Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnetje is bevallen!!!

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Jun 2018 17:29

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Jeetje wat schrikken Zonnetje, maar fijn dat hij het naar omstandigheden goed doet. Gefeliciteerd en veel sterkte en succes de komende tijd in het ziekenhuis.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Jun 2018 18:22

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wow dat is schrikken, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, fijn dat hij het zo goed doet nu, duimen dat dit zo doorzet! Fijn dat jullie al helemaal verliefd zijn!

Even een domme vraag: ik neem aan dat je ineens weeen kreeg, of je vliezen waren gebroken? Soms kunnen ze dit dan toch nog afremmen dmv infuus (bij weeen bedoel ik)? Bij vliezen breken moet je binnen 48 uur bevallen dacht ik.

Ik snap dat je wil weten waar dit aan ligt, hopelijk komt er iets uit het onderzoek. Succes met de verwerking maar je klinkt nu heel sterk en positief.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Jun 2018 15:25

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Bedankt allemaal! Mijn bevallingsverhaal/hoe het begon:
Ik had in het weekend ineens veel harde buiken en last van mijn rug. In de nacht van zondag op maandag had ik ook wat last, dus ik heb maandagochtend de verloskundige gebeld en ben daar langs gegaan. Alles was goed qua bloeddruk, ze voelde aan mijn baarmoeder dat die veel was gegroeid en het hartje klonk goed. Ik ben gewoon gaan werken en ik heb tot 18u een presentatie staan geven. Toen ik terugreed, had ik meer last van mijn rug en dat werd wat erger, dus ik ben op tijd om 22 uur gaan slapen. Ik kon helemaal niet slapen en toen mijn man naar bed kwam, lag ik nog wakker. Rond 1 uur lag ik al regelmatig te kermen van de pijn en hebben we om half 2 de verloskundige gebeld. Ik was nog nooit zwanger geweest en wist niet hoe weeen voelden, maar ik dacht al: ‘dit moeten haast wel weeen zijn, maar dat kan eigenlijk niet bij 30 weken.’ De verloskundige voelde nog geen ontsluiting en dacht ook te voelen dat mijn baarmoedermond nog lang was. Ze zag wel hoeveel pijn ik had dus stuurde ze ons door naar het ziekenhuis, waar we meteen naar toe zijn gereden. Daar kon ik al bijna niet meer lopen, dus ik dacht al: ‘dit zijn echt wel weeen’. Ze maakten een CTG en met Vince ging alles nog goed. Daarop zagen ze ook wee-activiteit en toen hebben ze me meteen weeenremmer gegeven en een spuit voor de rijping van de longen. Die weeenremmer was echter al te laat, want ik had even later al 4 cm ontsluiting. Toen dacht ik: ‘dat gaan ze echt niet meer tegen kunnen houden en dat was ook zo. Ze hebben me naar een bevalkamer gebracht, terwijl ik al heel veel rugweeen had, steeds sneller. Even later had ik al 10 cm ontsluiting. Met Vince bleef alles goed gaan gelukkig, voor zover ze dat konden meten, want ik had zo’n last van rugweeen dat het erg lastig was om op mijn rug te blijven liggen. Ik weet niet precies hoe snel het is gegaan, maar wel ontzettend snel. De weeen kwamen vlak na elkaar en ik kon al vrij vlug gaan persen. Hij lag nog in een stuit, maar gelukkig ging ook het persen snel. Ik heb wel een knip gehad die ze later gehecht hebben. Na de geboorte huilde hij een klein beetje, waar ik heel blij mee was. Mijn man heeft de navelstreng doorgeknipt en was apetrots. Daarna is Vince onderzocht (hij had gelukkig goede Apgarscores: 6, 9 en 10) en is hij naar de couveuse gegaan, waar ik later ook mocht gaan kijken.

Het was echt heel heftig allemaal: van maandag nog gewoon gewerkt te hebben naar dinsdagnacht ouder zijn. Over het algemeen voel ik me goed: mijn herstel gaat goed en mentaal komt het steeds meer aan bij me. Het buidelen (dat hij op zijn buik op mijn borstkas ligt) vind ik heel fijn. Dan heb je echt contact met elkaar.

Er is nog geen reden gevonden waarom hij zo vroeg geboren is. Ze gaan mijn placenta nog onderzoeken, maar vaak komt daar ook niks uit. Het zal dus waarschijnlijk altijd een vraagteken blijven.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Jun 2018 15:39

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Lot schreef:Wow dat is schrikken, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, fijn dat hij het zo goed doet nu, duimen dat dit zo doorzet! Fijn dat jullie al helemaal verliefd zijn!

Even een domme vraag: ik neem aan dat je ineens weeen kreeg, of je vliezen waren gebroken? Soms kunnen ze dit dan toch nog afremmen dmv infuus (bij weeen bedoel ik)? Bij vliezen breken moet je binnen 48 uur bevallen dacht ik.

Ik snap dat je wil weten waar dit aan ligt, hopelijk komt er iets uit het onderzoek. Succes met de verwerking maar je klinkt nu heel sterk en positief.


Toevallig heb ik zoiets gehoord vanmorgen toen ik aan de ctg lag. Vrouwtje tegenover me die ook aan de ctg lag had dus ook al gebroken vliezen sinds begin van de week en die krijgt nu elke dag een ctg maar hoeft verder ook niet opgenomen te worden. Hoe het zit met longrijping enz weet ik dan niet, ze had in ieder geval nog geen weeen.
De eerste 48 uur met gebroken vliezen is cruciaal ivm kans op infectie maar daarna is het algemeen monitoren dmv ctg.
Zo heb ik het gehoord omdat ze met vpk in gesprek waren en deze vragen werden gesteld.
<<

Anoniem247

Bericht 14 Jun 2018 17:43

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Jeetje Zonnetje wat en verhaal! Ik ben blij dat het ondanks alles toch goed gaat met jullie. En jullie kunnen dit!
Nogmaals gefeliciteerd met jullie mannetje! :heart:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 14 Jun 2018 18:02

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Jeetje Zonnetje, wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat het schrikken was en dat het idee dat je moeder bent nog even moet landen na zo'n onverwachte bevalling. Van harte gefeliciteerd in ieder geval, fijn dat het naar omstandigheden wel goed gaat!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Jun 2018 21:01

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat heftig meid. Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 14 Jun 2018 21:19

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat heftig, Zonnetje! Wat een schrik moet dat zijn. Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat, hopelijk zet V deze lijn door! Geniet van het buidelen. En nog van harte gefeliciteerd, ik wens jullie heel veel geluk toe met elkaar.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Jun 2018 10:28

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Hoe gaat het zonnetje? Ligt de kleine man in een ziekenhuis dichtbij?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 20 Jun 2018 13:56

Re: Zonnetje is bevallen!!!

ShallY schreef:Hoe gaat het zonnetje? Ligt de kleine man in een ziekenhuis dichtbij?


Het gaat goed met hem! Hij ademt nu helemaal zelf zonder ondersteuning. Hij krijgt volledig borstvoeding van mij (gekolfd, via een maagsonde) en groeit daar goed van. Hij is alweer goed onderweg naar zijn geboortegewicht en in het ziekenhuis zijn ze heel tevreden. Als hij zo doorgaat, mag hij waarschijnlijk volgende week bij 32 weken naar de gewone couveuse-afdeling (de mediumcare).

Ik zou sowieso al in het MMC in Veldhoven bevallen. Toevallig is dat één van de tien ziekenhuizen in Nederland met een NICU-afdeling, een afdeling voor heel vroeg geboren kindjes. Daar was ook plek, dus een geluk bij een ongeluk. Omdat ik toch al in dit ziekenhuis zou bevallen, mag V. daar gewoon blijven, totdat hij naar huis mag.

Wij hebben het zelf ook allemaal wat meer kunnen laten bezinken. De afgelopen dagen heb ik het er best moeilijk mee gehad, waarschijnlijk een combinatie van kraamtranen, een ontlading van de spanning, de opluchting dat het nu heel goed gaat, maar ook afscheid nemen van het niet meer zwanger zijn en de heftige, snelle bevalling die ik gehad heb. Maa gelukkig kunnen we veel van hem genieten, mogen we veel met hem buidelen (hem bij één van ons op de buik laten liggen) en leren we hem steeds beter kennen. Hij beweegt veel, we hebben hem al horen huilen en ik heb al een aantal luiers verschoond :).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2018 14:00

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat doet ie het goed Zonnetje! En jij ook!
Let's discover the world together.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Jun 2018 14:43

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Ahh wat goed zeg!! Wat een knapperd!
En fijn dat hij daar kan blijven, zo’n verhuizing is anders ook zo pittig voor die kleintjes.

Zo gek is dat niet he dat je het er moeilijk mee had. Je komt jn een achtbaan van emoties terecht en het is allemaal zo snel gegaan. Fijn dag jullie veel met hem mogen buitelen!
Geniet lekker van hem en denk ook aan jezelf!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Aug 2018 14:06

Re: Zonnetje is bevallen!!! update 18-8-'18 met foto's

Ik ben hier heel weinig geweest de laatste tijd, maar jullie hadden nog een foto en update tegoed! Het gaat goed met Vince. Hij is sinds 2,5 week thuis en hij doet het super! De eerste nachten was hij erg onrustig en heeft hij veel gehuild, maar dat gaat nu veel beter. Hij drinkt goed, zowel bij mij uit de borst als gekolfde melk uit de fles. Ook is hij soms al een paar uur wakker. We zien hem ouder, groter en sterker worden. Hij weegt nu 2795 gram en is 47,5 cm. We genieten thuis echt ontzettend van hem! Zo fijn om als gezinnetje met z'n drieën bij elkaar te zijn :heart:

Een paar foto's van Vince bij ons thuis:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's liever niet quoten
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Aug 2018 15:05

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Mooie foto’s zonnetje!! En wat groeit hij goed zeg, super!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Aug 2018 18:25

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Mooie lieve foto’s! Fijn dat het zo goed gaat met jullie.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 18 Aug 2018 18:48

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat fijn dat jullie zo genieten en dat hij thuis is! En wat een prachtig mannetje!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Aug 2018 18:50

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat een lief, klein plaatje! :love:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 18 Aug 2018 19:07

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat een mooie foto's en wat een klein, lief mannetje!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Aug 2018 19:27

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Ach.. wat een lieffie. En wat fijn dat alles goed gaat met jullie!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 18 Aug 2018 19:38

Re: Zonnetje is bevallen!!!

Wat een mooi kereltje. Lief...
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx