of de kleine dan wel het geslacht laat zien! Ik begin het steeds meer te voelen. Dat fladderende vlindertje ken ik niet zo goed, ik voel het pas als het echte trapjes worden. Wel heel leuk!

Wat leuk Meg dat je dochter dat mocht! Wij nemen F. vrijdag ook mee. Ben heel benieuwd naar haar reactie. Baby krijgt elke avond al.wel een kusje!

Ben benieuwd naar jullie buikjes al, is het al duidelijk zichtbaar? Ik dacht van wel maar m'n collega vond het echt totaal nog niet haha! Pas ook nog makkelijk m'n eigen broeken en weeg een kilo minder dan voor de zwangerschap.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Jul 2018 06:31

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg leuk dat ze haar er zo bij betrekken. Deden ze met dochter ook wel toen zoon nog in mn buik zat.. nu is meer tijdens school dus nog niet meegewerkt. Toch maar x zo plannen bedenk ik me nu.
(Morgen moeten we weer, maar we vinden 4 kids meenemen naar t zkh toch teveel;))

Uffe, spannend vrijdag!
Ik had bij E altijd alles bewaard, vandaar. Onder mom, altijd handig. Bij zoon weggegeven (geruild haha) of verkocht, en nu moet ik weer overnieuw beginnen :)

Hier voel ik haar iedere dag wel een paar keer
Buik is ook flink zichtbaar al, ondanks dat ik nog geen 2 kilo ben aangekomen.

Hier zijn mn waardes deze week iets minder. Bij aparte dingen. Vandeweek een ijsje na de bbq, toen was ie echt te hoog (maar met dit weer wil je toch een x een ijsje), e gisteren zijn we broodje gaan eten bij bakker Bart en toen zat ie ook net over de grens heen. Wel balen hoor, we hebben nu vakantie en kan zo weinig mee doen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Jul 2018 08:36

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat leuk dat je de baby steeds meer voelt, Uffe! Geeft zeker wel meer vertrouwen?
Wat lief van je dochter! Mijn dochter is er bijna niet mee bezig, hoewel ze gisteren mijn shirt opeens open trok om naar de baby te kijken, dat was de eerste keer. Misschien als redactie op het bezoek bij de vk.

Mijn buik is wel echt zichtbaar nu. Mijn ochtendbuik:
Afbeelding
's Avonds is mijn buik wel echt groter.

Balen dat je waardes niet helemaal goed zijn, Elro. Snap het helemaal dat je een ijsje wilt. Maar had je bij de barbecue dan niet ook koolhydraten op? Dat het en en was?
Had het over ijsjes ook al over met de diëtist. Ze zei dat dat af en toe ook echt wel moet kunnen. Anders wordt het echt wel een hele lange periode.
Gelukkig zijn mijn suikers redelijk stabiel. Alleen moést ik gisteren chocolade hebben (had een dikke tegenvaller gehad, dat verder niet belangrijk was, maar wel stress gaf, haha) en dat vonden mijn waardes niet zo leuk. Duh!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Jul 2018 11:23

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mooi hoor meg! De mijne is al wel groter, zal eens kijken of ik morgen de laptop open (doe dat weinig..)

En ja, met de bbq had ik paar stokbroodjes op, en hapje rundvleessalade. Niet gek veel extra. Mm waarde was 9.4, dus echtf vet te hoog..
Vandaag belde er ook een diabetesvpk mag mn waardes, en zij adviseert ook insuline te spuiten. Ik wil nog wel opletten, maar wil ook wel wat vakantie kunnen houden.
Ben wel benieuwd hoe ik ga eindigen..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Jul 2018 15:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro,kan je niet gewoon een foto met je telefoon plaatsen dan? Ik ben namelijk ook altijd te lui om iets via mijn laptop te doen.

Wat voor reuze-ijsje had je op dan? ;) 9.4 is idd hoog. Nou ik zou heel voor de insuline gaan hoor. Je zal er toch aan moeten, dus voor je vakantie lijkt me alleen maar beter dan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Jul 2018 16:10

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hoe gaat dat via de telefoon?

T was een magnum :palm: niet meest ideale ijsje haha.. 24 koolhydraten. Maar had met bbq niet heel veel stokbrood op ofzo. Dus supersuper veel koolhydraten zodat ik zo hoog zou eindigen kan ik nu ook weer niet zeggen. Ach ja
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Jul 2018 16:30

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Als je er maar van genoten hebt dan :)

Ik upload mijn foto's via 'mijn album'. Je kan de foto's dan delen via een link. De [bb]-code kopiëren en in de tekst plakken.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Jul 2018 08:05

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Afbeelding

toch maar even via de laptop, het lukte niet via mijn telefoon...


gisteren voor de eerste keer de insuline gespoten, 2/3 pizza met 2 eenheden en nog te hoog uitkomen..
edit, nu lijkt het net alsof ik een heel ongezond eetpatroon heb, maar dat valt wel mee hoor. komt nu door de vakantie, en 3 kids hier hebben en een vriend haha. en ja, ben dan wel een slappeling die dan geen nee kan zeggen. ik had wel extra sla gegeten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 11 Jul 2018 09:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Heel herkenbaar hoor Elro. Nee zeggen is zooooo moeilijk!!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jul 2018 09:43

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat een mooie buiken al Elro en Meg!

Nee zeggen lijkt mij ook moeilijk hoor, ik hoef geen nee te zeggen maar doe het vaak wel omdat ik nog zo misselijk ben. Deze week is het echt weer heel erg. Collega's zeggen ook dat ik er slecht uit zie en ik vind dat van mezelf ook. Vandaag had ik geen activiteiten op mijn werk en mag ik in overleg thuis blijven. Gisteravond diplomauitreiking gehad en ik ben gesloopt.

Wat lief Meg dat je dochter nu je shirt omhoog trok (deed ze dat thuis of ergens anders? Mijn dochter wil dat nog wel eens publiekelijk doen :palm: ).

Mijn buikje is echt nog mini haha maar er zit echt al wel wat. 's Avonds is het beter zichtbaar maar dan vergeet ik steeds een foto te maken.

Dit is met 17+2
Afbeelding
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 11 Jul 2018 11:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Grappig hoe buiken rond dezelfde periode zo verschillend kunnen zijn. Mooi hoor!

Logisch dat het lastig is, Elro. Als ik heel streng moet diëten kan ik heel goed nee zeggen, nu neem ik nog wel eens wat onder het motto van proberen, haha.

Fijn dat je vandaag thuis kan blijven, Uffe. Even tot jezelf komen. Ondanks dat je zelf ook vindt dat je er slechter uit ziet, vind je die opmerkingen van collega's vervelend? (Ik reageer overgevoelig op opmerkingen over mijn uiterlijk nu.)

Mijn dochter trok gelukkig thuis mijn shirt open. Was trouwens echt maar een keertje, nu is ze er niet meer mee bezig. Fijn dat je dochter dat openbaar doet, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jul 2018 18:22

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja heel bijzonder dat er een ongeveer even grote baby in onze buiken zit en dan dat verschil!

Nee ik vind het niet erg omdat ze het echt uit bezorgdheid zeggen. Ik vind het lastig om zelf een grens te stellen dus soms goed dat een ander het voor mij doet.

Haha gelukkig, ja en lachen dat ze dan doet!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jul 2018 06:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hopelijk doet se vakantie je dalik goed uffe!

Wie kan mij helpen met komend weekend? Wij gaan een weekendje naar ponypark slagharen en zitten dan in zo'n wigwam. Onder mom van vakantie en paar dagen was t idee; 1 dag pasta wat we hier al maken (Maar geen idee of dat lukt), 1 dag uiteten, 1 dag friet, 1 dag soep met brood.. niet echt heel goed voor de suiker..
Maar ook overdag. Willen een x lekkere broodjes halen, werkt dus ook niet. Ik neem maar een lading koolhydraatarm brood mee. Maar hoe lekkjer is bijv een broodje kroket daar..
Wat ik thuis probeer te eten is noten, kaas/worst, groenten. Maar op de noten na is de rest lastig op t park als t warm is. En t is ook lastig om niet met hun mee te doen.. vooral dan.
Gisteren waren we op een terrasje gaan zitten. Expres geen 0.0 rosebier gepakt, maar 2-3 bitterballetjes en beetje brood. Voor t avondeten wat te hoog, dus gegeten zonder aardappelen, waardoor het om 20 uur weer normaal was (En ik toen mn aardbeien kon eten die de rest als toetje had gegeten, lekker gezellug)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Jul 2018 07:29

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lastig Elro. Als wij naar het strand gaan neem ik vaak komkommer, tomaatjes, blokjes kaas mee in een koelbox/tas met koelelementen. Als je een vriezer hebt is dat misschien een idee?
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers