Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Jul 2018 20:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja heel fijn, ze denkt zo mee en is zo begaan! Voelde zich al schuldig dat ik vanochtend niet meteen kon komen.
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 03 Jul 2018 21:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat leuk Uffe dat je nog even mocht kijken!
Ik mocht gisteren ook nog even kijken, liefde! Het komt zoveel meer binnen nu het de tweede is. Omdat je gewoon weet wat voor super mooi iets er uiteindelijk uit komt.

Heb de diagnose diabetes gekregen. Dus krijg nu afspraken bij de internist. Diabetes vpk en dietist.
Waardes schommelen heel erg. Vooral na het ontbijt zijn ze te hoog. Probeer op mijn eten te letten maar dit is wel een beetje de max hoever ik wil gaan met het dieet. Dan maar beetje insuline erbij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Jul 2018 10:39

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hier denk ik wel eens, oh ja ik ben zwanger. Zo bezig met t 'gewone' leven met 2 kids dat ik er juist minder mee bezig ben. Zei vandaag trgrm vriend, ik zit gewoon L op de helft! Bij zoon hadden we al een naam, iets gekocht, gewoon kleine dingen. Nu hebben we alleen de opvang geregeld en kraamzorg. Zelfs de erkenning moeten we nog.. oeps haha

September balen ook al zo vroeg. Ook al was t te verwachten. En ik sta er net zo in als jij, ga geen maanden op mn tenen lopen qua dieet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 04 Jul 2018 11:12

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat fijn dat je gewoon een echo kreeg, Uffe!
Elro, spannend morgen je 20-wekenecho!

Balen van je suikers, September. Hier gaat het eigenlijk prima ermee. Dat vond de diëtist ook. Ik houd me nu wel heel keurig aan alle regels, dus ik mag wel iets meer de grenzen op zoeken zei ze.
En ik mag nu 3x per week een dagcurve maken. Ik heb niet de illusie dat dit de hele zwangerschap zo makkelijk gaat, maar voor nu ben ik blij.

Wat betreft werk hebben we trouwens besloten dat ik ok helemaal ziek gemeld wordt vanaf nu. Ook hele korte dagen werken was geen succes. Jammer, maar helaas.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 04 Jul 2018 13:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik zou ook niet op de tenen gaan lopen voor dat dieet hoor dames. Dan maar beetje insuline erbij. Mensen die sowieso diabeet zijn hebben dat toch ook. Je moet toch nog wat kunnen genieten deze periode??!!

Wat fijn uffe dat je een echo kreeg tussendoor!!

Hier soms wat onzeker. Borsten doen nog steeds zeer over tepels maar niet te spreken. Nog steeds weeïg op de maag al word de echte misselijkheid wat minder komt ook omdat ik nu elke ochtend rustig op kan staan en de tijd heb op mijn gemak wat te eten en drinken. Slik nu wel elke avond omeprazol. Merk dat mijn maag daar ook rustiger van is. Geen steekjes en krampjes meer echter. Alhoewel dat te verklaren lijkt als je leest dat met 10 weken zowat alles wel aangelegd is qua placenta enz.

Verder nog steeds wel wat moe. En zit ik deels al in de ziektewet omdat nachtdiensten en hele vroege ochtend diensten niet meer lukken qua misselijkheid. In overleg met de arbo arts. Werk in de zorg dus dan kunnen ze voor mij een ander inzetten zonder dat het wat extra kost. Morgen nog een week. Dan hebben we de termijnecho. Groei ook even niet zo hard maar is natuurlijk pas 10 weken en met een achterover liggende baarmoeder schijn je het minder snel te zien van voren. Het is echter al wel geraden door een bewoner van me dat ik zwanger ben. Dus blijkbaar is er toch al wat te zien haha.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Jul 2018 13:45

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat vervelend dat er al zo veel dames in dit topic last hebben van diabetes zeg! Succes met het dieet en het eventuele insuline spuiten!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 04 Jul 2018 21:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat balen Meg, nu al helemaal in de ziektewet! Met dit weer niet zo erg natuurlijk maar duurt natuurlijk nog wel een hele tijd voor je gaat bevallen!

JustMeDaan, jij ook gedeeltelijk in de ziektewet. Ook naar. Ik moet ‘s ochtends ook eerst eten en dat even in laten werken voor ik wat kan gaan doen. Anders nog wel misselijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Jul 2018 21:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hè september jij ook al! Hopen dat je het nog even onder controle kan houden. Gelukkig is er insuline voor als jullie het nodig hebben!

Meg, had je last van harde buiken toch? Wel jammer dat je zo vroeg moet stoppen inderdaad.

JustMeDaan, nachtdienst lijkt me ook niet te doen haha net als een avonddienst. Ik had vanavond BBQ met mijn klas en om half 9 viel ik om! Spannend nog een weekje wachten!

Ik ben blij dat ik over 1,5 week vakantie heb! Lekker 6 weken! Gaan vrij snel.weg dus dat is nog even pittig qua inpakken maar daarna heerlijk genieten!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Jul 2018 12:25

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, fijn dat je suikers goed zijn. Lukt mij ook als ik me aan t dieet houdt, maar dat dieet lukt me geen 5 maanden ;) was trouwens duur een consult bij de diëtiste, bijna 90 euro.. eigen risico:(
Balen dat je al in de ziektewet zit

Justmedaan, ook al in de ziektewet? Masr wel kans dat je er uit komt als de misselijkheid minder wordt?
Wat je zegt over de zorg klopt deels. Ze moeten alleen wel iemand hebben die in je plaats kan.. Hier ook aan t kijken naar mn dienst en, maar flex kan weinig betekenen. En mn eigen team terug laten komen vind ik lastig, vooral nu in de vakantieperiode..
Vind t sowieso wel lastig om aan te geven wat ik met mn werk wil. Minder diensten, minder reeksen, minder lange diensten. Lastig..

Uffe, fijn bijna vakantie! Een uur geleden ius mijn vakantie ingegaan :) nu te wachten op de echo, spannend!!!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jul 2018 15:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Spannend Elro! Hopelijk een goede echo

Jammer dat je al in de zw moet JMd

Dames, succes met jullie diëten. Ik moet hier sowieso ook opletten, ben veel te zwaar dus zal ook wel een risico lopen. Hoewel vorige zwangerschap ging het prima.

Hier gaat alles zijn gangetje, ben nu 6 dagen vrij dan 1,5 dag werken en dan 3 weken vakantie, heerlijk! Als ik dan terugkom op het werk kan ik het ook meteen bekend maken, ben dan ruim 13 weken. Dan ook meteen met het roosterburo om de tafel. Nachtdiensten wil ik dan het liefst wel vanaf, de bereikbare diensten wil ik nog wel een tijdje doen, is toch wel lekker makkelijk uurtjes sparen bij ons en je hoeft maar een enkele keer echt naar het zkh te komen. Vooral telefoontjes van patiënten.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Jul 2018 17:24

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nou, die echo begon goed. Vriend stond bij het verkeerde ziekenhuis.. En toen ik t ziekenhuis in kwam konden ze geen afspraak vinden.. maar bij de balie waar ik moest zijn gelukkig wel!
Het was een uitgebreide echo van bijna een uur, vriend kwam na 20 min dus kon nog heel veel zien! En het allerbelangrijkste, alles was goed!! Het liet alles goed zien, hoefde daarvoor een x niet te gaan springen om het te laten bewegen haha. Super blij!
Geslacht was goed te zien! Kom dat zondag vertellen nadat ouders t weten en de kids van vriend
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Jul 2018 19:02

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat de echo goed was! Ben benieuwd naar het geslacht haha! Wel een leuk verhaal dat je vriend bij een ander ziekenhuis stond! Fijne vakantie!


Lekker highway ook bijna vakantie! Wanneer heb je weer een echo? Hopen dat ze dan op je werk beetje meewerken met de nachtdiensten enzo!
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Jul 2018 10:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oké Elro ik dacht dat ze gewoon mij vergoed kregen en daarvan dan gewoon iemand konden inhuren ofzo. Nou ja ik vind het ook wel lastig wat nu precies te doen. Welke diensten wel of niet. Nachten hoeven niet meer. Dacht dat dat al vanaf 6 weken zo is.

Weet ff niet meer wie precies maar wat een stunt bij het verkeerde ziekenhuis. Gelukkig kon hij toch nog het grootste deel mee kijken.

Gisteren heb ik een enorm slechte dag gehad. Ik denk dat ik woensdag iets heb gegeten wat niet goed meer was. Alhoewel alles me prima smaakte. Gisteren alles wat erin ging er ook weer uit gegooid. En diarree(Xcuse me for the details) vandaag gaat het weer wat beter. Gisteren ook weinig gedronken daardoor. Als ik al een halve liter heb gehaald is het veel. Zou ik hierover de verlos nog moeten bellen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 06 Jul 2018 12:58

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

JustMeDaan schreef:Oké Elro ik dacht dat ze gewoon mij vergoed kregen en daarvan dan gewoon iemand konden inhuren ofzo.

Dat klopt hoor. Bij ziekte tijdens je zwangerschap betaalt het UWV je ziektewetuitkering en hoeft je werkgever niets extra te betalen voor een vervanger. Ik denk dat Elro bedoelt dat ze in de zorg momenteel weinig vervangers kunnen vinden en dat ze haar collega's niet wil opzadelen met haar afwezigheid. Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Als je twijfelt over je vochtinname gewoon je verloskundige bellen hoor, vinden ze echt niet erg!
2011 2012 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jul 2018 15:36

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Indigo, dat bedoel ik idd
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 06 Jul 2018 15:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Indigo schreef:
JustMeDaan schreef:Oké Elro ik dacht dat ze gewoon mij vergoed kregen en daarvan dan gewoon iemand konden inhuren ofzo.

Dat klopt hoor. Bij ziekte tijdens je zwangerschap betaalt het UWV je ziektewetuitkering en hoeft je werkgever niets extra te betalen voor een vervanger. Ik denk dat Elro bedoelt dat ze in de zorg momenteel weinig vervangers kunnen vinden en dat ze haar collega's niet wil opzadelen met haar afwezigheid. Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Als je twijfelt over je vochtinname gewoon je verloskundige bellen hoor, vinden ze echt niet erg!



Ik heb hier wel een aanvulling op, de uitkering is nooit volledig dekkend qua salariskosten. Een werkgever heeft dus altijd nog een stukje salariskosten plus eventuele indirecte kosten zoals bedrijfsarts, dingen regelen etc. Niet dat dit leidend mag zijn trouwens.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Jul 2018 16:28

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Maar dat is dan bv geen uitzendkracht ofzo? Die zijn er genoeg namelijk. Najah het is nu zo dat we kijken wat ik kan werken. En ze me ziek melden indien nodig. Vandaag gaat het weer prima gek genoeg. Weer normaal gegeten en gedronken en niet over hoeven geven vandaag.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jul 2018 18:30

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Bij ons is t idd een flexer. Maar die zijn wel aan de instelling gebonden. En op de een of andere manier zijn die best schaars. Vooral nu deze periode
Ik heb voor in aug gekeken naar de opties voor een flexer, maar 10 diensten waarin iets zou kunnen. Allemaal dezelfde persoon, dus die zou alle 10 de diensten nog niet eens allemaal aannemen. Laat staan voor een langere periode.
Daarom laat ik mn 'teamleider' kijken, die moet maar iets regelen met de manager ofzo (we zijn sinds 4 mnd zelfsturende, nog erg in t beginsel. Ik maak t rooster maar deze verantwoordelijkheid gaat me te boven, dus mag hij het doen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 06 Jul 2018 19:55

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben in maart uitgerekend. We zijn er vanochtend achtergekomen en dolgelukkig. Ons tweede kindje :love:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 07 Jul 2018 06:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hee! Wat leuk, gefeliciteerd! Hoe is het met S?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Jul 2018 06:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro, wat fijn dat je 20wekenecho goed was! Toch altijd een spannend moment. Erg benieuwd wat het geslacht is.

Wat betreft ziektewet, als werken niet gaat, dan is het heel eerlijk gezegd toch jammer dan? Balen voor je collega's/patiënten/leerlingen maar wat niet gaat, gaat niet. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een tijd rondgelopen met harde buiken (dat mensen het zelfs opviel hoe raar ik erdoor liep, haha) omdat ik dacht dat vervanging moeilijk te regelen was. Toen ik helemaal moest stoppen -na ik bij de de arbo-arts was geweest-, was vervanging zo geregeld. Mijn man zegt altijd: niemand is onvervangbaar, en ik denk ook dat dat zo is.
Ik idd ook snel last van mijn buik (rug en bekken) en wilde nu echt niet zo lang doorlopen. Nu ik helemaal niet meer werk... nagenoeg nergens meer last van.

Wat fijn dat je zoveel vrij bent, Highway! En nog maar een weekje werken, Uffe! Is zo'n laatste week juist heel druk of lekker rustig?

Gaat het nu weer beter, JustMeDaan?

Gefeliciteerd Sunshine! Tuurlijk kan je hier meeschrijven, maar denk je niet dat een nieuw topic starten leuker is, omdat je dan straks schrijft met mensen die in dezelfde periode zitten? Sommigen hier zitten al tegen de helft van de zwangerschap aan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Jul 2018 07:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja, als werken niet gaat is het jammer dan maar ik zou dat ook wel lastig vinden. Gelukkig heb ik dhet schooljaar gered met af en toe een uurtje eerder naar huis! Vervanging in het middelbaar onderwijs is helaas niet zo geregeld.

Laatste week is wel druk maar zonder leerlingen, dat scheelt al heel veel. Als het even niet gaat kan ik altijd even gaan zitten.

Sunshine, gefeliciteerd! Ik zou idd een.nieuw topic starten. Is leuker om met met meer net zwangeren te schrijven. Hoop dat er snel een paar volgen!

Mijn man is voor het eerst in maanden een heel weekend vrij! We gaan zo eerst een bikini kopen, nu wel echt nodig voor de vakantie. Had zo lang mogelijk gewacht was bang dat hij anders al niet meer zou passen. Buikje begint te komen. Vooral 's avonds!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Jul 2018 07:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lekker genieten van jullie weekend samen, Uffe!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:35

Bericht 07 Jul 2018 07:21

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Joehoe! Ik lees al een tijdje mee in dit topic, mag ik hier ook meeschrijven?

Ik ben op 23 december uitgerekend en het is ons tweede kindje! Leuk om te lezen hoe iedereen door dezelfde fase gaat.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 07 Jul 2018 07:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Taeda schreef:Hee! Wat leuk, gefeliciteerd! Hoe is het met S?

Dankjewel!! We weten het echt nog maar net maar zo dolgelukkig. Met S alles heel goed. Alweer 20 maanden. Is echt genieten. En met jullie? Twee zoons al zag ik, wauw wat leuk!
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx