Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borst voeding naar flesvoeding (10mnd) schema?

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 25 Jun 2018 22:57

Borst voeding naar flesvoeding (10mnd) schema?

Mijn zoon dronk altijd 2x nog bv. Nu in mijn vakantie lijkt het niet meer genoeg. Hij drinkt gerust nog een 120-150ml en huilt ook echt nog na het drinken. Dit is de laatste week.

Nu denk ik erover maar te stoppen met bv, ene kant was ik er even verdrietig van maar 10mnd is ook een mooie tijd.

Nu zit ik beetje op dit schema

Tussen 3.00-7.00 Bv + 150-200fv
8.30 broodje met beetje slappe thee
10.30 fruit met beetje diksap / water o.i.d
12.30 broodje met nog. 150ml bv uit de vriezer of fv.
16.00 diksap o.i.d met koekje of iets evt.
17.30 warm eten met beetje yoghurt
19.30 bv en aangevuld met fv 150-180ml

Ik deed op vakantie om 9.00uur ook nog wat fv maar voor mijn gevoel is dat beetje dubbelop, mn als hij om 6.30 nog gehad heeft....
Thee/diksap/water drinkt hij heel wisselend.

Hij groeit goed, dat is het probleem niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jun 2018 23:19

Re: Borst voeding naar flesvoeding (10mnd) schema?

Is dat dan niet gewoon een kwestie van eerst 1 van die 2 voedingen vervangen door fv en dan na twee weken ofzo de tweede voeding ook?
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2018 06:55

Re: Borst voeding naar flesvoeding (10mnd) schema?

Ik zou dan idd beginnen met de overdag voedingen (dus bijv idd 9 uur) met een fles en dan zo steeds op te bouwen naar alleen maar fv als je dat wilt. De nacht is op zich wel handig om als bv te houden zolang hij die nodig heeft, dat is makkelijker dan 's nachts flesjes maken.
Op zich op die leeftijd heeft hij nog maar twee a drie melk momenten nodig.

Ik deed (en doe) dit qua schema:
7u 150 ml melk met pap
11.00 fruit met water
12.30 1 a 2 boterhammen met water
15.30 snack met water
17.30 avondeten met water
18.30 fles 180 melk

Op die leeftijd van jouw zoontje gaf ik af en toe ook nog fles om 15.30 na ontwaken van tweede slaapje.

Je zou kunnen kijken of je die overdag voedingen naar fles kunt krijgen en wie weet dropt ie die nacht voedingen dan ook.
Oh en 10 maanden is natuurlijk een mooie tijd! Logisch dat het een beetje verdrietig voelt maar je hebt een mooie periode bv gegeven dan toch?
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Jun 2018 07:07

Re: Borst voeding naar flesvoeding (10mnd) schema?

Ik ben ook met 10mnd gestopt met de borstvoeding en hier was het inderdaad gewoon elke keer 1 voeding vervangen voor flesvoeding.
Wij hadden op die leeftijd bijna hetzelfde schema en nu met 1 jaar nog steeds. M slaapt alleen wel de nacht door en dan krijgt hij rond 8uur pap, of van een bordje als we vrij zijn of uit de fles met een drie standenspeen 180+6 met 3 schepjes pap in de fles en wel ruim 6 in het bordje. Dat is dan dus zijn ontbijt.
Vervolgens rond 10:00uur fruit met water/ thee, rond 12:00uur brood met boter of beleg van de kleine keuken bijvoorbeeld en een flesje van 90+3 en dan redde hij het niet om in de middag alleen een koekje of iets dergelijks te eten dus gaven wij tegen 15:00uur zijn yoghurt i.p.v. na zijn warme maaltijd. Inmiddels hebben we dat sinds een week of 2 verschoven en krijgt hij het echt als toetje en 's middags dus een rijstwafel, volkoren cracotte, soepstengels, maisknabbels ed. En dan nog warm eten en daarna nog een fles (180+6) en naar bed.

M hoeft officieel inmiddels geen flesvoeding meer, maar i.v.m. zijn wat lagere gewicht hebben we het advies gekregen dat nog wat langer te geven, vandaar dat we dat dus nu hij 1 is nog zo doen.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers