Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en oorbellen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Jun 2018 12:32

Kinderen en oorbellen

Dochter heeft bijna 8 weken geleden gaatjes laten schieten. Ik was een enorme voorstander van de zweerknopjes zo lang mogelijk in laten. Enigste nadeel van deze zweerknopjes waren dat ze van voren uitstaken. Heeft ze al ooit verloren in bed, toen terug kunnen vinden. Vandeweek heeft ze er echter 1 uitgestoten op straat. De oorbel zelf wel kunnen vinden, de achterkant niet. Zo lang oorbellen ingedaan van dochter van vriend die nog hier lagen. En net nieuwe oorbellen gekocht. Maar wat gaan die achterkantjes er snel af! Tenminste zo lijkt t, en nu ben ik als de dood dat als ze deze oorbellen in krijgt ze er snel 1 verliest. Zonde, maar vooral 'bang' dat t bijv op school, in de nacht of met zwemmen gebeurt, en dat t gaatje dan dicht groeit. Of hoef ik daar na 8 weken niet zo bang meer voor te zijn?
Welke oorbellen hebben jullie Kinderen? Zijn ze ze snel kwijt/los?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jun 2018 12:50

Re: Kinderen en oorbellen

Het is tig jaren geleden dat ik gaatjes heb laten schieten, maar ik dacht me te herinneren dat zweerknopjes maar 6 weken gedragen hoefden te worden, toch? Ik zou niet snel oorbellen van een ander dragen, juist doordat het dan kan gaan ontsteken/irriteren (tenzij je ze hebt ontsmet, maar dan nog zou ik het niet doen).

Als ze nu ook andere oorbellen kan dragen, zou ik kiezen voor iets met zo'n boogje en daar zo'n achterkantje op schuiven. Dat blijft doorgaans wel goed zitten. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Jun 2018 13:47

Re: Kinderen en oorbellen

Mijn dochter heeft geen gaatjes, want dat wil ze zelf niet.

Als ze die gaatjes al acht weken heeft dan zullen ze niet meer meteen dichtgroeien als ze een paar uurtjes geen oorbel in heeft. Ik zou gewoon een paar andere knopjes kopen die niet zo uitsteken. Of anders misschien kleine ringetjes?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jun 2018 13:59

Re: Kinderen en oorbellen

Had het net even opgezocht en die 6 weken geldt nog steeds. Dichtgroeien zal dus geen sprake meer van zijn. Ze kan ze gewoon 's nachts niet dragen en dan overdag wel weer. :)
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jun 2018 14:49

Re: Kinderen en oorbellen

Mijn ervaring is dat die zweerknopjes de achterkantjes juist loeistrak hebben zitten.

Na 6 weken kun je ze inderdaad wisselen voor iets anders, maar ik zou ze nog niet een nacht uitlaten.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 27 Jun 2018 15:15

Re: Kinderen en oorbellen

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Jun 2018 16:08

Re: Kinderen en oorbellen

Exogenesis schreef:Mijn ervaring is dat die zweerknopjes de achterkantjes juist loeistrak hebben zitten.

Na 6 weken kun je ze inderdaad wisselen voor iets anders, maar ik zou ze nog niet een nacht uitlaten.


Hier hetzelfde, de middelste heeft een week voor haar verjaardag gaatjes laten schieten en mocht vrijdag andere oorbellen in. We hebben zo lang zitten pielen om die zweerknopjes eruit te krijgen, dat ze meer pijn aan haar oren had dan bij het inschieten. Een van de gaatjes bloedde zelfs weer een beetje. Ik heb de andere oorbellen erin gedaan en er sindsdien niet meer uitgehaald. Wel even goed schoongemaakt van tevoren natuurlijk, maar ik hoop maar dat dat ene gaatje niet gaat ontsteken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 18:52

Bericht 27 Jun 2018 16:37

Re: Kinderen en oorbellen

Hier wasmn dochter laatst haar oorbel kwijt/verloren en dat was ik denk hooguit een dag. Toen de oorbel weer gevonden, maar het indoen ging al lastiger. Het groeit dus best snel dicht is mij ervaring. Mijn dochter heeft nu een jaar gaatjes.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Jun 2018 17:15

Re: Kinderen en oorbellen

Bij mijn dochter zitten de zweerknopjes ook heel strak, daar gaan de achterkanten moeilijk vanaf juist.

Ze heeft verder ook wat oorbellen van hier: https://www.idhunajewels.nl/c-263058/ch ... oorbellen/
Die blijven bij haar ook goed zitten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 27 Jun 2018 18:14

Re: Kinderen en oorbellen

De oorbellen met gewone achterkantjes gingen hier ook wel eens uit.Stonden ze midden in de nacht naast mijn bed dat er een oorbel uit was. Ik heb nu van die doorzichtige knopjes er op.
https://www.hippegirls.nl/a-46816927/zi ... criptioner

Die van de link, dat werkt goed. Als je ze er af wilt halen kun je ze draaien en gaan ze makkelijk er af. Ik laat de oorbellen nooit uit eigenlijk een keer gedaan omdat ik snachts geen oorbel kon vinden die uit was gegaan en het gaatje leek al beetje dicht.
:heart: :heart: 2011
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 27 Jun 2018 18:35

Re: Kinderen en oorbellen

Hier gingen de zweerknopjes ook echt heel lastig uit.
Toen we vorig jaar op vakantie gingen had ze ze een half jaartje. Ik was toen ook bang dat ze ze zou verliezen op vakantie. Meet veel buiten, zwemmen en spelen. We hebben toen oorknopjes besteld bij onderstaande site. De achterkantjes zijn een soort schroefdopjes. Je draait ze dus op het staafje. Heel fijn en gaan lastig los bij spelen enzo. Ook een voordeel vond ik dat het staafje niet uitsteekt aan de achterkant en in hun huis prikt met erop liggen enzo.

http://www.babyoorbellen.nl/index.php?r ... path=65_71

Nu hebben we van allerlei oorbelletjes die ze regelmatig wisselt. En gelukkig zoizo nog nooit een verloren.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Jun 2018 19:06

Re: Kinderen en oorbellen

Tnx voor de tips!
Het is sowieso niet mijn bedoeling om de oorbellen uit te laten. Meer de angst dat ze uit vallen. Dat ik de oorbellen kwijt raak vind ik minder erg dan dat de gaatjes daardoor dicht groeien.
Ik denk dat ik zaterdag naar terug ga maar de juwelier. Ook omdat jullie hier schrijven dat de oorbellen juist heel straks zitten, en ze hier echt uitstaken.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers