Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagritme baby

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jun 2018 20:09

Dagritme baby

Hoe zag/ziet jullie dag eruit met je newborn? Op welke tijden eet hij/zij doorgaans en leg je hem/haar tussendoor in bed om te slapen of in de box? En wat doe je verder zoal met je baby?

Wij hebben haar tot nu toe overdag eigenlijk steeds beneden gehad, ze slaapt dan gewoon in de box. Vind het fijn om haar in de gaten te kunnen houden en stiekem vind ik het ook gezellig, maar ik weet eigenlijk niet of ze beter in haar bedje kan slapen. Als ze iets ouder is, is het natuurlijk wel handig om duidelijk onderscheid te maken tussen spelen in de box en slapen in het ledikant. Ben benieuwd hoe jullie dit doen. Vooralsnog lijken we gezegend met een makkelijke baby die overal wel kan slapen. Momenteel ligt ze op een speciaal babykussen tussen ons in op de bank te slapen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2018 20:12

Re: Dagritme baby

Wij lieten hem ook overdag veel beneden slapen. Vaak ook gewoon 's avonds totdat wij zelf naar bed gingen. Je hoeft ook nog niet echt veel met een newborn te doen qua activiteiten ofzo. Lekker veel knuffelen, voeden etc natuurlijk wel. Ik zat heel vaak met hem op de bank en dan met m'n benen beetje opgetrokken en baby dan op m'n benen, met z'n gezichtje naar me toe. Zo keek ik tv enzo. Wel heel gezellig.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 23 Jun 2018 20:12

Re: Dagritme baby

Volgens mij ging ik na 6 weken ofzo oefenen met overdag in bed slapen. Daarvoor sliep hij altijd beneden, vond ik ook fijn en gezellig. Qua ritme hield ik het boek baby in een droomritme aan.
Als je het nu nog prima vindt zo zou ik haar gewoon beneden laten hoor. Waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Wat Marin zegt deed ik ook veel, hem op mijn benen op de bank. Verder lekker wandelen en toen hij de boxmobile interessant begon te vinden wat vaker in de box.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jun 2018 20:20

Re: Dagritme baby

G slaapt overdag nu in de wagen. Ze is nu ruim 12 weken. En dat is sinds deze week.
Daarvoor sliep ze alleen op haar buik op de bank.
Maar ze is overdag dus altijd beneden. Binnenkort maar weer eens boven proberen.

Verder hadden we niet echt een ritme. We voeden op verzoek en het was helemaal afhankelijk van wanneer ze honger had.
Nu inmiddels zit er wat meer ritme in sinds een week of 2. In de ochtend wanneer ze wakker wordt een fles, dan rond 10/11 weer, rond 13/14 weer en rond 16/17. De laatste fles rond 20:00.

Spelen doen we pas sinds 2 weken. Daarvoor was het voeden slapen (huilen haha) en weer voeden en slapen. Nu is ze meer wakker en geef ik haar de hele dag knuffels en haar oball aan die ze steeds net iets te ver weg gooit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jun 2018 20:28

Re: Dagritme baby

Ik leg haar trouwens alleen boven in bed als ik/we zelf even een middagdutje gaan doen boven. Dan ligt ze dichtbij en hoor ik het meteen als er iets is.

Voeden doen we overdag trouwens wel elke drie uur, soms een halfuurtje later, maar we proberen dit schema redelijk te volgen. Soms heeft ze een halfuur eerder al honger, dan geven we dan gewoon een fles natuurlijk. In de nacht slaapt ze zo een uur of zes door, van de week zelfs bijna zeven uur en toen hebben we haar toch maar eens wakker gemaakt voor een voeding. Langer wil ik haar ook niet zonder voeding laten, daar is ze nog wel iets te jong voor geloof ik.

Ze ligt dus ook vaak in dat kussen bij ons op de bank en verder knuffelen we lekker of ligt ze soms op m'n borst als ik even languit op de bank lig. Veel meer dan dat kunnen we er nu nog niet mee haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2018 20:30

Re: Dagritme baby

De eerste weken lag D. bij mij, mijn man of in de kinderwagenbak beneden te slapen overdag. Na een week of 3-4 ben ik gaan proberen hem in zijn bedje te leggen, maar hij was daar nog niet aan toe. Hij heeft zeker wel tot twee maanden zijn slaapjes overdag beneden gedaan. Mijn dagritme was dan zoiets:
Eerste voeding tussen 6-7 uur. Daarna ging hij vrijwel direct weer slapen. Ik sliep dan ook nog even of ik ging lekker douchen. Toen hij wat ouder werd en iets langer wakker bleef nam ik hem mee onder de douche of zette ik hem in zijn badje (gewoon in z’n kleertjes, in zo’n badligding, zonder water natuurlijk) bij me in de badkamer met een knisperboekje of geluidsdingetje. Na het douchen ging ik eten, kreeg D. een voeding en gingen we wandelen. Ik probeerde het hele tweede slaapje buiten te zijn, naar de supermarkt, bakker, slager of gewoon door het park wandelen. Zolang ik bleef lopen, sliep D. lekker verder.
Daarna was het lunchtijd, kreeg D. weer een fles en dan kwam er meestal iemand op visite (m’n moeder, oma, zus, vriendinnen), of ik ging ergens heen om koffie te drinken ofzo. Of soms lag ik met D. bij me gewoon lekker op de bank te netflixen, ik deed eens een tukkie mee. Gewoon tijd voor mezelf. M’n man werkte toen vaak vroege die sten en was rond een uur of drie thuis, dan gingen we eten koken, eten en daarna had D. vaak een huiluurtje. Soms hielp het om auto te rijden met hem, dus dat deden we vaak na het eten. Rond 21.00 uur nog een voeding en rond 23.00 uur eentje, maar vanaf die voeding van 21.00 uur sliep hij meestal wel gewoon goed, in z’n eigen bed of bij ons beneden.

♥♥
<<

Anoniem252

Bericht 23 Jun 2018 20:30

Re: Dagritme baby

Ik ben rond 8-10 weken begonnen met overdag boven oefenen met slapen. Daarvoor sliep ze in de kinderwagenbak. Na een paar dagen ging dat heel goed. Rond 12 weken zaten we op 5 flessen, eigenlijk maanden in het ritme 7-11-15-19-23. Meestal daarna 1-1,5 uur wakker en weer slapen. Boek van Stefanie Lampe heeft veel inzicht gegeven. Maar met 2 weken was het elke 3 uur ongeveer een fles muv s nachts
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2018 20:32

Re: Dagritme baby

Lekker mee dutten hoor, zeker doen. Doe ik ook nog steeds af en toe als ik er behoefte aan heb :angel:

Ik zou haar idd nog niet té lang zonder voeding laten. Als het een tevreden meisje is, geeft ze het misschien ook niet heel duidelijk aan als ze honger heeft. Fijn natuurlijk, dat ze tevreden is, maar je mag voor jezelf ook best een beetje een ritme aanhouden. Des te sneller snappen jullie beide waar je beetje aan toe bent. Voorspelbaarheid is voor beide partijen fijn. Je rolt vanzelf in een ritme (en dat ritme gaat ook nog vaak veranderen).

En nee heel veel meer hoef je nu niet te doen. Zorg voor een warm prettig huisje en goede hechting. Lekker spelen komt vanzelf. Klinkt alsof je het goed doet!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2018 20:34

Re: Dagritme baby

Oh ja en het beste schema wat je aan kunt houden voor die kleintjes is slapen, voeden, spelen, knuffelen. En dan weer slapen etc..
Niet voeden voor 't slapen gaan want dan associeert ze voeding met slapen. Nee, lekker voeding gebruiken als energiegever ná het slapen en dan even fijn spelen en knuffelen. Is ze weer moe? Slapen.
Idd het boek van Stefanie Lampe gaan lezen. Fijn en duidelijk boek.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jun 2018 20:38

Re: Dagritme baby

Vanaf maandag is gaat m'n vriend trouwens weer aan het werk, dus dan moet ik ook even kijken hoe ik het in m'n eentje allemaal rond krijg en hoe ik uitkom qua ritme. Vind het wel een beetje spannend om alles alleen te doen! Maar het scheelt dat ik verder eigenlijk niks hoef, ik kan me helemaal op haar richten natuurlijk.

Wandelen kan ik nog niet heel lang denk ik, maar wil het wel een beetje gaan opbouwen komende week. Eens kijken hoe ver ik kom!
❤ 7 juni 2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 23 Jun 2018 21:00

Re: Dagritme baby

S. ligt hier overdag in bed in zijn kamertje om te slapen. Wanneer hij wakker is dan in de box beneden of heerlijk knuffelen. Snachts ligt hij bij ons op de kamer.
Qua voeding zitten we hier ook op 2,5/3,5 uur. Snachts wat langer.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 23 Jun 2018 21:06

Re: Dagritme baby

Hier geen ritme. Ze was nogal een huilbaby in het begin dus altijd bij ons.

Het enige ritme dat ze nu ongeveer twee weken heeft is van 23:30 tot 6:30 slapen in haar bed.

Verder verschoon ik haar altijd voor de voeding. (zoon altijd erna ligt aan de baby).

Ze begint nu iets van ritme te ontwikkelen. Begin om 6:45 met een fles. Meestal valt ze daarna in slaap om 9:00 tot 10:00 is wakker tot 11:00 dan krijgt ze de fles.
Dan slaapt ze van 11:30 tot 14:00
15:00 fles.
16:00/17:30 slapen
19:00 fles
20:00/22:30 slapen
Wij nemen haar naar boven geven om 22:45 de laatste fles en dan gaat ze weer naar bed.

Ze slaapt gewoon in de box. Dit ritme had ze afgelopen drie dagen. Daarvoor was er helemaal geen touw aan vast te knopen. Buiten het ritme van het voeden dan. Daar lieten we toen 3 of 4 uur tussen. Beetje op verzoek.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 23 Jun 2018 21:16

Re: Dagritme baby

Ik ging vanaf 6 weken oefenen om overdag ik bed te slapen. Daarvoor sliep ze op mij of in een nestje wat ik van een voedingskussen maakte.
Het slapen overdag in bed ging soms wel een soms niet. Dan sliep ze lekker op mij verder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jun 2018 22:04

Re: Dagritme baby

Geen ritme of logica behalve ongeveer om de 3u voeden. Eerste maanden altijd bij ons in de buurt slapen, of bij ons. Daarna af en toe in eigen bedje. Ik denk dat er nu meer ritme in gaat komen, met mijn start werk en opvang enzo. Wel soms herkenbare dingen die bijna dagelijks terugkomen, maar om dat ritme te noemen... bijv elke avond uurtjes huilen en veel drinken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Jun 2018 22:13

Re: Dagritme baby

Wij hadden de eerste maanden geen ritme. Ik gaf borstvoeding op verzoek, ik denk wel 12 keer per dag in het begin. Hij clusterde ook nog veel. Dus overdag sliep hij op mij, in de draagzak of in de kinderwagen. 's Nachts of overdag, wanneer ik sliep, lag hij in de cosleeper naast mij.
2011 2012 2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Jun 2018 23:18

Re: Dagritme baby

Ik heb deze week geleerd dat baby’s pas vanaf een maand of 3 a 4 oorzaak en gevolg aan elkaar verbinden. Daarvoor kun je ze dus prima laten slapen waar jij dat prettig vindt. Daarna is het misschien beter om haar vast aan te wennen dat ze in haar bedje moet slapen.

E sliep in het begin ook vaak overdag beneden. Ze sliep ook het beste met wat rumoer om zich heen, dus als er kraamvisite was lag ze meestal te tukken :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2018 23:33

Re: Dagritme baby

Fijn topic, interessant om te lezen hoe anderen dit doen, ook wij zijn hierin nog een beetje zoekende.
Wat dat betreft gaan we in alles gelijk op he Bliss, behalve dan dat S. écht nog geen 6 a 7 uur doorslaapt 's nachts :eyes:

Ik probeer hier langzaamaan een beetje in het ritme te komen van 7-11-15-19-23-03.
S. had de afgelopen 7 flessen op een dag met 3 a 3,5 uur ertussen, maar merk dat hij een sprongetje heeft gehad de afgelopen week (2 dagen van heel veel huilen en nu juist superveel slapen) en er nu overdag vaak 4 a 4,5 uur tussen de flessen zit. Soms nog meer, maar na 4,5 uur maak ik hem toch maar wakker. Geen idee of ik daar juist wel of niet goed aan doe?
's Nachts komt hij nog wel om de 3 a 3,5 uur, het lukt nog niet erg om dit te rekken, maar dat hoeft ook nog niet, hij is nog zo klein.

Verder is er hier ook nog niet echt sprake van activiteiten doen ofzo, het is veel knuffelen, inderdaad met mijn benen opgetrokken op de bank en hij dan met zijn gezichtje naar me toe rustend op mijn benen. Lekker wandelen, visite en dan is de dag zo weer voorbij.

Spannend dat je man weer gaat werken Bliss, maar dat gaat helemaal goed komen hoor! Ik zag er enorm tegenop toen mijn man weer ging werken, vooral omdat ik me lichamelijk nog helemaal niet goed genoeg voelde, maar nu vind ik het stiekem zelfs fijn om mijn dag samen met S. te kunnen inplannen zonder dat hij er is haha. :palm:

Ik heb hier nog wel een vraagje, misschien hebben jullie tips of doe ik iets verkeerd...
S. krijgt vaak rond 7.00-8.00 's ochtends zijn voeding en dut dan weer even in tot ongeveer 10.00.
Maar vervolgens slaapt hij gewoon niet meer tot na zijn volgende voeding, rond 13.00/14.00. Hij is dan klaarwakker, soms gezellig, soms mopperend/huilend. Wat ik ook probeer, slapen doet hij echt niet.
Uiteindelijk is hij dan dus rond 13/14 naar mijn idee oververmoeid waardoor hij erg moeilijk in slaap valt. Naar mijn idee is hij dus echt te lang wakker 's ochtends, maar ik weet niet hoe ik dit moet veranderen?

Ik probeer hem 's middags in zijn wiegje te leggen, maar de laatste dagen wordt hij daar na 10 minuten slapen gillend in wakker. Dan neem ik hem bij me, dan slaapt hij binnen 2 minuten en dan leg ik hem maar beneden in de box en slaapt hij zo 4 uur 's middags. Misschien is hij er nog niet aan toe om overdag in zijn wiegje te liggen ofzo.

Vanaf wanneer sliep jullie kindje op zijn eigen kamertje ipv bij jullie op de kamer?
Ik heb donderdag mijn controle in het zkh en zou daarna eventueel weer los mogen tussen de lakens :laughcry: , maar geloof toch echt niet dat ik dat kan met een baby op de kamer haha. Maar aan de andere kant voelt het ook nog niet fijn om hem in zijn kamer te leggen denk ik....

Bliss, succes maandag! S. en ik komen wel gezellig een keer bij je buurten als je dat leuk vind (en als we allebei onze ergste kraamvisite-storm achter de rug hebben :) )
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 24 Jun 2018 04:50

Re: Dagritme baby

Indigo schreef:Wij hadden de eerste maanden geen ritme. Ik gaf borstvoeding op verzoek, ik denk wel 12 keer per dag in het begin. Hij clusterde ook nog veel. Dus overdag sliep hij op mij, in de draagzak of in de kinderwagen. 's Nachts of overdag, wanneer ik sliep, lag hij in de cosleeper naast mij.


Hier precies hetzelfde!
10-08-2017 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jun 2018 09:20

Re: Dagritme baby

@ JD: ja gezellig, doen we! Ik heb de komende tijd weinig kraamvisite doordeweeks staan (alleen dinsdag begin van de avond), veel mensen zijn toch gewoon aan het werk. Dus ik hoop dat ik me sowieso een beetje ga vermaken. Ik stuur je even een berichtje met m'n nummer, dan kunnen we wat afspreken.

Onze N heeft trouwens maar drie nachten bij ons op de kamer geslapen geloof ik. Ik werd gek van alle geluidjes! Dus toen gauw naar haar eigen kamer gedaan, bevalt uitstekend. We horen haar alsnog wel als er iets is, maar niet meer elk zuchtje en kreuntje.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2018 11:24

Re: Dagritme baby

Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jun 2018 11:48

Re: Dagritme baby

Ritme? Wat is dat? :silent:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jun 2018 12:15

Re: Dagritme baby



Zag het inderdaad, twijfel er nog over, aangezien we vooralsnog weinig problemen ondervinden met N.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 24 Jun 2018 12:19

Re: Dagritme baby

Hier was 't in de eerste instantie ook vooral... Wachten. Kijken wat-ie deed en wilde en verder om de 3 uur een fles erin. Soms eerder (sprongetje/regeldagen) en langzaamaan kwam er meer tijd tussen.

Wij hebben Tobias nooit aangestuurd of iets, maar hem z'n schema en ritme laten kiezen en zijn daarin meegegaan. Uiteindelijk, als 't kan, wel bijgestuurd, maar verder gewoon gekeken wat hij wilde. Hier idd ook een fles ná 't slaapje en dan knuffelen, fles laten zakken en dan 'spelen'. En verder veel laten slapen.

Wij stuurden wel aan op één slaapje in z'n eigen bed en verder waren 't slaapjes in de box. De reden hierachter was 't enerzijds wennen aan slapen in z'n eigen bed, op z'n kamertje, maar tegelijkertijd ook wennen aan alle geluiden beneden. Binnen no time zat-ie in een fijn ritme dat voor iedereen werkte, maar hoe die precies was...? :smile:
<<

Anoniem281

Bericht 24 Jun 2018 12:20

Re: Dagritme baby

Bliss schreef:

Zag het inderdaad, twijfel er nog over, aangezien we vooralsnog weinig problemen ondervinden met N.


Tobias was ook supermakkelijk, maar toch vind ik 't boek wel een aanrader, hoor! Ook voor later, om meer te kunnen begrijpen en sneller te kunnen schakelen en handelen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2018 12:21

Re: Dagritme baby

Je hoeft geen problemen te hebben daarvoor. O was ook 's werelds makkelijkste baby en heb toch heel veel handvatten gehad uit dit boek. Ook qua begrip hoe een baby qua slapen werkt, hoe je een ritme in kan bouwen wat per leeftijd wisselt en hoe je een slaapritueel kan creëeren. Maar zelf weten natuurlijk, het is slechts een tip.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Snirp