Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoekwoning met enkel glas

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 25 Jun 2018 13:01

Hoekwoning met enkel glas

Wie kan er iets zinnigs zeggen over de energierekening en mogelijke hindernissen bij een hoekwoning met enkel glas? Mijn vriend en ik staan tweede bij een sociale huurwoning, maar twijfelen over de (financiële) gevolgen van enkel glas. Het gaat om zowel de boven- als benedenverdieping. Iemand met ervaring?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2018 13:07

Re: Hoekwoning met enkel glas

Wij hadden tot 2016 een vrijstaande woning met enkel glas. Het gasverbruik viel me altijd wel mee, maar het voelde wel regelmatig fris aan in huis :(.
Ik trok dan een kleedje over, maar als je dan de verwarming omhoog draait loopt het wel hard op natuurlijk. Mijn vriend had het overigens nooit koud.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jun 2018 13:14

Re: Hoekwoning met enkel glas

Wij hebben een jaren ‘30 hoekwoning met enkel glas (en veel kieren :laughcry: ). Het gasverbruik is wel hoog ja relatief en je moet bij ons snel bijstoken om het aangenaam te houden. Afgelopen weekend bijv hebben we ‘m weer even een uurtje aangehad omdat het onder de 19 kwam. Dat scheelt wel aanzienlijk. Wij betalen iets van 150,- pm aan Essent, voor alles bij elkaar natuurljk (ook voordat we kinderen hadden zoiets).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem257

Bericht 25 Jun 2018 23:48

Re: Hoekwoning met enkel glas

Hier ook een hoekwoning met enkel glas. Ik betaal 160 euro in de maand en dan hebben wij de kachel alleen aan vanaf een uur of 5.

In de winter heb ik aan de binnenkant van dr ramen ijspegels hangen. En door de vele vocht heel snel schimmel. Weet niet zo zeer of dit echt door enkel glas komt maar mijn woning is een drama.

(Krijg rond september oktober kunstof kozijnen etc)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Jun 2018 05:37

Re: Hoekwoning met enkel glas

Wij hebben een hoekwoning met dubbel glas. Ik heb het snel koud en we stookten daarom best wel. Inmiddels hebben we isolatiemaatregelen genomen en gaat het steeds wat beter. Nu is dat bij jullie gezien de huur natuurlijk niet van toepassing, maar is het niet mogelijk om te informeren wat de renovatieplannen zijn en of de beglazing/kozijnen hier een deel van zijn? Persoonlijk zou ik dat laten meewegen in m’n beslissing.
L2014 & H2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jun 2018 07:59

Re: Hoekwoning met enkel glas

Ik heb ooit in zo'n huis gewoond, met gaskachel en we betaalden 200 per maand aan het stoken. Dat was een tussenwoning van 3 kleine verdiepingen. Ik had het idee dat er nog wel meer schortte aan de isolatie dan alleen de ramen.

Ik vond het qua comfort vooral inleveren. Het was zelden behaaglijk, schimmel en wolkjes ademen in bed.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Jun 2018 08:33

Re: Hoekwoning met enkel glas

Ik zou ook vragen of ze dubbel glas gaan plaatsen. Ik heb niet in een hoekwoning met enkel glas gewoond, maar wel in een tussen woning. Bij mij vielen de gaskosten mee, maar net als Nan vond ik het erg oncomfortabel. Schimmel, snel water op de ramen en wolkjes blazen in bed.
Ik woon nu in een hoekappartement. Wel met dubbel glas, maar zeer slechte isolatie. We betalen all in en onze meters waren kapot, dus verbruik weet ik niet. Maar ik gok dat het heel hoog is. Het tocht hier door kieren en gaten en zodra het onder nul is, houden we het hier lastig warm. Ook veel last van schimmel bij de (verrotte) ook kozijnen.
Als ik jou was zou ik ook vragen of ze dubbel glas willen plaatsen. Niet alleen voor de kosten, daar kun je wellicht rekening mee houden. Maar ook zeker voor je wooncomfort.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2018 08:36

Re: Hoekwoning met enkel glas

Wij hebben trouwens boven nooit wolkjes geblazen, maar boven zijn onze ramen ook maar erg klein. Als je veel raam oppervlakte hebt zal het daar ook sneller afkoelen of iig minder warm aanvoelen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Jun 2018 08:36

Re: Hoekwoning met enkel glas

Met name dat laatste van Joey is zó belangrijk.
L2014 & H2017
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 26 Jun 2018 11:25

Re: Hoekwoning met enkel glas

Wat fijn dat er zoveel reacties zijn, bedankt! We staan inmiddels eerste, dus nu moet er echt een beslissing vallen. Goed punt om te vragen naar renovatieplannen, mijn vriend gaat dadelijk een telefoontje wagen.

We rekenden inderdaad al op een bedrag van circa 150 euro. Fijn te lezen dat die indicatie ongeveer klopt. Ik heb bij de bezichtiging wel gelet op sporen van schimmel en vochtigheid, maar niets gevonden. Al is het nu al weken lekker weer, dus dat zegt misschien weinig.

Het gaat, net als bij Zora, om een jaren 30 woning. Op de benedenverdieping zijn de ramen vrij groot, al grenst de buitenmuur voor een derde aan een schuur. De keuken zit in een aanbouw, waarvan één lange wand voorzien is van grote ramen en een deur naar buiten. De bovenverdieping heeft juist weer kleine ramen, daar zal de warmte vermoedelijk minder gauw verdwijnen. We hebben donderdag een tweede en laatste bezichtiging voordat we de knoop definitief moeten doorhakken. Ik blijf twijfelen of het een verstandige keuze is. Best lastig.
<<

Anoniem252

Bericht 26 Jun 2018 11:28

Re: Hoekwoning met enkel glas

Hoe groot is de kans dat jullie binnenkort weer een huurwoning aangeboden krijgen? Dat lijkt mij ook wel belangrijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Jun 2018 11:34

Re: Hoekwoning met enkel glas

Aan de andere kant Skyler. Als de kosten je niet tegenhouden...aan veel huurwoningen mankeert wel wat, of zelfs veel. Bij mij waren er toen alleen maar soortgelijke woningen. Dus behalve als jullie snel zicht op een veel nieuwere woning hebben, zou het feit dat het een hoekwoning is, me niet speciaal tegenhouden.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 26 Jun 2018 11:42

Re: Hoekwoning met enkel glas

Goed punt. De verdeling van sociale huurwoningen gaat in deze woonplaats op inschrijftijd. We staan op het moment bij iedere woning die terug in het aanbod komt uiterlijk op de vierde plaats. Gemiddeld reageren er 80 tot 120 mensen op een woning.

Het is dus zeker niet het geval dat we dit moeten accepteren omdat er geen andere optie is. Dat is ergens ook wel nadelig, want wat jij al zegt Joey: aan veel huurwoningen mankeert wel wat. Doordat het geen moeten is, gaan we eisen stellen die misschien niet nodig zijn. Tijd om eens goed naar onze minimale woonwensen te kijken.
<<

Anoniem257

Bericht 26 Jun 2018 12:33

Re: Hoekwoning met enkel glas

Ik zou et heel goed over nadenken. Ik heb heel veel problemen met vocht en schimmel. (Zelfs schimmel in matrasje). Op dit moment heb ik ook geen schimmel maar zodra het weer kouder wordt dan begint de ellende weer.

En ijspegels aan de binnenaknt van t raam haha
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jun 2018 13:13

Re: Hoekwoning met enkel glas

Is er wel gewoon CV? Ik vind het wooncomfort iets lager maar als het verder een tof huis is, die jullie graag willen, en jullie kunnen de kosten goed dragen, zou ik me niet laten tegenhouden door enkel glas. Ik heb dan een koopwoning maar dubbel glas staat ook niet eens echt hoog op mijn prioriteitenlijst.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 27 Jun 2018 15:20

Re: Hoekwoning met enkel glas

Nogmaals dank voor al jullie adviezen en gedeelde ervaringen. We hebben besloten deze woning af te wijzen, mede door het verhaal van enkel glas en sanitair dat niet meer van deze tijd is. Voor beiden bestaan helaas geen renovatieplannen. We zoeken rustig verder.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers