Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


VS: Misstanden aan de grens

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 20 Jun 2018 08:18

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ja ik las het Caro. Zelfs als dat waar zou zijn, dan is hij nu degene die er iets aan moet doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jun 2018 08:20

Re: VS: Misstanden aan de grens

Daarom. Ik vind het de meest grote oelewapper ooit. En dan heb ik het nog niet eens over zijn buitenland beleid, dat hij de wereldhandel aan gort helpt, dat hij zo'n haat en verdeeldheid zaait in zijn eigen land (racisme is nog nooit zo hoog geweest als nu) en ARGH: die man moet gewoon weg.

En dan heb je nog steeds van die domme Amerikaanse schapen die erachteraan hobbelen en alles geloven wat hij maar zegt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2018 08:30

Re: VS: Misstanden aan de grens

En de VS stapt ook net uit de VN Mensenrechtenraad.
Let's discover the world together.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 20 Jun 2018 08:30

Re: VS: Misstanden aan de grens

En dan lees ik vandaag dat de VS uit de VN mensenrechtenraad stapt omdat het een slechte vertegenwoordiger van mensenrechten zou zijn. :wtf:

https://nos.nl/artikel/2237331-vs-stapt-uit-vn-mensenrechtenraad-beerput-politieke-vooroordelen.html
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2018 08:33

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ja hoe hypocriet wil je 't hebben, he.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jun 2018 08:33

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ik word zo kwaad om al dit soort idiotie. Maar het lijkt wel alsof niemand het tegen kan houden, ze sleuren alleen de wereld mee in een vooroorlogse staat.
<<

Anoniem318

Bericht 20 Jun 2018 08:40

Re: VS: Misstanden aan de grens

Nou ja, deel jullie mening over Trump hoor, maar het zou juist hypocrieter zijn om wel in de raad te blijven in deze situatie. Triest is het sowieso.

Over de nieuwsbubbel, ik schrik eigenlijk ook wel dat sommigen het laten afhangen van FB feeds wat je leest als nieuws. Is dat vanwege tijdgebrek?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jun 2018 08:40

Re: VS: Misstanden aan de grens

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jun 2018 08:43

Re: VS: Misstanden aan de grens

Madame Butterfly schreef:Nou ja, deel jullie mening over Trump hoor, maar het zou juist hypocrieter zijn om wel in de raad te blijven in deze situatie. Triest is het sowieso.

Over de nieuwsbubbel, ik schrik eigenlijk ook wel dat sommigen het laten afhangen van FB feeds wat je leest als nieuws. Is dat vanwege tijdgebrek?


Ik vind het triest dat de VS zich uit iedere globale organisatie zich terugtrekt: het handelsakkoord, de G7, het Parijs akkoord. Alles lijkt erop dat ze zich nog meer isoleren en terugtrekken uit de huidige wereldorde. Dit past gewoon in het plaatje. Ik weet te weinig van de inhoud van de mensenrechtenraad om te bepalen of ze het hier bij het juiste eind hebben of niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2018 08:46

Re: VS: Misstanden aan de grens

Madame Butterfly schreef:Nou ja, deel jullie mening over Trump hoor, maar het zou juist hypocrieter zijn om wel in de raad te blijven in deze situatie. Triest is het sowieso.

Over de nieuwsbubbel, ik schrik eigenlijk ook wel dat sommigen het laten afhangen van FB feeds wat je leest als nieuws. Is dat vanwege tijdgebrek?


Ja dat is ook wel weer zo, het is hoe dan ook triest. En inderdaad, wat Caro zegt. Ik schrik er van. Ik hoop zo dat de schade na vier jaar enigzins meevalt en dat de volgende president niet weer vier jaar bezig is met alles opbouwen.

Ik weet niet of je op mij doelde omdat ik het erover had maar ik haal m'n nieuws niet alleen via Facebook. Dat is zulk gekleurd nieuws. Kijk een a twee keer per dag het journaal. Nieuws artikelen van Nederlandse opiniebladen of kranten lees ik eerlijk gezegd dan weer amper.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem318

Bericht 20 Jun 2018 08:52

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ah dan heb ik het verkeerd begrepen sorry, denk dat jij het was ja!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jun 2018 08:57

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ik luister voornamelijk nieuws op de radio in de auto en op m'n werk. En daar wordt het ook altijd besproken. Ik heb nog verlof dus nu krijg ik inderdaad weinig nieuws mee want ik kijk eigenlijk nooit op nieuwssites.
Behalve dan Amerikaans showbizz nieuws.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jun 2018 10:06

Re: VS: Misstanden aan de grens

Marsy, ik hoor altijd dat Australië ook een vrij onmenselijk asielbeleid heeft. Weet jij daar iets van? Of weet je waar ik er iets over kan vinden?
Ik las al wel dat journalisten niet welkom zijn in vluchtelingenkampen. Dat kan wel verklaren dat ik het niet goed kan vinden. En if true, dan is dat al geen goed teken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 10:31

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ik kan er echt steeds maar niet bij dat Trump gewoon kan blijven doen wat ie wil (of niet doen) en dat dat dan gewoon echt kan. Dat er echt geen stokje voor te steken is... We weten sinds WO II toch beter? Dit soort praktijken willen we gewoon niet toch, niet als ander land, of als bepaalde partij, maar gewoon als gehele mensheid niet?? Hoe kan het dat we met zovelen zijn, maar dat hij gewoon kan doen wat hij wil. Hij is democratisch gekozen, maar als het niet werkt, hou je dan koste wat kost gewoon vast aan de (grond)wet en laat je het gewoon gebeuren? Ik kan er echt niet bij dat dit echt kan, dat er geen window is...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 20 Jun 2018 10:32

Re: VS: Misstanden aan de grens

Ja Australie kan er ook wat van. Die hebben een heel eiland gecreeerd om alle asielzoekers op te "dumpen". Google maar eens op "christmas island". Veel Australiers zijn racistisch en vinden dat hun land vol is (waar ik altijd een beetje om moet grinniken).
Volgens mij gaat t nu ietsje beter sinds Abbott het veld heeft geruimd (Australische versie van Trump), maar netjes gaan ze zeker niet om met hun asielzoekers.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 20 Jun 2018 10:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Jun 2018 10:33

Re: VS: Misstanden aan de grens

Islandgirl schreef:En dan lees ik vandaag dat de VS uit de VN mensenrechtenraad stapt omdat het een slechte vertegenwoordiger van mensenrechten zou zijn. :wtf:

https://nos.nl/artikel/2237331-vs-stapt-uit-vn-mensenrechtenraad-beerput-politieke-vooroordelen.html


Daar ben ik het overigens wel compleet mee eens.. de halve un kun je opheffen volgwns mij.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 20 Jun 2018 10:41

Re: VS: Misstanden aan de grens

Harrison schreef:Nou, ik vraag me niet af waarom mensen naar Amerika vluchten. Amerika blijft toch in veel ogen het beloofde land. Net als dat ik best snap dat als je dan een keuze hebt dat je liever naar Nederland zou vluchten dan naar een Oost-Europees land. Ik vraag me alleen af of sommige vluchtelingen daar überhaupt een keuze in hebben, naar wélk land ze vluchten.


Ik ga met flink wat vluchtelingen om en heb dit al diverse keren gevraagd, maar krijg hier geen duidelijk antwoord op.
Wat ik ervan begrijp is dat ze vluchten naar een land waar veel van hun bekenden ook naar toe zijn gevlucht. Je volgt “gewoon” de route van de massa.
<<

Anoniem249

Bericht 20 Jun 2018 10:47

Re: VS: Misstanden aan de grens

Voor degene die het vroegen: de Democraten hebben inderdaad deze wet gemaakt, maar Trump heeft deze aangepast. Deze video legt het denk ik duidelijk uit.
https://edition.cnn.com/2018/06/20/politics/donald-trump-immigration-politics/index.html
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jun 2018 11:33

Re: VS: Misstanden aan de grens

Thnx Claire, ik kon alleen maar oudere artikelen vinden. Maar als ik op Christmas Island zoek, ook wel wat recentere. Wel echt weinig nog steeds.

In de link die ik van Vox stuurde staat ook uitgelegd hoe dit geen wet is die Obama ingevoerd zou hebben.

3) Is the policy of separating families new?
Yes. But it’s building on an existing system, and attention to family separation has brought more awareness to problems with that system that have been going on for some time.

For the past several years, a growing number of people coming into the US without papers have been Central Americans — often families, and often seeking asylum. Asylum seekers and families are both accorded particular protections in US and international law, which make it impossible for the government to simply send them back. Those protections also put strict limits on the length of time, and conditions, in which children can be kept in immigration detention.

When the Obama administration attempted to respond to the “crisis” of families and unaccompanied children crossing the border in summer 2014, it put hundreds of families in immigration detention — a practice that had basically ended several years before. But federal courts stopped the administration from holding families for months without justifying the decision to keep them in detention. So most families ended up getting released while their cases were pending — which immigration hawks have derided as “catch and release.” In some cases, they disappeared into the US rather than showing up for their court dates.

The Trump administration has stepped up detention of asylum seekers (and immigrants, period). But because there are such strict limits on keeping children in immigration detention, it’s had to release most of the families it’s caught.

The government’s solution has been to prosecute larger numbers of immigrants for illegal entry — including, in a break from previous administrations, large numbers of asylum seekers. That allows the Trump administration to ship children off to ORR, rather than keeping them in immigration detention.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2018 11:42

Re: VS: Misstanden aan de grens

Joey: ja hier ook echt vreselijke dingen gebeurd. Claire heeft gedeeltelijk gelijk wat betreft de eilanden, alleen is het meer Nauru en Manus island waar de vreselijke onmenselijke dingen gebeuren. Veel machtsmisbruik en ander misbruik. Overigens is daar zodanig veel gezeik op dat er nu wel actie komt. Ook liet Australie maar een bepaald aantal vluchtelingen binnen, wat ook op veel kritiek kwam te staan.
Maar eerlijk is eerlijk: heel de wereld raakte in de war van alle vluchtelingen. Europa net zo goed, Nederland deed ook uitspraken die onmenselijk waren. Australie niet anders hoor. Er zijn meer conservatieven hier, dat wel, maar om te zeggen dat veel Australiers racistisch zijn is net zeggen dat veel Nederlanders racistisch zijn. Er zijn er net zoveel niet. Ze zijn hier gewoon beetje langzamer ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Jun 2018 12:27

Re: VS: Misstanden aan de grens

Eigenlijk gebeurde dat na WOII ook. Toen sloeg ook heel Europa op de vlucht, niemand wilde de Joden hebben bijvoorbeeld. Amerika en Australie waren toen ook landen waar heel vele vluchtelingen naartoe zijn gegaan.
<<

Anoniem249

Bericht 20 Jun 2018 13:20

Re: VS: Misstanden aan de grens

Marsy ik vond de no campaign echt een verschrikkelijk voorbeeld. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een meisje in de bus werd aangevallen, omdat ze in een andere taal sprak. Dat elke afkomst een ander eigen scheldwoord heeft. Dat er totaal geen respect is voor aboriginals.

Het is wellicht een gekleurd beeld. In Nederland heb ik altijd in Amsterdam gewoond (en in mijn jeugd daar heel dichtbij) en in Nederland is het in de grote steden enorm tolerant. Dat is in Australie niet zo, wellicht dat het daar meer verdeeld is en je dus een meer realistisch beeld mee krijgt dan hier. Het is in elk geval iets wat me opvalt elke keer als ik er ben (en dan ben ik vaak in en om Melbourne dus wellicht ligt het daaraan).
<<

Anoniem248

Bericht 20 Jun 2018 13:42

Re: VS: Misstanden aan de grens

Caro schreef:Daarom. Ik vind het de meest grote oelewapper ooit. En dan heb ik het nog niet eens over zijn buitenland beleid, dat hij de wereldhandel aan gort helpt, dat hij zo'n haat en verdeeldheid zaait in zijn eigen land (racisme is nog nooit zo hoog geweest als nu) en ARGH: die man moet gewoon weg.

En dan heb je nog steeds van die domme Amerikaanse schapen die erachteraan hobbelen en alles geloven wat hij maar zegt.

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jun 2018 13:51

Re: VS: Misstanden aan de grens

Die uitspraak heeft hij nooit gedaan Maple. Fake news :laughcry:
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 20 Jun 2018 16:52

Re: VS: Misstanden aan de grens

@claire: Ik ben een paar maanden geleden verhuisd van de randstad naar een dorp en daar vind ik de mensen echt wel racistisch. Niet iedereen natuurlijk, maar de uitspraken die ik soms hoor.... En dat terwijl het een mega wit dorp is. maar ja, bang gemaakt door de media denk ik dan maar.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers