Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeite met laatste fles

<<

Anoniem241

Bericht 06 Jul 2018 17:49

Moeite met laatste fles

L. is een slechte slaper, overdag slaapt ze steeds 10 min en huilt dan weer. Met de speen is ze dan meestal redelijk snel weer stil (laten huilen dan raakt ze compleet overstuur en slaapt ze niet). De nachten gaan best goed, ze gaat na de fles van 19.00 naar bed (meestal wordt ze tussen 20 en 21u moe) en dan valt ze na een uurtje goed in slaap en huilt ze ook niet meer elke 10 min.

We maken haar om 22.30/23.00 u wakker voor een laatste fles. Dan is ze de laatste tijd erg huilerig en drinkt 50 a 70 cc op. Vervolgens duurt het weer een uur voor ze slaapt. Ze wordt elke dag tussen 4 en 6 wakker en de eerste fles doen we om 7u.

Zou dit betekenen dat ze die late fles niet meer wil/nodig heeft?
Als we van 5 naar 4 flessen gaan, krijgt ze te weinig binnen, omdat ze nagenoeg nooit de 150+5 opdrinkt. Ze weegt 6.1kg en groeit prima, ondanks het mindere drinken.

Wat kan ik doen? Consultatiebureau zegt gewoon zo doorgaan. Zelf zat ik te denken om ipv 4 uur, 3,5 uur tussen de flessen te laten, waardoor ze wel hetzelfde binnenkrijgt, maar niet meer om 23.00 wakkergemaakt hoeft te worden.

Iemand tips? Ze is 4 maanden (woensdag).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2018 18:03

Re: Moeite met laatste fles

Ik zou haar behoefte volgen en die laatste fles dan overslaan. Haar in ieder geval er niet voor wakker maken. J is sinds een paar dagen ook helemaal over op de fles en de flessen 150+5 die hij helemaal leegdrinkt zijn op één hand te tellen. Hij drinkt meestal maar tussen de 70 en 120 cc en rond 21.00 krijgt hij de laatste fles. Dan slaapt hij tot een uur of 4-5-6 en krijgt dan zijn eerste fles, waarna hij nog weer slaapt tot de volgende voeding. Hij komt in totaal ook maar rond de 650 cc per dag uit maar hij is tevreden, poept, plast en groeit dus ik maak me geen zorgen en volg zijn behoefte. Ik heb het laatst opgezocht een baby met zijn gewicht mag op 600-850 cc per dag uitkomen dus zo weinig drinkt hij dus niet eens, ook al dacht ik van wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jul 2018 18:09

Re: Moeite met laatste fles

Ik heb me daar ook raar op verkeken, het is niet gauw te weinig.
G krijgt nu weer netjes om de 3 uren een fles en zo komen we altijd tussen 19:00 en 19:30 uit 's avonds. Alleen 's ochtends na de eerste fles laat ze er vaak wat langer tussen, maar dat is alleen maar mooi want zo liggen we altijd op schema.
Dusja om de 3 uren kan weer prima hoor.
<<

Anoniem241

Bericht 06 Jul 2018 18:12

Re: Moeite met laatste fles

Thanks! Dan ga ik denk ik naar 3,5 uur. Denk dat ze anders geen honger heeft en dan zouden we uitkomen op 7-10.30-14-17.30-21.00. Wie weet werkt het.

Vandaag huilt ze de hele dag. Denk een sprongetje. Jammer dat deze een maand duurt...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Jul 2018 19:35

Re: Moeite met laatste fles

Ik zou hem niet geven en kijken hoe laat ze eventueel zelf weer komt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Jul 2018 08:01

Re: Moeite met laatste fles

Sam schreef:Ik zou hem niet geven en kijken hoe laat ze eventueel zelf weer komt.

Dit inderdaad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Jul 2018 08:43

Re: Moeite met laatste fles

Hoe ging het vannacht?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jul 2018 11:44

Re: Moeite met laatste fles

Maar dan zit ik weer met een nachtfles. Een fles overslaan gaat niet, ze drinkt al vrij weinig.
Vannacht na de fles van 23u heeft ze geslapen van 0.00 tot 5.00 en toen bij ons in bed nog wat hazenslaapjes tot 7.
Vandaag probeer ik elke 3,5 u te voeden (wat meteen al misging omdat we mijn vriend weg moesten brengen en tussen fles 1 en 2 alsnog 4 uur zat). Kijken hoe dat gaat.
<<

Anoniem252

Bericht 07 Jul 2018 12:09

Re: Moeite met laatste fles

Maar drinkt ze die nachtvoeding niet veel beter dan dat je haar wakker moet maken? Als ze bijvoorbeeld om 4u komt en jij ligt er gewoon om 21u in heb je een prima nacht.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jul 2018 12:50

Re: Moeite met laatste fles

E dronk ook slecht. Toen we er een fles afhaalde dronk ze de flessen veel beter.
Ik weet even niet hoe oud jouw kindje is hoor. E was toen geloof ik 5 of 6 mnd.
30-04-2017
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jul 2018 13:13

Re: Moeite met laatste fles

Ik kan sowieso niet om 21u naar bed. Mijn vriend is meestal pas om 19.30 thuis, dus dan begint voor ons het koken, eten, opruimen, even tv kijken, enz. Overdag kan ik niet echt iets doen, L slaapt steeds maar 10 min en dan huilt ze weer. Plus ik ben zelf een slechte slaper, dus als ik om 21 u in bed ga liggen, lig ik alsnog wakker tot 23.00. Maar dat ligt dus aan mij.

En als ik om 4 u ga voeden, vind ik het nog te vroeg om op te staan. Maar L is dan wel minimaal een uur wakker. Dus als ik een andere manier vind dan begin ik toch liever om 6.30/7.00 met de eerste fles.

Kees, ging je toen ook meer in de flessen doen? Wij geven nu 150+5, maar die drinkt ze dus vaak niet leeg. Als we er een afhalen, zou ik er 80+6 in moeten doen, maar die drinkt ze dan al helemaal niet leeg.

11 juli moeten we naar de kinderarts, eens vragen wat zij vindt. Hebben jullie de laatste fles ingedikt met rijstebloem? Is dat een idee, of krijgt ze daar last van? Ik lees wisselende verhalen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jul 2018 13:56

Re: Moeite met laatste fles

Pfffff ik weet het eigenlijk allemaal niet meer precies.
Sowieso was ik geen fan van lege flessen. Ik bood liever veel aan zodat ze zelf kon pakken wat ze wilde.
Ik denk dus dat ik de flessen idd heb opgehoogd. Zodra we er een fles af hadden dronk ze echt veel beter overdag waardoor ze ineens wel aan de hoeveelheid kwam (of iig bijna, geloof dat ze zelden 'genoeg' dronk)
30-04-2017
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Jul 2018 15:19

Re: Moeite met laatste fles

Ik zou hem ook niet meer geven als je haar ervoor wakker moet maken en ze hem toch niet goed drinkt. En wie weet valt het wel mee met hoe vroeg ze wakker wordt. Gewoon eens uitproberen. Mocht ze dan wakker worden kun je haar ook best na dat uit weer in bed leggen (of samen verder slapen in jullie bed), je hoeft toch niet meteen op te staan?
En ik zou dus wel om 21u naar bed gaan. Zorgen voor eten dat in de diepvries staat wat jullie beide apart kunnen opwarmen als overdag koken er niet van komt. Gezellig is het niet, maar dat komt vanzelf wel weer een keer.

En over de hoeveelheid zou ik me niet heel veel zorgen maken. Gewoon ophogen die flessen en maar zien wat ze drinkt. Dat kan je ooit nog wel eens verbazen, spreek uit ervaring.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jul 2018 15:37

Re: Moeite met laatste fles

Ell schreef:Maar dan zit ik weer met een nachtfles. Een fles overslaan gaat niet, ze drinkt al vrij weinig.
Vannacht na de fles van 23u heeft ze geslapen van 0.00 tot 5.00 en toen bij ons in bed nog wat hazenslaapjes tot 7.


Dit klinkt toch best aardig?.
Rijstebloem heb ik nooit gedaan, de één zegt dat 't helpt, de ander fabeltje.

Verder eens met Meneer de Uil. Ik zou kijken hoe het gaat. En evt zou ik zelf wel een nacht fles geven rond vier uur als ze wakker wordt en dan is ze misschien nog een uur wakker (huilt ze dan ook alleen maar?) en daarna samen nog even slapen, wie weet lukt het dan wel tot 7 a 8 uur zelfs op vol maagje.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2018 17:46

Re: Moeite met laatste fles

Ik hoor je wel vooral in bezwaren denken.
Misschien is het meisje wel gewoon niet zo'n grote drinker?
Werkt dat wel elke 3.5 uur? Snap wel dat als er weinig tijd tussen zit ze nog steeds minder honger krijgt. En als je het schema nou eens helemaal los laat en volledig op verzoek doet? Met overdag maximaal 4.5 uur ertussen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 07 Jul 2018 19:13

Re: Moeite met laatste fles

Dit klinkt precies zoals het bij D ging. Ik weet niet meer precies hoe we het deden, maar de fles van 23 uur hebben we er toen afgehaald en dan 's ochtends gewoon wanneer hij wakker werd een fles. Dus ook om 4 uur of eerder en daarna gewoon weer slapen. Wij kregen hem om 23 uur soms echt niet meer wakker, dus dan maar zo. Ik zou het gewoon eens proberen. Of idd wat Sam zegt, het schema helemaal loslaten. Heb ik ook geprobeerd, maar ik kan daar niet zo goed tegen haha.

Vervelend en frustrerend dat ze zo slecht slaapt overdag.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Jul 2018 19:31

Re: Moeite met laatste fles

En als je een schema van om de 3,5/4 uur voeden los laat en op verzoek gaat voeden? Laat haar zelf aangeven wanneer ze honger heeft, wellicht drinkt ze dan inderdaad veel beter.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jul 2018 20:35

Re: Moeite met laatste fles

@Sam, ik forceer het schema overdag niet, ze meldt zichzelf eigenlijk altijd wel. De fles van 11 wil ze tegenwoordig steeds vaker om 10.30 al, maar ook soms om 11.30, maar wel altijd rond die tijd. ZO gaat dat eigenlijk met alle flessen, behalve dus (meestal) die van 23u.

@Cactus, ik kan daar zelf dus ook niet tegen. Ik heb nogal een moeilijke start gehad en nu herstellende van die stomme depressie. Als ik dan ook nog een schema totaal los moet laten krijg ik daar weer stress van. Het liefst weet ik dus waar we aan toe zijn, omdat ik voor L een soort van regelmaat ook wel erg prettig vind.
@Meneer de Uil, om 21u naar bed gaan wordt hem sowieso niet voor mij. Ik ben een slechte slaper en dan lig ik dus wakker tot 23u of later. Maar op zich hebben we wel prima nachten, ik kan bijna elke nacht wel 6 uur slapen. Dus ik ben zelf niet heel moe. Mijn vriend daarentegen trekt het niet zo goed, die heeft veel meer slaap nodig.
Het gaat mij dus vooral om het gevecht met die fles van 23u. Ik vind het zielig voor haar dat ze dan eigenlijk net goed ligt te slapen en dan weer wakker wordt gemaakt. Alleen zie ik het dus niet zitten om weer elke nacht om 4 uur uit bed te moeten voor die fles.
Meer in de fles doen kan ik wel proberen, maar als ze 150 al niet opdrinkt, kan ik er wel 180 in doen maar dat heeft dan niet zo heel veel zin. Lastig! Eigenlijk zou ik rond 19.30 met de laatste fles moeten uitkomen, dan kan ze rond 21.00 naar bed (ze is meestal anderhalf uur wakker na de fles).
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Jul 2018 20:45

Re: Moeite met laatste fles

Ik vind dat op verzoek voeden dan weer zo'n stom iets (voor mezelf dan hoor!!). Hoe weet je nou wanneer je kind vraagt om eten als het de hele dag door behoorlijk veel huilt? Ik heb dat bij S tenminste echt nooit begrepen hoor.

Oh zie nu je volgende reactie...
Sorry dat ik het zeg, maar ergens vind ik een klein beetje dat je zeurt en je het jezelf heel erg moeilijk maakt. Ik slaap mega slecht, al mijn hele leven. Ik ga juist om half 10 naar bed zodat ik daar in ieder geval mijn rust pak. Ik lig standaard ook nog een uur of 2 wakker, hoe laat ik ook naar bed ga. Dan maar ongezellig met vriend, maar ik wil ook wel fit zijn.
Geef om half 8 die laatste fles van 180, kijk wanneer ze wakker wordt, geef dan weer 180 en zie eens hoe je dag dan loopt. Jij kan nu niet invullen hoeveel ze gaat drinken. Soms doen baby's precies dat wat jij niet verwacht. En niet na 1 dag alweer denken dat het niet lukt/klopt. Gewoon eens proberen. Als een baby honger heeft, eet het echt wel.
En ja ik weet dat het lekker makkelijk klinkt vanaf de zijlijn, maar geloof me ajb als ik zeg dat ik toen meer had 'moeten' luisteren naar anderen en me niet zo blind had lopen te staren op alles wat zogenaamd zou moeten en horen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jul 2018 20:53

Re: Moeite met laatste fles

Ik heb die slaap echt niet nodig, dus in bed gaan liggen werkt echt averechts, zeker nu het al ruim 2 maanden 28 graden is op de slaapkamer. Maar elke nacht weer opstaan zie ik echt niet zitten, mijn vriend is met een kanon nog niet wakker te krijgen, dus dan moet ik weer alles alleen doen.

L huilt inmiddels echt veel minder, ze had blijkbaar toch erg veel last van verborgen reflux. Met maagzuurremmer hadden we binnen een paar dagen een ander kind. Ik herken inmiddels redelijk goed waarom ze huilt (honger of moe, soms beide). Vieze luier huilt ze niet om, die verschonen we altijd meteen (ze poept altijd tijdens de fles van 7 uur). Maar toen ik de fles na 3,5 uur ipv 4 uur probeerde, huilde ze dus nog niet, maar dronk ze hem wel leeg. Eigenlijk veel relaxter, hoefde ik niet met een krijsend kind eerst die fles te gaan maken.

Ik vind mezelf eigenlijk niet zeuren, maar meer afvragen hoe ik de flessen het beste kan verdelen, zodat zij een duidelijke structuur heeft. Het werkt voor ons alledrie niet as we daarbij elke nacht midden in de nacht op moeten staan. Als het niet anders kan, dan moet het maar, maar als er een andere manier is dan vind ik die liever eerst ;).

TOen ze nog wel zoveel pijn had en nog slechter sliep, lieten we haar wel eens liggen, als ze na een hele dag wakker zijn en huilen eindelijk sliep om 21u. Het is een paar keer gebeurd dat ze toen doorsliep tot 7. Van de kinderarts moest ik toen weer gaan wakker maken, omdat ze daardoor een hele fles miste (en de andere flessen maar half leegdrinkt).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jul 2018 20:54

Re: Moeite met laatste fles

Drinkt ze die fles niet slapend? De nachtfles deed ik zo: nauwelijks licht aan, flesje maken, V laten liggen in haar bedje, fles er in. Niet laten boeren of luier verschonen. Licht uit. Zo bleef ze slaperig en sliep ze bijna altijd meteen weer verder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem241

Bericht 07 Jul 2018 20:59

Re: Moeite met laatste fles

Jip schreef:Drinkt ze die fles niet slapend? De nachtfles deed ik zo: nauwelijks licht aan, flesje maken, V laten liggen in haar bedje, fles er in. Niet laten boeren of luier verschonen. Licht uit. Zo bleef ze slaperig en sliep ze bijna altijd meteen weer verder.


Nee helaas. Dat deed ze voorheen wel, maar nu is ze direct klaarwakker als ze waker wordt (gemaakt). En dan blijft ze dus ook weer lang wakker. Na elk slaapje is ze anderhalf a 2 uur wakker overdag, maar het begint er dus op te lijken dat ze dat nu ook gaat doen na de late fles.
<<

Anoniem252

Bericht 07 Jul 2018 21:03

Re: Moeite met laatste fles

Je zou je kunnen afvragen of ze die fles nodig heeft of juist niet. Wij hebben onze dochter tot 5,5 maand wakker gemaakt voor de laatste voeding van 23u. Terwijl ik achteraf denk dat ze die allang niet meer nodig had. Ze sliep daarna ook echt veel beter door nog.

Toevallig las ik op een ander forum een reactie van iemand: rommelen met veel flessen is vaak een teken dat er een fles afmoet. Dan gaan de andere flessen misschien wel weer beter.

Ik zou in jullie geval echt 180/6 gaan aanbieden en eens kijken wat er gebeurd als je haar laat slapen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Jul 2018 21:09

Re: Moeite met laatste fles

Misschien is zeuren niet het goede woord.

Maar ik zou dus die fles van rond 23u niet meer geven. Zelf om 21.30u naar bed om uit te rusten alvast (niemand zegt dat je meteen moet slapen). Zodat, áls ze al vroeg wakker wordt (misschien is een keer goed leggen of een tut geven al voldoende) je toch alvast die uren hebt bij kunnen komen. Heeft ze wel echt een fles nodig als ze zo vroeg wakker zou worden dan zou ik die geven in jullie bed, kijken wat ze doet en haar daarna dus terugzeggen of samen in bed slapen.

En ik denk dat als je wel die flessen van 180 gaat geven ze zelf (weer) gaat regelen dat ze pas later wakker wordt. Doordat ze meer drinkt over minder flessen dan, is ze ook voor de nacht langer verzadigd. Maar daarom moet je het dus niet na 1 nacht al opgeven als ze wel vroeg wakker zou worden.

En als je dat niet wil doen denk ik dat er weinig anders opzit dan haar wel wakker te maken voor die fles van 23u en het voorlopig moet doen met deze nachten. Dat veranderd dan op een duur natuurlijk ook wel weer (dat ze wel sneller weer inslaapt), maar dat zal dan nog even tijd nodig hebben.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem248

Bericht 07 Jul 2018 21:10

Re: Moeite met laatste fles

Misschien makkelijk praten van mij zo zonder kinderen, maar ik zou de fles van 23:00 laten vallen, max 4,5 uur tussen de overige flessen houden en dan 180cc/6scheppen geven. Misschien helpt het om als schema even een tijdje 7:00-11:30-16:00-20:30 aan te houden. Misschien geen standaard of ideaal schema maar wellicht werkt het voor haar. En gaat dan de 180cc ineens leeg.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers