Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolspullen

<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 07 Jul 2018 21:55

Schoolspullen

Mijn oudste zoon gaat volgens schooljaar maar de middelbare school. Nu hebben we Schoolspullen nodig waar kun je ze kopen en welke rugtas is een aanrader?
Ik had bedacht dat ik er een lekker dagje uit van zou maken , heeft er nog iemand een aanrader welke winkelstad?
<<

Anoniem252

Bericht 07 Jul 2018 22:06

Re: Schoolspullen

Ik was zon brugpieper met een veel te grote rugzak van kipling, dat vonden mjjn ouders zo makkelijk. Achteraf wilde ik liever een hippe eastpak die iedereen had. Ik zou vooral goed kijken wat de meeste jongeren mee hebben naar school.

Vroeger ging ik naar de schoolcampus bij de v&d
Laatst gewijzigd door Anoniem252 op 07 Jul 2018 22:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem248

Bericht 07 Jul 2018 22:12

Re: Schoolspullen

Volgens mij zijn Eastpaks nog steeds de meest gangbare rugzakken op de middelbare.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Jul 2018 22:16

Re: Schoolspullen

Ik zal voor een rugzak gaan. Tegenwoordig hebben de meeste scholen verplicht kluisjes en ik kan je vertellen. De meeste leerlingen droppen daar hun boeken begin van de dag en lopen in de pauze naar het kluisje om boeken te wisselen ( als ze dat als doen).

Nu de V&D weg is geen idee waar je schoolspullen kan halen. Ik was fan van de schoolcampus daar.
Tegenwoordig kan je bijna overal wel schoolspullen halen. Ik moet zeggen de HEMA heeft ook wel goede spullen.

Qua geodriehoek wil ik adviseren een BREEKbare te kopen. De meeste docenten wiskunde zijn geen voorstander van de ultra flexibele van de action. Deze zijn niet precies qua graden tekenen, doordat de meeste leerlingen er ook heel erg mee spelen, wordt hij steeds minder nauwkeurig. Plus een strakke lijn zetten is vaak lastig omdat de geodriehoek ineens ‘dubbelvouwt’ tijdens het tekenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 07 Jul 2018 22:20

Re: Schoolspullen

Ooh wat fijn die reacties.. ik ben er helemaal uit. Ik ging vroeger naar de schoolcampus van de v&d maar die is er niet meer.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 07 Jul 2018 22:38

Re: Schoolspullen

Hema heeft schoolcampus overgenomen! En ik zou voor east pack gaan, zijn zelfs bij big bazar etc nu goed betaalbaar.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem271

Bericht 07 Jul 2018 23:01

Re: Schoolspullen

Jammer dat die V&D schoolcampus er niet meer is, ik vond dat echt altijd een uitje! Ik wilde vroeger altijd een Kipling tas, maar had een Eastpack en daar was ik ook erg blij mee!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jul 2018 23:48

Re: Schoolspullen

De Hema heeft een schoolcampus, maar Albert Heijn heeft ook schoolspullen, in elk geval agenda's, Bruna heeft veel schoolspullen. Bij Flying Tiger hebben ze ook wel het een en ander. Bol.com heeft veel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Jul 2018 23:59

Re: Schoolspullen

Action heeft ook veel schoolspullen en inderdaad de Hema.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Jul 2018 06:02

Re: Schoolspullen

Ik had een tas met verhard rugpand.
Heerlijk geen boeken die in m'n rug prikte tijdens het fietsen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem273

Bericht 08 Jul 2018 08:19

Re: Schoolspullen

Ik zou investeren in een goede rugtas, doe je ontzettend lang mee (als het goed is) en is toch wel een dingetje voor de meeste jongeren. Ik ben zelf 34 en wil ook graag een toffe rugzak als ik er eentje om moet, haha.

Verder heeft Hema hele leuke schoolspullen en de kantoorboekhandels, zoals Bruna, ook.
Waar woon je voor eventuele winkelstad tips?
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 08 Jul 2018 22:52

Re: Schoolspullen

Welke rugzak raden jullie aan? Ik heb gekeken en er zijn van easy pak verschillende soorten ...
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 08 Jul 2018 23:01

Re: Schoolspullen

Eastpak Out of Office! Die hebben mijn jongens ook. (Van bagage online)
Verder zou ik stoffen rekbare boekenkaften aanraden. Ringbandmappen raad ik af, veel te log.

Wij hebben alles bij de action, kruidvat en Hema gehaald.

(Tip, koop meteen 3 geodriehoeken en 2 passers etc bij de action. Scheelt een hoop gedoe)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 09 Jul 2018 06:37

Re: Schoolspullen

Bedankt mamsie!
Aziraphale, ik woon tussen Breda en Roosendaal maar wil best een stukje rijden hoor.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jul 2018 07:47

Re: Schoolspullen

Misschien dat je dan kan gaan kijken bij Grol voor een goede tas. Die hebben verschillende tassen en merken en ook een goede service. Ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar de service krijg je er wel altijd. Zelfs toen ik met een 5 jaar oude kipling tas kwam hebben ze me daar nog geholpen. Aan de andere kant een dagje Breda of Den Bosch is ook leuk met je zoon.

De tip van de action is een goede maar ik merk wel dat alles daar van een stuk mindere kwaliteit is als dat je even iets meer inversteerd ( en dan heb ik het niet over heel veel meer geld). Zoals ik al aangaf, de onbreekbare geo’s van de action kosten misschien maar 24 cent maar die zijn niet echt bruikbaar terwijl je bij de Hema voor 50 cent een bruikbare koopt. Een geo kan je wel als voorraad in huis leggen, want als ik zie hoe sommige leerlingen tegenwoordig met hun spullen omgaan kan ik mij voorstellen dat er veel zullen sneuvelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 09 Jul 2018 07:56

Re: Schoolspullen

Silly, ik had het al op mijn lijstje gezet van de geo driehoek. Bij grol is inderdaad de service wel goed. Maar om te shoppen wil ik gewoon eens ergens anders gaan een keer :angel:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2018 10:51

Re: Schoolspullen

Waarom is een geodriehoek van de Action niet bruikbaar?
Lang niet alles van de Action is van slechte kwaliteit. Heel vaak zijn het gewoon restpartijen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Jul 2018 10:54

Re: Schoolspullen

Susan schreef:Waarom is een geodriehoek van de Action niet bruikbaar?
Lang niet alles van de Action is van slechte kwaliteit. Heel vaak zijn het gewoon restpartijen.

Inderdaad. Vraag ik me ook af.
Ik heb altijd schoolspullen gehad van de Action.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jul 2018 11:02

Re: Schoolspullen

Ik had zo'n leren boekentas op de middelbare school (die je altijd stoer moest dragen op een bepaalde manier in je handen). Daarmee kun je nu echt niet meer aankomen volgens mij. Ik denk ook niet meer dat je ze nog ergens kunt kopen.

Verschillende agenda's heb ik gehad. Met name de Geinagenda vond ik altijd leuk met de grapjes die erin stonden.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Jul 2018 11:05

Re: Schoolspullen

Silly-One schreef:Misschien dat je dan kan gaan kijken bij Grol voor een goede tas. Die hebben verschillende tassen en merken en ook een goede service. Ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar de service krijg je er wel altijd. Zelfs toen ik met een 5 jaar oude kipling tas kwam hebben ze me daar nog geholpen. Aan de andere kant een dagje Breda of Den Bosch is ook leuk met je zoon.

De tip van de action is een goede maar ik merk wel dat alles daar van een stuk mindere kwaliteit is als dat je even iets meer inversteerd ( en dan heb ik het niet over heel veel meer geld). Zoals ik al aangaf, de onbreekbare geo’s van de action kosten misschien maar 24 cent maar die zijn niet echt bruikbaar terwijl je bij de Hema voor 50 cent een bruikbare koopt. Een geo kan je wel als voorraad in huis leggen, want als ik zie hoe sommige leerlingen tegenwoordig met hun spullen omgaan kan ik mij voorstellen dat er veel zullen sneuvelen.


Haha, tegenwoordig? Toen ik een jaar of vijftien geleden op de middelbare school zat, had ook de halve klas een halve geo. Gewoon pubergedrag van alle tijden toch?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Jul 2018 11:09

Re: Schoolspullen

Haha, ik was ook ongeveer een geodriehoek per maand nodig. Denk dat het weinig uitmaakt met de leerlingen van tegenwoordig.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Jul 2018 11:10

Re: Schoolspullen

Dat. Ik kan me ook van die breekbare herinneren waarmee ik halve lijntjes trok.

En qua rugtas en kluisjes: ik had dat vroeger ook al. Dat deden we toch allemaal? Boeken in het kluisje en dan in de pauzes ging je wisselen> Kunst was om een leeg mogelijke tas te hebben, dat was immers cool. Een volle tas niet.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Jul 2018 11:40

Re: Schoolspullen

Haha, ja op een gegeven moment liepen de meisjes bij ons zelfs met handtassen en dan alleen de boeken van de les die ze hadden in hun hand of gewoon niet mee. Mijn geo was ook altijd stuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jul 2018 11:52

Re: Schoolspullen

Hudsons Bay heeft ook school campus als daar eentje van in de buurt zit. Verder kan je de meeste dingen idd wel halen bij de winkels die genoemd zijn.

Mijn geodriehoek was meestal nog wel heel, maar zal zo ondergekalkt met typex en stiften dat je er niks meer van kon lezen.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2018 12:18

Re: Schoolspullen

June schreef:
Haha, tegenwoordig? Toen ik een jaar of vijftien geleden op de middelbare school zat, had ook de halve klas een halve geo. Gewoon pubergedrag van alle tijden toch?


Ja, was bij ons vroeger ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron