Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nood SMS - Wat zou jij doen?

<<

Anoniem281

Bericht 21 Jun 2018 14:11

Nood SMS - Wat zou jij doen?

Net kreeg ik een NoodSMS van m'n beste vriendin, zo eentje die je met je telefoon kan instellen en dan verstuurd wordt als je op een knop drukt. Dan word er 'SOS!' verzonden incl. je locatie via Maps.

Ik dacht, oh zal wel per ongeluk zijn, maar ging voor de zekerheid even bellen. En nog 's. En nog 's.. En nog 's... Want ze nam niet op! Uiteindelijk bleek dat 't idd per ongeluk was, maar 't zette me wel aan 't denken; wat had ik moeten doen? Ik ben aan 't werk en stond wel al met m'n autosleutel in m'n hand, om toch maar die locatie te rijden en te kijken. Nu was 't een logische locatie; ik weet dat ze daar langs fietst naar haar werk, dus voelde 't voor mij minder dringend, maar toch.

Bel je in zo'n situatie politie? Andere vrienden/familie? Ga je heen, negeer je het? Wat zou jij doen?
<<

Anoniem248

Bericht 21 Jun 2018 14:13

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik zou wel iets doen, wat geen idee. Ik denk dat dat op het moment zelf wel op z’n plek valt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jun 2018 14:15

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Wow ik ken dat helemaal niet. Zou ook niet weten wat ik dan zou doen! Ik zou het trouwens wel willen weten als iemand mijn nummer heeft ingesteld als nood-sms nummer. Of hoe werkt zoiets?
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 21 Jun 2018 14:18

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik weet niet of 't alleen Samsung is of dat andere merken ook zoiets hebben, maar dit: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-sos-al ... g-telefoon

Dus 3 keer snel op de aan-uit knop drukken, dan wordt er een sms verstuurd naar je noodnummers. Ik wist wel dat ik een noodcontactpersoon ben van haar, ze heeft me namelijk wel 's eerder zo'n sms gestuurd, maar toen kreeg ik vooraf een appje 'Joh, ik sms je zo, want ik wil weten of 't lukt/werkt en wat er dan gebeurt.' Nou prima, natuurlijk. Daarom schrok ik nu dus, omdat ik geen melding vooraf kreeg :')

Ik voel me nu alleen beetje sullig haha, ik zou niet weten wat ik had moeten doen, lekker contactpersoon ben ik dan. (Gelukkig deed haar eigen moeder 't niet veel beter; die stond met weinig bereik in de supermarkt, deed één poging tot bellen en dacht, neh, als 't echt nood is, had ik nog wel iets gehoord.)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Jun 2018 14:22

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik ken het ook niet, wat handig. Ik zou er wel heengegaan als ik in de gelegenheid was. En anders iemand anders erheen sturen. Oh ja en ondertussen zou k wel anderen op de hoogte stellen sowieso. En als de locatie onlogisch is ook de politie?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jun 2018 14:31

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik zou het niet negeren, ik zou er naartoe gaan of de politie bellen, afhankelijk van de situatie, maar als achteraf blijkt dat het per ongeluk was zou ik haar wel verzoeken daar wat beter op te letten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jun 2018 14:41

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

In welke situatie is zo’n sms nou echt handig eigenlijk? Als je overvallen wordt ofzo?
#teammaple🍁
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 21 Jun 2018 14:45

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Un, het stuurt je locatie en als je het hebt ingesteld, ook nog een foto van dat moment mee. Dan weet je dus precies waar het persoon op dat moment is.

Ik weet niet wat ik zou doen. Wel bellen, maar ik weet niet of ik er meteen hen zo gaan bij hem reactie.
Overigens heb ik het ook niet ingesteld op mijn telefoon. Mijn dochter drukt nogal vaak op de aan-uitknop (als ze mijn telefoon te pakken heeft) , dus denk dat ik nogal veel noodberichten zal verzenden.
Laatst gewijzigd door Meg op 21 Jun 2018 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem281

Bericht 21 Jun 2018 14:45

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik denk wel aan zulke situaties, ja. Directe dreiging waarbij je niet (meer) kan bellen. Of met je laatste krachten nog 3 keer op die knop drukken of zo?

Vriendin heeft overigens wel haar excuus aangeboden en tja, ze zegt volgende keer beter op te letten maar 't kan gebeuren, natuurlijk.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Jun 2018 15:44

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik zou bellen en bij geen gehoor de politie bellen, zodat zij langs de locatie kunnen rijden. Ik heb verder niemand in mijn omgeving die dit heeft ingesteld, dus het zou me niet zo snel overkomen.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jun 2018 16:27

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Maar als de locatie logisch is van waaruit de oproep wordt verzonden dan is dat toch geen reden dat er niks aan de hand kan zijn?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jun 2018 16:36

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik zou er geloof ik ook wel heen rijden als ik geen gehoor kreeg. Dat de locatie logisch is zou inderdaad niet uit moeten maken, je kunt toch gewoon een ongeluk krijgen op weg naar huis ofzo?

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jun 2018 16:37

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Elliot schreef:Ik zou er geloof ik ook wel heen rijden als ik geen gehoor kreeg. Dat de locatie logisch is zou inderdaad niet uit moeten maken, je kunt toch gewoon een ongeluk krijgen op weg naar huis ofzo?

Ja of als je thuis bent een inbreker, enge man, van de trap gevallen, kan zoveel zijn.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Jun 2018 17:04

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik vind eigenlijk dat degene die 'm instelt zou moeten aangeven wat zij/hij van jou verwacht zodra er een noodsignaal wordt gegeven door diegene. Het lijkt me dat je 'm niet voor niks instelt, daarom zou ik er denk ik wel serieus op ingaan. Liever teveel dan te weinig gedaan.
En de locatie maakt dan inderdaad weinig uit.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 21 Jun 2018 17:08

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik verstuur ze regelmatig per ongeluk. Vaak merk ik dat en stuur ik een app dat ik niet dood of stervende ben. Als ik geen app heb gestuurd direct, dan belt mijn vader of moeder. Als ze geen gehoor zouden krijgen dan ondernemen ze wel actie, maar tot nu toe heb ik altijd gehoor gegeven en zijn mijn ouders vooral heel wat onflatteuze foto's van mij rijker.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Jun 2018 17:14

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Ik doe het ook wel eens per ongeluk maar meestal is mijn man dan in de buurt en anders app ik hem dat er niks aan de hand is. Als hij niks zou horen en ik zou niet opnemen zou hij wel naar de plek toekomen waar het bericht vandaan kwam.
2010 2012
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jun 2018 17:24

Re: Nood SMS - Wat zou jij doen?

Vrijwel exact hetzelfde als Reva.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers