Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding topic

<<

Anoniem328

Bericht 11 Jun 2018 12:52

Re: Flesvoeding topic

Maar dan warm je op wat al eerder warm is geweest? Voor zover ik weet mag dat niet!
Koud voorbereiden en later opwarmen zoals IG doet is inderdaad geen probleem.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Jun 2018 16:50

Re: Flesvoeding topic

Ik heb voornamelijk bv gegeven, maar heb wel ergens geleerd dat er een verschil is tussen warm maken en warm houden. Als je een fles voor de eerste keer warm maakt en hij gaat niet leeg, kan ie wel terug in de flessenwarmer en later weer gegeven worden. Zitten ook richtlijnen aan hoe lang dat kan, maar dat vind ik zo snel even niet terug.
december 2016
juli 2019
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 13 Jun 2018 11:00

Re: Flesvoeding topic

Ell schreef:IG ik warm het tegenwoordig ook op hoor. L drinkt steeds amper de helft op, dan geef ik 1 of 2 uur later de rest. Anders moet ik echt veel weggooien. Soms drinkt ze het wel allemaal op, dus ik bied wel gewoon elke keer 150cc aan.


Dit mag echt niet twee keer opwarmen. Dat is onhygiënisch en er kan dan al veel bacterie groei zijn.
Je kan dan beter 90 maken en als ze dan nog honger heeft 30 of 60 Cc.
Maar als een baby aan een fles heeft gedronken moet die eigenlijk binnen één uur zeker op zijn. Maar nooit opnieuw opwarmen
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 13 Jun 2018 20:53

Re: Flesvoeding topic

Pippa schreef:Ik doe deels koud water en deels gekookt water, weet verhouding precies. Of in magnetron zoveel seconden. Als ik wegga neem ik thermosfles gekookt en flesje koud water mee om snel voeding te kunnen maken. Naderhand de voeding erin, die neem ik in een torentje mee. Ik wentel de fles gewoon heen en weer tot het opgelost is.

Dit is ook precies hoe ik het doe.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jun 2018 20:09

Re: Flesvoeding topic

Onze N spuugt de laatste dagen aardig wat melk terug, er gaat dan (soms echt pas een uur na de fles ofzo) een flinke golf over haar shirt heen. Doen/deden jullie baby's dit ook? We hebben al een andere speen op de fles gezet, andere fles gebruikt, meer pauzes genomen tijdens het voeden, maar alsnog komt er wat terug. Ik weet niet in hoeverre dit normaal is en ga het vrijdagochtend ook nog even met de verpleegkundige van het cb bespreken.

Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag! Ze lijkt er overigens geen last van te hebben verder.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jun 2018 20:15

Re: Flesvoeding topic

D. deed dit ook. Bij hem vond het cb het niet zorgwekkend (en wij zelf ook niet), hij groeide goed, sliep goed en leek geen pijn te hebben. Wat wij deden was een dr. Browns fles gebruiken, goed laten boeren na het drinken, even rechtop houden en na een paar weken deden we ook wat johannesbroodpitmeel door de flessen. Het is niet raar dat baby’s wat melk teruggeven, het maagklepje is nog niet volledig ontwikkeld bij baby’s. Als je denkt dat ze er pijn van heeft of als blijkt dat ze niet (voldoende) groeit dan zul je waarschijnlijk wel iets van refluxmedicatie voor haar krijgen.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2018 20:19

Re: Flesvoeding topic

O heeft ook maandenlang heel veel gespuugd (zowel met bv als fv) zonder dat hij er echt last van leek te hebben. Nooit erom huilen of iets. We hebben er niks mee gedaan, behalve heel veel wassen en hydrofiele doeken overal. Denk dat het over ging toen ie 9 a 10 maanden was ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jun 2018 20:20

Re: Flesvoeding topic

Ah thanks voor je reactie! Ik maak me nog niet echt zorgen hoor, ze wordt vrijdag weer gewogen, dus wel fijn om even te checken of ze weer wat aangekomen is. Ik las inderdaad ook al over johannesbroodpitmeel (jemig wat een woord), misschien is dat nog een optie.

Edit: Marin, veel wassen inderdaad, dat is me nu ook al duidelijk! En overal spuugdoeken en hydrofielen ja, gekkenhuis. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jun 2018 20:29

Re: Flesvoeding topic

IG: Niet rot voelen, hoor. Wij maakten ook een fles van te voren klaar en hebben een kerngezonde, flinke vent nu! Als ik weg ging, nam ik zelfs warme melk mee, in de thermosfles. Dus niet een voedingstoren en warm water, maar gewoon, fles maken zoals ik dat thuis doe en dat in z'n geheel in de thermos. Toen Tobias als mini op de neonatologieafdeling lag, zag ik dat ze daar de flesjes in een soort au bain marie apparaat hadden klaar staan, nog net niet 24/7. Als ze daar melk vrij lang warm houden, dacht ik dat 't ook wel kon met mijn kunstvoeding in een thermos.

Warm water uit de kraan is trouwens vooral een issue als je een oudere woning hebt, met verouderde leidingen. Met 't water an sich is volgens mij niks.

@Bliss; een golfje melk dat terugkomt lijkt altijd heel veel, maar als je vanavond bezig bent met de fles, giet dan voor de grap 's 50 cc melk over 't aanrecht en kijk wat voor plas dat geeft. Dan zul je zien dat de golf die jouw mini teruggeeft, helemaal niet zó veel is. Tobias was geen spuger, op zich, maar gaf net als elke andere baby wel 's een mondje terug en ik kon daar in 't begin best van schrikken. Tot ik dus zag hoe weinig 't eigenlijk was.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Jun 2018 22:11

Re: Flesvoeding topic

Ik ben op zoek naar advies...

Onze kleine man (nu 4 weken) had ongeveer een week na zijn geboorte erge krampjes. Overgestapt van avent fles naar dr brown en de krampjes waren eigenlijk direct zo goed als weg.
Op de dr brown fles hadden we een prematuur speen, kwamen we na 2 weken pas achter :palm:
Aangezien hij geen prematuur is hebben we vorige week een normale 1 speen gekocht en erop gezet.
Alleen sindsdien heeft hij weer meer krampjes, "klakt" tijdens het drinken, geeft wat meer voeding terug (niet veel) en tijdens het drinken stroomt er regelmatig een straaltje voeding over zijn kin.
Ik heb dus het idee dat hij te snel drinkt, te gulzig.
Alleen....bij zijn leeftijd hoort die 1 speen. Kan het kwaad als ik terug ga naar die prematuurspeen ook al is hij niet prematuur? Of weten jullie misschien een andere oplossing?

Gister en vandaag was hij echt de héle dag zo verdrietig en had duidelijk zo'n pijn, ik was echt een beetje ten einde raad, niets hielp :pale:
Hij krijgt 2x per dag een theelepeltje zonnebloemolie door zijn fles, op aanraden van kraamhulp en CB, en hij krijgt die vsm druppeltjes tegen krampjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2018 22:26

Re: Flesvoeding topic

Ah wat rot dat ie zo'n krampjes had. Ik heb geen ervaring met een prematurenspeen of met Dr Brown maar weet wel dat O ook echt maandenlang (eerste half jaar ofzo) met de allerkleinste speen van Avent heeft gedaan, ook al 'hoorde' dat niet bij z'n leeftijd. Anders ging 't echt te snel. Als die speen werkt, zou ik dat voor nu iig wel doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jun 2018 22:29

Re: Flesvoeding topic

Je kan gewoon terug naar die speen hoor!
<<

Anoniem236

Bericht 20 Jun 2018 22:31

Re: Flesvoeding topic

Nee joh, gewoon geven met die prematuur speen. Maakt toch niets uit dat het niet bij zijn leeftijd past?
Wij hebben die prematuurspeen ook lang gebruikt voor het gulzige drinken.

Als de baby zich maar zo comfortabel mogelijk voelt
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Jun 2018 22:57

Re: Flesvoeding topic

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik wist niet of het kwaad kon, een te kleine speen zeg maar...
Morgen meteen even een prematuur speen halen (man had hem weggegooid omdat we ‘m niet meer gebruikten)
Hopelijk helpt het, ik vind dit zo sneu en weet zelf op een gegeven moment ook even niet zo goed meer wat ik met hem aan moet :eyes:
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 21 Jun 2018 07:58

Re: Flesvoeding topic

Inderdaad de prematuur speen. Het is altijd een beetje zoeken wat goed werkt. En snap heel goed dat je het af en toe even niet meer weet als hij zo veel pijn heeft.

Ter vergelijking onze zoon is in zijn flessen periode (met de avondfles erbij bijna 2 jaar) niet verder gekomen dan speen 2.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem252

Bericht 21 Jun 2018 08:08

Re: Flesvoeding topic

Ze moeten zeker wel 20 min over een flesje doen om aan hun zuignehoefte te voldoen. Dus prematuurspeen is prima.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jun 2018 08:09

Re: Flesvoeding topic

Net even gekeken, onze zoon heeft ook nog speen maat 2 van Avent, dat is voor baby's vanaf 1 maand, haha.
Dus als die prematurenspeen werkt, zeker lekker gebruiken.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Jun 2018 08:13

Re: Flesvoeding topic

Hier wordt ook nog met de S speen van difrax gedronken, bij de rest te gulzig en snel leeg.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 21 Jun 2018 08:13

Re: Flesvoeding topic

Wij gebruikten trouwens al vanaf 10 dagen maat 2, nu al maanden M van difrax. Madame is een luie drinker Haha.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 21 Jun 2018 08:22

Re: Flesvoeding topic

JaneDoe schreef:Bedankt voor de snelle reacties!
Ik wist niet of het kwaad kon, een te kleine speen zeg maar...
Morgen meteen even een prematuur speen halen (man had hem weggegooid omdat we ‘m niet meer gebruikten)
Hopelijk helpt het, ik vind dit zo sneu en weet zelf op een gegeven moment ook even niet zo goed meer wat ik met hem aan moet :eyes:

Gewoon terug naar die preemie speen idd. Als hij klakt en knoeit is dit een teken dat de melkstroom te snel gaat. Logo op mijn werk raadt deze speen ook aan bij deze 'klachten'. Dit is een prima speen voor baby's die wat moeite hebben met de snelle toestroom en is niet alleen voor prematuren (er bestaat namelijk zelfs een nog kleinere speen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Jun 2018 10:26

Re: Flesvoeding topic

E is nooit verder gekomen als speen 1.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jun 2018 09:31

Re: Flesvoeding topic

Wij gebruikten eerst de 1-speen omdat ze bijna niks uit de 0-speen kreeg, maar al snel gingen de flessen iets te snel op en spuugde ze vaak wat terug, dus we zijn weer terug bij de 0-speen. Bevalt goed! Geen idee voor welke leeftijd die is, boeit me ook niet. Ze drinkt nu rustiger en met een pauze tussendoor spuugt ze ook minder terug.

Welk merk kunstvoeding gebruiken jullie trouwens? Wij hadden nu Nutrilon en wilden gisteren weer een nieuw pak halen, maar toen zag ik dat het huismerk van AH de helft goedkoper is en dat vond ik wel zo'n groot verschil, dat we daar nu een blik van hebben meegenomen. Ben benieuwd, we gaan het gewoon proberen. Als het niks is, gaan we wel weer terug naar Nutrilon.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 25 Jun 2018 09:33

Re: Flesvoeding topic

Eerst even mengen Bliss, in 1x overgaan kan krampjes veroorzaken.

Ik ben begonnen met Kruidvat voeding, inmiddels krijgt ze Nutrilon Omneo, maar wil deze weer gaan afbouwen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 25 Jun 2018 09:38

Re: Flesvoeding topic

Ja zou idd eventjes opbouwen, steeds 1 schepje vervangen in een paar dagen. Weet niet hoe groot de flessen zijn die ze nu drinkt?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2018 10:46

Re: Flesvoeding topic

De kinderarts gaf ons als advies om in 1x over te gaan. Als ze kramp krijgt, heeft ze het dan 1x (of 1 dag) en in ieder geval niet een hele week omdat je het opbouwt.

Ik dacht ook dat opbouwen beter was. Maar voor beide is wel wat te zeggen dus.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers