Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met de auto naar de Toscane

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Jul 2018 11:42

Met de auto naar de Toscane

Wij vertrekken in de zomervakantie met de auto naar de Toscane. Wij zitten 2 weken vlakbij de kust (Gastagneto Carducci) We hebben er vooral heel veel zin in. Nu ben ik wel benieuwd naar wat ervaringen.

Wij rijden in 2 dagen en zullen een overnachting hebben in de omgeving van Luzern (Zwiterland). De volgende dag (zaterdag helaas) zullen we door de Gotthardtunnel rijden. Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen we beter zo vroeg mogelijk hier aankomen of juist meer na de ochtendspits? Of is het sowieso hopeloos druk? En heeft iemand ervaring met de aangegeven alternatieve routes door Zwitserland?

We hebben het hotel in Zwitserland geboekt (eisen familiekamer/terras en speeltuin), maar willen eventueel uitwijken naar Oostenrijk als dit echt een betere optie is. Vorig jaar zaten we aan de Adriatische kust en de reis via Oostenrijk verliep vrij rustig.

Daarnaast ben ik vooral benieuwd naar mooie bezienswaardigheden in de omgeving van Gastagneto Carducci. Welke dorpjes, steden, activiteiten zijn echt de moeite waard? We hebben ook 2 meiden van 5 en 3 mee, dus daar moet het natuurlijk ook geslaagd voor zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties :smile:
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 01 Jul 2018 13:30

Re: Met de auto naar de Toscane

Wij gaan dit jaar met de auto naar het Gardameer. De kortste route is voor ons ook door Zwitserland, maar we hebben toch voor Oostenrijk gekozen. We overnachten vlak bij de Brennerpas, zodat we dat direct gehad hebben.

M'n ouders gaven aan dat via Oostenrijk het beste en makkelijkste is. Zij hebben veel ervaring dus daar ga ik dan maar vanuit. Daarnaast is via Oostenrijk niet heel veel verder voor ons.

Verder geen tips voor Toscane. Nog nooit geweest, maar lijkt me wel heel mooi!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jul 2018 13:48

Re: Met de auto naar de Toscane

Luzerne is een mooie stad. Als je daar vlakbij slaapt is het misschien leuk om 's ochtends daar nog even een rondje te lopen alvorens je weer gaat rijden. Of 's avonds eten ofzo.

Verder heb ik nog wel wat Toscane tips maar dat moet ik later even doen, daar heb ik nu geen tijd voor.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 01 Jul 2018 14:14

Re: Met de auto naar de Toscane

Zit je op de camping in Castagneto Carducci? Wij zijn daar 2 jaar geleden geweest.
Steden die wij toen bezocht hebben: Pisa en Lucca op 1 dag, Florence en Livorno. Allemaal leuk vond ik.
Het witte strand bij Rosignano is heel mooi (geen voorzieningen verder, alleen maar strand).
Voor de autoreis heb ik geen tips, wij zijn met het vliegtuig gegaan.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 01 Jul 2018 15:54

Re: Met de auto naar de Toscane

Wij zaten daar in de meivakantie ook in de buurt. We zijn een dagje naar Florence geweest met twee kinderen van 3,5 en 1. En we hebben een (halve) dag een combi gemaakt en zijn toen naar Lucca en Pisa geweest.

Wat betreft de reis kan ik je niet echt adviseren. Wij zijn via Frankrijk erheen gereden en hebben een hotel bij Chambery gepakt. Terug zijn we wel via de Gotthardtunnel gereden maar toen was het natuurlijk geen hoogseizoen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Jul 2018 16:47

Re: Met de auto naar de Toscane

Wat leuk, zoveel reacties al! Klinkt nog steeds goed.

@Rayna, wij zitten daar inderdaad op de camping. Hoe was het?

@Marin, wij hebben al een hotel geboekt aan het meer, mrt uitzicht op het meer, speeltuin, leuk dorpje, restaurant etc. Dus dat zit wel goed. Het liefst stappen we rond 8.30/9.00 uur weer in de auto. Dan zijn we aan het einde van de middag op plaats van bestemming. Kunnen de kinderen nog even acclimatiseren, voor ze weer moeten slapen.

Ik lees ook veel goede ervaringen over de Gotthardpas. We rijden zonder aanhanger etc. Dus dat is misschien ook nog een optie.

De steden ga ik vanavond nog eens bekijken. Al zijn dit natuurlijk wel de bekendere plekken. Is daar ook iets voor kinderen te beleven? Mooie parken misschien?

@Cactus: adviseren je ouders om via Oostenrijk te rijden omwille van het verkeer?
<<

Pitty

Bericht 01 Jul 2018 18:39

Re: Met de auto naar de Toscane

Ik zou uberhaupt elke Zwitserse tunnel op zaterdag vermijden. De bergpas zonder aanhanger is prima te doen. Is de autotrein in Zwitserland een optie? Doen wij wel bij de Simplonpas.

Ik zou toch aanraden om via Oostenrijk te gaan en dan Kufstein-Munchen. Betaal je geen vignet en ik vermoed dat Oostenrijk nog wel wat goedkoper is dan Zwitserland qua overnachting en uit eten. In ieder geval is brandstof in Oostenrijk goedkoper dan Zwitserland.

Ik begin me toch af te vragen waarom wij naar Zwitserland gaan op vakantie dit jaar in plaats van Oostenrijk.... :eyes:
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 02 Jul 2018 10:34

Re: Met de auto naar de Toscane

Wij rijden heen tot nu toe altijd over de pas heen, omdat de tunnels ateeds lange files heeft. En je hebt ook nog eens super mooi uitzicht!
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 02 Jul 2018 10:35

Re: Met de auto naar de Toscane

Wij rijden heen tot nu toe altijd over de pas heen, omdat de tunnels ateeds lange files heeft. En je hebt ook nog eens super mooi uitzicht!
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 02 Jul 2018 11:37

Re: Met de auto naar de Toscane

Inderdaad vanwege de tunnel en de kosten. Voor Zwitserland heb je volgens mij een duurder vignet nodig. En het is een duurder land met ook nog eens geen euro.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 02 Jul 2018 13:35

Re: Met de auto naar de Toscane

Wij zijn net terug uit Italië en hebben zelf een tussenstop gemaakt (heen) in Oostenrijk en (terug) in Duitsland.
Wij hebben voor Oostenrijk gekozen inderdaad vanwege de koste en de vignet. Oostenrijk kun je week vignet kopen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 02 Jul 2018 16:57

Re: Met de auto naar de Toscane

Een vignet voor Zwitserland ligt rond de 40 euro, dat valt wel mee. Wij hebben tot nu toe steeds door de tunnel gereden, maar dat was elke keer buiten het hoogseizoen.

Lucca, Florence, Sienna zijn leuke stadjes om te bezoeken. Een stukje Chianti wijnroute is ook leuk!
Montepulciano kan je heen, Vinci (de geboorteplaats van Leonardo da Vinci) is schattig en er is een grappig mini museum. En dagjes naar het strand zijn ook fijn, daar zit je vlakbij natuurlijk!
22112014 / 10042019
<<

Pitty

Bericht 02 Jul 2018 19:37

Re: Met de auto naar de Toscane

Vignet voor Oostenrijk is 9 euro voor 10dagen, dus waarschijnlijk ben je dan 18 euro kwijt. Dan is Zwitserland toch zeker veel duurder.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Jul 2018 06:37

Re: Met de auto naar de Toscane

Het vignet voor Zwitserland had ik al gekocht. Vorig jaar duurde het Oostenrijk vignet ivm vakantiedrukte 3 weken, dus ik had hem al vroeg gekocht. 35 euro ofzo?

Oostenrijk vignet is goedkoper, maar je betaald dan bij de Brennerpas ook nog iets van 10 euro tol. Dus dat is dan niet eens veel goedkoper.

Ik weet dat Zwitserland duur is qua eten, drinken, brandstof en overnachten. Maar dat vind ik minder belangrijk dan een soepele reis.

Wij hebben besloten via Zwitserland te rijden. We stippelen de uitwijkroutes ook uit. En dan gaan we waarschijnlijk via de Gotthardpas.

@Oreo: bedankt! Ik ga straks alles eens rustig bekijken.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 04 Jul 2018 19:17

Re: Met de auto naar de Toscane

Pitty schreef:Vignet voor Oostenrijk is 9 euro voor 10dagen, dus waarschijnlijk ben je dan 18 euro kwijt. Dan is Zwitserland toch zeker veel duurder.


Ja, maar het Zwitserland vignet is een jaar geldig. Dus voor sommige mensen op dat vlak dus weer goedkoper.

@Olivia, ik denk dat je een heel fijne vakantie gaat hebben! Italië is zo kindvriendelijk, wij komen er graag! Ik baal dat het dit jaar niet lukt ivm werk van mijn vriend.
22112014 / 10042019

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers