Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een derde kind?

<<

Anoniem250

Bericht 06 Jul 2018 07:52

Re: Een derde kind?

Ik vind drie kinderen niet zwaar.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jul 2018 07:56

Re: Een derde kind?

Hier over een paar maanden ook de 3e (soms de 5e haja) (Hier zat t niet in de planning, we waren nog in twijfel. Een 3e was niet uitgesloten, maar was t bij 2 gebleven was t ook goed geweest. Maar ben wel blij nu!!)
Alleen hier zitten de jongste 2 dicht op elkaar. Het 'probleem' met naar school brengen heb ik nu al;)
Ik denk dat alles zn voor en nadelen heeft. In een pretpark kun je niet 2 aan 2 in een attractie. T kost meer geld. Maar aan de andere kant heb je meer drukte, waardoor t juist thuis ook gezellig kan zijn. Heerlijk met zn allen aan tafel.
Het eerste jaar zal dalik pittig zijn, maar uiteindelijk zal t ook voor een hoop gezelligheid en rijkdom zorgen (Hoop ik haha)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2018 08:04

Re: Een derde kind?

Suus schreef:YEX, Lady en Taeda, jullie zijn in elk geval duidelijk :wink:

Teun, het is ook een rijkdom natuurlijk, drie kinderen. Het zal vast zwaar zijn in het begin, maar ook heel mooi lijkt me, twee baby’s tegelijk. Ik ben heel benieuwd hoe E. het gaat ervaren.

Inderdaad spannend om over na te denken. Het is zoiets ingrijpends. Heel benieuwd waar we over een jaar staan. Zal ik dan misschien zwanger zijn? Of echt besloten hebben om het bij twee te laten?
Ik had ook gewoon een tweeling moeten krijgen, dan hoefde ik me hier niet meer druk om te maken :wink:


Hier was er ook echt wel twijfel hoor. Maar ik heb zelf altijd de wens voor twee kinderen gehad en doordat ik ook een bonuszoon heb die bij ons woont kwamen we op drie. Daar hebben we echt wel lang over nagedacht, vooral mijn man. Ik keek enorm op tegen de eerste periode en nu we er middenin zitten valt het met alles mee. In tegenstelling tot D is J veel relaxter en de nachten gaan vanaf dag 1 al heel goed. Ik moet er wel een keer uit om te voeden maar daaromheen slaapt J prima en vind ik het daardoor heel goed te doen allemaal. Wat ik het allerpittigst vind is de combi van een baby en een peuter die nog veel thuis is en aandacht vraagt. Maar dat heb je ook als je van 1 naar 2 kids gaat. Alleen je auto moet wat groter maar wij redden het voorlopig prima met onze Clio station. Die hebben we overigens wel vanwege de derde aangeschaft, de Polo ging echt niet passen.

Dus ja, er zijn allerlei praktische redenen om het niet te doen maar die zijn allemaal niet onoverkoombaar en er zijn nog veel meer redenen om het wel te doen. J is echt een cadeautje hier! :love:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Jul 2018 08:12

Re: Een derde kind?

Hier ook moeder van drie kids. Dat de jongste geboren werd was mijn oudste drie en middelste één. Ze was best een pittige baby. Ik zou je geen derde afraden, want ik geniet zeker van mijn gezin. Maar wat meer leeftijdsverschil zou ik wel aanraden. Iets van drie jaar ofzo. Met slaapjes wist ik het vaak wel zo te doen dat mijn jongste in de draagzak sliep als ik moest halen van school.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2018 08:31

Re: Een derde kind?

HollyGolightly schreef:De derde was voor mij een grote verrassing. Dus een bewuste keuze heb ik niet gemaakt. Ik vind het heel fijn om drie kinderen te hebben en ik vind de dynamiek tussen drie kinderen erg leuk. En ja, je zal weer gebroken nachten hebben en het eerste jaar veel moe zijn, maar als de baby er eenmaal is dat hoort de baby bij je gezin. Alsof het nooit anders is geweest. En ik denk niet dat je dan denkt 'poe wat is het zwaar, had ik maar geen baby erbij gehad'. Dat eerste jaar doe je gewoon weer, net zoals je het de andere twee keer gedaan hebt. En misschien ben je naast moe, ook wel heel erg dankbaar dat je het allemaal nog een keer mag mee maken. Want hoe magisch is de eerste glimlach, hoe fijn is een tevreden slapende baby op je borst, en al die mooie eerste keren. Rijkdom!

Voor mij zou een reden zijn om het niet te doen, dat je al twee gezonde kinderen hebt en een gezonde derde baby niet altijd vanzelfsprekend is. Ik vind een zwangerschap voor een derde of vierde kind op latere leeftijd wel spannend. Ik vind een zwangerschap sowieso spannend. Want meestal gaat het goed, maar het zou zo'n grote zorg en zo'n groot verdriet zijn als er iets niet goed is met het kindje.


Bij het teruglezen van de posts wil ik me ook nog helemaal aansluiten bij de woorden van Holly. Perfect verwoord!
Laatst gewijzigd door Lady op 06 Jul 2018 08:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2018 08:32

Re: Een derde kind?

Maddie schreef:Hier ook moeder van drie kids. Dat de jongste geboren werd was mijn oudste drie en middelste één. Ze was best een pittige baby. Ik zou je geen derde afraden, want ik geniet zeker van mijn gezin. Maar wat meer leeftijdsverschil zou ik wel aanraden. Iets van drie jaar ofzo. Met slaapjes wist ik het vaak wel zo te doen dat mijn jongste in de draagzak sliep als ik moest halen van school.


Ik zou er vier van maken :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2018 10:35

Re: Een derde kind?

Sneeuwwitje, je hebt helemaal gelijk dat praktisch het meeste wel op te lossen valt. Met slaapjes zullen we inderdaad rekening moeten houden met schooltijden, maar daar houden we nu ook al een tijd rekening mee, komt vast wel goed!

Holly, jouw post raakt me het meest. Ik denk dat dat de grootste reden is om het eventueel niet te doen; de kans dat een derde misschien niet gezond zal zijn. Ik ben nu gezegend met twee gezonde kinderen, maar wat als een derde dat niet zal zijn? Pff, moeilijk hoor, dat weet je natuurlijk nooit van tevoren.

Lady, wat fijn dat het zo meevalt! De combi van baby en jonge peuter vond ik ook best zwaar, maar het leeftijdsverschil zal nu sowieso groter zijn (minstens 3,5 jaar).

Maddie, iets meer leeftijdsverschil hebben wij sowieso :ja:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Jul 2018 12:02

Re: Een derde kind?

Lady schreef:
Maddie schreef:Hier ook moeder van drie kids. Dat de jongste geboren werd was mijn oudste drie en middelste één. Ze was best een pittige baby. Ik zou je geen derde afraden, want ik geniet zeker van mijn gezin. Maar wat meer leeftijdsverschil zou ik wel aanraden. Iets van drie jaar ofzo. Met slaapjes wist ik het vaak wel zo te doen dat mijn jongste in de draagzak sliep als ik moest halen van school.


Ik zou er vier van maken :).


Haha dat kan ook! In ieder geval niet minder :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 14:52

Bericht 06 Jul 2018 12:12

Re: Een derde kind?

Hier kwam de 3e 7 minuten naar de 2e dus wij hebben niet voor het dilemma gestaan van een derde of niet. We hebben we na de jongens nog een kindje erbij gekregen. Ik vond 3 kinderen heel leuk (nouja, na jaar 1 dan) en vind vier kinderen nog leuker. Ik denk wel dat het een verschil is met van 2 naar 3. Wij waren een klein gezin met 1 kind en daarna in 1 klap al een 'groot' gezin van 5. Vanaf 3 kinderen ben je al gewend aan een paar handen tekort en niet de een op een aandacht.
Ik ben het wel met Holly eens wat betreft leeftijd en gezondheid. Onze laatste zwangerschap was bloedspannend en dat vond ik heel erg heftig juist omdat we al zo'n mooi leven met elkaar hadden en dat al het verdriet dat mij en de zwangerschap aanging nu ook van invloed was op de kinderen die er al waren. Dat vond ik erg moeilijk.

Maar verder, de interactie,de verachillende karakters, de lol, het gelach, de heerlijke chaos overal waar je heen wil. Ik noem ze altijd mijn relatievierling want ze maken alles zo heerlijk relatief. Ik vind het echt genieten.
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 14:52

Bericht 06 Jul 2018 12:13

Re: Een derde kind?

Oja en wel eens met het leeftijdsverschil. Maar andere kant als je er dan eenmaal door bent is het ook wel weer heel leuk dat ze in dezelfde fase zitten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Jul 2018 13:58

Re: Een derde kind?

Zo HGL, wat een goede reactie en eentje, met name de laatste alinea, die ik zelf had kunnen schrijven.

Mijn man gaf een paar maanden geleden aan dat ‘er ook wel een derde bij kon’ (haha ja zo) en dat bracht me even van m’n stuk, want een derde had ik niet eerder overwogen. Ik zag vroeger altijd twee kinderen in m’n plaatje en verder had ik niet gedacht. Ik heb twee goede zwangerschappen gehad, twee lieve, gezonde kinderen en ik heb het allemaal als heel bijzonder ervaren (en nog steeds, ondanks ik het met de jongste op dit moment wel zwaar vind maar dat komt ook door andere omstandigheden). Ik kwam veel praktische ‘tegens’ tegen; financieel, tijdsplanning, aandachtverdeling, ruimte etc etc. Ook zoals HGL aangeeft, er ís altijd een risico dat je de zwangerschap minder makkelijk en zelfs heel moeilijk is, gezondheid voor baby (en alle impact dat dit kan hebben op het hele gezin), eigen gezondheid wanneer een bevalling niet verloopt zoals het ‘hoort’ en herstel etc.

Plus in mijn geval, is na een derde mijn wens compleet of zal ik altijd een honger hebben naar de bijzonderheid van de zwangerschap en newborn? Ik denk dat mijn wens vooral is om die tijd nog eens mee te maken, maar niet perse voor een nieuw gezinslid.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jul 2018 14:14

Re: Een derde kind?

Fiederilsje schreef:Zo HGL, wat een goede reactie en eentje, met name de laatste alinea, die ik zelf had kunnen schrijven.

Plus in mijn geval, is na een derde mijn wens compleet of zal ik altijd een honger hebben naar de bijzonderheid van de zwangerschap en newborn? Ik denk dat mijn wens vooral is om die tijd nog eens mee te maken, maar niet perse voor een nieuw gezinslid.


Dat is het bij mij in elk geval wel. Ik vind het soms best jammer dat ik bepaalde dingen nooit meer mee ga maken. Het moment van de positieve test, voor het eerst de baby voelen bewegen, de bevalling en kraamtijd, een baby hebben, de peuter- en kleutertijd. Soms voel ik me ook opeens zo oud, dat ik die fase al helemaal gehad heb. Maar ik heb nu niet het gevoel dat ik een derde kind zou willen. Misschien als onze gezinssituatie anders was geweest, dat dat dan ook anders was geweest, maar zoals het nu is zou ik het echt te zwaar vinden. Het zou hier ook niet zo zijn dat een derde gewoon in het ritme meedraait, want het gezinsleven is al tamelijk hobbelig hier.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Jul 2018 14:54

Re: Een derde kind?

Hier 3 kinderen van inmiddels 8, 6 en 4 jaar.

Ik vind het fantastisch!

De dynamiek tussen de drie is heel anders dan als je er 2 hebt. Ze hebben altijd een keuze met wie ze willen spelen. Nu hebben we wel het geluk dat het tussen hen alle drie ook gewoon goed klikt. Tuurlijk is er regelmatig ruzie om niets maar ze kunnen heel goed met elkaar.

Ik vond de overgang van 0 naar 1 het pittigste. De derde draaide gewoon volledig mee in het ritme van de anderen (1 zat net op de basisschool en een op de peuterspeelzaal). En inderdaad, het eerste jaar is pittig maar dat is ook als je er maar één hebt. Daar stel je je op in.

Naarmate ze ouder worden wordt het steeds makkelijker. En drukker want ja, ze sporten allemaal, hebben hun eigen agenda en wij zijn de chauffeurs. Daarnaast werk ik 24 uur (op papier, in de praktijk is het meer) en toch heb ik meer dan genoeg "eigen" tijd.

Nu de jongste op school zit realiseer ik me wel hoe druk het de afgelopen jaren eigenlijk was. Maar dat had ik niet in de gaten toen we er middenin zaten. Dan doe je het gewoon.

Ik vind het een aanrader en zou echt niets anders willen :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Jul 2018 14:56

Re: Een derde kind?

Voordat ik trouwens zwanger was van de derde hadden we het er altijd over dat we 4 kinderen wilden. Maar toen ik eenmaal zwanger was wist ik al dat dit de laatste zou worden (terwijl ik echt een makkelijke zwangerschap had). Ik heb oprecht nooit meer het gevoel gehad dat ik toch nog een vierde wilde. De jongste is de kers op de taart, de benjamin en heeft ons gezin compleet gemaakt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Jul 2018 15:25

Re: Een derde kind?

Hier geen ervaring met drie kids. Heb stiekem altijd wel de kriebel gehad om alles nog een keer mee te maken. Mijn zus heeft er ook drie en ik vind het echt wat hebben. Maar ik wist ook dat het voor ons geen optie was. Eigenlijk volledig om de punten die Holly benoemt in haar tweede alinea. Dus die derde is er nooit gekomen en zal er ook nooit komen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat de keus voor mij gemaakt is, dan kan ik tenminste ook niet meer twijfelen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 14:02

Bericht 06 Jul 2018 15:53

Re: Een derde kind?

Herkenbare twijfel en redelijk vergelijkbare situatie hier, behalve dan dat ik 35 ben en mijn vriend nu geen derde wil en mogelijk helemaal niet. Hij vindt het nu met 2 nog te pittig.
Ik vind mezelf dan oud worden voor nog een kindje en ben inderdaad ook bang voor de gezondheidsrisico's die toenemen.
Maar goed, als mijn vriend het niet wil houdt het op. We zitten nu in drukke tijden (verhuizing), ik kan me voorstellen dat als dat achter de rug is hij er misschien toch voor open zal staan (voordat we in deze drukte zaten zag hij het meer zitten). Dan is alleen de vraag of ik het nog zou willen als ik al 36 ben of het misschien nog ouder. Ik vind het ook lastig, zou ook opzien tegen de eerste drukke periode, maar heb altijd een wens voor 3 gehad.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2018 11:38

Re: Een derde kind?

Echt bedankt voor al jullie reacties met ervaringen en overwegingen. Ik ben er nog niet uit, twijfel net zo hard verder. Ik geef mezelf nog een paar maanden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jul 2018 11:45

Re: Een derde kind?

Volgens mijn zijn jouw twijfels voor de praktische en verstandelijke. Ik denk dat als je puur naar je gevoel luister, je het antwoord wel weet. Het helpt mij vaak om op deze manier belangrijke keuzes te maken. Succes :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Jul 2018 12:13

Re: Een derde kind?

Lady schreef:Volgens mijn zijn jouw twijfels voor de praktische en verstandelijke. Ik denk dat als je puur naar je gevoel luister, je het antwoord wel weet. Het helpt mij vaak om op deze manier belangrijke keuzes te maken. Succes :).


Ik vind dat in deze (als in, wel of geen kind) toch een beetje tricky hoor. Als ik naar mijn gevoel had geluisterd, was er hier misschien ook wel een derde gekomen. Verstandelijk gezien daar niet verder voor open gestaan. Ik heb twee gezonde kinderen, ondanks een ziekte waarvan de kans 50 procent was dat de kinderen het ook zouden hebben. Financieel was het niet verstandig. Praktisch was het niet handig. Dus hier echt op verstand afgegaan.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Jul 2018 12:32

Re: Een derde kind?

Lastig Suus.
Ik wil ook graag een 3e. Maar we hebben daar echt geen ruimte voor in huis. Dan moeten we eerst verbouwen of verhuizen. Want de jongste heeft nu nog niet eens een eigen kamer.
Ik hoop dat tegen de tijd dat F maar school gaat we toch nog voor een 3e kunnen gaan.
Maar ik ben nog wel wat jonger dan jij.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2018 12:45

Re: Een derde kind?

Jij hebt inderdaad gelukkig je leeftijd mee, Jezzie :ja:
Ruimte hebben we straks in elk geval genoeg in ons nieuwe huis, dat is geen probleem. Alleen de verdeling van de kamers is even afhankelijk van of er wel of geen derde komt.

Lady, mijn gevoel is overduidelijk hoor, ik wil heel graag een derde kind! Maar ik wil mijn praktische en verstandelijke bezwaren toch niet zomaar aan de kant zetten. Nouja, de praktische vallen op zich best mee hier, mijn grootste angst is eigenlijk dat we een niet gezond kindje zouden krijgen.

Ik word echt heen en weer geslingerd door mijn gevoelens momenteel. Het ene moment weet ik heel zeker dat ik het gewoon wil en ervoor wil gaan, het volgende moment vind ik weer dat ik gewoon gelukkig en tevreden moet zijn met wat ik nu heb. Lastig hoor!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jul 2018 12:49

Re: Een derde kind?

Ik heb er precies zo voor gestaan als jij hoor Suus. Toen mijn man eenmaal om was en we er dus voor konden gaan, kwamen er zoveel twijfels. En zeker ook de angst voor een niet gezond kindje. Ik hem me voorgehouden dat de kans op een gezond kindje gelukkig vele malen groter is. Gelukkig bleek bij de twintig weken echo dat alles goed was, nipt hebben we niet gedaan.

Ik heb sowieso het idee dat drie steeds meer het nieuwe twee begint te worden. Zie om me heen steeds meer gezinnen met drie kinderen of zelfs meer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jul 2018 13:15

Re: Een derde kind?

Ik vind dit ook lastig! Gelukkig heb ik nog best even :) vriend wil heel erg niet, die vindt ons compleet zo. En is ook bang voor verdriet en teleurstelling als het niet zou lukken of als het weer herhaalde mk’s zouden worden. Dat dat mogelijk zelfs een schaduw over ons huidige geluk zou kunnen veroorzaken.

Ik denk dat ik ook compleet ben met 2. Maar ik kan nu al jaloers worden op mensen die zwanger zijn, een neeborn hebben etc. Ik vind die periode zo magisch dat ik dat nog veel vaker wil meemaken. Kan echt nu al emotioneel worden bij het besef dat dat nooit terug komt. Tegelijkertijd besef ik me dat ik dat na een 3e vast ook heb... dat kan geen argument zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2018 13:18

Re: Een derde kind?

Ik ben overigens ook heel bang voor een derde kindje dat niet gezond zou zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 09 Jul 2018 17:59

Re: Een derde kind?

Hier was het geen twijfel. Ik wou het en het kwam er..ondanks dat na de 2e zwangerschap een 3e en volgende afgeraden werd ivm mijn ziekte die ik dan krijg.
Een vriendin van mij heeft net haar 4e mogen krijgen en eerst dacht ik o wat leuk weer zo'n kleintje...maar als ik zie hoe druk ik het nu weer heb met 2 die naar school en de 3e die dan net 1,5 is (bijna) nee, ben helemaal genezen en ons gezin is voor nu compleet. Ook speelt er mee dat mijn ziektebeeld alleen maar erger/heftiger word bij weer een zwangerschap en na mijn 30ste nu zal het ook langer duren voordat alles weer gestabiliseerd is enzo.
Plus, de auto is vol, kamers zijn vol etc etc. Financieel is het zo te doen, ook qua mijn werk, anders zou ik weer straks op zoek kunnen gaan naar ander werk, nee dank je de koekoek.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers