Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het weer

<<

Anoniem282

Bericht 25 Jun 2018 10:12

Re: Het weer

Ik vind over zowel kou als warmte klagen vrij zinloos, maar ik begrijp wel dat je baalt als je er fysieke klachten van krijgt en bij warmte 's nachts aanzienlijk slechter slaapt. De afgelopen dagen vond ik het helemaal niet warm en merk wel dat ik dan beter slaap.

Zelf baal ik van in een regenbui buiten zijn, als ik daarna nog uren in natte kleding zit en m'n haar ervan gaat pluizen. Probeer er alleen niet bij stil te staan, want dan zou ik er chagrijnig van kunnen worden en dat is het me niet waard.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2018 11:45

Re: Het weer

Atelier Madame schreef:Ik vind het lekker als het zo rond de 23-25 graden is. Niet te heet en wel zonnig. Ik vind daarboven te warm jn Nederland. Onze huizen zonder airco zijn er niet op ingericht.

Ik vind het wel een ding dat het al zo lang droog is in Nederland, is slecht voor de natuur zo weinig regen.

Same here.

Ik heb niet echt zoveel last van de warmte en boven hebben we een mobiele airco om de temp daar in ieder geval terug te brengen naar 23 of 24 graden als het zo bloedheet is.
<<

Anoniem271

Bericht 25 Jun 2018 11:48

Re: Het weer

Ik vind het warme weer heerlijk als ik niet hoef te werken en kan doen wat ik wil. Twee weken terug had ik tijdens mjjn vakantie bijvoorbeeld echt prachtig weer, dan kan ik daar echt wekker van genieten. Ik baal alleen altijd van de warme nachten, dat mag wel wat minder.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Jun 2018 11:51

Re: Het weer

Ik vind juist de afwisseling de laatste weken wel fijn. Ik kan echt genieten van warm weer, maar heerlijk dat er steeds koelere dagen tussendoor zijn, zodat het binnenshuis weer wat afkoelt. En qua droogte heb ik het gevoel dat het ook wel meevalt, gisteren hadden we de hele dag regen :smile: Afgelopen week was het hier ook geen denderend weer, regelmatig regen, maar daar baal ik eigenlijk alleen van als ik er doorheen moet. Ik kijk wel uit naar wat warmere dagen, want ik ben mijn lange broeken en vestjes wel weer even zat.

Maar ik kan me goed voorstellen dat als je zwanger bent of nog een kleine baby hebt, je wel opziet tegen de hitte.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jun 2018 11:56

Re: Het weer

Ik vind het de laatste paar weken helemaal niet warm, het was hier afgelopen week veertien graden. Maar met een kleine baby in huis vind ik 25+ niet heel erg genieten. Het is voor een baby al gauw te warm in de volle zon en als hij op je ligt wordt het zo’n plakboel. Dus op dit moment mag het van mij 20-25 graden blijven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 25 Jun 2018 12:07

Re: Het weer

Elliot schreef:AM dat valt toch wel mee met die droogte? Vorige week moest ik iig nog door de regen fietsen en vrijdag heb ik ook regen gezien!


Het heeft op zich maar relatief weinig geregend op veel plekken. Er zijn wel buitjes geweest maar de grond is zo droog dat dat niet veel geholpen heeft. In bepaalde streken bv Brabant mogen de boeren ook niet meer besproeien ivm de grondwaterstand. Ik las op de Belgische nieuwssite dat er daar ook wordt gewaarschuwd voor extreme droogte dus dat je gazon ed niet meer met leidingwater mag sproeien en dat gevreesd wordt voor de aardappel en maisoogst.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 25 Jun 2018 21:00

Re: Het weer

Ik hou ook meer van 20-25 graden.
De afgelopen dagen vond ik het overigens helemaal niet zo warm (noorden des lands). Vooral woensdag en vrijdag had ik het best koud op sommige momenten. Vandaag werd het merkbaar weer iets warmer.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jun 2018 21:11

Re: Het weer

Ik houd ook niet van warm weer. Het enige positieve er aan is, voor mij althans, kans op onweer.

Doe mij maar 20-25 graden en droog weer met af en toe een frisse regendag tussendoor.

Hier is het trouwens ook vrij droog. Het gazon sloeg op een gegeven moment geel uit en het gras op ons ponyland wil niet goed groeien.
<<

Anoniem248

Bericht 25 Jun 2018 21:33

Re: Het weer

Ik vond het de afgelopen week echt niet warm, had het zelfs nog koud met een sweater en daar overheen een jasje. Vind dat eigenlijk nog wel lekker. Ik zie wel op tegen de warmte die eraan komt, ik ben echt niks waard met zulke hitte. Hoofdpijn, slapjes en lamlendig en ik weet dan niet waar ik het zoeken moet. Ik kan er niks aan veranderen, dat weet jk heus wel :) maar mij zul je af en toe wel horen mopperen. De ideale zomer zou voor mij gewoon steady 23 graden en een lekker zonnetje zijn. Dan is het ook nog niet zo benauwd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Jun 2018 21:51

Re: Het weer

Susan schreef:Klagen over het weer is inderdaad zinloos, maar wat ik heel irritant vind is dat er wel massaal geklaagd wordt als het koud is, en dat als het heet is en iemand vindt dat om wat voor reden dan ook niet fijn, er meteen wordt geroepen: 'Het is ook nooit goed, hè?'

Ik voel me op de een of andere manier ook altijd een beetje ongemakkelijk als het heel heet is.

Exact!

Zulk warm weer belemmert m'n functioneren gewoon. En slecht weer doet dat een stuk minder.
<<

Anoniem247

Bericht 26 Jun 2018 07:50

Re: Het weer

Ik vind 25+ dus wel echt heerlijk! Ik heb het normaal echt snel koud en met heel warm weer ben ik echt in m’n element. Ik heb echt liever 30 graden dan -5 met sneeuw. Dat vind ik pas echt verschrikkelijk. Ik kan ook gerust met 25 graden een lange broek aan met een blouse met lange mouwen en het dan nog niet warm hebben. Dus ja ik ben denk ik een van de weinige die het wel leuk vind dat het dit weekend zo warm wordt :)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Jun 2018 08:30

Re: Het weer

Ik vind het warme weer heerlijk als ik vrij ben, maar wanneer ik aan het werk ben en dus de hele dag in een bloedhete keuken van 45 graden sta vind ik het wat minder lollig.

Bij R op zijn kamertje werd het steeds ontzettend warm dus daar hebben we laatst een airco voor gekocht, zo hebben we allemaal tenminste een rustige nacht.
10.04.17
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Jun 2018 08:35

Re: Het weer

Ik ben het met Suus eens. Het is fijn dat het geen ontzettend lange periodes zijn geweest van warmte. Ik vond de winter daarentegen afgelopen jaar wel erg lang duren, dus ben blij dat het in elk geval blauw en zonnig is.

Met 25+ wandelen en buiten zijn, vind ik alleen niet zo.
L2014 & H2017
<<

Anoniem241

Bericht 26 Jun 2018 09:20

Re: Het weer

Voor mijn gevoel hebben we dus geen winter gehad. Maar ik was zwanger en had het nog heter dan ik het normaal altijd al heb. Ik heb het geen minuut koud gehad en alle wintertruien zijn in de kast blijven liggen.
Mijn dochter heeft het volgens mij ook zo snel warm. Ze zweet echt veel, en wil niet (extra) drinken. Mijn vader heeft het ook, die krijgt net als ik ook meteen hoofdpijn als het boven de 20 graden wordt. Zou het iets erfelijks zijn? En waar zou het eigenlijk door komen dat de een er beter tegn kan dan de ander? Ik vind dat we interessante vraagstukken.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 26 Jun 2018 09:22

Re: Het weer

Ik vind het warme weer ook helemaal niet erg! Het enige jammere vind ik vaak dat het 's avonds vaak niet (snel) afkoelt waardoor ik niet goed kan hardlopen. Maar dat neem ik maar voor lief.
2012 & 2016
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 26 Jun 2018 10:28

Re: Het weer

Ik vind er niks van. Heb het bijna nooit te warm. Loop ook altijd als 1 van de laatste in een korte broek oid.
Wel ben ik de afgelopen tijd enkele keren flauwgevallen met de warmte tijdens werk. Dus die combinatie probeer ik momenteel zoveel mogelijk te vermijden. Maar normaal gesproken heb ik het nooit echt warm.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 26 Jun 2018 12:29

Re: Het weer

warm?? kom in Zeeland wonen zou ik zeggen.. haha
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 26 Jun 2018 12:32

Re: Het weer

zit momenteel gewoon met een dikkere trui aan hoor, haha
De temperatuur zou nu 18 graden zijn maar er staat hier altijd een frisse zee wind
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Jun 2018 18:49

Re: Het weer

Heeeerlijk! Ik vond het trouwens ook niet heel warm de afgelopen weken. Zelfs fris op een paar dagen (was het onder de 20 en ik woon niet eens aan zee, juist in een stuk Nederland waar vaak hogere temperaturen worden gemeten dan in de Bilt.

Ik vind het nu ook heel leuk dat ik jurkjes aankan zonder het koud te hebben. Hoera! Laat die hete week maar komen.

Alleen in de auto is het snikheet, maar met een raampje open prima te doen en op de snelweg gewoon even bikkelen in een heet blik haha.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Jun 2018 19:22

Re: Het weer

Wij wonen in het midden van het land en het was vandaag echt warm. Is momenteel 28 graden in huis. Ik vind dat hele hete niet fijn om te slapen en de warmte blijft zo hangen, maar daarintegen krijg ik wel beetje vakantie gevoel met weinig kleren, veel buiten zijn en lang opblijven. Ik vind het in de zomer ook niet erg om wat minder te slapen door het laat naar bed gaan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 26 Jun 2018 19:24

Re: Het weer

Ik houd ook niet echt van het warme weer. Word er ook echt beroerd van (hoofdpijn, misselijk, suf).
Zie er nu al tegenop de komende dagen op het snikhete kantoor te werken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem249

Bericht 26 Jun 2018 19:45

Re: Het weer

Ik vind het fantastisch! Ik word zo vrolijk van de zon. Alles tussen de 14 en 38 graden met zon is gewoon genieten. Het weer dat er de komende dagen aan zit te komen is mijn favoriet. Dan heb ik gelijk een vakantiegevoel, terwijl ik gewoon thuis ben!
<<

Anoniem317

Bericht 26 Jun 2018 20:03

Re: Het weer

De afgelopen dagen vond ik het niet echt warm. Vandaag was het al wat warmer, maar moet zeggen dat ik ook wel uitkijk naar de komende dagen. Ik hou wel van de warmte. Al moet ik zeggen dat ik elk weertype wel zijn charme vind hebben.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Jun 2018 20:09

Re: Het weer

Hier in huis is het boven zo 26 graden. T slaapt er wel prima om trouwens maar ik slaap dan echt super slecht.
Buiten in de tuin hebben we wel heerlijk schaduw en dat is wel erg lekker.
Als het in de woonkamer 23 graden is vind ik dat wel fijn trouwens want ik heb wel snel koude voeten haha

Klagen is inderdaad zinloos maar na 3 a 4 dagen bijna 30 graden ben ik het ook al wel zat.
2016
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Jun 2018 20:11

Re: Het weer

Ik ben het ook met je eens! Ik kan er ook echt tegenop zien als het weer een aantal dagen zo heet wordt en ik kan ook echt niet begrijpen dat veel mensen het heerlijk vinden. Buiten zitten houd ik echt niet uit dan en heb dan zo weinig energie.

Klagen heeft inderdaad geen zin maar zo af en toe moet kunnen :wink:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers