Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Mei 2018 13:42

Re: Biechttopic #2

Mijn beste vriendin is zwanger, en laat ik voorop stellen dat ik superblij ben voor haar en haar vriend.
Maar, maar vriendin is nu zo ontzettend veranderd! Bijna elke zin begint ze met 'Ja want sinds ik zwanger ben..' of 'Ja want ik ben dus zwanger..'. Elk gesprek wat we voeren, ook al begint het ergens anders mee, eindigt met iets over baby's of zwangerschap.
Wat me het meest steekt is dat nu alles om haar lijkt te gaan. Ik heb een hele heftige periode achter de rug, ben daarvan een beetje aan het opkrabbelen, heb een coach ingeschakeld etc.
En ze heeft er werkelijk 0 keer naar gevraagd. Ik ben niet echt de persoon om daar zelf over te beginnen, ik heb haar laatst een lang bericht gestuurd waarin ik vertel hoe het met me gaat en waar ik mee bezig ben en toen belde ze wel meteen dat ze het zo vervelend vindt dat we nu minder quality time hebben en dat ze er voor me wilt zijn. Maar vervolgens verandert er niets.
Ik begrijp heel goed dat een ongeplande (wel gewenste) zwangerschap haar leven ook behoorlijk op z'n kop heeft gezet en dat er veel dingen ingrijpend veranderen bij haar. Maar aan de andere kant ben ik er wel steeds voor haar en zij voor mijn gevoel veel minder voor haar waardoor de vriendschap veel minder gelijkwaardig voelt.
En ik weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan.
<<

Anoniem318

Bericht 07 Mei 2018 14:01

Re: Biechttopic #2

Biechtje, dat heb ik ook meegemaakt, veel verdriet van gehad ook toen en veel te lang gewacht met het bespreekbaar maken ervan. Gelukkig is het goed afgelopen bij ons, maar we hebben het destijds wel (onnodig) laten escaleren. Toen echt even goed over gehad, dus dat zou mijn tip zijn: kaart het (op tijd) aan, wees er open en eerlijk over. Het kan goed zijn dat ze het zich niet realiseert.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Mei 2018 17:36

Re: Biechttopic #2

@biechtje ik zou het echt bespreekbaar maken. Door het niet te doen wordt het wellicht veel groter dan nodig is. Ze heeft het waarschijnlijk zelf niet door. Ik zou het op een rustig moment persoonlijk aankaarten. Waar ben je bang voor waardoor je het niet doet?
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 07 Mei 2018 20:53

Re: Biechttopic #2

Denk je dat het bewust of onbewust is? Het lijkt me onbewust en ze is natuurlijk op een roze wolk, misschien toch wat beter aankaarten hoe jij je voelt en het gesprek ook meer op jou en jouw gevoelens draaien wanneer jullie weer samen zijn.

Hoe langer je wacht met dit bespreekbaar te maken hoe meer je je gaat irriteren en is jullie vriendschap straks kapot.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Mei 2018 06:33

Re: Biechttopic #2

Ik heb gisteren tegen mijn vriend uitgesproken dat ik niet goed in m'n vel zit. Gewoon niet altijd happy met mezelf, neergeslagen, negatief. Tot de conclusie gekomen dat er nu echt iets moet gebeuren en dat ik hulp ga zoeken, maar.. wat is nu de eerste stap..? Naar de huisarts?
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 14 Mei 2018 06:38

Re: Biechttopic #2

Wat rot voor je biechtje! Wel goed dat je het uitgesproken hebt. De eerste en makkelijkste stap is inderdaad de huisarts (of zijn/haar praktijkondersteuner). Die kunnen je dan verder door verwijzen en hebben een goed beeld wat waar mogelijk is.

Heel veel sterkte!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Mei 2018 18:54

Re: Biechttopic #2

Ik biecht op dat het helemaal niet zo goed met me gaat. Ik begin op mijn tandvlees begin te lopen. Ik heb een aantal heftige maanden gehad en ik kan het niet helemaal verwerken. Ik stop het een stukje weg maar ik ben gewoon allemaal zo bang. Ik wil alle ballen in de lucht houden maar ik begin mezelf te verliezen. Ik vind mezelf niet meer mij. Niet meer de leuke mij. Meer diegene die zoveel zeurt en alleen maar kan zeuren als ik andere spreek. Waar begin je met hulp zoeken? Bij de huisarts? En wat geef je aan? Ik weet het allemaal niet meer...
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2018 19:08

Re: Biechttopic #2

In ieder geval is het al goed dat je het opmerkt en er iets mee wil doen. Ik zou inderdaad beginnen bij de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar de psycholoog o.i.d. Wellicht kan je zelf een beetje inschatten waar het vandaan zou kunnen komen en dat je daarin al iets aan past?
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 19:08

Re: Biechttopic #2

Je gaat naar de huisarts en zegt dat je hulp nodig hebt. Hij zal je naar een pratijkondersteuner sturen en deze zal je doorsturen naar GGZ. Als dat wenselijk is. Sterkte met alles. Het is absoluut bagger om je niet goed te voelen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 15 Mei 2018 19:47

Re: Biechttopic #2

Ja, inderdaad naar de huisarts. Een verwijzing heb je vaak ook nodig om de kosten vergoed te krijgen. Ik zit ook al een poos niet goed in mijn vel, vooral door stress op het werk en onzekerheid. De huisarts verwees mij door, ik kon dezelfde dag al bij een psycholoog terecht. Ik heb een paar gesprekken gehad, maar ik merk nu al wel verschil in hoe ik mij voel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Mei 2018 18:51

Re: Biechttopic #2

Ik biecht op dat ik net per ongeluk het brandalarm af heb laten gaan in het appartementencomplex op vakantie. Ik was aan het koken toen het alarm af ging. Ik had de afzuigkap niet goed aangezet. Wist ik veel! En nu de rust is wedergekeerd durf ik niet meer te koken. Ik voel me zo enorm opgelaten door het hele gebeuren dat ik geen herhaling wil. Bovendien begint het slechte weer hier.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Mei 2018 19:36

Re: Biechttopic #2

Ach nou dat kun je toch ook niet weten joh, je zit in een vreemde keuken. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent en dat je je lullig voelt maar dit had iedereen kunnen overkomen toch. Mij wel iig.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 29 Mei 2018 19:44

Re: Biechttopic #2

Mij ook zeker hoor!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jun 2018 14:28

Re: Biechttopic

Eerder heb ik in dit topic al wel eens iets geschreven over een van mijn oudere waar ik het contact mee verbroken heb. Ik ben op zoek naar advies, maar wil her ivm herkenbaarheid niet aan mijn eigen naam gelinkt hebben. Ik weet ook dat er meer forummers zijn die het contact met een ouder hebben verbroken, dus hopelijk kunnen jullie helpen.

Sinds 2,5 jaar heb ik dus geen contact meer met een van mijn ouders. De ouder heeft de nodige psychische problemen en mijn leven stond al te lang teveel in het teken deze ouder. Sinds ik geen contact meer heb, Heb ik van m’n leven echt mijn leven kunnen maken en heb ik rust. De hele situatie is op de achtergrond bij mij wel altijd nog aanwezig, maar het voert iig niet meer de boventoon in mijn leven. Ditzelfde geldt voor mijn siblings.

Af en toe zoekt de ouder toenadering, maar daar reageren we niet op. Omdat we allemaal redelijk bij elkaar in de buurt wonen, is de kans aanwezig dat ik deze ouder spontaan tegen kom, maar dat is tot nu toe niet gebeurd. Ik zou ook niet goed weten hoe ik dan moet reageren, het liefste zou ik die situatie uit de weg gaan.

Nu krijgen we een bericht dat het huis van deze ouder leeg moet en of we nog spullen willen uitzoeken. Ik weet dat er nog spullen van mij liggen, maar ik heb geen idee wat precies en van wat ik weet dat daar nog ligt, is voor mij niet belangrijk.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Toch die spullen bekijken en meenemen? De ouder hoeft het dan niet af te voeren (is lichamelijk ook niet 100%, dus dat is lastig voor de ouder en het kost geld wat de ouder niet veel heeft). Wie weet kom ik nog spullen tegen die ik toch wil bewaren. Ook kan ik een confrontatie op deze manier plannen en gecontroleerd aangaan.
Of niet reageren en het hierbij laten zitten? Ik voel mij dan wel heel lullig dat ik de ouder met de spullen opzadel.

Een echt goede oplossing is er niet, omdat ik er nu toch al mee in m’n maag zit en het mij bezig houdt. Hopelijk hebben jullie advies/ inzichten die mij verder kunnen helpen.
<<

Anoniem236

Bericht 07 Jun 2018 14:36

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Eerder heb ik in dit topic al wel eens iets geschreven over een van mijn oudere waar ik het contact mee verbroken heb. Ik ben op zoek naar advies, maar wil her ivm herkenbaarheid niet aan mijn eigen naam gelinkt hebben. Ik weet ook dat er meer forummers zijn die het contact met een ouder hebben verbroken, dus hopelijk kunnen jullie helpen.

Sinds 2,5 jaar heb ik dus geen contact meer met een van mijn ouders. De ouder heeft de nodige psychische problemen en mijn leven stond al te lang teveel in het teken deze ouder. Sinds ik geen contact meer heb, Heb ik van m’n leven echt mijn leven kunnen maken en heb ik rust. De hele situatie is op de achtergrond bij mij wel altijd nog aanwezig, maar het voert iig niet meer de boventoon in mijn leven. Ditzelfde geldt voor mijn siblings.

Af en toe zoekt de ouder toenadering, maar daar reageren we niet op. Omdat we allemaal redelijk bij elkaar in de buurt wonen, is de kans aanwezig dat ik deze ouder spontaan tegen kom, maar dat is tot nu toe niet gebeurd. Ik zou ook niet goed weten hoe ik dan moet reageren, het liefste zou ik die situatie uit de weg gaan.

Nu krijgen we een bericht dat het huis van deze ouder leeg moet en of we nog spullen willen uitzoeken. Ik weet dat er nog spullen van mij liggen, maar ik heb geen idee wat precies en van wat ik weet dat daar nog ligt, is voor mij niet belangrijk.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Toch die spullen bekijken en meenemen? De ouder hoeft het dan niet af te voeren (is lichamelijk ook niet 100%, dus dat is lastig voor de ouder en het kost geld wat de ouder niet veel heeft). Wie weet kom ik nog spullen tegen die ik toch wil bewaren. Ook kan ik een confrontatie op deze manier plannen en gecontroleerd aangaan.
Of niet reageren en het hierbij laten zitten? Ik voel mij dan wel heel lullig dat ik de ouder met de spullen opzadel.

Een echt goede oplossing is er niet, omdat ik er nu toch al mee in m’n maag zit en het mij bezig houdt. Hopelijk hebben jullie advies/ inzichten die mij verder kunnen helpen.



Is er niet een broer/zus die nog contact heeft met die ouder en met jou? Dat je dan die spullen bekijkt en meeneemt als hij of zij er is en die ouder niet thuis is? Hoef jij de conftontatie niet aan te gaan en je ouder hoeft niet die spullen af te voeren.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jun 2018 15:26

Re: Biechttopic #2

Lotus, bedankt voor je antwoord. Zou je misschien de quote uit je post kunnen halen? Dan kan ik evt later het bericht nog verwijderen.

We hebben allemaal het contact met deze ouder verbroken. Ook de ouders onderling hebben geen contact meer. Ik heb nu nog bedacht dat ik evt kan laten weten dat ik niet in de mogelijkheid ben, maar dat eventuele kosten voor het (laten) weghalen van de spullen voor mijn rekening kunnen komen. Dan neem ik het risico dat er geen waardevolle spullen tussen zitten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Jun 2018 10:22

Re: Biechttopic #2

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 02 Jul 2018 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jun 2018 11:30

Re: Biechttopic #2

Oh nou, dat snap ik heel goed.
Ik denk dat het bij ons niet persee zo zou gaan maar wel dat ik er de meeste tijd aan zal spenderen. Ik ben de enige meid, m'n ene broer woont in Aalst en de andere heeft thuis genoeg aan z'n hoofd met z'n zoontje. Daarnaast is m'n moeder me alles dus zou het met liefde doen.
Ik snap ook niet zo goed waarom je op zo'n moment geen tijd vrij maakt voor je moedertje.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2018 11:41

Re: Biechttopic #2

Wat gebeurt er als je ze erop aanspreekt? Ik zou het ook stom vinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Jun 2018 12:36

Re: Biechttopic #2

Ik weet niet wat er dan gebeurt, maar ik ben bang dat er dan wrijving onderling ontstaat en ik heb daar geen zin in. Beetje conflictvermijdend gedrag dit ;).
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2018 12:45

Re: Biechttopic #2

En je moeder zelf? Kan zij niet aangeven dat ze verwacht dat alle kinderen meehelpen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Jun 2018 14:58

Re: Biechttopic #2

Ik wil haar eigenlijk niet laten merken dat de andere kinderen niet zo behulpzaam zijn, omdat ik bang ben dat ze daar verdrietig van wordt.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Jun 2018 07:27

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Ik wil haar eigenlijk niet laten merken dat de andere kinderen niet zo behulpzaam zijn, omdat ik bang ben dat ze daar verdrietig van wordt.


Maar dat merkt ze toch vanzelf als het zover is? Dat er dan eentje helemaal niet komt bijvoorbeeld?

Ik snap je gevoel van conflict willen vermijden, ik heb vaak ook de nodige wrijving met mijn zusje als we iets willen plannen, want zij vindt haar werk en leven vaak belangrijker dan familie zaken. Maar ik spreek het altijd wel uit en vraag of ze flexibel wil zijn. We lossen het ook altijd weer op. Ik zou het toch uitspreken naar je broers/zussen. Het is maar voor twee weken, als het structureel was, was het een ander verhaal. Aangeven dat je het zonde vindt en vraagt of ze toch een of twee keer langs kunnen gaan. Is afstand een factor? Wij wonen allemaal wel een stuk rijden van mijn ouders bijvoorbeeld. Wellicht kun je keuze verwachtingen daarop aanpassen. Conflicten met siblings zijn niet tof, maar frustratie erover opkroppen lijkt me nog minder. Succes!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem284

Bericht 02 Jul 2018 11:14

Re: Biechttopic #2

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 04 Jul 2018 10:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jul 2018 11:20

Re: Biechttopic #2

Nouja zeg Gympie wat enorm irritant!! Gaat het altijd zo dat zij zich er makkelijk vanaf maken en dat je broer en jij altijd meer opdraaien voor regeldingen? Echt stom hoor. Goed dat je wat hebt gezegd; maar ik vrees met hoe ze nu reageren dat het vast niet supergoed meer gaat aflopen :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron