Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje en ruzies.

<<

Anoniem294

Bericht 26 Jun 2018 11:22

Kinderfeestje en ruzies.

Morgen vieren we het kinderfeestje van de oudsten. Met 18 kinderen. Nu is het zo dat die kinderen onderling regelmatig met elkaar in de knoop liggen. Daar komen bij de jongens ook nog weleens knok, scheld en pest partijen uit voort. Bij de meiden vooral een boel gesnauw en buiten sluiten. Maar goed, mijn kinderen kunnen het wel met hun allemaal afzonderlijk erg goed vinden en zoon knokt, scheld en pest absoluut niet en laat zich daar ook niet in meesleuren. Dus geen reden om sommigen niet uit te nodigen. Maar het is wel de bedoeling dat het een leuk/gezellig feestje wordt natuurlijk. Best een uitdaging dus. En ik zit er niet op te wachten dat er elke 5 minuten 1 of meerdere kinderen komen vertellen dat het toch een boel gezeur en gedonder is. En daarom wil ik direct bij binnenkomst daar vrij duidelijk over zijn. Zonder direct het zeik wijf te zijn. Ik wil dat het leuk is voor iedereen en dat degenen die vaak het pispaaltje zijn ook zorgeloos lol kunnen hebben. En het zou ook tof zijn als ik zelf niet na 1,5 uur al op hete kolen zit :palm:

Iemand een tip? Misschien een juf met wijze raad mbt grote groep? Hoe zouden jullie de kinderen benaderen als ze maling hebben? Geef je ze een time out of is dat too much?

Ik heb sowieso 2 aparte tafels gereserveerd zodat ik degenen die elkaar echt niet liggen in elk geval aan aparte tafels kan zetten tijdens de eet momenten. Verder kunnen ze wel meters uit elkaar hun gang gaan. En 3 vriendinnen mee die ook een oogje in het zeil kunnen houden.

Dit is trouwens meer een kwestie van voorbereid zijn ipv van het negatieve uitgaan. Misschien loopt het wel super lekker. Ik denk alleen niet dat als het gaat zoals in de klas / schoolplein dat ik nog helder nadenk als het stoom al uit mijn oren komt mbt hoe het goed/vriendelijk op te lossen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Jun 2018 12:43

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Ik denk dat kinderen van die leeftijd je niet gelijk als zeikwijf zullen zien. En anders maar wel. Ik zou dus, zoals je al zegt, direct duidelijke taal spreken. En accepteren dat er ongetwijfeld miepende kids aan je stoel zullen staan ;).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2018 13:09

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Lady schreef:Ik denk dat kinderen van die leeftijd je niet gelijk als zeikwijf zullen zien. En anders maar wel. Ik zou dus, zoals je al zegt, direct duidelijke taal spreken. En accepteren dat er ongetwijfeld miepende kids aan je stoel zullen staan ;).


+1

Ik heb laatst voor het eerst een groepje begeleid tijdens de sportdag en ik was ook bang dat kinderen me zo zouden zien, maar dat gevoel kreeg ik helemaal niet en alle kinderen, ook de jongetjes van wie ik het niet verwachtte, luisterden juist heel goed.

Sowieso zou ik me niet te snel in de ruzies mengen en geen partij trekken, want je bent er toch nooit bij geweest. Als er gevochten wordt of als een kind echt duidelijk wordt gepest of buitengesloten dan moet je natuurlijk wel ingrijpen, maar verder voorkom je ruzietjes toch niet en scheidsrechtertje spelen werkt maar zelden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem242

Bericht 26 Jun 2018 20:20

Re: Kinderfeestje en ruzies.

18 kinderen!! Hallelujah ik wens je veel succes :yes:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jun 2018 21:13

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Misschien kun je ze vooraf even welkom heten op het feestje en dan meteen zeggen dat je er vanuit gaat dat het heel gezellig gaat worden maar omdat het zo’n grote groep is we wel wat rekening met elkaar moeten houden/we lief voor elkaar moeten zijn. En dat als er iets is dat ze naar je toe kunnen komen, dat je vooral voor je kids wil dat het een heel gezellige dag gaat worden, jullie je best hebben gedaan een leuk feest voor te bereiden en er dan ook vanuit gaat dat iedereen zijn best hiervoor doet.

Eigenlijk zou ik zeggen: verveel je ga je maar naar huis, je mag blij zijn dat je welkom bent en mensen doen hun best voor je, maar niet te negatief insteken natuurlijk :). Ik denk dat even laten weten dat je er zin in hebt en op ze rekent ook wel wat alertheid veroorzaakt. Verder denk ik dat het helpt dat ze zich niet gaan vervelen en er duidelijke (spel)regels zijn zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Succes!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 26 Jun 2018 21:48

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Ik ben leerkracht en no way dat er 18 kinderen hier op een kinderfeestje komen :shock: echt respect voor jou dat je dat gaan doen. Ik zou ook vanaf het begin duidelijk zijn met wat je verwacht en niet bang zijn om kinderen op hun gedrag aan te spreken. Ik zou zeker niet bang zijn om een zeikwijf te zijn, ik denk dat dat reuze meevalt. Meestal hebben kinderen juist behoefte aan iemand die duidelijk en consequent is. Gaan jullie naar een indoorachtig iets? Ik denk dat het op zich wel mee gaat vallen, maar miepende kinderen voorkom je bijna niet met zo'n groep. Ik zou de nummers van de kinderen achter de hand houden. Wanneer je een kind corrigeert die daar maling aan heeft en ontzettend vervelend blijft zou ik de ouders bellen en het kind laten ophalen. Hetzelfde geldt voor kinderen die gaan knokken.
2011 2012 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2018 23:40

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Ik vind dat niet zo'n gek aantal, het is natuurlijk wel een feestje van twee kinderen. Als je je dan aan het standaard aantal houdt dat ouders doorgaans op een feestje vragen, dan betekent dat eigenlijk dat ze er per kind maar half zoveel mogen vragen. Ze zou het hooguit in twee keer kunnen vieren, maar ik kan me voorstellen dat ze daar ook niet op zit te wachten, want dat betekent wel weer extra veel gedoe.

Op het laatste feestje van Y waren trouwens alle meisjes uitgenodigd, er zouden er dan vijftien zijn in totaal, maar dat gaat onderling meestal heel goed. Ze konden niet allemaal, dus er waren er dertien en dat ging prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Jun 2018 10:01

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Daar heb je inderdaad gelijk in, met een tweeling loopt het aantal dubbelop. Ik wist trouwens niet dat er een standaard aantal was wat ouders doorgaans uitnodigen en ben blij dat er op het feestje van mijn zoon binnenkort 'maar' zes kinderen komen.
2011 2012 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Jun 2018 10:24

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Ik bedoel ook niet dat er een precies standaard aantal is, maar de meeste ouders hebben toch een vuistregel, bijvoorbeeld zoveel kinderen als je leeftijd. En bij een tweeling heb je er dan dus twee keer zoveel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 27 Jun 2018 10:37

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Voor een tweeling is een groter aantal idd wel logisch maar dan nog is het een hele grote groep. Echt respect dat je dat aandurft hahaha.
Ik ben blij dat J dit jaar maar 3 vriendinnetjes wil uitnodigen die gelukkig ook nog eens allemaal goede vriendinnetjes van elkaar zijn dus ik voorzie geen problemen.

Geen echte tips voor je dus, behalve wat al gezegd is. Ik zou ook vanaf het begin heel duidelijk zijn. Dan maar streng, maar het moet voor iedereen leuk blijven.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem294

Bericht 27 Jun 2018 15:17

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Bedankt voor alle tips. Maar tot nu toe gaat het vlekkeloos :cheering:
<<

Anoniem336

Bericht 27 Jun 2018 17:41

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Goed om te horen.

En inmiddels? Beentjes omhoog? Of nog in volle gang?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Jun 2018 19:16

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Fijn dat het goed is gegaan!

Hoe doe je dat met vervoer met 18 kinderen?

Hier een tweeling maar dat wil niet zeggen dat we zoveel kinderen uitnodigen, ik zou niet weten hoe ik ze allemaal naar ons huis krijg of locatie (maar wij hebben nu twee feestjes thuis gedaan) en weer thuis gebracht krijg. Ik zou dan eerder twee aparte feestjes geven denk ik dan ineen keer zoveel kinderen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem242

Bericht 27 Jun 2018 19:19

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Bij een tweeling zouden dat dus 8 per kind zijn en de tweeling zelf. Dat is echt veel maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. S heeft volgende week zijn feestje en hij heeft 3 kindjes uitgenodigd. Wilde hij zelf maar van mij was 5 de max.
Respect hoor 18 kids bezig houden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Jun 2018 19:56

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Ik mocht ook altijd maar een x aantal kinderen uitnodigen vroeger. Ik weet niet meer hoeveel maar wel minder dan acht. Mijn ouders dachten ook aan zichzelf hierin :wink:.
<<

Anoniem294

Bericht 27 Jun 2018 19:57

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Nu zo wel met de benen omhoog ja! Ze hebben echt heerlijk gespeeld allemaal. We zijn inderdaad naar een indoor geweest, maar dan een met een advies leeftijd vanaf, ik meen 7 jaar. Interactieve voetbal muren, donkerder dan een gewone indoor, klim en val muren. Niemand heeft gezeurd of geklaagd en al helemaal niet verveeld terwijl we er van 12.30-17.30 waren! Top dus.

Studiebol, met 2 jongens of 2 meiden als tweeling zou ik er ook niet zoveel doen waarschijnlijk hoor. Maar ze hebben echt aparte vrienden (sommigen wel gezamenlijk) en dan ga ik ze er niet daar ieder maar twee van laten kiezen terwijl ze met meer regelmatig afspreken. Vind ik ook sneu.

Ouders moesten ze wel zelf brengen en halen. Het was gewoon bij ons in de stad zelf. Er zijn er twee met mij mee gefietst omdat hun anders naar de bso moesten. Ondanks dat de school in het centrum zelf is wonen we eigenlijk allemaal bij elkaar in de buurt op max 5 min fietsen.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 27 Jun 2018 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 27 Jun 2018 20:07

Re: Kinderfeestje en ruzies.

Ik vond persoonlijk 3-5 kinderen weer best weinig maar als je kind(eren) maar met een klein groepje veel optrekken begrijp ik dat wel. Mijn kinderen zijn echt allemans vrienden en zijn in het halve jaar dat wij hier nu wonen ook allebei al bij minimaal 5 feestjes geweest en hebben er allebei ook nog 3 gepland staan voor de komende 2 weken. Ik vind het zelf dan wel een beetje een dis om die kinderen niet uit te nodigen terwijl ze er wel veel mee omgaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers