Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meteen verliefd op je baby?

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 02 Mei 2018 19:19

Re: Meteen verliefd op je baby?

Pompoen schreef:Hoe je een vreemd wezentje, nieuw op deze aarde, uit jouw buik gekomen omarmt alsof je hem al twintig jaar kent.
Wat zeg je dat mooi! ♡
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Jun 2018 19:03

Re: Meteen verliefd op je baby?

Ik moest ineens weer aan dit topic denken en ik kan nu zeggen dat ik meteen verliefd was op m'n baby! Ik ben natuurlijk totaal niet objectief, maar ik vind haar gewoon heel goed gelukt. :D Dus ik denk dat het toch zo is dat je je eigen kind het allermooist vindt!

Ze heeft gelukkig geen haakneus, maar dat ik geen kin zag op de echofoto kan wel kloppen, want ze trekt haar kin en onderlip steeds in haha. Dit trekt vast later nog wel bij. :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2018 19:08

Re: Meteen verliefd op je baby?

Ik vind het nog altijd wel jammer dat we geen echofoto van het gezichtje hebben. Ze zat altijd lekker 'warm' met haar gezicht in de placenta gedrukt :(
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 20 Jun 2018 10:22

Re: Meteen verliefd op je baby?

Bliss schreef:Ik moest ineens weer aan dit topic denken en ik kan nu zeggen dat ik meteen verliefd was op m'n baby! Ik ben natuurlijk totaal niet objectief, maar ik vind haar gewoon heel goed gelukt. :D Dus ik denk dat het toch zo is dat je je eigen kind het allermooist vindt!

Ze heeft gelukkig geen haakneus, maar dat ik geen kin zag op de echofoto kan wel kloppen, want ze trekt haar kin en onderlip steeds in haha. Dit trekt vast later nog wel bij. :wink:


Ik had dezelfde angsten.. vreesde voor een mega grote neus, wat uiteindelijk een super schattig wipneusje was! En ook ons mannetje had geen kin en trok zijn onderlipje volledig naar binnen. Nu 5 maanden later heeft ie een schattig kinnetje en twee mooie volle lippen! (En de mooiste lach ooit.. *zwijmel* haha! )
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Dec 2019 14:46

Re: Meteen verliefd op je baby?

Ha, anderhalf jaar verder en ik moest hier weer aan denken. Zoals ik hierboven al schreef, was ik meteen al verliefd op haar en dat is niet minder geworden! Sterker nog, ze wordt steeds knapper haha. M'n vriend en ik blijven maar tegen elkaar verzuchten wat voor leuk kind we wel niet hebben gekregen, we kunnen er maar niet over uit. :laughcry: Ik zou weleens heel objectief naar haar willen kijken om te zien wat ik dan zie, maar dat kan natuurlijk niet.

Maar wat anderen hier al schreven, dat klopte voor mij inderdaad gewoon: zodra je dat kleine wezentje ziet dat je zelf hebt gecreëerd, ben je eigenlijk al verkocht. En maakt het niet meer uit hoe hij of zij eruitziet, want het is jouw eigen kind, je eigen vlees en bloed. Blijft bijzonder.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem279

Bericht 09 Dec 2019 14:57

Re: Meteen verliefd op je baby?

Haha, als ik ergens een haakneus zie dan moet ik altijd even aan dit topic denken ? Maar jullie hebben inderdaad een heel mooi meisje!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Dec 2019 14:58

Re: Meteen verliefd op je baby?

Maar stel de baby heeft een blijvende zichtbare afwijking waar die de rest van zijn/haar leven zichtbaar last van zal ondervinden (minder kansen etc...). Denk je er dan nog zo over Bliss? Maakt het dan voor jou nog niet uit hoe hij of zij eruitziet? Bijv. een hand of andere zaken dat niet volledig volgroeid is of er raar uit zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2019 15:03

Re: Meteen verliefd op je baby?

Fred schreef:Maar stel de baby heeft een blijvende zichtbare afwijking waar die de rest van zijn/haar leven zichtbaar last van zal ondervinden (minder kansen etc...). Denk je er dan nog zo over Bliss? Maakt het dan voor jou nog niet uit hoe hij of zij eruitziet? Bijv. een hand of andere zaken dat niet volledig volgroeid is of er raar uit zien.


Lijkt me dat je daar als ouder 100% door heen kijkt en het gewoon onderdeel is van je kindje. Het enige wat dat met zich mee zou brengen zou mogelijke fysieke moeilijkheden zijn (zoals goed drinken bij een hazenlipje) of mentale zorgen wbt pesten enz. Maar lijkt me onwaarschijnlijk dat je er verder als ouder 'last' van hebt. En zo ja, dan lijkt me dat eerder zorgelijk voor de ouder zelf.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Dec 2019 15:23

Re: Meteen verliefd op je baby?

Fred schreef:Maar stel de baby heeft een blijvende zichtbare afwijking waar die de rest van zijn/haar leven zichtbaar last van zal ondervinden (minder kansen etc...). Denk je er dan nog zo over Bliss? Maakt het dan voor jou nog niet uit hoe hij of zij eruitziet? Bijv. een hand of andere zaken dat niet volledig volgroeid is of er raar uit zien.


Ik vind het lastig om hierover te oordelen, omdat dit niet speelt. Ik denk wel dat je meer zorgen hebt over je kind bij een (al dan niet zichtbare) afwijking. Maar je houdt sowieso van je kind, ongeacht de afwijking. En je weet dan ook niet beter, dus je dealt ermee.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Dec 2019 15:23

Re: Meteen verliefd op je baby?

Ik weet sinds ik kinderen heb zeker dat, al hadden ze drie neuzen en zes hoofden gehad, ik net zoveel van ze zou houden. Het is je kind en liefde gaat heel ver.

Ik kan me in die zin ook voorstellen dat je tot hele erge dingen in staat bent, wanneer iemand je kind iets aan doet.

Bliss, ik ben objectief en kan bevestigen dat je in ieder geval een heel knap kind hebt ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Dec 2019 15:24

Re: Meteen verliefd op je baby?

Ik denk dat je als ouders zijnde je kind dan alsnog de mooiste, leukste en liefste vindt hoor!
Zelf zie ik ook heus wel wat er misschien minder leuk of 'mooi' is aan mijn kind qua karakter en uiterlijk, maar dat boeit gewoon niet. Het zijn mijn kinderen en ook met een beperking zou ik daar denk ik precies hetzelfde over denken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 09 Dec 2019 15:27

Re: Meteen verliefd op je baby?

Lady schreef:
Bliss, ik ben objectief en kan bevestigen dat je in ieder geval een heel knap kind hebt ?.

Haha ik ook!

Ik ben het trouwens eens met wat Arwyn hier zegt;

Zelf zie ik ook heus wel wat er misschien minder leuk of 'mooi' is aan mijn kind qua karakter en uiterlijk, maar dat boeit gewoon niet. Het zijn mijn kinderen en ook met een beperking zou ik daar denk ik precies hetzelfde over denken.

En ik denk ook wel dat als je meerdere kinderen hebt, dat je als moeder ook echt wel ziet dat 1 kind mooier/knapper is dan het ander, maar dat dat geen invloed heeft op het houden van. Dat mag ik aannemen tenminste.
<<

Anoniem284

Bericht 09 Dec 2019 17:14

Re: Meteen verliefd op je baby?

Lady schreef:
Ik kan me in die zin ook voorstellen dat je tot hele erge dingen in staat bent, wanneer iemand je kind iets aan doet.


Oh dit ja! Wekt echt een vreselijk naar gevoel bij me op.
<<

Anoniem279

Bericht 09 Dec 2019 20:15

Re: Meteen verliefd op je baby?

Edit: ik wilde dit bericht bij nader inzien toch verwijderen, maar dat lukt niet? Dan maar even zo *poef* weg ?
<<

Anoniem309

Bericht 10 Dec 2019 12:35

Re: Meteen verliefd op je baby?

Fred schreef:Maar stel de baby heeft een blijvende zichtbare afwijking waar die de rest van zijn/haar leven zichtbaar last van zal ondervinden (minder kansen etc...). Denk je er dan nog zo over Bliss? Maakt het dan voor jou nog niet uit hoe hij of zij eruitziet? Bijv. een hand of andere zaken dat niet volledig volgroeid is of er raar uit zien.


Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem309 op 25 Jun 2021 22:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 10 Dec 2019 15:04

Re: Meteen verliefd op je baby?

Wat mooi geschreven tuttebel. Ik voel de liefde door je hele verhaal heen stralen. Erg verdrietig dat jullie haar die liefde niet hebben kunnen geven. Hopelijk voelt ze die liefde nu vanaf een andere mooie plek. Sterkte!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Dec 2019 20:31

Re: Meteen verliefd op je baby?

Pure* schreef:Wat mooi geschreven tuttebel. Ik voel de liefde door je hele verhaal heen stralen. Erg verdrietig dat jullie haar die liefde niet hebben kunnen geven. Hopelijk voelt ze die liefde nu vanaf een andere mooie plek. Sterkte!

Helemaal mee eens. Wat een mooie reactie Tuttebel, de onmenselijk verdrietige keuze hebben jullie uit liefde gemaakt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Dec 2019 15:49

Re: Meteen verliefd op je baby?

Savi schreef:
En ik denk ook wel dat als je meerdere kinderen hebt, dat je als moeder ook echt wel ziet dat 1 kind mooier/knapper is dan het ander, maar dat dat geen invloed heeft op het houden van. Dat mag ik aannemen tenminste.


Ik vind mijn ene kind oprecht niet knapper dan de ander. Ze zijn totaal verschillend. Lijken zelfs heel weinig op elkaar, maar ik vind ze allebei even knap/mooi. Beide op hun eigen unieke wijze. Hun uiterlijk past ook precies bij hun karakter.

Ik vind mijn kinderen dus ook fantastisch leuk ;)
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2019 15:59

Re: Meteen verliefd op je baby?

Olivia schreef:
Savi schreef:
En ik denk ook wel dat als je meerdere kinderen hebt, dat je als moeder ook echt wel ziet dat 1 kind mooier/knapper is dan het ander, maar dat dat geen invloed heeft op het houden van. Dat mag ik aannemen tenminste.


Ik vind mijn ene kind oprecht niet knapper dan de ander. Ze zijn totaal verschillend. Lijken zelfs heel weinig op elkaar, maar ik vind ze allebei even knap/mooi. Beide op hun eigen unieke wijze. Hun uiterlijk past ook precies bij hun karakter.

Ik vind mijn kinderen dus ook fantastisch leuk ;)

Het zal uiteraard ook met de leeftijd en het uiterlijk van de kinderen te maken hebben, maar als je soms gezinsfoto's ziet kan ik me echt niet voorstellen dat die moeders al hun kinderen even mooi/knap vinden. Maar ik vind dat dan ook niet raar. Mijn broers zijn ook niet alle 3 even knap, ik denk ook niet dat mijn moeder dat wel vindt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Dec 2019 16:15

Re: Meteen verliefd op je baby?

Olivia schreef:
Savi schreef:
En ik denk ook wel dat als je meerdere kinderen hebt, dat je als moeder ook echt wel ziet dat 1 kind mooier/knapper is dan het ander, maar dat dat geen invloed heeft op het houden van. Dat mag ik aannemen tenminste.


Ik vind mijn ene kind oprecht niet knapper dan de ander. Ze zijn totaal verschillend. Lijken zelfs heel weinig op elkaar, maar ik vind ze allebei even knap/mooi. Beide op hun eigen unieke wijze. Hun uiterlijk past ook precies bij hun karakter.

Ik vind mijn kinderen dus ook fantastisch leuk ;)


Deze mening deel ik. Ik heb 1 witte sportieve stoere jongen en 1 getinte zachtaardige kmuffelkont. Zowel uiterlijk als innerlijk verschillend maar ik vind ze precies even knap.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Dec 2019 16:51

Re: Meteen verliefd op je baby?

Een paar weken na de geboorte van mijn tweeling had L. enorm last van babyacne wat inmiddels is overgegaan in eczeem, terwijl het huidje van J. heel mooi gaaf is. Tel daarbij op dat L. zo kaal als een biljartbal is terwijl J. best mooie donkere haartjes heeft. Ja, dan zie ik heus wel dat, wanneer je er objectief naar kijkt, J. een knappere baby is dan L. Maar dat maakt geen enkel verschil in mijn liefde voor ze, logischerwijs. Ik vind ze precies even lief en leuk en schattig. Al merk ik wel dat ik bijvoorbeeld sneller “gefrustreerd” ben als J. huilt, omdat zij veel moeilijker stil te krijgen is dan L. Als L. huilt weet je zeker dat ze een paar minuten later slaapt, maar J. moet echt gewiegd worden. Maar ook dit zijn geen verschillen die de liefde minder maken ofzo, het is gewoon allemaal anders.

En het gevoel voor D. is dan ook weer heel anders. Daar is veel meer een band omdat we met hem gesprekjes kunnen voeren, dat is anders dan knuffelen met een baby.
Niet méér liefde, wel andere liefde.
Logisch ook, het zijn drie verschillende kindjes.

♥♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers