Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een derde kind?

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Jul 2018 16:06

Een derde kind?

Ik zeg het gelijk maar, ik weet dat het een luxe-probleem is, maar ik kom er maar niet uit. En jullie kunnen ook niet voor mij beslissen natuurlijk, maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb al best een tijdje een wens voor een derde kind. Voor mijn man hoeft het niet echt, maar als ik het heel graag wil, wil hij het ook wel zegt hij nu. En juist omdat hij dat gezegd heeft, weet ik niet meer zeker of ik het nou wel of niet wil. Mijn gevoel is heel duidelijk, ik wil heel graag! Maar als ik dan praktisch ga denken, kom ik toch wel met bezwaren. Mijn jongste is nu 2,5 en daardoor hebben we nu best wel weer wat vrijheid terug en we hebben goede nachten. Dat geef ik wel op als er weer een baby komt. Qua ruimte moet het lukken in het nieuwe huis, al moeten we dan wel onze logeerkamer opgeven. Ik weet niet of er een derde stoeltje in onze auto past eigenlijk, maar dat is ook wel op te lossen natuurlijk. Onze kinderen kunnen nu meestal heel goed met elkaar overweg. Wordt dat niet verstoord door een derde? En zal die er dan niet een beetje bijhangen? Die scheelt qua leeftijd dan wel wat meer dan onze andere twee.

Wat zijn jullie ervaringen met een derde? En vond je het zwaar, drie kinderen? Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen best heftig. Is dat met een derde net zo, of makkelijker of moeilijker?

Ik realiseer me natuurlijk ook wel dat ook als we besluiten om ervoor te gaan, dat het niet zeker is of het ook echt gaat lukken. Ik ben twee keer heel makkelijk zwanger geworden, maar dat zegt natuurlijk niks over een derde keer. Ik ben inmiddels ook wat ouder (37 al :wtf: ). Juist ook door mijn leeftijd wil ik niet al te lang meer twijfelen, maar ervoor gaan of het afsluiten. Help! :angel:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Jul 2018 16:13

Re: Een derde kind?

Oeh lastig Suus! Ik heb er ook 2 maar wij willen echt geen derde. Gevoelsmatig heb ik soms wel van die flarden van gedachten hoor, maar van binnen weet ik dat het niet goed zou zijn voor ons. Vooral het organisatorische aspect lijkt me heel pittig. Onze twee kids kunnen makkelijk logeren bij opa’s en oma’s, dat lijkt me met 3 toch anders. Clubjes, vriendjes, dat soort gedoe lijkt me teveel stress opleveren. Ik wil zelf ook nog een beetje een leuk leven hebben. En wéér gebroken nachten en bijhorende ellende zal vast voor een serieuze huwelijkscrisis gaan zorgen hier. We overleven onze twee boys vaak nauwelijks.
Goed, dat zijn mijn overwegingen geweest.

Ik hoop dat je wat verhalen van mensen met 3 kids gaat krijgen hier!
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Jul 2018 16:28

Re: Een derde kind?

Jij ook bedankt voor je reactie hoor! Dat van het logeren is ook nog wel een punt inderdaad. Mijn ouders en de ouders van mijn man vinden het erg leuk als beide kinderen komen logeren, maar kan me goed voorstellen dat ze drie te druk vinden.
Wij hebben nu echt twee goed slapende kinderen en krijg natuurlijk nergens de garantie dat een derde dat ook zo goed gaat doen...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 05 Jul 2018 16:46

Re: Een derde kind?

Wij hebben 3 kinderen en ik ervaar het momenteel wel als behoorlijk zwaar, zeker de afgelopen maanden zijn wel heftig geweest. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb me de afgelopen maanden regelmatig afgevraagd waar we aan begonnen zijn. Nu de jongste overdag wat beter slaapt en af en toe 5 minuutjes alleen kan liggen in de box vind ik het wel weer wat leuker en gemakkelijker worden. In ons geval zijn onze oudste zoon van 4 en onze dochter van 2 echt stapelgek op hun broertje en totaal niet jaloers. Ik vind de overgang wel heftiger dan die van 1 naar 2, maar mijn dochter was een hele makkelijke en relaxte baby en onze jongste heeft de eerste maanden veel gehuild en zat daardoor hele dagen bij ons in de draagzak. Wat hier ook wel extra stress opleverde was dat mijn kinderen nog niet goed samen kunnen spelen en veel ruzie en lawaai maken, ook zijn zij nog een stuk minder zelfstandig dan jouw kinderen gezien hun leeftijd. Als ik het over zou doen, dan zou ik een jaartje langer wachten met zwanger worden, dus het grotere leeftijdsverschil zou ik wel als een voordeel zien juist.

Ik heb altijd al de wens voor minimaal drie kinderen gehad, ik kom zelf uit een gezin van 3 en heb dit als heel fijn ervaren. Wij hadden sowieso geen praktische bezwaren, maar ook als die er wel geweest waren zou ik hierin mijn gevoel gevolgd hebben. In onze auto kunnen trouwens geen 3 stoeltjes achterin, dus nu zit 1 van ons achterin tussen 2 kinderen in, niet zo gezellig, maar wel handig ;).

Lastig he, ik heb nu al weer de wens voor een vierde kind, terwijl ik dacht dat het bij een derde wel over zou zijn.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Jul 2018 17:01

Re: Een derde kind?

Hier 3 kids ( net 7, 4.5 en 6maanden) en ik vind het fantastisch. De oudste 2 zijn zo lief voor hun broertje. En de baby is ook heel gemakkelijk. Gaat gewoon mee in ons ritme. Alleen weleens lastig met dingen zoals naar het strand gaan oid want dan zit je toch weer met de zon en de kinderwagen. Maar dat is tijdelijk. Echt geen seconde spijt gehad ondanks dat het best druk is af en toe
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2018 17:03

Re: Een derde kind?

Vergeet ook niet dat een derde ook een derde en een vierde in 1 kan worden.

Wel leuk Suus!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 05 Jul 2018 17:17

Re: Een derde kind?

3 Kinderen is inderdaad minder praktisch dan 2, qua slaapjes, qua auto, qua tijd voor jezelf en je partner en qua oppas.

Maar ik vind 3 kids echt zo gezellig, onze jongste scheelt 6,5 jaar met de oudste en 3,5 jaar met de middelste dus de jongens waren al redelijk zelfstandig en konden me goed helpen. Nog steeds is de jongste het prinsenkindje. Als hij van mij iets niet mag gaat hij naar zijn broers :smile:

En ja soms is het echt wel pittig maar dat vond ik met 2 ook.. en ik ben een thuisblijfmoeder, dus weer niet hoe het is met 3 kinderen en werken maar dat lijkt me wel intensief.

Maar ik kan het je zeker aanraden :heart:
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem247

Bericht 05 Jul 2018 17:21

Re: Een derde kind?

Urban Naked schreef:Oeh lastig Suus! Ik heb er ook 2 maar wij willen echt geen derde. Gevoelsmatig heb ik soms wel van die flarden van gedachten hoor, maar van binnen weet ik dat het niet goed zou zijn voor ons. Vooral het organisatorische aspect lijkt me heel pittig. Onze twee kids kunnen makkelijk logeren bij opa’s en oma’s, dat lijkt me met 3 toch anders. Clubjes, vriendjes, dat soort gedoe lijkt me teveel stress opleveren. Ik wil zelf ook nog een beetje een leuk leven hebben. En wéér gebroken nachten en bijhorende ellende zal vast voor een serieuze huwelijkscrisis gaan zorgen hier. We overleven onze twee boys vaak nauwelijks.
Goed, dat zijn mijn overwegingen geweest.

Ik hoop dat je wat verhalen van mensen met 3 kids gaat krijgen hier!


Precies dit. Mijn jongste is nu 4 en sinds die ook op de basisschool zit heb ik echt het idee dat ik weer mezelf aan het terug vinden ben. Me-time doet echt veel met een mens en ik vind het heerlijk dat ik dat nu weer echt heb! Ik moet er net al UN echt niet meer aan denken om weer fulltime voor een pasgeboren baby te zorgen. En nu zijn dagjes weg enzo al bijna niet te betalen. Laat staan met een derde kind erbij. Dan wordt het allemaal nog eens duurder. En hier moet ik alles vaak in m’n eentje doen omdat mijn man veel werkt en laat thuis is. Ik heb voor ieder kind één hand zeg ik altijd maar :wink:
<<

Pitty

Bericht 05 Jul 2018 17:57

Re: Een derde kind?

Ik heb er vijf en we dubben nog over een zesde, maar ik heb eigenlijk geen zin meer. Ben net weer begonnen met sporten en ook fijn om lekker de deur uit te kunnen zonder aan borstvoeding of kolven te hoeven denken.

De praktische bezwaren voor een derde kind zoals auto/slaapkamer is vanuit mijn referentiekader natuurlijk te verwaarlozen.

Later meer, ik ga nu sporten terwijl man de kids op bed legt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jul 2018 18:00

Re: Een derde kind?

Wij doen het, een derde, maar af en toe vraag ik me wel af waar we aan beginnen :laughcry: . Maar goed, dat is ook even het gevoel van het moment. Ik voel me moe en zwanger, de kinderen zijn druk, moe en bozig en enorm toe aan vakantie.
Ik kan je nog niet vertellen hoe dat straks is als het kindje geboren is, maar onze kinderen vinden het echt geweldig, ze hebben het elke dag over de baby, ze zijn er enorm mee bezig. Als de baby geboren is zijn ze 5,5 en 6,5, scheelt dus flink. Maar ik zie aan mijn man die 6 jaar met zijn broer scheelt dat dat ook echt prima kan gaan. Hij werkt zelfs met hem samen in hun eigen bedrijf. Ik denk dat elke leeftijdsverschil voor en nadelen heeft. Ze kunnen al heel veel zelf en hoewel ze even geen aandacht krijgen en uitgesteld aandacht heel erg moeilijk vinden kun je ze wel een heleboel gewoon uitleggen, ze willen ook graag helpen en sommige dingen zijn nu makkelijker. We hoeven geen fiets voor 3 kinderen te kopen want de oudste kan zelf meefietsen. De auto is wel een ding, we kunnen twee zitjes kwijt en dan zou de derde er tussen moeten zitten maar dat is erg krap, dat kan wel voor eventjes of voor een keertje. We gaan dus een andere auto kopen. Een ander voordeel is dat ik overdag als de kinderen naar school zijn alle tijd heb voor de baby en tegen de tijd dat ons kindje naar school gaat en met vriendjes wil gaan spelen of op clubjes gaan zijn de andere twee al groot genoeg om naar sommige dingen zelf toe te gaan.
Er gaat straks een heleboel veranderen, maar een heleboel ook niet. Het enige wat wel echt zo is is dat we deels weer overnieuw beginnen. Weer slapeloze nachten, luiers, peuterpuberteit, wegrennende kleintjes, gehuil omdat ze nog niet kunnen praten.
Maar ook weer zwanger zijn, schopjes voelen, je buik zien groeien en straks hopelijk borstvoeding geven, zo'n klein hummeltje langzaam groot zien worden, dragen, samen in bad, knuffelen, weer dat eerste lachje, de eerste hapjes, kruipen, de eerste stapjes. :heart:
Dus afgezien van dat ik op momenten gewoon alle kinderen achter het behang wil plakken, inclusief dat in mijn blaas schoppende humpie in mijn buik geniet ik er van en kijk ik er erg naar uit. Maar ja...hoe dat straks toch zal zijn dat kan ik je pas dan vertellen.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 05 Jul 2018 18:06

Re: Een derde kind?

Wij hebben drie kids (5, 7 en 9) en vinden het heel gezellig. Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind het meest wennen, maar met ieder kindje erbij was het maar een kleine aanpassing. Ja het is druk en soms wat minder praktisch maar de liefde, de band tussen de kinderen onderling, de levendigheid en het plezier zijn vele mate belangrijker.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 05 Jul 2018 18:22

Re: Een derde kind?

Bij ons was het hetzelfde als bij jullie: ik wilde heel graag een derde kind en van mijn man hoefde het niet per se meer. Wij hebben bijna een jaar geleden ons derde kind gekregen. De andere twee waren toen 6 en bijna 5 jaar. Ze waren beide ontzettend betrokken bij de zwangerschap en hebben het allemaal heel bewust meegemaakt. Dat vond ik erg bijzonder. Ze vonden en vinden het nog steeds fantastisch en zijn dol op hun kleine broertje. We hadden zelf liever een kleiner leeftijdsverschil gehad tussen de tweede en de derde, maar dat heb je niet voor het zeggen helaas. Uiteindelijk vind ik het nu wel heel fijn dat de oudste twee overdag op school zitten en ik alle tijd heb voor de jongste. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo zwaar. Ja, je levert veel vrijheid weer in, die mis ik ook nog wel, maar die komt wel weer terug. Praktisch gezien qua slaapjes en uitjes/clubjes is het weleens puzzelen, maar dat is allemaal vergeten wanneer ik mijn derde weer zie :love: . Ik zie het echt als een cadeautje dat we dit allemaal nog voor een derde keer mogen meemaken. Het is wel echt definitief de laatste, want ik ben nu wel helemaal klaar met de babytijd en zwanger zijn.
2011 2012 2017
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 05 Jul 2018 19:57

Re: Een derde kind?

Wij hebben er drie, echt die derde is de kers op de taart! 3 geeft een heel andere dimensie aan een gezin vind ik.

Ze zijn hier inmiddels 3,6 en 8 jaar.

De middelste was nog net geen drie en de oudste een maand later 5, ze hebben t heel bewust meegemaakt, heel mooi om t zien.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 05 Jul 2018 20:18

Re: Een derde kind?

Cotton schreef:Vergeet ook niet dat een derde ook een derde en een vierde in 1 kan worden.

Wel leuk Suus!

:yes:
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Anoniem258

Bericht 05 Jul 2018 20:27

Re: Een derde kind?

Cotton schreef:Vergeet ook niet dat een derde ook een derde en een vierde in 1 kan worden.

Wel leuk Suus!



Zoals hier :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Jul 2018 21:05

Re: Een derde kind?

Ik heb ook lang met dit dilemma gezeten, maar voor mij is het nu een echte ''nee''. Het is goed zo voor ons, we tellen onze zegeningen. Zijn een echte eenheid met z'n vieren. Het wordt nu weer steeds zoveel makkelijker. Ik heb maar 2 handen, nu zitten onze kindjes wel echt dicht op elkaar. Ik wil ze verwennen.
En niet dat dat met 3 niet kan. Maar het maakt het allemaal wel anders..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 05 Jul 2018 21:07

Re: Een derde kind?

Nog geen ervaring. Maar wij willen wel voor een derde gaan. Voor mij is het gewoon nog niet ‘klaar’ nu. Oh en als de derde een derde én een vierde wordt, ben ik helemaal blij, haha. Ik zou best 4 kindjes willen, maar man wil het bij 3 houden. We wachten wel bewust nog eventjes om tussen de 2e en 3e wat meer leeftijdsverschil te hebben dan tussen de 1e en 2e.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Jul 2018 21:17

Re: Een derde kind?

Haha, dat was inderdaad ook al door mijn hoofd gegaan, dat het ook nog een tweeling kan worden. Ik las net van de week het verhaal in de Ouders Van Nu van dat gezin dat ook meedeed aan Een Huis Vol, dat na twee meiden een vierling kreeg. Dan ben ik weer eventjes genezen van mijn wens :smile:

Fijn, al jullie reacties!

Puck, dat klinkt wel zwaar inderdaad. Toen mijn jongste geboren was, vond ik mijn dochter ook nog zo klein (net 2 jaar), dus toen had ik al wel het idee dat als we nog een derde zouden willen, ik er wel iets meer tijd tussen zou willen. Dat bevestigt jouw verhaal dus wel.

Chipa, het leeftijdsverschil van jouw kinderen lijkt me ook wel fijn. Lekker veel tijd voor de baby als de oudsten op school zitten.

Blue Flower, dat klinkt superfijn!

Ava, klinkt als een goed besluit voor jullie. En het is ook echt zo dat ik me nu al best wel vrij weer voel. Ik heb wel de luxe dat ik 's avonds best vaak weg kan, omdat mijn man dan gewoon thuis is, maar dat lukt de eerste tijd met een baby natuurlijk niet. Toch lijkt een baby me ook wel weer heerlijk, haha, beide heeft wel wat.

Pitty, echt respect voor jou! Waar maak ik me eigenlijk druk om? :wink:

Pompoen, wel heel leuk dat ze het zo bewust meemaken en het leuk vinden! Ik maak me ook niet echt druk om het leeftijdsverschil hoor. Ik heb zelf ook een zusje van ruim 8 jaar jonger, waar ik juist een heel goede band mee heb.
En al die mooie dingen die je noemt, dat zou ik ook heel graag allemaal nog een keer willen meemaken.

Indigo, inderdaad een wat groter leeftijdsverschil, maar lijkt mij ook fijn om zo lekker veel tijd voor de baby te hebben. Fijn dat je voor jezelf nu ook duidelijk hebt dat dit de laatste is :)

Druifje, klinkt fijn!

Sam, wat heerlijk dat je dat voor jezelf nu zo duidelijk hebt. Ik hoop die duidelijkheid ook gauw te hebben voor mezelf.

Kajaka, een duidelijke wens dus en nog even wachten snap ik heel goed. Als ik nog eens zwanger mag raken, dan hoop ik stiekem toch niet op een tweeling :angel:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 05 Jul 2018 21:23

Re: Een derde kind?

Het is zo leuk 3 kids :heart:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jul 2018 21:36

Re: Een derde kind?

YEX schreef:Het is zo leuk 3 kids :heart:

Inderdaad! Doen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Jul 2018 22:23

Re: Een derde kind?

Ik wil het :heart:
Tot zo ver mijn bijdrage, inhoudelijk kan ik er (nog) niks over zeggen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Jul 2018 23:07

Re: Een derde kind?

Ik zag onszelf altijd voor me met twee kinderen en toch krijg ik er 3. En ook al bereid ik me voor op een pittige tijd, ik vind het hartstikke rijk voelen om straks met zn vijven te zijn.

Het is denk ik wel heel anders om ze tegelijk te krijgen, want wij gaan maar één keer terug naar de babytijd. Ik zal over een tijdje mijn ervaringen met je delen.

Het lijkt me een hele moeilijke beslissing, spannend ook om er over na te denken!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2018 07:03

Re: Een derde kind?

YEX, Lady en Taeda, jullie zijn in elk geval duidelijk :wink:

Teun, het is ook een rijkdom natuurlijk, drie kinderen. Het zal vast zwaar zijn in het begin, maar ook heel mooi lijkt me, twee baby’s tegelijk. Ik ben heel benieuwd hoe E. het gaat ervaren.

Inderdaad spannend om over na te denken. Het is zoiets ingrijpends. Heel benieuwd waar we over een jaar staan. Zal ik dan misschien zwanger zijn? Of echt besloten hebben om het bij twee te laten?
Ik had ook gewoon een tweeling moeten krijgen, dan hoefde ik me hier niet meer druk om te maken :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 06 Jul 2018 07:45

Re: Een derde kind?

Wat ik met name bij de derde en ook nu het zwaarste vind is de combi school (halen/brengen) en een baby,

Praktisch is alles op te lossen ;-) Succes met jullie beslissing!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jul 2018 07:50

Re: Een derde kind?

De derde was voor mij een grote verrassing. Dus een bewuste keuze heb ik niet gemaakt. Ik vind het heel fijn om drie kinderen te hebben en ik vind de dynamiek tussen drie kinderen erg leuk. En ja, je zal weer gebroken nachten hebben en het eerste jaar veel moe zijn, maar als de baby er eenmaal is dat hoort de baby bij je gezin. Alsof het nooit anders is geweest. En ik denk niet dat je dan denkt 'poe wat is het zwaar, had ik maar geen baby erbij gehad'. Dat eerste jaar doe je gewoon weer, net zoals je het de andere twee keer gedaan hebt. En misschien ben je naast moe, ook wel heel erg dankbaar dat je het allemaal nog een keer mag mee maken. Want hoe magisch is de eerste glimlach, hoe fijn is een tevreden slapende baby op je borst, en al die mooie eerste keren. Rijkdom!

Voor mij zou een reden zijn om het niet te doen, dat je al twee gezonde kinderen hebt en een gezonde derde baby niet altijd vanzelfsprekend is. Ik vind een zwangerschap voor een derde of vierde kind op latere leeftijd wel spannend. Ik vind een zwangerschap sowieso spannend. Want meestal gaat het goed, maar het zou zo'n grote zorg en zo'n groot verdriet zijn als er iets niet goed is met het kindje.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers