Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen naar een andere provincie

<<

Anoniem248

Bericht 30 Jun 2018 05:39

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Maargoed, hier in de Randstad zijn de meeste restaurants ook op maandag dicht, dus om het daar nou voor te laten... :)
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 30 Jun 2018 07:34

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Als je naar Zeeland wil verhuizen zou ik wel een grotere stad kiezen. Vlissingen, Middelburg of Goes.
In de zomer is het best druk, maar zorgt ook wel weer voor sfeer.
In de winter is het redelijk uitgestorven, zou daarom ook niet snel voor een dorpje kiezen.
De mensen zijn hier wel wat terughoudender vind ik(en in dorpjes is dat dus veel meer dan in bijv Middelburg).Je moet de Zeeuwen eerst een beetje leren kennen. Na verloop van tijd komen ze wat los.
In de zomer is het heel lekker hier, dichtbij strand. Ook lekker rustig, soms zie ik van die dingen op tv dat ik denk, die problemen kennen wij hier allemaal niet, haha.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Jun 2018 10:49

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Wat je ook kiest. Ik vind het een grote stap, want zelf zou ik er niet aan moeten denken dat ik buiten deze regio (woonplaats is iets minder van belang) waar ik eigenlijk mijn hele leven woon in totaal andere provincie zou gaan wonen. Het Bourgondische en de bosrijke gebieden spreken mij erg aan. Daarnaast zijn beide grensen ook nog te doen qua reistijd.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jun 2018 12:36

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Waar woont jullie familie? Wil je daar geen rekening mee houden?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 30 Jun 2018 21:45

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Ik kom uit Zeeland en woon nu een aantal jaren in Brabant.

Zou zelf direct weer terug gaan naar Zeeland als het zou kunnen. Niet alleen omdat mijn familie er woont maar ik mis het soms echt en vooral de zomers. Woonde 5 minuten van het strand vandaan, heerlijk.
Mijn ouders wonen in een dorp, 15 min van Goes vandaan.

Zou zelf niet voor schouwen kiezen om te wonen maar zuid- Beveland en dan een van de dorpen dichtbij Goes. Zo ben je snel weer Zeeland uit als het nodig is.
Als je van werk moet veranderen is het helemaal fijn om in Goes of omliggende dorpen te wonen want je zit zo in bergen op zoom.
En ja in de herfst en winter is het er rustig maar heb dat nooit als vervelend ervaren.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 30 Jun 2018 22:53

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Is Goeree Overflakkee niks? Ik woon er en ben van h.i.ambacht bij mn man gaan wonen en vind het hier heerlijk! Veel natuur en vlakbij zee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 01 Jul 2018 08:08

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Libelle' schreef:Als je naar Zeeland wil verhuizen zou ik wel een grotere stad kiezen. Vlissingen, Middelburg of Goes.
In de zomer is het best druk, maar zorgt ook wel weer voor sfeer.
In de winter is het redelijk uitgestorven, zou daarom ook niet snel voor een dorpje kiezen.
De mensen zijn hier wel wat terughoudender vind ik(en in dorpjes is dat dus veel meer dan in bijv Middelburg).Je moet de Zeeuwen eerst een beetje leren kennen. Na verloop van tijd komen ze wat los.
In de zomer is het heel lekker hier, dichtbij strand. Ook lekker rustig, soms zie ik van die dingen op tv dat ik denk, die problemen kennen wij hier allemaal niet, haha.


Grote stad kiezen we liever niet voor, maar neem zeker alles mee wat je zegt. thnx ;)
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 01 Jul 2018 08:09

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Fred schreef:Wat je ook kiest. Ik vind het een grote stap, want zelf zou ik er niet aan moeten denken dat ik buiten deze regio (woonplaats is iets minder van belang) waar ik eigenlijk mijn hele leven woon in totaal andere provincie zou gaan wonen. Het Bourgondische en de bosrijke gebieden spreken mij erg aan. Daarnaast zijn beide grensen ook nog te doen qua reistijd.


Brabant zeker ;)
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 01 Jul 2018 08:11

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Exogenesis schreef:Waar woont jullie familie? Wil je daar geen rekening mee houden?


Familie vooral hier en in Assen woont er ook nog wat familie van mijn man zijn kant. Zolang het geen buitenland is lijkt het mij geen probleem, al zal ik er wel aan moeten wennen denk ik ;)
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 01 Jul 2018 08:12

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Linnie schreef:Is Goeree Overflakkee niks? Ik woon er en ben van h.i.ambacht bij mn man gaan wonen en vind het hier heerlijk! Veel natuur en vlakbij zee.


We zijn heel Goeree doorgereden, maar vond het vooral veel platteland en mistte een beetje het bos en de diversiteit.
Verder wel lieve dorpjes inderdaad.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Jul 2018 12:01

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Wij wonen net iets buiten het Dwingelderveld in een gezellig dorp. De bossen op loopafstand, de rust.. Wij wonen hier nu een 7 jaar maar willen hier niet meer weg :)
Als je meer info wil, wil ik je best een pb sturen hoor.

P.s hier hebben ze een tekort aan leerkrachten dus je kan zo aan het werk haha
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jul 2018 13:51

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Oké, dus de familie is geen bepalend iets. Dat maakt het gemakkelijker :)

Wij wonen in Drenthe en in Drenthe wonen is altijd mijn wens geweest (ik kom uit Friesland, heb ruim een jaar in Flevoland gewoond en zes jaar in Overijssel) en het bevalt hier heel goed. Ik ben ook juf en sta in Overijssel aan een school. Hier in de omgeving is een dreigend lerarentekort en nauwelijks meer inval te vinden. Je zit er zo tussen!

Ik woon zo'n 20 minuten vanaf Dwingeloo, in W.apserveen. Het is hier veelzijdig qua natuur en qua wonen en voorzieningen. Wij hebben gelet op of er een school zit en hoe het met de toekomstplannen daarvan lijkt. Winkels hebben we niet, maar dat went gauw. H.avelte ligt op 5 minuten afstand. Ook hebben we gekeken naar de aansluiting met een snelweg.

Ja, en het bos, de heide, meertjes, rust, het is hier prachtig. Zeeland zou mij te open zijn, te weids.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 01 Jul 2018 15:15

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Als je bos wil zou ik zeker de Veluwe/Gelderland eens bekijken. Genoeg rustige dorpjes te vinden.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Jul 2018 15:41

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

jufenmama schreef:
Linnie schreef:Is Goeree Overflakkee niks? Ik woon er en ben van h.i.ambacht bij mn man gaan wonen en vind het hier heerlijk! Veel natuur en vlakbij zee.


We zijn heel Goeree doorgereden, maar vond het vooral veel platteland en mistte een beetje het bos en de diversiteit.
Verder wel lieve dorpjes inderdaad.


Voor ontmoet je idd wel even zoeken hoor, maar je hebt het wel. Is rockanje ook niks?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 01 Jul 2018 18:06

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Wat grappig. Hier komt de makelaar deze week en als het gunstig uitpakt zitten wij snel in Drenthe.
(Vanuit brabant)

Wat zoek je precies qua huis? Want als er ergens betaalbare huizen staan, is het drenthe wel. Althans, waar wij naar kijken. Dan scheelt het al snel 2 ton met Brabant!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Jul 2018 18:26

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Waar willen jullie naar toe Mien?

Ik zou zeggen Drenthe, maar ik woon hier praktisch mn hele leven al, heb 1,5jaar in Twente gewoond, maar ben blij dat ik weer terug ben.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Jul 2018 19:32

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

@ Mien... Ligt maar net waar je in Brabant woont. Den Bosch/Rosmalen en Eindhoven zijn duur, maar ik durf te wedden dat het verschil tussen Brabant en Drenthe echt geen 2 ton met kleine plaatsen die bijv op ruim een kwartier rijden van grote plaatsen en snelwegen liggen. Dat merk ik namelijk in mijn omgeving. Huizen plaatsjes die ruim een kwartier van de snelweg liggen en een grote plaats zijn al snel 50.000 euro goedkoper.
<<

Anoniem255

Bericht 01 Jul 2018 19:49

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

@ Burn, het maakt voor ons niks uit. Wij kennen er niemand. De enige eisen die we hebben (qua omgeving) is dat er een basisschool is en goede aansluiting m.b.t. openbaar vervoer.

In de eerste week van onze (school) vakantie gaan we een dag die kant op om basisscholen te bezoeken. Ik vind het belangrijk dat de kinderen zich prettig voelen.

Qua huis willen we niet inleveren op wat we nu hebben (maar dat is ook niet nodig met wat we tot nu toe hebben opgeslagen). We willen minimaal 1500m2 grond en een woonkeuken. Klussen is niet erg. We zijn beide handig. Als het maar bewoonbaar is.

@Fred: wat wij zoeken is echt in onze omgeving zo 2 ton duurder. Als het om 50.000 ging bleven we wel in Brabant. Die opties hebben we echt wel onderzocht.
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 02 Jul 2018 19:54

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Plien schreef:Als je bos wil zou ik zeker de Veluwe/Gelderland eens bekijken. Genoeg rustige dorpjes te vinden.


Veluwe is nog best prijzig helaas
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 02 Jul 2018 20:02

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Exogenesis schreef:Oké, dus de familie is geen bepalend iets. Dat maakt het gemakkelijker :)

Wij wonen in Drenthe en in Drenthe wonen is altijd mijn wens geweest (ik kom uit Friesland, heb ruim een jaar in Flevoland gewoond en zes jaar in Overijssel) en het bevalt hier heel goed. Ik ben ook juf en sta in Overijssel aan een school. Hier in de omgeving is een dreigend lerarentekort en nauwelijks meer inval te vinden. Je zit er zo tussen!

Ik woon zo'n 20 minuten vanaf Dwingeloo, in W.apserveen. Het is hier veelzijdig qua natuur en qua wonen en voorzieningen. Wij hebben gelet op of er een school zit en hoe het met de toekomstplannen daarvan lijkt. Winkels hebben we niet, maar dat went gauw. H.avelte ligt op 5 minuten afstand. Ook hebben we gekeken naar de aansluiting met een snelweg.

Ja, en het bos, de heide, meertjes, rust, het is hier prachtig. Zeeland zou mij te open zijn, te weids.


Ja in Zeeland moesten wij echt goed zoeken naar wat meer bebosd gebied. Hoor wel vaker dat de dorpsscholen soms inderdaad moeilijk kunnen bestaan. Goede tip om daar extra naar te kijken. Over twee weken vakantie dus dan gaan wij eens de dorpen bekijken die ik als tip heb gekregen ;) Merk wel dat de vrijstaande huizen toch nog wel prijzig zijn dus wordt ook zoeken misschien naar een 2 onder 1 kap met wat meer grond. Al heb ik het gevoel dat de meeste huizen in Drenthe meer grond hebben dan in de randstad.
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 02 Jul 2018 20:05

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

[quote="Mien"]Wat grappig. Hier komt de makelaar deze week en als het gunstig uitpakt zitten wij snel in Drenthe.
(Vanuit brabant)

Wat zoek je precies qua huis? Want als er ergens betaalbare huizen staan, is het drenthe wel. Althans, waar wij naar kijken. Dan scheelt het al snel 2 ton met Brabant!

Heel grappig ja. Hopelijk vind je sneller wat dan ons, maar wij twijfelen gewoon te veel haha.
Wij zoeken natuurlijk het liefst een vrijstaand huis met wat grond voor de kids en moestuin enz. Tot nu toe lukt dat nog niet goed binnen ons budget :( Daarom duurt het wat langer dan gepland. We gaan in de vakantie weer zoeken en hopen wat te vinden! Jullie ook succes ;)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jul 2018 20:56

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Dichtbij Dwingelderveld / Dwingeloo is best prijzig als ik zo naar huizen kijk. Ik kan me voorstellen dat je dat niet kan betalen. Ik reed vanmorgen weer door Smilde/Bovensmilde, daar kun je best wat leuke betaalbare huizen vinden. Qua voorzieningen is het daar ook wel ok (supermarkt, basisschool en middelbare school in Assen).

Wat is je budget? Ik heb de indruk dat je een boerderij-achtig iets zoek?
08/2018
05/2021
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2018 07:49

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

Ik zelf woon in Friesland. In een klein dorp niet ver van Drachten. Wij wonen in een vrijstaand huis met grote tuin. Wij hebben het huis zonder makelaar gekocht. Ik vind dat wij ons huis niet duur gekocht hebben.

Weet natuurlijk jullie budget niet. Nadeel van ons dorp is dat het geen winkels heeft. Maar met 10 minuten fietsen ben ik wel bij de super.
2014 2016
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 03 Jul 2018 19:25

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

MissEnergy schreef:Dichtbij Dwingelderveld / Dwingeloo is best prijzig als ik zo naar huizen kijk. Ik kan me voorstellen dat je dat niet kan betalen. Ik reed vanmorgen weer door Smilde/Bovensmilde, daar kun je best wat leuke betaalbare huizen vinden. Qua voorzieningen is het daar ook wel ok (supermarkt, basisschool en middelbare school in Assen).

Wat is je budget? Ik heb de indruk dat je een boerderij-achtig iets zoek?


Ja klopt het liefst iets boerderij-achtig ;) Alleen ben ik bang dat we dat moeten los laten, want die zijn moeilijk te vinden binnen ons budget :( Lijkt me zo lekker voor de kinderen.
Smilde ben ik nog nooit geweest. Zal eens kijken op funda, bedankt. Ons budget is max 275.000.
<<

jufenmama

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 28 Jun 2018 19:13

Bericht 03 Jul 2018 19:26

Re: Verhuizen naar Zeeland of Drenthe???

bosjesvrouw schreef:Ik zelf woon in Friesland. In een klein dorp niet ver van Drachten. Wij wonen in een vrijstaand huis met grote tuin. Wij hebben het huis zonder makelaar gekocht. Ik vind dat wij ons huis niet duur gekocht hebben.

Weet natuurlijk jullie budget niet. Nadeel van ons dorp is dat het geen winkels heeft. Maar met 10 minuten fietsen ben ik wel bij de super.

Volgens mij is Friesland ook iets goedkoper. Alleen weer nog verder voor mijn familie :( Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers