Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #8

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 19:54

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ohh Baz dat had ik ook heeeeeeel erg met ons peugeotje toen. Heb ook nog een tijdje het kenteken gecheckt om te zien if ie al opnieuw op naam was gezet haha. Ernstig. Maar het deed me echt pijn! In zoveel landen gereisd met dat kleine bakkie, inderdaad T naar huis gebracht, etc. Succes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Jun 2018 21:35

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Kexter schreef:
caribbeanlover schreef:Gister zat ik binnen aan tafel met de deur op. Zo'n 500 mtr verderop woont een mongolidemeisje en soms ''zingt'' ze. Het is niet om aan te horen en zelfs hier hoor ik het, maar vind het wel iets schattigs hebben.


Wat is mongolide?

Zingen klinkt altijd wel gezellig vind ik.


Google net en zie dat het wat anders is, maar dacht dat dat hetzelfde was als mensen met het down syndroom zoals ik haar eigenlijk dus had moeten benoemen............stom!
Ik benoem zulke mensen thuis anders als je begrijpt wat ik bedoel, maar da's niet lullig bedoeld hoor denk dat het makkelijker in de mond ligt voor de meeste.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Jun 2018 21:40

Re: Wat wil je even kwijt? #8

CBL, ik snap dat het gemakkelijker is om iemand met het syndroom van down zo te noemen, aangezien je het als kind ook vaak zo noemende. Ik denk ook dat het een kwestie is van gewenning.

Ik heb in mijn werkveld vaak te maken met kinderen die een te maken heb met een autische stoornis of met ADHD. Ik heb ondertussen mijzel aangeleerd om te zeggen dat het iemand is met een stoornis in het autistische spectrum ipv dat je het een autist noemt. Iedereen snapt wat je me het laatste bedoelt, maar het komt vriendelijke over en het is menselijker. Plus een mens blijft een mens, maar het heeft een stoornis met een naam. Misschien dat je dat jezelf ook meer kan aanwennen. Het duurt even voordat je het jezelf eigen hebt gemaakt, maar voor jezelf en de omgeving is het een stuk fijner.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem248

Bericht 20 Jun 2018 21:48

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik zeg eigenlijk altijd ‘kindje met het Syndroom van Down’.
Aanhakend hierop: zo had ik vroeger een collega die over sommige kinderen wel eens zei, afgaand op het uiterlijk van kinderen: oh, maar die heeft vast wel een béétje het Downsyndroom, hij zit op het randje, hij neigt er wel echt naar.’ Dat vond ik zo stom. Je hebt het of je hebt het niet. ‘Op het randje’ van downsyndroom bestaat gewoon niet. Daar kan ik nog steeds boos om worden. En dan zei ze dat puur afgaand op het uiterlijk, hartstikke kortzichtig. Blegh.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jun 2018 23:14

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ise schreef:
Prosecco schreef:
Ise schreef:
Ik hoop dat het geluid goed is vanavond. Gisteren schijnt het niet best te zijn geweest.


Het geluid is in de Arena helaas altijd slecht


Ja daar heb je ook gelijk in inderdaad.


Het geluid was inderdaad heel slecht, wat een ergernis..
Maar wat een show. Echt fantastisch, zo blij dat ik gegaan ben. Ze begonnen met foto's van zichzelf en hun gezin, echt prachtig. Ik vond het zelfs emotioneel mooi het eerste kwartier :ja: . Maar misschien had ik wel gewoon een emo bui, want toen ik later een gitarist op het podium zag en erachter kwam dat het een vrouw was, werd ik ook al bijna emo. Omdat je er zo vanuit gaat dat dat een man is ofzo. Ik heb echt een major girl crush op Beyoncé, wát een vrouw. Al vond ik Jay Z ook veel leuker dan ik had gedacht. Hij deed ook paar oudere nummers die ik nog wel kende en tof vond, dus dat was leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jun 2018 13:41

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik kom net bij een vriendin vandaan. Was leuk om haar weer te zien maar ga de laatste tijd een beetje verdrietig bij haar weg. Ze heeft in korte tijd twee kinderen gekregen (two under two zeg maar) maar die slapeloze nachten plus vier a vijf dagen werken eist wel z'n tol, gaf ze nu ook wel echt toe. Het voelde zo zielig, ik vond het echt rot, en ik merkte (en dat zei ze ook) duidelijk dat het even echt niet zo lekker ging.
Ik wil dan direct zo graag helpen, iets doen. Ik voel me dan haast schuldig dat ik 't zo makkelijk heb. Maar heb haar op't hart gedrukt dat ze me echt mag bellen als ze eens met oppas nood zit. Zet mij maar een middag met m'n eigen kind bij haar kinderen hoor, prima. Ik zei laatst al tegen iemand anders dat 't eigenlijk helemaal niet gebruikelijk is om vrienden als oppas te vragen, terwijl die juist zo zelf in die fase zitten en alles prima in huis hebben enzo. Dat mag gerust. Gek eigenlijk, dat we dat met z'n allen niet wat meer doen. Zo help je elkaar toch.
En we hebben afgesproken dat we binnenkort middcjrjn eens iets echt met z'n tweeën gaan doen, ergens een nachtje slapen. Even geen mama zijn. Dat leek haar zalig en wilde ze heel graag een keer doen met mij. Nu denk ik om haar man te appen en te kijken of we samen kunnen regelen of we niet een keer naar Hotel Blooming in Bergen kunnen bijvoorbeeld. Zoiets. Gewoon lekker chill, lekker eten, drinken, strand wandelen, slapen, geef ik haar een massage cadeau ofzo. Denk dat ik zoiets ga doen. Ze is ook bijna jarig dus lijkt me mooi cadeau.
Zoverre mijn gedachte. Heb echt beetje zon verdrietig gevoel overgehouden aan 't bezoekje en dat vind ik zo rot.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 22 Jun 2018 14:10

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat super lief van je Marin!
Heftig ook voor je vriendin, maar wel heel goed dat ze het uitsprak. Een vriendin in de buurt hebben met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie die voor je klaarstaat wanneer dat nodig is is zó fijn.

Ik heb net ons konijn moeten laten inslapen, ben er gewoon verdrietig van. Het beestje was ziek, viel enorm af en was al oud. Het is beter zo, maar wat voelt het rot om aan de dierenarts te vragen om een spuitje. Had niet verwacht dat ik het zo rot zou vinden, het is maar een konijn.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 22 Jun 2018 14:23

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat een ontzettend lief idee van je Marin, gewoon doen dat appje en kijken of je het inderdaad met haar man zou kunnen regelen. Ik kreeg twee kinderen in 2 jaar en het eerste jaar met jongste erbij vond ik regelmatig loodzwaar (werkte niet, maar andere omstandigheden die het moeilijk maakten). Wanneer er dan iemand is -zoals jij bij die vriendin- die ziet hoe zwaar het even is en zoiets liefs speciaal voor jou doet, doet echt heel erg veel goed. Of dat nou een groot of heel klein gebaar is. Gewoon even gezien en begrepen worden in dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is en dat er even voor haar gezorgd wordt in plaats van dat zij alleen maar aan het zorgen is voor anderen. Jammer is dat inderdaad he, dat we elkaar soms niet wat meer kunnen ondersteunen daarin. Ik zie het zelf ook om me heen en merk dat het ook bij mijzelf een beetje een drempel is, om een ander de helpende hand te bieden zonder dat daar expliciet om gevraagd wordt. Ik had het daar laatst over met een aantal mama's en die legden dat overigens allemaal uit als jong moederschap dat overweldigt en waar je nog zo in moet groeien. Ik ben daar na 4 jaar moederschap ook veel opener over dan die eerste 2 jaar en veel van mijn vriendinnen met mij.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jun 2018 14:58

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ja hè, ik vind het ook jammer en opvallend dat je eigenlijk elkaar niet snel om hulp vraagt. Laatst hoorde ik ook van een schrijnend geval van mensen die we kennen wie hun kind alleen hadden gelaten thuis (slapend) toen zij halsoverkop naar de spoedeisende hulp moesten 's nachts. Kijk, tuurlijk, misschien worden we niet wakker van de telefoon, maar probeer gerust te bellen, asjeblieft. Ik kan zo verdrietig worden van dat soort situaties. Het mag gerust, hulp vragen.
Ik ga zeker haar man appen. Sowieso vind ik het zo gek om onszelf als moeders te zien, we zijn al vriendinnen sinds de basisschool. Het lijkt me heel fijn voor haar om even eruit te zijn.

Goed dat jij er tegenwoordig opener over bent. Het ís ook zwaar. En dat mag je idd best zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jun 2018 15:01

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Maar uhm, als je naar de eerste hulp moet en je kind slaapt, dan neem je die toch mee?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jun 2018 15:07

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nou zij in dit geval dus niet. Waarom weet ik ook niet maar als dat op dat moment de beste oplossing lijkt, vind ik dat alleen maar zielig voor die mensen, dat ze verder niemand dachten te hebben in de omgeving.
Wij zijn zelf zo gewend dat er altijd mensen voor ons klaar staan, dat was wel even een wake up call dat dat helaas niet altijd zo vanzelfsprekend is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jun 2018 15:17

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik ben het met je eens hoor, dat je vaak niet aan vrienden denkt ook, maar toch vind ik dat wel een verhaal apart.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jun 2018 15:51

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Lief van je Marin! Ik denk dat ze daar heel blij van zal worden als je dat zomaar regelt.
Ik doe het zelf trouwens wel geregeld, mensen inschakelen of zelf ingeschakeld worden. Voornamelijk met ouders van vriendjes van m’n oudste. Maar ook wel met vrienden die zelf ook kinderen hebben. Een ziek kind opvangen bijv als de ouder echt iets belangrijks heeft op het werk.

Katrien, sneu van je konijn! Sterkte!

Ik werd vanmiddag benaderd door een toffe conceptstore in Amsterdam. Of ik geïnteresseerd ben in een shop-in-shop samenwerking met m’n Ooph. Ik voel me vereerd dat ze me willen hebben. Maar ik denk niet dat het te combineren is met m’n baan en gezin. Het zou een enorme opschaling van m’n hobby betekenen en daar heb ik helemaal geen tijd voor.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jun 2018 15:58

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fijn als je zo'n netwerk hebt UN, zowel geven als nemen. En wat een leuke vraag van die concept store. Vindt jouw werk wel daarbij passen inderdaad. Heb ook wel eens een winkel gezien waarbij ik dacht, daar zou Ooph bij passen. Maar lastig als het inderdaad te druk zou worden. Dat wil je misschien niet. Zijn er niet kleine (exclusieve!) oplages mogelijk?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jun 2018 16:00

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Jaa wat Marin zegt UN, super leuk. Ze zitten zo goed die broekjes! :D
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 22 Jun 2018 16:48

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Lief dat je die vriendin een dagje/nachtje mee wilt nemen Marin!
Wij hebben ook niet zo'n enorm netwerk hoor, en de meesten wonen toch echt wel op 30min rijden.
Vandaag heb ik de zoon van onze hoogzwangere buurvrouw meegenomen. Haar zoontje en S. kunnen het heel goed vinden samen, dus we zijn met z'n drietjes naar zo'n krijspaleis gegaan. En toen ik bij haar thuis de was zag hangen en stapels wasgoed zag wat nog droog moet, heb ik aangeboden het in mijn droger te stoppen. Kleine moeite. We hebben ook aangeboden dat ze ons moet bellen als de bevalling 's nachts begint, dan komt 1 van ons naar hun huis tot haar vader of moeder er is. En anders brengen we haar zoon naar de opvang (die zit naast de deur).

Ze zitten nu in een heel heftige situatie waardoor haar bevallingsverlof niet gaat zijn wat ze had gehoopt. We hebben dus hulp aangeboden. Lijkt mij het minste wat we kunnen doen.

@UN, supertof dat ze dat gevraagd hebben! Heb je al concreet gehoord wat ze willen en hoe?
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jun 2018 17:08

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ah dat is lief van je Oreo. Inderdaad voor jezelf een kleine moeite en voor een ander een grote hulp.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jun 2018 17:21

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Thanks! Nou omdat het shop-in-shop is willen ze ook 1 dag (of 2 dagdelen) bemanning in de winkel. Dus: dat ik zelf in de shop kom staan. Het is echt een leuke winkel en het idee is tof, maar daar heb ik echt geen tijd voor joh. Ik heb gewoon een baan en 0 vrije tijd, en om hier kinderopvang voor te gaan inzetten dat vind ik nogal een stap. Ik vind in een winkel staan ook helemaal niet leuk :)
#teammaple🍁
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 22 Jun 2018 18:07

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Is het geen optie een plank te huren, UN? Zo werken meerdere conceptstores, dat zou allicht wel haalbaar zijn. Het idee is tof en ik ben het zeker met Marin eens dat jouw collectie niet zou misstaan in dat soort zaken.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 22 Jun 2018 18:23

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Urban Naked schreef:Thanks! Nou omdat het shop-in-shop is willen ze ook 1 dag (of 2 dagdelen) bemanning in de winkel. Dus: dat ik zelf in de shop kom staan. Het is echt een leuke winkel en het idee is tof, maar daar heb ik echt geen tijd voor joh. Ik heb gewoon een baan en 0 vrije tijd, en om hier kinderopvang voor te gaan inzetten dat vind ik nogal een stap. Ik vind in een winkel staan ook helemaal niet leuk :)


Oh nee, dat snap ik UN. dan zou het voor mij ook ophouden. Als het idd alleen kleding inzetten was (dus maken voor verkoop, unieke items) dan was het een ander verhaal geweest. Wel tof dat ze je gevraagd hebben!
22112014 / 10042019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jun 2018 18:43

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nee Skyler dat is geen optie helaas. Was zeker tof geweest!
Ja Oreo het idee dat ze me wilden was inderdaad al leuk genoeg al sich :)
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jun 2018 16:24

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Dat er een interview met foto’s van Zusje in de nieuwste Ouders van Nu staat. Over reizen met je kind.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 24 Jun 2018 16:34

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Oh wat leuk! Heb je er foto's van? Ben benieuwd!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jun 2018 16:39

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Vind het niet zo netjes om foto’s van haar en haar dochter hier te delen. Maar ze is alleenstaande moeder en reist momenteel (of toen het artikel geschreven werd) twee maanden met haar driejarig dochter door Thailand. Stoer!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 24 Jun 2018 16:40

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Super stoer zeg! Ga van de week wel even in de winkel kijken.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers