Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ogen laseren

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2018 10:58

Ogen laseren

Wie heeft er ervaring met ogen laseren? Waar heb je dit laten doen en op welke manier?
Weet je ook nog wat de kosten waren? En hoe was het herstel?
Laatst gewijzigd door Sam op 05 Feb 2019 13:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 07 Jul 2018 11:09

Re: Ogen laseren

Lejow heeft dit laten doen, toch? Ik zou wel willen, maar durf het (nog) niet aan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2018 17:48

Re: Ogen laseren

Waarom niet Skyler?
De methode die ik op het oog heb duurt slechts 30 seconden per oog en schijnt geen last te geven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jul 2018 07:30

Re: Ogen laseren

Yes ik! 6 jaar geleden. Heb er geen seconde spijt van gehad. Moest het wel zelf betalen.
Ik ben geholpen bij Visus oogkliniek in Rdam Kralingen ( https://www.visusoogkliniek.nl/?gclid=C ... DjEALw_wcB )

Heb tijdens de operatie geen pijn ervaren, het voelt alleen irritant. Net op het moment dat het écht vervelend wordt is het eigenlijk al klaar. Ik kon 's avonds al de ondertiteling van de tv lezen. Heb na de operatie wel wat pijn gehad, doordat mijn ogen soms heel droog werden en de druppels dan enorm prikten.
Ik ging van -5 (kon mijn eigen wekker niet zien als ik in bed lag) naar 0 qua sterkte.
Helaas heb ik sinds oktober vorig jaar weer een bril omdat ik ongeveer een kwartje min sterkte heb. Je hebt levenslange garantie bij de kliniek, dus ben er meteen heen gegaan, maar mijn ogen bleken niet geschikt om nog een keer gelaserd te worden helaas.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jul 2018 10:32

Re: Ogen laseren

Ik ook! In Turkije laten doen (daar waren ze 1 van de eerste landen die het toepasten, vandaar dat ik het durfde, plus veel goedkoper). Ook 6 jaar geleden en geen seconde spijt van. Zie alles kraakhelder. Ik ging van -2.5 en -4.5 en een kleine cilinder naar 20/20 vision. Ik geloof niet dat ik garantie heb trouwens.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Jul 2018 10:42

Re: Ogen laseren

Wat is 20/20 vision?
Ik zou het eigenlijk ook wel willen maar heb aan beide ogen ook een prisma dus moet sowieso een bril op.
30-04-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jul 2018 10:49

Re: Ogen laseren

Dat is als je alles scherp ziet.

Edit: google zegt dit:
Toch bestaat er zoiets als normaal zicht. We noemen dit ook wel 20/20 zicht. Dit nummer komt voort uit het gebruik van de Snellenkaart. En staat voor een regel letters die de meeste mensen op een afstand van +/- 6 meter kunnen lezen. De snellenkaart is ontwikkeld door de Nederlandse oogdokter Herman Snellen. Je test je ogen met de leeskaart door op een bepaalde afstand (20 ft. = ongeveer 6 meter) van bovenaf te beginnen met het lezen van de regels op de kaart. De regel die je uiteindelijk nog kunt lezen bepaalt de afwijking in je zicht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Jul 2018 10:55

Re: Ogen laseren

Ah okay, fijn dat je nog steeds goed ziet!
30-04-2017
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 08 Jul 2018 11:33

Re: Ogen laseren

Ik wil het ook nog steeds heel erg graag. Ik heb -8.50/-7.50 en zie echt niets zonder bril. Als ik mijn bril niet opzet of lenzen inzet dan is mijn dag niet begonnen haha.

Wat mij tegenhoudt zijn de kosten. Ik vind het zo duur en ga dan weer liever op vakantie, verbouw mijn huis of koop kleding. Ik weet eigenlijk niet hoeveel het tegenwoordig kost, maar een paar jaar geleden zou ik echt iets van 1700 euro kwijt zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jul 2018 11:56

Re: Ogen laseren

Kijk dan eens naar Turkije Frankie.. Plak je er een vakantie aan vast. Ik vond het zo cool dat ik Istanbul met bril en daarna zonder bril heb kunnen bekijken :D
Afbeelding
Afbeelding
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 18:52

Bericht 08 Jul 2018 14:05

Re: Ogen laseren

Ik denk er ook wel eens over maar durf nog niet.
Maar wat mij niet helemaal duidelijk is, hoe ze bepalen 'hoeveel' ze moeten laseren? Is dat nav een test net zoals bij de opticien of echt gemeten door een computer? Het lijkt me dat laatste toch?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jul 2018 16:10

Re: Ogen laseren

Je ondergaat eerst allerlei onderzoeken, die meten je sterkte etc.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Jul 2018 20:18

Re: Ogen laseren

Ik durf het ook niet zo goed. Ik heb van mijn opticien een erg verhaal gehoord van iemand waarbij het niet goed gegaan was bij een oog.
En dat viel met een bril niet meer te corrigeren. Nu gaat het bijna nooit fout. Maar toch.

Mijn moeder heeft als assistent bij een oogarts gewerkt en die zegt dat als je later staar krijgt niet altijd geholpen kan worden eraan als je al eens eerder bent gelaserd voor sterkte.
Dus dat houd mij ook wel tegen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jul 2018 22:14

Re: Ogen laseren

Raven: ik denk dat ze, als ik de leeftijd van staat bereik, wel weer iets op verzonnen hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 09 Jul 2018 00:44

Re: Ogen laseren

Ik heb het 7 jaar geleden laten doen bij visus oogkliniek in Amsterdam. De eerste 4 uur erna heb ik onzettend lopen tranen en deed het ook behoorlijk pijn. Ik kon mn ogen niet openen zonder dat er een stortvloed aan tranen uit kwam dus die eerst paar uur heb ik met mijn ogen dicht gezeten. Uiteindelijk ben ik maar even gaan slapen en toen ik wakker werd was het tranen een stuk minder en kon ik ook daadwerkelijk al verbetering zien ook al zag ik nog wat wazig. Hoewel de procedure best vervelend is, ben ik wel heel blij met het resultaat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2018 01:13

Re: Ogen laseren

Daarom raadden ze bij mij ook aan dat je na je operatie gaat slapen (had een pilletje mee) en toen ik wakker werd had ik meteen goed zicht. Ik had het gevoel alsof er zand in mijn ogen gestrooid was, dus vond niet erg om te gaan slapen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Jul 2018 08:55

Re: Ogen laseren

Ik heb het bijna 10 jaar geleden laten doen. Bij Vision clinics, dat is nu onderdeel geworden van Bergman Clinics. Het was erg prijzig toen, was iets van 2800 euro kwijt voor beide ogen. Maar had het geluk dat ik toen veel gespaard had en relatief weinig kosten had. Dus toen voor een goede kliniek gegaan, buitenland hoor je ook wel positieve dingen over en is vaak goedkoper, maar ik vond dat toch te 'eng'.

De ingreep zelf viel me erg mee, duurde niet lang. Was ook niet echt eerg pijnlijk ofzo, maar ik kreeg ook verdovende druppels als ik het me goed herinner. De rest van de dag na de ingreep wel vreselijk gevoelige ogen gehad, kon geen licht verdragen en bleef maar tranen. Maar eind van de dag was dat zo goed als over en ik kon toen gelijk al prima zien.

Ik ben van -3,75 aan beide ogen naar 0 gegaan en zie na bijna 10 jaar nog steeds prima.

Het enige 'vervelende' aan de procedure was het vele druppelen de weken daarna en het slapen met een beschermende bril de eerste twee weken. Maar ook dat viel nog mee. Ik zou het ik elk geval zo weer doen, zo fijn om weer normaal te kunnen zien zonder bril of lenzen!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2018 10:57

Re: Ogen laseren

Fijn die goede ervaringen.

Ik heb jaren lenzen gedragen, maar dit gaat momenteel niet meer. Bij de tweeweeks lenzen kreeg ik veel eiwitvorming, dat in de loop van de dag opspeelde en ik daardoor alles in een waas zag. Hierbij verschillende vloeistoffen gebruikt ook inclusief met reinigingstabletten, maar niks werkt.
Toen op proef daglenzen gaan gebruiken, maar deze voel ik zitten. En op een gegeven moment lijkt het of mn oog hem eruit wil hebben. Enorm rood, tranen, pijn.
Nachtlenzen is geen optie omdat ik een hogere cillinder heb.
Momenteel draag ik mijn bril, maar dat vind ik echt geen doen..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jul 2018 11:02

Re: Ogen laseren

Mijn man heeft het gedaan bij de kliniek in Driebergen. Die werd door meerdere oogartsen aangeraden. Hij is voor de behandeling gegaan met langer herstel (weet even naam niet meer), omdat het eindresultaat veiliger leek, ivm prikkende kindervingertjes.
Ik meen dat het rond de 3000 eu was.
Eén van z'n beste beslissingen ooit zegt ie zelf.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Feb 2019 13:46

Re: Ogen laseren

Even dit topic omhoog halen.
Na een een paar middagen van onderzoeken is het volgende week donderdag zo ver. Ik verheug me er zooo op! Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Feb 2019 14:01

Re: Ogen laseren

Oooh, wat spannend, Sam! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen straks. Ik zou het misschien ook nog wel willen, ooit.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Feb 2019 19:48

Re: Ogen laseren

Super spannend Sam! Succes, ben benieuwd naar je verhaal.

Ik heb twee weken geleden allerlei vooronderzoeken gehad en ga geopereerd worden. Mijn sterkte was te hoog om te laseren. Ze zouden dan teveel van het hoornvlies weg moeten halen en dat kon niet. Ik heb extra onderzoeken laten doen en laat nu begin mei 2 voorzetlenzen plaatsen. Dan wordt er tussen je eigen ooglens en hoornvlies een extra lensje geplaatst. Resultaten schijnen echt heel goed te zijn en mocht er na de behandeling toch nog afwijking zijn dan kunnen ze dat nog laseren.

Kan echt niet wachten maar vind het ook heel spannend.
<<

Anoniem318

Bericht 05 Feb 2019 21:04

Re: Ogen laseren

Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren Frankie! Heb ooit ook die vooronderzoeken laten doen, en bij mij was ook de enige optie om lensjes in mijn ogen te laten plaatsen. Laseren was niet mogelijk. En ik vond dat idee zo spannend dat ik het uiteindelijk niet meer heb doorgezet. Vind het stoer dat jij het wel durft, nu wil ik misschien toch ook wel.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Feb 2019 18:10

Re: Ogen laseren

Spannend Sam! Ik zit er ook vaak aan te denken maar ik vind het zo eng. Ik kreeg ook steeds meer last van eiwitvorming en draag ook steeds meer mijn bril. Maar ik vind het vreselijk. Ik heb ook -6,5 en ik zie ook echt geen steek als ik geen lenzen of bril draag.

Waar laat jij het doen? Succes!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Feb 2019 09:43

Re: Ogen laseren

Spannend Sam!!
Het zal hopelijk de beste beslissing uit je leven zijn. Ik zelf ben er nog steeds elke dag blij mee. Ik heb het ruim 3 jaar geleden laten doen bij dezelfde kliniek als Lejow.

In tegenstelling tot Marsy mocht ik juist niet gaan slapen. Ik moest minimaal een uur of zes volgens mij met mijn ogen open blijven. Omdat je dan eventueel kunt zien als er iets niet goed gaat met je oog. Plus dat ik elk half uur/uur ik weet het niet meer zo goed, moest druppelen de eerste paar uur.

Ik had die eerste dag nog wel wat last. Vooral heel veel last van het licht, maar ik kon direct de tussenstand op de tv van het voetbal zien. Dat was echt niet te doen zonder bril.
De dag er na ben ik gewoon weer gaan autorijden en heb even gewerkt. Ik werkte toentertijd continu met de computer. Dus ik heb de eerste dagen niet volledig gewerkt. Ook de helderheid van mijn scherm laag gezet etc.

Ben zo benieuwd hoe je het gaat ervaren!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers