Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 03 Jul 2018 10:10

Re: Het hardlooptopic #2

Elliot schreef:Pff ik ben nu al geneigd af te haken. Qua conditie gaat het best goed, ik kan nu de lessen wel uitlopen zonder helemaal kapot te zijn, maar m’n gewrichten zijn volgens mij te oud en te krakkemikkig om m’n gewicht te dragen. Ik heb na elke les een enorme pijn in m’n heup (alleen links) en sinds gister doen m’n knieën ook vreselijk pijn. Zou dit kunnen komen door verkeerde schoenen? Ik heb deze schoenen al een jaar of wat, maar ze zijn niet heel intensief gebruikt haha.


Wat vervelend! Ik sport best wel veel maar met hardlopen krijg ik ook altijd gare pijntjes en met alle ander sporten nooit (bijv. hockey). Ik vind hardlopen ook gewoon echt niet leuk dus ik waag me er gewoon maar niet meer aan. Maaar daar heb jij niets aan aangezien je die loop moet doen. Mijn ervaring is wel dat de pijntjes over gaan als je het vaker doet, maar dat zal vast niet voor iedereen gelden.

Ik had trouwens hetzelfde met Evy en dat lopen haha!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jul 2018 20:37

Re: Het hardlooptopic #2

Ik denk zeker dat je nieuwe schoenen moet. Ik zou ze echt laten aanmeten bij een hardloopzaak als runnersworld. Ik heb ook nieuwe schoenen gekocht en de demping is zo veel beter. En bij ging de pijn in mijn knieën daardoor over.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2018 10:37

Re: Het hardlooptopic #2

Exogenesis schreef:
Maddie schreef:Ik heb ook de Evy app. Die bevalt mij ook goed. Heb nu bijna het vijf km schema afgerond.
Nu aan het nadenken of ik daarna eerst de 7,5 pak of meteen naar de 10 km. Maar je kunt die schema’s niet van te voren inzien.


Ik ga nu ook van 5 naar 10. Ben de 5 langzaam aan het uitbreiden op eigen gevoel. Tot nu toe ben ik er tegen de 7 km wel klaar mee.

Ik heb het gevoel trouwens dat ik een korte afstandloper ben. Bij 4 km ben ik redelijk snel, maar als ik voor de langere loop ga, merk ik dat mijn tempo zakt. Maar dat zal wel psychisch zijn.

8 juli heb ik mijn eerste wedstrijd, 5 km, ride en run (met een paard erbij) en op 15 december ga ik voor de 10 km op Ameland!


Ik las hier weer eens en ik zag dit. Ik volg je trainingen op IG en het valt me op dat je altijd -voor mijn gevoel- hard wil lopen. Best hoge hartslag en hoog tempo. Door ook trainingen rustiger te doen wordt je duurvermogen beter en kun je dus ook snel worden op de langere afstanden. Op een gegeven moment kun je rustige duurlopen gaan combineren met tempolopen en intervallen en dan zul je merken dat die langzame duurlopen geen afbreuk doen op je snelle tempo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2018 10:40

Re: Het hardlooptopic #2

Fred schreef:Rond de 600 km zou je eigenlijk nieuwe schoenen moeten kopen.
Mocht je Strava gebruiken (de fijnste app vind ik zelf), omdat daar ook wielrennen/mountainbike en andere activiteiten op geregisteerd worden dan kun je instellen dat je een melding krijgt als je over dat aantal km's heen gaat.


Ligt aan de schoen. Maar ook schoenen die in de kast staan 'slijten' de demping droogt uit. Knie- en heuppijn horen daar wel bij Elliot! Dus ik zou lekker voor goede nieuwe schoenen kijken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2018 10:42

Re: Het hardlooptopic #2

Mijn hardlopen gaat gestaag beter. Dat is fijn! Zondag met een duurloop ging het voor geen meter. In anderhalf uur had ik maar 14 km gelopen (wel met wandelen erbij na elke 14,5 minuten een halve minuut). De intervaltrainingen ervoor gingen echt heel goed en hard!

Aanstaand weekend heb ik weer een wedstrijd. Dan mag ik op het einde 20km lopen. Ik zou heel tevreden zijn wanneer dat rond de 2uur ligt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jul 2018 16:37

Re: Het hardlooptopic #2

Succes dit weekend, Jip.

Ik heb laatst de Evers run gelopen, was erg leuk! Ik train nu weer even met een schema zodat ik afwisseling heb. Begon weer motivatie te verliezen, maar moet wel beweging hebben en dan vind ik hardlopen toch wel het leukst.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2018 19:33

Re: Het hardlooptopic #2

Gympie, hoe ver was die? Wat is nu je doel?

Je hebt wel gelijk Jip. Ik ga ook hard. Maar dat vind ik leuk en dat geeft me voldoening. Ik ren (nog) niet voor de lol/ontspanning en ik merk dat ik steeds sneller en verder kan, dus dit is de wijze die bij mij past. Ik loop tot nu toe blessure-vrij, dus dat is ook wat waard. Maar ik houd je adviezen zéker in mijn achterhoofd hoor!

Gister heb ik trouwens vrij moeiteloos 8 km gerend, dus het vlot mooi.
Zondag een ride & run (met paard dus) van 5km met obstakels (waterbak, heuvels met parcours) en dat was leuk! Wel heel uitputtend met die hitte en de obstakels. Uiteindelijk 4e geworden van de 15 ofzo.

Eind september ga ik de 10 km doen, in Deurne, is de bedoeling.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 12 Jul 2018 20:39

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn Jip dat het weer steeds beter gaat! Zie je er hierdoor niet steeds meer tegenop om eventueel voor een tweede kindje te gaan (daar zie ik je weleens wat over posten in andere topics)? Lijkt me vooral als je op jouw niveau sport heel lastig te accepteren dat t zoveel trager en minder wordt en zo lang duurt voordat je weer echt terug op niveau bent.

Exo heerlijk toch dat het zo lekker gaat?! Goed naar je lijf luisteren en verder lekkerbek genieten. Wat knap, meteen al een vierde plaats! Zo heel lang ben je nog niet bezig, toch?

Ik ben sinds een paar weken eindelijk weer aan het rennen, geen last meer van mijn knieblessure, superfijn! En wat nog fijner is, is dat ik merk dat het opbouwen als een speer gaat! Ik had verwacht dat drie maanden niet hardlopen echt wel z’n sporen zou nalaten en dat het echt wel even zou duren voordat ik weer op niveau zou zijn, maar ik ren nu alweer een 5K op een heel behoorlijk tempo en voor mijn gevoel zou 10K qua conditie ook best kunnen (alleen ga ik dat niet doen omdat me dat niet verstandig lijkt voor mijn knie). Maar ik vind dat dus wel een dingetje. Hou bouw ik nu verstandig op? Tot nu toe dus als verste 5K gerend. Kan ik dan het beste km per km weer opbouwen, dus elke week een km verder, of mag ik ook best van 5K naar 7K zolang m’n knie niet protesteert? Ik weet wel wat waarschijnlijk het verstandigst is, en langzaam opbouwen kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik wil zo graag snel weer een 10K rennen en daarna verder opbouwen.
Pff het is iig wel maar goed dat ik mijn ticket voor se Dam tot Damloop eind september heb verkocht, heb ik in ieder geval die extra druk niet meer, al heb ik er soms stiekem ook wel spijt van. Stomme prestatiedrang.

Sorry, beetje hoog Lief dagboek-gehalte in deze post, haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2018 20:52

Re: Het hardlooptopic #2

Het is heel goed gegaan. Niet superhard. Liep 20km in 2u02.

Sublimo leuk dat je weer bezig bent! Ik zou rustig aan opbouwen. Niet in kilometers maar in minuten.

Exo je mag opbouwen zoals je wil :) wel fijn dat het je zo makkelijk af gaat!

Sublimo ik sport niet op hoog niveau of zo hoor. Zo goed ben ik niet. Ik train vooral vaak. Ik zie er ook wel tegenop om weer het hele proces van fit worden door te moeten. En omdat ik nu minder sport dan voor V denk ik dat het nog langer duurt dan nu. En ik ben ook 'bang' dat ik tijdens een zwangerschap minder lang door sport. Ik weet wel dat ik dan een jaar of 2 a 4 rustiger aan ga doen. Ik heb nu na V best vlot weer opgebouwd en ik wil er dan langer de tijd voor nemen.
Laatst gewijzigd door Jip op 03 Aug 2018 20:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 03 Aug 2018 19:57

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe gaat het hier?

Bij mij staat het hardlopen op een laag pitje vanwege de hitte. 2x per week een 4 of 5km vind ik wel genoeg.

Ik heb 17 juli voor het eerst 10km gerend, na een aantal keer 7, 8 of 9 gerend te hebben. Mijlpaal! 56 minuten deed ik er over.
Helaas heb ik het nog niet weer weten te evenaren, maar dat komt nog wel.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 03 Aug 2018 20:17

Re: Het hardlooptopic #2

Wow super Exo! En wat een nette tijd ook zeg!

Ik ben nu op vakantie, maar ben vorige week (op vakantie dus) wel twee keer gaan rennen. Deze week ook al een keer en ik hoop nog 1 keer te gaan rennen voor we maandag weer naar huis gaan. We zitten in Winterberg, dus flink bergachtig dus mijn tempo slaat nergens op, maar ach.

Als ik straks thuis kom ga ik beginnen met een schema dat ik op maat heb laten opstellen door een trainer die mijn trainingen ook voortdurend in de gaten houdt en mijn trainingsplan bijstelt aan de hand van mijn resultaten. Heb ik toe besloten om te voorkomen dat ik weer te hard van stapel loop en opnieuw een overbelastingsblessure oploop. Deze trainer is groot voorstander van gepolariseerd trainen, dus dat betekent veel langzaam trainen en slechts een klein percentage snel, plus dan natuurlijk intervaltrainingen. Ben heel benieuwd hoe het me gaat bevallen.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Aug 2018 20:22

Re: Het hardlooptopic #2

Wow Exo, snel!
Ik doe deze weken niet zoveel. Af en toe een onderhoudsloopje, het echte trainen komt wel weer. Heb me zojuist ingeschreven voor de Bruggenloop (Rotterdam) in december! Vorig jaar stond ik net klaar om naar de start te gaan toen het werd afgelast vanwege de sneeuwval. Hopelijk dit jaar meer succes.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Aug 2018 20:26

Re: Het hardlooptopic #2

Ah kijk, dus jullie zijn ook nog lekker bezig.

Sublimo, die hoogteverschillen zijn pittig hè? Wel knap dat je toch gaat!

Wat is voor jou een onderhoudsloopje, Caulfield?
Hoeveel kilometer is dat in Rotterdam?
<<

Anoniem284

Bericht 03 Aug 2018 21:06

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk, Caulfield. Ik loop denk ik in sept de bruggenloop in Nijmegen (10k). Vorig jaar ook gelopen en is een erg leuke route. En in sept loop ik ook Bridge to Bridge Arnhem (5K).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Aug 2018 21:38

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb al ruim een maand niet meer gelopen. Kan me er met de hitte niet toe zetten, 's morgens heb ik geen puf om er vroeger voor op te staan en 's avonds koelde het hier vaak amper af. Mijn motivatie is zoek, dus ik moet binnenkort (met wat lagere temperaturen) echt weer even mijn moed bij elkaar rapen.

Sublimo, knap hoor dat je daar gaat hardlopen. Zijn serieuze hoogteverschillen toch!

Exo, bij mij is 2 keer 5 km per week geen 'laag pitje' haha :smile: Ik zou al blij zijn als ik me daartoe kon zetten.
2012 & 2016
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 03 Aug 2018 22:05

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk meiden! Ook al die lopen meedoen, mij motiveert dat altijd wel :)

Snoes, hopelijk vind je snel weer de motivatie!
Caulfield, jammer van die Bruggenloop vorig jaar hè! Mijn man was 3 uur bezig geweest om er te komen en kon onverrichter zake weer naar huis. Toen is hij thuis nog maar 15km gaan lopen, haha.
Sublimo, goed dat jenop vakatie ook loopt! Tempo is niet het belangrijkste, toch :) Leuk dat je met een schema aan de slag gaat.
Exo, wat een mooie tijd voor de 10km! Groot gelijk dat je nu wat kleinere afstanden loopt.

Ik heb 23 sept de Dam tot Dam staan, voor het eerst voor mij. Ooit 1x 13km zelf gelopen, verder zijn 10km-lopen voor mij de max geweest.
Ik ben nu in Wenen, hier wandel ik 15km per dag, haha.
Als ik thuis ben pak ik mijn schema weer op. Dan loop ik 2x in de week max 45 min (ene keer duurloop, andere keer interval) en in het weekend dan een lange duurloop die opbouwt tot 90min. Zit nu op 65min, had afgelopen zondag 9.9km gelopen in die 65min.
Eerder baalde ik altijd als ik boven de 6min/km kwam, maar ik heb gemerkt dat ik nu prima kan leven met het feit dat de tijd die ik kan lopen steeds langer wordt. De 'rondetijden' doen me niet zo heel veel meer.
In december dan op voor een halve marathon en in april in Rotterdam een hele :eyes:
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2018 07:23

Re: Het hardlooptopic #2

Gympie: Oeh, in Nijmegen is dat vast prachtig! Ik heb weleens in Wageningen gelopen, dat vond ik al zo mooi.

Exo: onderhoud is nu af en toe iets lopen van 5-10k in een pruttijd ;)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Aug 2018 08:19

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw, mooie dingen op de planning Suus! Een marathon, ik moet er niet aan denken haha.
2012 & 2016
<<

Anoniem284

Bericht 04 Aug 2018 19:20

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Gympie: Oeh, in Nijmegen is dat vast prachtig! Ik heb weleens in Wageningen gelopen, dat vond ik al zo mooi.



De Bergrace? Wageningen is een thuiswedstrijd voor mij! ;)
Bergrace by night is in november weer denk ik. Vorig jaar ook gelopen, hele mooie route in het donker.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 05 Aug 2018 07:01

Re: Het hardlooptopic #2

Oh Elliot, I feel you.

Ik heb me ook opgegeven (als in: om laten halen) voor een 5km loop in oktober. Vanochtend eerste les van 5K Runner gehad en ging prima. Ik ben alleen gewoon niet zo'n loper. Paar jaar terug was ik best actief maar vanwege een blessure gestopt. We kunnen het vast!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Aug 2018 06:05

Re: Het hardlooptopic #2

Joehoe, les 2 voor deze beginner ging zojuist goed tot ik mijn schoenen uitdeed; bloed. Ik krijg altijd wel snel blaren maar nú al? Tips?
<<

Anoniem315

Bericht 07 Aug 2018 13:49

Re: Het hardlooptopic #2

Waar zit de blaar? Heb je goede sokken aan? Anders moet je eens kijken naar sokken met een dikke rand bij het pijnpunt (en tot die tijd een goede blarenpleister er op). Misschien ligt het ook wel aan je schoenen of aan het feit dat je voeten iets uitgezet zijn i.v.m. de hitte.

Ik heb deze week nog niet gelopen (en ga dat vanavond ook niet doen). Deze hitte is killing.
Vorige week 2x 4km. Meer kreeg ik er niet uit. Maar toen was het ook flink warm en windstil en ik heb daarnaast flinke einden gefietst en een paar keer paardgereden. Dus qua conditie blijf ik wel op peil.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Aug 2018 14:09

Re: Het hardlooptopic #2

Ai blaren zijn rot! Ik had er vroeger veel last van ondanks dure hardloopsokken. Met de sokken van de Lidl heb ik geen blaren meer!

Ik ben 10 dagen op vakantie geweest in de Franse alpen. Ik heb daar maar 2x hardgelopen. Best weinig, maar ik kwam om te fietsen en dat hebben we heel veel gedaan!

Vanavond weer hier lopen. Even kijken hoe het gaat met de warmte.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 04 Sep 2018 17:01

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ga vanavond voor het eerst meelopen met een trainingsgroep, ben benieuwd!
Hardlopen vind ik leuk omdat ik dan eindelijk eens alleen ben. Met een groep verlies ik dat. Maar ik wil mezelf ook wel weer wat gaan verbeteren en dan is een begeleide training wel heel goed. Een mixed bag dus.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Sep 2018 12:29

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe vond je het? Ik heb dezelfde tegenstrijdige gevoelens als jij bij een trainingsgroep. In mijn nieuwe woonplaats zijn mijn schoonouders en schoonzusje betrokken bij allerlei hardloopgroepjes en geeft mijn schoonvader ook training dacht ik. Ze waren al helemaal enthousiast dat ik daar dan ook wel bij kon. Nou.. dat moeten we nog maar eens zien :smile:.

Ik ben wéér aan het opbouwen tot 5 kilometer. Die burn-out heeft echt veel met mijn conditie gedaan denk ik. Of zou het gewoon komen doordat ik ouder word. Hoe dan ook; in het verleden kon ik weken niet lopen en het dan weer redelijk makkelijk bij 5 km oppakken. Als ik nu even niet loop, moet ik weer best lang opbouwen. Maar het valt me mee hoe relaxt ik daar onder ben. Ook al loop ik nu met wandelpauzes, ik vind het alsnog lekker om bezig te zijn en ben dan niet echt met het resultaat bezig. Volgende loop die ik moet is 8-10-8, dus ik ben alweer aardig op weg. Benieuwd of de opbouw tot 5 km gezien mijn zwangerschap ga redden.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers