Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Anoniem273

Bericht 23 Jun 2018 12:25

Curly Girl Method - topic!

Ik denk dat wij ons eigen topic nodig hebben :ja:

Alle krullenbollen hier verzamelen! Zit nu in de trein dus een uitgebreidere, duidelijkere post volgt later.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2018 12:28

Re: Curly Girl Method - topic!

Jaaa goed idee! Ik heb net in het andere topic gepost maar ik zal overstappen naar deze. M’n laatste post daar kopieer ik wel even hierheen :smile:

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2018 12:28

Re: Curly Girl Method - topic!

Wow UN zo zit mijn haar de eerste dag nog niet eens. Ik heb er nu niets anders ingedaan dan de leave-in, omdat ik aan de hand van m’n haareigenschappen (krultype 2b/2c, medium tot dik haar, lage porositeit, hoge elasticiteit) dacht dat het beter was om bij leave-in te blijven. Ik heb snel build-up, dus gel of crème durf ik niet zo. Mousse kan ik nog wel proberen, maar ik heb nog geen CG-proof mousse in huis.
Ik ben iig vandaag heel erg ontevreden, de achterkant krult prima maar de voorkant is pluizig en steil. Ik heb met een hele hoge knotachtige situatie geslapen, maar dat heeft geen effect gehad geloof ik. Misschien moet ik morgen proberen een masker te gebruiken, m’n haar voelt wat droog.

Dit was gister toen het nat was (haha mooi hè met die facepalm):
Afbeelding

En dit is nu:
Afbeelding

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jun 2018 12:35

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik vind het nogal meevallen met je pluis hoor Elliot! Maar goed, je kijkt zelf altijd kritischer natuurlijk.

Ik doe geen CG, denk er weleens over maar dit is mijn probleem: ik heb highlights, en daarvoor gebruik ik Olaplex én een vrij heftige zilvershampoo, omdat ik geen geeltonen in mijn haar tolereer. En dat is volgens mij niet te combineren met CG, wel?

Ik pas wel elementen uit CG toe: was maar eens per week met shampoo (en 1 x co-wash), gebruik leave-in, kam alleen nat en ik scrunch als een malle. Maar wel SLS en alcohol enzo dus.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2018 12:41

Re: Curly Girl Method - topic!

Er zijn wel CG vriendelijke zilvershampoos:
Afbeelding

Hoe dat met Olaplex zit weet ik eigenlijk niet.

♥♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 23 Jun 2018 12:49

Re: Curly Girl Method - topic!

Interessant dit!

Is er voor mensen met alleen krullen aan de onderkant nog hoop? Ik weet niet waar dit op slaat maar aan de onderste laag heb ik pijpenkrullen en de bovenste laag doet gewoon niet mee. Ik help ze met een krultang (of föhn alle krullen weg) maar dat is natuurlijk ook gewoon slecht.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jun 2018 13:48

Re: Curly Girl Method - topic!

Merci Elliot! Van welke website pluk jij dit?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2018 16:15

Re: Curly Girl Method - topic!

Dit komt van de facebookgroep Curly forever :) daar staan allemaal bestanden met uitleg en namen van goede producten op.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jun 2018 16:36

Re: Curly Girl Method - topic!

Ja, leuk ons eigen topic!
Ik heb zelf lijnzaadgel gemaakt jongens, hoe vind je die. Morgen uitproberen, ben heel benieuwd. Mijn haar pluist zo snel de laatste tijd.

Harri je kunt het zeker proberen! Ik denk dat deze methode zonder troep sowieso fijn is voor elk haartype eigenlijk.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 23 Jun 2018 20:55

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb me nav dit topic eens zitten inlezen en ga het ook doen!
Ben benieuwd welke merken conditioners jullie gebruiken en wat je gebruikt aan gel / leave in of andere producten!

Hopelijk ben ik snel net zo enthousiast.
Oh en nog een kleine vraag. Die final wash, moet dat perse met dreft? Of mag het ook merk huismerk afwasmiddel?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2018 22:18

Re: Curly Girl Method - topic!

Pure ik heb voor de final wash europrofit shampoo gebruikt. Kost 50 cent bij de kruidvat.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jun 2018 01:20

Re: Curly Girl Method - topic!

@pure: ik gebruik shampoo, conditioner en een masker van Boucleme. Als leave in gebruik ik mn conditioner. En daarna een gel van nivea.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 24 Jun 2018 08:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 24 Jun 2018 08:33

Re: Curly Girl Method - topic!

@Carrie ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de lijnzaadgel. Hoe lang kun je het eigenlijk bewaren?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 24 Jun 2018 09:49

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik gebruik de Bamboo shampoo en conditioner van O’Right en de Curl Enhancing Cream
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 24 Jun 2018 10:07

Re: Curly Girl Method - topic!

Urban Naked schreef:@pure: ik gebruik shampoo, conditioner en een masker van Boucleme. Als leave in gebruik ik mn conditioner. En daarna een gel van nivea.

Doe jij dan je conditioner niet goed uitspoelen als leave in of gebruik je na het drogen nog een beetje?

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb net de final wash gedaan en ook de manier van wassen en drogen zoals cg aanraadt plus gel daarna en dat is al zon verschil!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Jun 2018 10:12

Re: Curly Girl Method - topic!

Ja ik spoel de conditioner wel uit.

Als ik m’n haar met de shampoo was doe ik er daarna een masker in, dat spoel ik na een uurtje uit. En dan conditioner als leave in. Dat wassen met de shampoo doe ik 1 keer per week.

Daarnaast ‘was’ ik het nog twee keer per week met de conditioner, dus dat spoel ik dan ook wel uit. En dan daarna als leave in wat extra.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 24 Jun 2018 12:31

Re: Curly Girl Method - topic!

--weg--

Deze foto net gemaakt, dit is nu mijn dag 2, zonder refreshen. Toen ik net begon was alleen dag 1 een good hair day, maar nu na 4 maanden wordt het echt steeds beter en zit mijn haar op de dagen erna ook steeds fijner.

Ik was mijn haar met de blauwe Boucleme, grondig uitspoelen en daarna de oranje fles (conditioner), dit spoel ik half uit met koud water. Dan in kletsnat, druipend haar de gele fles (gel) en ik gebruik dan de Action handdoek om mijn haar kletsnat in te doen. Dan ga ik me eerst opmaken en na ongeveer 15 minuten verwijder ik de handdoek en ga ik mijn haar diffusen. Eerst warme stand en daarna koude stand. Daar tussenin doe ik nog 1x de Boucleme gel erin.
Als het goed droog is scrunch ik het dan nog met de nattige Action handdoek en klaar! Soms nog volumepoeder van Taft erin, sowieso vanaf dag 3 wel een beetje. En dan spuit ik het ook nat met een water/conditioner mengsel en doe ik Curl Activator Cream erin van Cantu (vermengd met wat water).
Ik was het alleen in het weekend, dus 1x per week.

Ohja nu mijn haar wat langer is slaap ik met een pineapple hoge staart en natuurlijk op een satijnen kussensloop!
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 27 Jun 2018 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 24 Jun 2018 12:57

Re: Curly Girl Method - topic!

Nog wat Alieexpres tips:

Ik heb in elke tas zo’n kam, ideaal voor extra volume:
http://s.aliexpress.com/IRzU322u

Deze diffuser is heel fijn:
http://s.aliexpress.com/mEZ7zm2y

En een afrokam:
http://s.aliexpress.com/VnUrqeIV

Satijnen haarkapje om mee te slapen:
http://s.aliexpress.com/Bv6bAzqm
<<

Anoniem273

Bericht 24 Jun 2018 15:45

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh en Carrie, ik ben super benieuwd naar je lijnzaad gel! Staat ook nog op mijn to do list :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 24 Jun 2018 18:25

Re: Curly Girl Method - topic!

Ja leuk! Ik ga ook mee doen, ik hoop deze week een keer rustig dit Facebookpagina door te scrollen. Dan kan ik ook wat dingen gaan aanschaffen en kijken of het werkt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem301

Bericht 25 Jun 2018 08:24

Re: Curly Girl Method - topic!

Even een ge-update routine van mij!
Mijn haar zat eerst echt 5 van de 7 dagen goed, maar sinds een maand of 2 pluist het zo enorm. Ik liet eerst mijn conditioner 20 minuten intrekken en daarna spoelde ik het uit met koud water. Maar ik had geen zin meer om 20 minuten te wachten want ik dacht
Afbeelding

Maar goed, toen zat het dus maar 1 dag goed dus ben gisteravond maar weer begonnen mijn conditioner lang in te laten trekken.

Eerst maak ik mijn haar nat en breng een mix van olie aan. De olie bestaat uit lijnzaadolie en castorolie. Dit wikkel ik in met huishoudfolie en ga dan lekker even koken en eten ofzo zodat het goed ruim een uur in kan trekken.

Daarna was ik mijn haar met een milde shampoo, de blauwe van Boucléme. Daarna doe ik de conditioner van Boucléme in drijfnat haar en ga onder de douche vandaan en droog me af. Dan wikkel ik huishoudfolie om mijn haar en laat dit dan 20 minuten intrekken.

Hierna spoel ik het onder de wasbak uit met koud water om de haarschubben te sluiten en zo pluis tegen te gaan. Daarna spoel ik het ook nog na met rijstwater.
https://ayuhuid.nl/gefermenteerd-rijst-water-mooi/

Ik laat het rijstwater gewoon in mijn haar, spoel het niet uit (het rijswater klinkt gek he? Maar het is ook het water toch dus het rijstwater?)

Ik gebruik ook de gel van Boucléme en dat doe ik sectie voor sectie in mijn haar en dat kam ik dan per sectie even door mijn haar met deze kam
Afbeelding

Deze kam zorgt ervoor dat de krul een mooie definitie krijgt.

Gisteren heb ik voor het eerst lijnzaadgel gebruikt, deze maakte ik zaterdag:
https://youtu.be/os0gI1vx1tw

En dus gisteren gebruikt, op dezelfde manier als ik het met de gel van Boucléme doe. Dit keer heb ik tussendoor als mijn haar opdroogde het weer natgespoten met de plantenspuit, ook weer om pluis tegen te gaan.
Daarna geplopt met de handdoek van Action en daarna met de diffuser, eerst warm en daarna de koude stand. Dan is het meeste vocht eruit, en verder laat ik het aan de lucht drogen.


Ik doe dan 3 van deze clipjes bovenin mijn haar om volume bovenop mijn hoofd te creëren
Afbeelding

De krullen worden keihard wanneer ze opgedroogd zijn dus die moet je weer rustig scrunchen om het harde laagje te breken, ook doe ik weer een lage knot in als het droog is om mijn haar naar beneden te laten vallen in plaats van alle kanten op. En dit is het resultaat, mooi he?

Afbeelding

Benieuwd of het lange intrekken van de conditioner en het naspoelen met koud water er inderdaad weer voor zorgt dat mijn haar niet meer zo snel gaat pluizen.

Azi bedankt voor de linkjes, ik denk dat ik daar ook wel wat aan heb! Ga ze aanschaffen.

Oh en ik slaap ook altijd met een pineapple en op satijnen kussenslopen.

Wat fijn Pure* dat je nú al verschil merkt!

Azzi prachtig je haar.

UN welke créme is dat eigenlijk van Nivea?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 25 Jun 2018 09:19, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jun 2018 08:29

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb hier niks te zoeken maar moooie krullen, ladies!
<<

ChiQ

Bericht 25 Jun 2018 08:35

Re: Curly Girl Method - topic!

Wat een werk jongons.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jun 2018 08:42

Re: Curly Girl Method - topic!

Azi wat ziet je haar er mooi uit! En wat ben je er vol ingedoken.

Carrie het ziet er heel mooi uit idd! Ik zat nog te denken, als je haar een beetje poreus is en je doet de conditioner op drijfnat haar dan zuigt je haar zich eerst vol met water en dus minder met je conditioner. Dus misschien scheelt het nog als je je haar iets droger maakt voor je je condiotnioe er in doet.

Je lijnzaadexperience ziet er iig hoopvol uit voor je. Beter!!

Ik heb m’n haar vanmorgen met m’n boucleme conditioner ‘gewassen’, uitgespoeld, conditioner er in als leave in, nivea crème (flink veel, per sectie er in), dat even geplopt en na het aankleden met de diffuser.
Nu is het zo:
Afbeelding

Morgen ga ik maar de kapper, ik verwacht er heel veel van.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 25 Jun 2018 08:51

Re: Curly Girl Method - topic!

Is het ook Chiq het houdt je van de straat zeg maar haha

UN wil je niet meer met je gezichtje op het forum. Je haar zit nu al mooi, ben benieuwd na morgen!
Je verhaal over dat poreuze kan wel kloppen ja. Het was ook erg droog dus ik hoop dat het langer in laten trekken en het rijswater ook weer werkt zoals eerst.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers