Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #12

<<

Anoniem248

Bericht 08 Jul 2018 19:21

Re: Wat eten we vanavond? #12

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik vind het een beetje raar dat je dat zomaar afkraakt, Viva vind dat misschien wel hartstikke leuk en dan kom jij met een enorm zure reactie. Dat is toch helemaal niet aardig?
Wij hebben ook wel eens buiten gegourmet, leuk juist. En ook de stank niet binnen. Barbecuen mag bij ons op het balkon niet, ja met gas of elektrisch (dat laatste is gewoon gourmetten XXL), hebben we allebei niet dus vonden we dit een leuk en gezellig alternatief.

Ik heb net patat met een snackje uit de airfryer gegeten.


Helemaal niks raar aan! Dat heet een mening! Als iemand zegt dat ze vleesvervangers niks vinden dat moet diegene dat lekker zelf weten net zoals ik dat nu vind.

Ja, dat heet een mening, dat klopt. Maar het leuke van een mening is dat het je een sympathieker persoon maakt als je weet wanneer je je mening niet per sé hoeft te geven en je mond beter even dicht kunt houden.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Jul 2018 19:52

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij waren uit eten bij een strandpaviljoen.
Ik had een beach burger, mijn man surf en turf en T heeft een frikandel met wat frietjes op.
Daarna nog een lekker aardbeienijsje.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 08 Jul 2018 20:08

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij aten kipsaté met satésaus, broccoli en mini aardappelkroketjes.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jul 2018 20:12

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij zijn net ook even ergens wezen eten, baby was mee en lag weer heerlijk te slapen de hele tijd. :hulde: Ik had een geitenkaassalade en appelcrumble als toetje.
❤ 7 juni 2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 08 Jul 2018 20:55

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik at heel saai spaghetti bolognese op het werk. Komende 3 dagen ben ik vrij, ga ik weer wat lekkere dingen maken/eten!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Jul 2018 21:30

Re: Wat eten we vanavond? #12

Aziraphale schreef:Nou CBl, met jouw beredenering is binnen gourmetten ook stom. Je kunt net zo goed je eten op het fornuis in een normale pan bereiden aangezien een gourmetstel is afgeleid van normale pannen op een normaal fornuis. Dus.

Gniffel :-)

caribbeanlover schreef:
Viva schreef:Wij gaan buiten gourmetten :-)


Dat hebben wij 1x gedaan bij mijn schoonouders en vond dat zo stom. Die apparaten zijn uitgevonden voor binnen en moeten afleiden van de bbq omdat je die niet binnen zet buiten de tafelversies om dan he.
Sorry, maar vind dat buiten doen echt niet voor buiten geschikt.


Dat is dan inderdaad jouw mening.
Wij gourmetten juist buiten omdat je binnen na 3 dagen nog ruikt dat je gegourmet hebt. Daarbij vinden wij het juist leuk buiten aangezien wij geen BBQ hebben en de skottelbraai alles heel gauw klaar heeft. Onze kids vinden het geweldig om zelf vleesjes erop te leggen of pannenkoekjes/eitjes te bakken in de pannetjes. Dus voor ons is het geslaagd.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2018 21:36

Re: Wat eten we vanavond? #12

Viva schreef:
Aziraphale schreef:Nou CBl, met jouw beredenering is binnen gourmetten ook stom. Je kunt net zo goed je eten op het fornuis in een normale pan bereiden aangezien een gourmetstel is afgeleid van normale pannen op een normaal fornuis. Dus.

Gniffel :-)

caribbeanlover schreef:
Viva schreef:Wij gaan buiten gourmetten :-)


Dat hebben wij 1x gedaan bij mijn schoonouders en vond dat zo stom. Die apparaten zijn uitgevonden voor binnen en moeten afleiden van de bbq omdat je die niet binnen zet buiten de tafelversies om dan he.
Sorry, maar vind dat buiten doen echt niet voor buiten geschikt.


Dat is dan inderdaad jouw mening.
Wij gourmetten juist buiten omdat je binnen na 3 dagen nog ruikt dat je gegourmet hebt. Daarbij vinden wij het juist leuk buiten aangezien wij geen BBQ hebben en de skottelbraai alles heel gauw klaar heeft. Onze kids vinden het geweldig om zelf vleesjes erop te leggen of pannenkoekjes/eitjes te bakken in de pannetjes. Dus voor ons is het geslaagd.


Dan doe je toch wat fout! Gewoon alles open zetten zo simpel is dat. Doe je dat niet, dan blijft het echt niet 3 dgn hangen hoor.
Vleesjes arghhhh wat een vreselijk woord sowieso die verkleinwoorden zo onnodig!
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2018 21:38

Re: Wat eten we vanavond? #12

Maple schreef:
caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik vind het een beetje raar dat je dat zomaar afkraakt, Viva vind dat misschien wel hartstikke leuk en dan kom jij met een enorm zure reactie. Dat is toch helemaal niet aardig?
Wij hebben ook wel eens buiten gegourmet, leuk juist. En ook de stank niet binnen. Barbecuen mag bij ons op het balkon niet, ja met gas of elektrisch (dat laatste is gewoon gourmetten XXL), hebben we allebei niet dus vonden we dit een leuk en gezellig alternatief.

Ik heb net patat met een snackje uit de airfryer gegeten.


Helemaal niks raar aan! Dat heet een mening! Als iemand zegt dat ze vleesvervangers niks vinden dat moet diegene dat lekker zelf weten net zoals ik dat nu vind.

Ja, dat heet een mening, dat klopt. Maar het leuke van een mening is dat het je een sympathieker persoon maakt als je weet wanneer je je mening niet per sé hoeft te geven en je mond beter even dicht kunt houden.


Ik zeg en bepaal zelf wel wat ik doe! Een vreemde zoals jij gaat mij echt niet vertellen wat ik beter kan doen. Anderen zeggen ook gewoon alles dus mag ik dat net zo goed.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Jul 2018 21:42

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik ga er niet verder op in, je zit zo te mierenneuken steeds maar weer.
<<

Anoniem248

Bericht 08 Jul 2018 22:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

Viva, klinkt alsof het vast erg geslaagd was! Fijn! Gourmetten is idd ook leuker met kinderen dan zo’n enorme BBQ waar ze weinig mee kunnen.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Jul 2018 05:24

Re: Wat eten we vanavond? #12

Echt leuk Viva! Fijn dat jouw kindjes zo genoten hebben van de vleesjes en andere hapjes. :thumbup:

Wij gingen vroeger ook wel eens gourmetten in de tuin, geweldig vond ik dat. Wij hadden ook geen barbecue of iets anders voor buiten. Sowieso leuker dat de kindjes lekker zelf hun eten kunnen bereiden.

Vanavond eten we spaghetti met een pestootje van zongedroogde tomaatjes, gambaatjes, rucola en parmezaanse kaas. Oh en daarbij stokbroodjes met smeerseltjes.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Jul 2018 08:27

Re: Wat eten we vanavond? #12

:lol:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jul 2018 09:40

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij eten een salade met meloen, rauwe ham, rucola en feta.
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 09 Jul 2018 10:28

Re: Wat eten we vanavond? #12

caribbeanlover schreef: [...] sowieso die verkleinwoorden zo onnodig!


Serieus? Met 'Treinkaartjes Kruidvat uitverkocht' als topictitel? :palm:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 09 Jul 2018 11:44

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij gaan lasagne eten. Heb ik gisteravond al klaar staan maken, dus na het werk alleen nog even de oven in en klaar!

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2018 12:20

Re: Wat eten we vanavond? #12

Reva schreef:
caribbeanlover schreef: [...] sowieso die verkleinwoorden zo onnodig!


Serieus? Met 'Treinkaartjes Kruidvat uitverkocht' als topictitel? :palm:

Haha nouja, nu ben je gewoon aan het zoeken denk ik. Ik zeg ook altijd treinkaartje, nooit treinkaart, jij wel?

Wij zetten de teppanyaki weleens buiten, ideaal!

Vanavond eten we wraps, mijn man met kip en ik zonder vlees.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jul 2018 12:29

Re: Wat eten we vanavond? #12

Aziraphale schreef:Echt leuk Viva! Fijn dat jouw kindjes zo genoten hebben van de vleesjes en andere hapjes. :thumbup:

Wij gingen vroeger ook wel eens gourmetten in de tuin, geweldig vond ik dat. Wij hadden ook geen barbecue of iets anders voor buiten. Sowieso leuker dat de kindjes lekker zelf hun eten kunnen bereiden.

Vanavond eten we spaghetti met een pestootje van zongedroogde tomaatjes, gambaatjes, rucola en parmezaanse kaas. Oh en daarbij stokbroodjes met smeerseltjes.


Lekker genieten samen met je mannetje!
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jul 2018 12:42

Re: Wat eten we vanavond? #12

Reva schreef:
caribbeanlover schreef: [...] sowieso die verkleinwoorden zo onnodig!


Serieus? Met 'Treinkaartjes Kruidvat uitverkocht' als topictitel? :palm:


Zucht..........Ik heb in een andere topic gezegd dat het niet altijd kan en dat je er soms niet omheen kan.
Treinkaartjes wordt doorgaans eerder gezegd, dan treinkaarten dus ik ben zelf ook eerder geneigd om treinkaartjes te zeggen. Vleesjes vind ik echt een dom woord. Je kan gewoon stukjes vlees zeggen dat klinkt normaler en heb ik geen problemen mee. Toen mijn moeder ooit vleesjes zei heb ik gezegd dat ze dat niet moest zeggen (ik was heel jong). Toen is ze ermee gestopt. Mijn ouders weten dat nog goed dus als ze het zegt in het bijzijn van mijn vader zegt hij altijd dat mag je niet zeggen van ........
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Jul 2018 12:54

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij eten verse sperziebonen met aardappels en kipfilet.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 09 Jul 2018 13:49

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij eten vanavond aardappeltjes, broccoli en vissticks.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Jul 2018 14:44

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij eten vanavond vers belegde pizza. Was eigenlijk voor het weekend maar we hebben onverwachts bij vrienden gegeten dus de spullen daarvoor over.
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jul 2018 15:25

Re: Wat eten we vanavond? #12

❤ 7 juni 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 09 Jul 2018 15:50

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij eten ook broccoli met een eitje, aardappels en drumsticks.

Ik houd helemaal niet van avg, maar weet zeker dat mijn man hier wel heel blij mee is, krijgt hij zo weinig...
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jul 2018 16:13

Re: Wat eten we vanavond? #12

Aangezien het topic allang niet meer draait om wat we vanavond eten bij deze ons eten voor morgen. Aangezien ik pas 1x shakshuka heb gemaakt wil ik het morgen weer eten. Toen wij het aten heb ik dat niet met eieren gedaan met een doorloopdooier, want dat vind ik goor. We hadden ze verder laten garen.

Dus ik heb diepvriesgroenten, champignons, uien gewokt met een blik gezeefde tomaten. Dat samen met aardappels in een schaal gedaan, hard gekookte eieren ertussen gedaan, kaas erover gedaan en daarover cherrytomaten die ik er eigenlijk tussen had moeten doen (kwam er te laat achter). Kan ze er nog tussen wroeten.
Het ziet er niet uit, maar ik ben geen restaurant! Als het maar smaakt. Morgen even de oven in da's alles.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jul 2018 16:36

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik ga straks een simpele salade maken met gemengde sla met o.a. Rucola, feta en aardbeien. En ik wok wat vis in een pan aangezien die op de dag van vandaag staat en dus echt wel op moet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers