Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Logeren

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Jun 2018 17:32

Re: Logeren

Haha Marin ik geloof ook nogsteeds niet dat T altijd doorslaapt bij mijn schoonouders.
2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 29 Jun 2018 18:41

Re: Logeren

Onze oudste is nu 6 en ging logeren toen hij 4 was en sindsdien een keer of 5. De jongste is anderhalf en nooit uit logeren geweest. We hebben slechte slapers en de grootouders zitten niet te wachten op gebroken nachten dus dan is het pech. Eens in de zoveel maanden vragen we ze wel om een avond op te passen maar dat is ook zelden. Het is zo prima en niet anders.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 29 Jun 2018 18:46

Re: Logeren

R. Ging voor het eerst toen ik zwanger in het ziekenhuis lag van I. Ze was toen 22 maanden en heeft toen bijna een maand bij sm gelogeerd. Vaak was man er ook hoor.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Jun 2018 18:47

Re: Logeren

Mijn kinderen gaan eigenlijk nooit uit logeren... haha

De jongste nu vanaf maart 3 is nog nooit uit logeren geweest..
De andere twee gaan heel af en toe (2x per jaar 1 nacht) logeren bij mijn ouders, altijd om beurten puur voor de gezelligheid.
Ergens anders slapen dan bij mijn ouders is nog nooit voorgekomen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 29 Jun 2018 18:48

Re: Logeren

Een week of 6-7. Huilbaby, dus het was meer dat ik zelf weer even op kon laden. Nu gaat hij regelmatig logeren. Soms ivm werk, vakantie of studiedag op school. Ook gewoon voor de lol. Opa en oma vinden het geweldig en Y. gelukkig ook. Hij heeft daar een step, speelgoed, slaapt in mijn oude kamer en een super grote speeltuin met kinderbadje om de hoek. Met dit weer is hij liever daar in de speeltuin dan hier in de tuin :laughcry:
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Jun 2018 19:04

Re: Logeren

Onze zoon gaat ook wel zo nu en dan logeren. Wanneer precies de eerste keer was weet ik niet meer, denk iets nadat hij een half jaar was?
Hij logeert dan bij mijn ouders of schoonouders, zij passen ook beide regelmatig op dus het is daar helemaal vertrouwd voor hem. Hij heeft daar een eigen kamer en bedje. Mijn (schoon)ouders vinden zo'n nachtje logeren ook helemaal geweldig.

Voor het logeren is vrijwel altijd een feestje of bruiloft de aanleiding. Een paar weken geleden zijn we met vrienden een weekend weg geweest, dat was voor het eerst dus 2 nachten logeren.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Jun 2018 19:19

Re: Logeren

Tobias gaat ook zo nu en dan logeren, de eerste keer weet ik alleen niet meer. M'n man zegt kort na mijn verlof. Geen idee hoe hij dat zo weet, maar 't kind zal dus een paar maanden zijn geweest. Sindsdien (2 jaar later ongeveer) zijn de keren op één hand te tellen en altijd bij mijn schoonouders, omdat-ie de omgeving daar kent en er al 2 dagen per week is. Daar heeft-ie ook z'n kamertje enz.

Hij logeert bij Opa en Oma, omdat wij dan uit eten kunnen en eens samen kunnen uitslapen of als we een avondje weg willen naar/met vrienden. Ik voel me nog altijd een beetje bezwaard om het te vragen, maar da's eigenlijk vooral omdat m'n schoonouders nog 6 andere kleinkinderen hebben en die ook regelmatig langskomen en logeren. M'n schoonmoeder vindt 't eigenlijk altijd prima als Tobias komt logeren, maar als ik dan hoor dat de kinderen van m'n schoonzusje er 't weekend ervoor al waren en dan gelijk met z'n tweeën, dan denk ik al snel, neh, laat maar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Jun 2018 19:21

Re: Logeren

Ze hebben allebei nog nooit ergens gelogeerd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2018 19:26

Re: Logeren

Bazinga dat is ook een dingetje voor mij. Mijn vriend heeft 3 neven die als broers voor hem zijn en als zoons voor zijn ouders. 1 van die jongens brengt zijn dochter van 6 maanden oud regelmatig een weekend lang omdat ze een kroeg hebben en dus in het weekend werken (waarom de moeder dan niet gewoon bij kind is snap ik niet goed maar prima). Het liefst brengen ze haar ieder weekend maar dat willen m'n schoonouders niet. Maar ik voel me echt bezwaard om dan te vragen om te logeren.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Jun 2018 19:34

Re: Logeren

Ja dat heb ik dus bijna elke keer. Nu vraag ik 't dus vaak ruim van te voren en laat dat ook subtiel vallen bij de rest, in de hoop dat de anderen zich dan bezwaard voelen en 't even niet vragen :')
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 29 Jun 2018 19:46

Re: Logeren

Luuk was ruim 2.5 jaar en Nora toen een maand of 9 toen ze voor het eerst gingen logeren bij mijn schoonouders. Eerder niet gedaan omdat ik het lastig vond aangezien ze beide slecht sliepen. Sinds de eerste keer gaan ze elke 2a3 maand een nachtje bij mijn schoonouders logeren. Wij plannen dan altijd wat leuks in. Een nachtje weg/samen uiteten etc.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 29 Jun 2018 21:51

Re: Logeren

De eerste keer weet ik niet meer precies, maar volgens mij was hij al wel een jaar geweest. Wij hadden volgens mij een trouwerij ofzo, H. logeerde toen bij mijn moeder.

Inmiddels logeert hij een paar keer per jaar, hij heeft dit jaar al bij mijn zusje gelogeerd en ook al eens bij mijn broertje. Bij beide opa's en oma's logeert hij af en toe. Mijn zusje en broertje wonen allebei in een grote stad, dus dat is natuurlijk gewéldig, op 3-hoog in een flat, reizen met het openbaar vervoer en lunchen in de stad, hij vindt het allemaal even leuk. Ik ben zelf altijd blij als ik hem weer kan ophalen hoor, ik mis hem dan wel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Jun 2018 22:39

Re: Logeren

R was net 1 en gaat een paar keer per jaar bij mijn schoonouders logeren.

D is nogal pittig dus die is nog nooit uit logeren geweest, ik denk wel dat hij het heel leuk zou vinden dus dat is wel jammer.
R. 2013
D. 2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 30 Jun 2018 06:14

Re: Logeren

De oudste pas toen hij 1,5 was. We hadden toen een bruiloft en wisten niet hoe laat we weer terug zouden zijn.
Daarna nog 3 keer telkens als er iets was.
Toen ik ging bevallen is hij er ook blijven slapen.

De jongste is een keer blijven slapen zij was 12 weken ongeveer. Zij was echt een huilbaby tot een week of 10/11 en we moesten even samen eruit.

Maar ik laat ze liever niet logeren als het niet nodig is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Jun 2018 07:15

Re: Logeren

M was 3 maanden toen ze voor het eerst ging logeren bij mijn schoonouders. Wij gingen carnaval vieren. Ik heb toen nog zitten kolven achterin een kroeg :palm: sindsdien logeert ze daar regelmatig, of bij mijn ouders. Mijn schoonouders wonen op 5 minuten lopen en mijn ouders op 40 minuten rijden, dus logeren bij mijn schoonouders is handiger. Ik denk dat ze minstens een keer per maand bij mijn schoonouders slaapt en zo af en toe eens bij mijn ouders. Afgelopen nacht hebben we met zijn allen bij mijn ouders geslapen, vriend en ik zijn gaan uit eten en borrelen en komende nacht blijft M ook hier omdat vriend ik beide apart een afspraak hebben. Mijn ouders nemen haar dan morgen mee naar de verjaardag van mijn zusje.

Meestal gaat ze logeren omdat we iets hebben, maar zowel mijn ouders als schoonouders vinden het fantastisch als M komt. En M is bij beide heel vertrouwd en vind het ook leuk. Dus soms gaat ze ook daarom logeren. Of als ze weer een paar dagen heeft lopen spoken, kunnen wij bijtanken. Mijn schoonzus heeft ook twee kids, die logeren ook regelmatig bij mijn schoonouders, soms ook 2 nachten achter elkaar, maar zij vinden het meestal prima en anders geven ze dat wel aan. Mijn ouders hebben maar één kleinkind, dus we genieten nog even van de volledige aandacht voor M :wink:
december 2016
juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 30 Jun 2018 07:51

Re: Logeren

Ik weet niet hoe jong ze waren maar ze logeren hier regelmatig. Wel altijd bij mijn ouders.
Mijn ouders wonen bij ons in de buurt, vaak heb ik wel iets waardoor ze gaan logeren, iets van het werk of een feestje. Zeker dingen voor mijn werk zijn meteen na mijn werk, mijn ouders halen ze dan voor mij uit de bso en dan eten ze daar. Eerder logeerde ze daar dan en haalde ik ze de volgende ochtend weer op. Nu leggen mijn ouders ze meestal hier thuis in bed en wachten ze tot ik weer thuis ben.

Zomaar logeren is hier nu onlangs gebeurd ze mochten een weekendje met mijn ouders mee, nou dan vonden ze fantastisch en ik had dat weekend helemaal niks gepland dus ik heb er ook van genoten :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jun 2018 08:07

Re: Logeren

Mijn kinderen logeren regelmatig bij mijn ouders. Ze hebben ook een eigen kamer daar. Maar ik ook. Dus als zij er slapen ben ik er ook. Dat doe ik vooral omdat ik vind dat mijn moeder er 's nachts niet uit hoeft en als ze ze al in bad en bed heeft gelegd niet ook nog het ochtendritueel hoeft te doen. Dus als ik laat terug ben of van werk, logeren ze bij opa en oma met mij. Ik weet niet of dat dan echt als logeren telt. Ik denk trouwens dat je een baby van drie maanden nog niet hoeft laten te logeren om heimwee te voorkomen.
<<

Anoniem328

Bericht 30 Jun 2018 10:53

Re: Logeren

D met 7 weken voor het eerst een nachtje en L met een week of 12 denk ik.
Ze gaan geregeld uit logeren. D vindt het geweldig om bij z'n opa en oma te logeren en L is ook alleen maar aan het lachen en drinkt/eet en slaapt super dus ik denk zo dat hij het ook wel prima vindt :)

Wij vinden het heerlijk om soms samen weg te kunnen en beseffen ook heel goed hoe luxe wij het hebben met twee opa's en oma's waar onze kinderen altijd welkom zijn.

As we speak zitten man en ik een lang weekend in Zeeland bij Concert at Sea en logeren de jongens bij mijn ouders. Heerlijk! En we krijgen allemaal blije foto's van de kinderen dus dat maakt het extra fijn.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 30 Jun 2018 13:31

Re: Logeren

E is nog niet uit logeren geweest. Vinden we nog niet nodig. Weet ook nog niet wanneer het wel gaat gebeuren.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem255

Bericht 01 Jul 2018 08:27

Re: Logeren

Dochter was ongeveer 3 maanden. Ik kwam toen in het ziekenhuis terecht en mijn man had wel deels zorgverlof maar niet voor alle uren (omdat we niet wisten hoe lang het ging duren).

Zoon was ouder. Omdat hij veel huilde wilde ik hem niet zomaar wegbrengen.

Veide gaan regelmatig logeren. Bij mijn ouders, mijn zus, zwager en schoonzus... Soms omdat wij weg gaan maar ook gewoon zomaar. De oudste gaat ook weleens logeren bij een vriendinnetje.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Jul 2018 08:35

Re: Logeren

Spencer schreef:R was net 1 en gaat een paar keer per jaar bij mijn schoonouders logeren.

D is nogal pittig dus die is nog nooit uit logeren geweest, ik denk wel dat hij het heel leuk zou vinden dus dat is wel jammer.

Misschien dat D juist wel snel gaat slapen als hij uit logeren gaat?
T heeft ook een pittig karakter en inslapen 's avonds duurt ook wel eventjes. Maar bij opa en oma is het nooit een probleem :palm:
Hij zit enorm in de uitdaag fase bij ons maar bij opa en oma slaapt hij mega snel.
Hij vindt het ook erg leuk en vraagt er ook om als we daar zijn. wil dan niet mee naar huis. :smile:
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Jul 2018 11:05

Re: Logeren

R was 7 maanden, hij sliep toen bij mijn schoonmoeder en haar vriend en wij waren een nachtje weg samen.

Daarna heeft hij nog een keer bij mijn ouders geslapen toen wij naar een concert waren.

En laatst een nachtje samen met mijn vriend bij mijn schoonmoeder en haar vriend. Mijn vriend kon toen naar een feest daar in de buurt en ik moest werken.
10.04.17
<<

Anoniem247

Bericht 01 Jul 2018 13:32

Re: Logeren

Mijn oudste was 1 jaar toen hij voor het eerst bij mijn ouders ging logeren. Hij gaat nu zo’n 3-4 keer per jaar daar logeren. Hij mag dan in een tweepersoons bed liggen en mijn moeder koopt/maakt allemaal lekkere dingen. Dat is natuurlijk echt een feestje voor hem!

Mijn jongste is nog nooit ergens wezen logeren. Het is echt een mama’s kindje en als we het vragen wil hij het niet. Nouja dan niet. Het komt wel een keer.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 01 Jul 2018 19:53

Re: Logeren

Onze meiden ging vrij snel uit logeren en zijn geregeld uit logeren, vooral bij opa en oma, en blijven dan zo (1 op 1) of heel af en toe met zijn 2-en zo een heel weekend weg, van vrijdag tot zondag bijv.

Kleine jongen heeft pas bij mn zusje gelogeerd, ging ook goed!
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Jul 2018 06:42

Re: Logeren

Salome schreef:
Spencer schreef:R was net 1 en gaat een paar keer per jaar bij mijn schoonouders logeren.

D is nogal pittig dus die is nog nooit uit logeren geweest, ik denk wel dat hij het heel leuk zou vinden dus dat is wel jammer.

Misschien dat D juist wel snel gaat slapen als hij uit logeren gaat?
T heeft ook een pittig karakter en inslapen 's avonds duurt ook wel eventjes. Maar bij opa en oma is het nooit een probleem :palm:
Hij zit enorm in de uitdaag fase bij ons maar bij opa en oma slaapt hij mega snel.
Hij vindt het ook erg leuk en vraagt er ook om als we daar zijn. wil dan niet mee naar huis. :smile:


Slapen gaat prima bij hem, alleen als hij wakker is heeft hij nogal wat temperament waar onze ouders niks mee kunnen.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi