Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Jun 2018 12:32

Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Toen ik nog als gastouder thuis werkte had ik de jongste opgegeven voor de peuterspeelzaal vanaf na de zomervakantie. Dan is hij 2,5
Maar nu heb ik ander werk een gaat F 3 dagen per week naar de gastouder.
Mijn werkdagen zijn maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmiddag.
Psz is 's ochtends op maandag-woensdag of dinsdag-vrijdag.
Dus op mijn vrije dag en een werkdag.
De gastouder kan hem ophalen .
Maar ik denk dat het wat te veel wordt voor F.
Wat zouden jullie doen?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 18 Jun 2018 12:37

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik zou kijken naar hoe je denkt dat je kind erop reageert. Bij mijn zoon had ik het niet gedaan, daar was het te veel voor geweest. Bij mijn dochter wel, die had het alleen maar leuk gevonden.
2010 2012
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Jun 2018 12:39

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Mijn eerste ingeving is doen! Ik vind een PSZ omgeving heel anders dan een gastouderomgeving en denk dat het toegevoegde waarde heeft in voorbereiding op de basisschool, zéker als het in de omgeving is van de basisschool. Je kunt er ook nog mee stoppen als het toch te veel blijkt. Succes!
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Jun 2018 13:24

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Hier hetzelfde eigenlijk.
Ik werk dinsdag,donderdag en vrijdag.
Psz is ma-wo of di-vrij.
Ik heb niemand die hem op mijn werkdagen kan ophalen.
Dus als hij gaat dan wordt het ma-wo en is hij dus eigenlijk iedere dag weg.
Ik denk dat ik wacht tot hij 3 is. Dan is het een mooie voorbereiding op de basisschool.
Psz zit trouwens bij de basisschool in.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jun 2018 13:28

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik zou het wel doen. Als het teveel wordt merk je het vanzelf, maar ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik bang was dat iets "teveel" zou zijn en dat het dan uiteindelijk wel meeviel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jun 2018 13:28

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

I. heeft in haar peuterjaren 2 dagen gastouder gehad en 2 ochtenden peuterspeelzaal. Dat beviel ons goed. De gastouder biedt toch meer een soort huiselijke situatie. Op de peuterspeelzaal wennen ze echt aan het schoolse leven. Zich kunnen handhaven in een grote groep etc.

En ik vond het heerlijk om op mijn vrije dag een paar uurtjes voor mezelf te hebben :angel:

We hebben het meteen vanaf 2 jaar gedaan. In het begin vond ze het nog een beetje spannend op de psz, maar wel leuk. Ze voelde zich er zo groot door.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Jun 2018 14:12

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik vind het zo fijn dat ze hier ook 1x naar de psz. mogen. Voor F. icm. gastouder en dagen naar oma echt genoeg op dit moment!
⁠♡♡♡
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 18 Jun 2018 17:07

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Is er geen psz in de buurt waar ze 1x naartoe mogen? Mijn dochter gaat ook 1x en daardoor is ze 3,5 dag weg in de week. Ik heb haar wel pas naar de psz gedaan vanaf 3 jaar. Juist om wat anderen al noemden dat een gastouderomgeving echt wel heel anders is dan de structuur op de psz.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 18 Jun 2018 18:47

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Fiederilsje schreef:Mijn eerste ingeving is doen! Ik vind een PSZ omgeving heel anders dan een gastouderomgeving en denk dat het toegevoegde waarde heeft in voorbereiding op de basisschool, zéker als het in de omgeving is van de basisschool. Je kunt er ook nog mee stoppen als het toch te veel blijkt. Succes!


Precies!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Jun 2018 18:53

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik zou het ook doen, of iig proberen. Eigenlijk precies om wat Fiederilsje zegt.
En zit er idd niet een psz in de buurt waar ze 1 keer per week heen kan? E. gaat nu ook 1 keer per week, omdat ze anders elke dag van huis is. Na de zomer, dan is ze 3, gaat ze misschien wel 2 keer per week. Dat hoeft echter niet, eigen keuze hier.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Jun 2018 19:02

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Psz is een absolute meerwaarde. Toch gaan wij het niet doen omdat de combinatie van dag valt op mijn vrije dag en ik hem dan niet nog een dag wil missen. Zoals het er nu uitziet gaat hij een dag naar het kdv en verder naar de oma's. Dat dan in plaats van de psz. Bij de oudste is dat ook prima gegaan.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jun 2018 20:31

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik vind de psz ook een aardige meerwaarde hebben en zou het wel proberen. Mocht het echt teveel voor hem zijn dan merk je dat snel genoeg.
<<

Pitty

Bericht 19 Jun 2018 09:05

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik zou het nu nog niet doen, als ik in jouw situatie zou zitten. Heerlijk een dagje thuis met je peuter, zonder dat je weer een verplichting hebt. Misschien is het een idee om te doen als hij 3 of 3,5 jaar is?

Is het geen optie om hem naar een kdv te bremgen ipv de gastouder?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Jun 2018 12:09

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat we nog even wachten tot na de kerstvakantie ofzo. Dan is hij bijna 3.
Ik vind het wel fijn om op mijn vrije dagen samen met hem te zijn.
En hij is steeds zo verdrietig met afscheid nemen bij de gastouder :(

Kdv zou nog kunnen, maar is niet echt in de buurt. En nu is hij 's middags na schooltijd met dochter bij de gastouder.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pitty

Bericht 19 Jun 2018 13:24

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ach sneu ja! Ik zou echt nog even wachten, misschien zelfs pas in september 2019 starten. Mijn ervaring met mijn kinderen is dat ze zich pas het laatste half jaar thuis gaan vervelen, dan zijn ze toe aan school, zeg maar.
<<

Anoniem243

Bericht 19 Jun 2018 19:16

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Dan zou ik ook even wachten inderdaad! Lekker genieten van je vrije dag samen!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Okt 2018 13:40

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik haal dit topic even omhoog. Wij waren heel stellig van plan om dochter 1 ochtend naar psz te doen. Ze is 2 dagen bij opa's en oma's. En 3 dagen thuis. Maar...het lijkt ons ook heel leuk om peutergym oid met haar te gaan doen. Icm peuterzwemmen wordt het dan wel een heel druk programma.

Plus dat we ergens in de zomer van volgend jaar gaan verhuizen, dus dan zou ze een half jaar ongeveer (iets langer denk ik) bij ons nu in de buurt op de psz zitten en dan naar een andere moeten.

Zouden jullie überhaupt psz doen? En dan wachten tot we verhuist zijn? Of al starten en dan jammer dat we na een tijdje over gaan naar een andere psz?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Okt 2018 13:46

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Als wij niet allebei onregelmatig zouden werken dan hadden we D zeker naar de peuter gedaan. Nu is dwt helaas niet haalbaar. Gelukkig heeft het KDV een peuterleergroep zodat hij er toch wel wat van mee krijgt. Hoofdreden zou voor ins zijn dat we hem het contact met leeftijdsgenoten gunnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2018 13:46

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ja ik zou het wel doen, al is het alleen maar om met andere kindjes van haar leeftijd te spelen en te delen.

De rest is allemaal met/bij jullie of opa's en oma's.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Okt 2018 13:51

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ze gaat wel met de kindjes om van het babyzwemmen en met mijn moeder op hun oppasdag naar spelen met andere kindjes binnen een bejaardenzorgcentrum. Dus het is niet zo dat ze helemaal geen contact heeft met andere kinderen.

Peutergym lijkt me ook zo leuk om met haar te gaan doen. Er is te veel leuks!

Ik vind het overigens wel heel goed dat ze daar, psz, alvast wat schoolse vaardigheden leert als in een groep zitten, wachten op je beurt etc. Dus mijn idee is om haar wel aan te melden.

We neigen wel naar wachten tot we verhuist (of is het toch verhuisd?) dan is ze wel wat ouders, maar dat maakt ook niks uit denk ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Okt 2018 13:59

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Peutergym is heel leuk, zowel voor het motorische maar ook het sociale gedeelte. Maar je zit er op deze leeftijd nog wel echt bij, je moet echt mee doen (hier althans). Dat is heel gezellig maar dus niet te vergelijken met psz wat alvast een beetje wennen voor de kleuterschool is en jij ook 'vrij' hebt even.

Laat ik het zo zeggen: over een half jaar gaat onze zoon naar peuterspeelzaal en grote kans dat we dan juist stoppen met de gym (omdat het anders ook wel erg druk wordt). Of één dag psz en één dag gym.

Kan je haar niet alvast naar die andere psz brengen waar ze daarna naar toe gaat? Of gaan jullie zo ver weg verhuizen?
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Okt 2018 14:01

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Ik zou dan denk ik ook wachten tot je verhuisd bent. Of verhuist, nu weet ik het ook niet meer.

Voor mijn gevoel zullen het anders zoveel veranderingen zijn, peuterspeelzaal, verhuizen, nieuwe peuterspeelzaal.. En ook nog een broertje of zusje erbij.
10.04.17
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Okt 2018 14:06

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Marin schreef:Kan je haar niet alvast naar die andere psz brengen waar ze daarna naar toe gaat? Of gaan jullie zo ver weg verhuizen?


Ze moet eerst nog 2 worden, en misschien zelf 2,5 voor ze mag. Het is wel een 20/25 minuten rijden. Icm met vanalles regelen voor ons huis en een vorderende zwangerschap zie ik dat niet zo zitten denk ik. Dat vind ik niet zo erg om 2/3 maanden te doen, maar wel 8 of 9 maanden.

Overigens zou ik 2 ochtenden psz en peutergym niet heel gek vinden voor jullie hoor!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Okt 2018 14:10

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Oh ja dan snap ik het wel als dat nog zo lang duurt.
Dan zou ik idd wachten tot je verhuisd bent.

Hier beginnen ze met 2 idd maar het is nog maar de vraag of er een plekje voor 'm is (bizar toch, wachtlijst voor psz). Dat horen we drie maanden van te voren.
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 16 Okt 2018 14:11

Re: Wel of niet naar de peuterspeelzaal?

Jip ik zou haar dan wel naar de psz laten gaan, maar vanaf na de zomervakantie. Hebben wij met onze oudste ook gedaan. Hij werd toen ook in januari 2. Wisselen van 2 peuterspeelzalen in zo’n korte tijd lijkt me wel lastig voor zo’n kleintje.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers