Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderhandelen met de prijs van een auto.

<<

Anoniem294

Bericht 20 Jun 2018 08:22

Onderhandelen met de prijs van een auto.

Wie heeft er onderhandeld bij het kopen van een auto en voor hoeveel minder heb je hem kunnen kopen? En wat was de vraagprijs?
Als je niet wil specificeren dan misschien in procenten?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jun 2018 08:31

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Ligt er maar net aan hoe oud een auto is, automaat/handgeschakeld en hoeveel km die heeft gelopen. Persoonlijk koop ik een auto waar de kop van af is. In mijn geval een auto die ongeveer 5 jaar oud is, en max 75.000 km op de teller heeft staan.

Heb je een inruilauto? Dan gaat er namelijk meestal meer vanaf. Ze kunnen die auto namelijk vaak in de handel doorverkopen of exporteren naar het Oostblok.

Per toeval maakte een proefrit in automaat (hybride). Sindsdien hoef ik echt niet meer terug naar handgeschakeld. Wat rijdt dat fijn zeg!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Jun 2018 08:40

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Altijd onderhandelen! Nee heb je, ja kun je krijgen.

Toen ik mijn Peugeot wilde inruilen voor een veel nieuwere C1, heb ik ook onderhandeld. Ik hoopte op 2300 euro inruil, hij bood 2700 en we zijn door mijn onderhandelen op 3000 euro inruilwaarde uitgekomen :).
Laatst gewijzigd door Lady op 20 Jun 2018 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jun 2018 08:46

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Altijd onderhandelen. Wij hebben nog nooit een auto gekocht voor de vraagprijs.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jun 2018 08:48

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Ik heb onderhandeld maar zonder succes. Er kon nog geen euro vanaf. Uiteindelijk wel een grote beurt erbij gekregen, maar ik baalde wel dat er niks af ging. Maar vokgens mijn omgeving zat er waarschijnlijk echt geen marge op, het was een goede prijs voor een auto met zo weinig km's.
Maar de volgende keer zou ik het gewoon weer proberen. Normaal gesproken is er wel wat ruimte voor.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Jun 2018 08:51

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Jahoor altijd doen.
Uiteindelijk bij mijn polo naast wat korting ook nog een grote beurt na 1 jaar,2 nieuwe banden en verwijderen deukje erbij gekregen.
2016
<<

Anoniem294

Bericht 20 Jun 2018 09:05

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Nee, ik heb geen inruil. Dit wordt mijn eerste auto :smile: en ik ga inderdaad ook voor een automaat Fred. Maar geen hybride.

Ik weet inderdaad dat er vaak wel ruimte is om te onderhandelen, tenzij de auto al erg laag geprijsd is. Ik was vooral benieuwd naar hoeveel daarin gemiddeld/normaal is. (Ga zelf tussen de 10k en 15k kopen)
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jun 2018 09:07

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Onze vorige auto stond te koop voor €12.000 en we hebben 'm gekocht voor €8900. En daarvoor werd ie ook nog op transport gezet naar een dealer dichtbij hier.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jun 2018 09:46

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Tussen die range qua prijs koop ik ook mijn auto. Hybride is wel wat zwaarder dus meer wegenbelasting wat ik overigens onzin vind want de auto is milieuvriendelijker dan de versie zonder hybride-uitvoering (eigenlijk zou de regering dat verschil in gewicht niet mee moeten tellen voor de wegenbelasting, zo wordt juist ontmoedigd om milieuvriendelijker te gaan rijden). Klein frustratiepuntje van mijn kant want met mijn km-vergoeding van het werk kom ik ruim uit. Houd zelf over.
<<

Anoniem294

Bericht 20 Jun 2018 10:06

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Wauw Cotton, dat is een aardig prijsverschil zeg. Verwacht niet dat mij dat ook zal lukken maar zo durf ik wel een beetje meer onder de prijs te gaan dan een paar honderd.

Ja Fred, dat vind ik ook het nadeel van hybride.
Dat vind ik het niet waard aangezien ik niet werk en mijn man een Altijd Vrij abonnement heeft (op elk tijdstip door het hele land vrij reizen met het ov), de kinderen ook gratis met het OV kunnen, dan gaan we voor stedentrips toch alleen met de auto naar het station en de rest per trein. Auto zal voor familie bezoeken, paardrijles buiten de stad, erg slecht fietsweer, weekboodschappen en dagjes uit gebruikt worden. Niet meer dan 7500km per jaar denk ik. Anders had ik zeker een hybride overwogen als het in de belasting voordeliger was.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 20 Jun 2018 20:52

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Ik heb toen onderhandeld maar er kon echt maar 250 euro van de prijs af. Ze vroegen net boven de 3000 voor een auto van toen 9 jaar oud en ik geloof 120.000 op de teller. Heb hem nu 3 jaar en pas het afgelopen half jaar beginnen de kosten te komen (inmiddels 155.000 op de teller) dus in mijn beleving heb ik wel een eerlijk bedrag betaald voor m'n auto.

Maar even over een automaat en hybride! Dat is zo mega chill. Mijn man heeft een Toyota Auris Hybride als (tijdelijk) lease en die auto is zo mega fijn om te rijden. Afgelopen week ben ik ermee naar mijn werk gereden en ik snap serieus niet dat er nog schakelauto's gemaakt worden. Een automaat is echt fantastisch. Vooral in de file is het hemels voor mijn voet. Ik heb nu semi afgesproken met hem dat op dagen dat hij hem niet nodig heeft, ik hem mag pakken haha.

Succes met onderhandelen!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jun 2018 21:25

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

@ Frankie... Die auto heb ik dus (zijn uiteraard verschillende uitvoeringen van). Vandaag bijna 2 uur in de file gestaan op de ring van Antwerpen (is normaal al een ramp en nu was er zelfs een ongeluk gebeurd) en natuur was ik gaar, maar met een schakel auto zou ik gesloopt zijn.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 21 Jun 2018 08:52

Re: Onderhandelen met de prijs van een auto.

Wij hebben onlangs een Mini Countryman (aantal jaar oud en weinig km op de teller) gekocht voor mij :banaan: en we hadden een Peugeot 107 van 12 jaar oud om in te ruilen. Uiteindelijk hebben we een goed bedrag op de inruil gekregen. Even uit m'n hoofd hebben we een goede 14.000,- betaalt aan de dealer, oorspronkelijke verkoopprijs was volgens mij rond 16.500,-. We hebben extra garantie bijgekocht voor ca. 700,- (incl. afleverbeurt, APK, etc) en natuurlijk die 107 ingeruild. We hadden vooraf het bedrag in gedachten wat wij uiteindelijk wilden betalen aan de dealer, ongeacht of het nou door inruil of via korting zou komen. Op dat bedrag zijn we ook uit gekomen. Het is vaak wel een beetje volhouden en brutaal zijn en niet direct akkoord gaan met het eerste aanbod, maar daar heb ik m'n vriend ook voor mee. Die 107 stond trouwens toentertijd te koop voor 5000,- en hebben we uiteindelijk (meeneemprijs) gekocht voor 4000,-. Dat was toen wel echt een goede deal ook.
Life is too short to have boring hair.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers