Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomermama's 2018; juli & augustus

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Mei 2018 07:47

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Je kunt magnesium ook sprayen! Via de huid wordt het inderdaad beter opgenomen. Ik kreeg van een vriendin een flesje, die weer een vriendin heeft die het zelf maakt en verkoopt. Moet je even zoeken op Re-Run yourself. Is voor sporters maar ook zeer geschikt voor zwangeren ;-). En een stuk goedkoper dan je tabletten.

Die tip van Siep lijkt me inderdaad ook wel werken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 31 Mei 2018 08:05

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Voetenbadje en spray had ik inderdaad ook over gehoord. Ik weet alleen niet of het kwaad kan met de andere medicijnen die ik slik, en dat kan je nergens terug vinden.
De magnesium die de arts had voorgeschreven mag ik niet in combinatie mrt de euthyrox innemen voor mijn schildklier. En die neem ik ook ‘s avonds in.
Komende dinsdag heb ik toch een afspraak bij de internist dus ga dat gelijk even vragen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Jun 2018 06:34

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Nou gisteravond op de triage gezeten omdat ikbhet jongetje sinds donderdag nauwelijks voelde.
Tijdens de ctg paar keer gevoeld en op de echo was we iets van beweging te zien. Niet veel maar voor nu goed.
Als ik hem vandaag weer zo weinig zou voelen moet ik weer bellen en langskomen. Vannacht 2x gevoeld en dat was her ds kijk even de ochtend aan anders bel ik weer. Vastraak even in bas, misschien helpt dat.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 02 Jun 2018 09:45

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ah ShallY dat is vervelend. Ik zou ook gewoon zo snel mogelijk weer aan de bel trekken als je merkt dat je hem weer zo weinig voelt. Liever te veel gekeken dan te weinig.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Jun 2018 09:24

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Vervelend Shally. Hoe is het nu?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Jun 2018 10:38

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Gistermiddag weer in het ziekenhuis gezeten en gelukkig weer alles goed. Op de ctg was te zien dat het jongetje rustig was dus een keer op mn zij moeten liggen en daarna ging het weer beter. Maar de hartfilmpjes van beide baby’s waren goed en niks om me zorgen om te maken. Ze kunnen niet verklaren waarom hij zo rustig is. Als hij zo rustig blijft weer aan de bel trekken en dan gaan ze een plan maken om me structureel om de paar dagen aan de ctg te leggen en eventueel thuis monitoring.
Ik ben blij dat ze goed in de gaten gehouden worden maar toch blijft het knagen aan me.
Vandaag ook nog maar amper gevoeld. En ik ben er nu zo op aan het letten, gestresst en chagerijnig daardoor, dat zal ook niet goed zijn zo.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 07 Jun 2018 08:23

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Hoe gaat het nu ShallY?

Hier gaat 't redelijk, maar baal er wel echt ontzettend van dat ik gewoon niet veel meer kan doen. En ik vergeet allemaal dingen die ik nog moet regelen/moet doen. Zoals klossen voor onder het bed regelen. Ga ik nu meteen doen haha.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 07 Jun 2018 10:05

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Gaat goed wbt het voelen van de baby’s! lief dat je ernaar vraagt!
Ik voel ze weer volop bewegen!
Maar verder hebben we het er maar niet over, haha.

Zo gek is dat niet he dat je niet alles meer kan. Hoeveel weken ben je nu?
Gewoon accepteren! Lekker veel rust nemen en met de voetjes omhoog. Straks als de kleine geboren is heb je je energie hard genoeg nodig.

Dat zijn wss van die kleine dingetjes die je vergeet, haha.
Ik heb gelukkig een klossen nodig voor mn boxspring.

Ben wel langzaamaan een beetje spullen aan het verzamelen voor in mn ziekenhuis tas. Kan maar alvast klaar staan.
Vorige keer moest ik tijdens de weeen nog veel spullen inpakken. Al zal dat nu wel anders zijn met waarschijnlijk een geplande bevalling.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Jun 2018 07:07

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Het is hier zo rustig vanwege die app groep zeker?
Niet dat ik nou zo actief ben maar toch.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 08 Jun 2018 07:13

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ja, klopt! Als je wil ben je nog steeds welkom hoor! Wordt wel aangeraden om je app geluiden voor groepsapps uit te zetten haha.

Fijn dat je de baby's weer goed voelt bewegen. Dat is het Belangrijkste. Trek jij het verder wel nog allemaal?

Ik ben nu 34+2. Dus moet nog wel even, maar goed we roeien met de riemen die we hebben he haha.
Zag net in een Facebook groep iemand die 20 juli uitgerekend was en die is gisteren bevallen. Laat die van mij nog maar even zitten..
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Jun 2018 08:23

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Nee ik pas nogeven denk ik voor die whats app groep. Daar ken ik jullie niet goed genoeg voor en dat voelt dan niet zo fijn denk ik voor me.

Niu ik sluit me aan bij je met ‘we roeien verder met de riemen die we hebben’ haha.
Ik ben er echt klaar mee. Het wordt zwaar, krijg steeds meer ongemakkjes. Maar goed, we broeden nog maar even verder.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 08 Jun 2018 10:55

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Hoever ben jij nu ShallY?
Kan het me helemaal voorstellen hoor, zeker als er twee baby's in je buik zitten. Poeh, dan had ik 't al veel eerder opgegeven. En dan heb je zelf nog een kleine man rondlopen ook, pittig hoor.
Vooral anderen veel dingen voor je laten doen hoor, echt niet over je grenzen gaan.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Jun 2018 15:04

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Hee Shally, herkenbaar hoor! Ik vind het vanaf 26w echt wel pittig te noemen en nu met 32w gewoon zwaar. Slechte nachten, pijn bij draaien, lopen, bukken, tillen. Kortademig, extreem moe! Meh. Ik doe de meeste dagen dan ook niet echt veel meer. Echt wel heel anders dan de zwangerschap van E. Hoe voel jij je? En heb je hulp voor het zorgen voor je peuter?

Ik moet mijn ziekenhuistas trouwens nog inpakken maar ik denk dat ik dat wel dit weekend ga doen. Ik heb ergens het gevoel dat het al zomaar kan beginnen, hoewel er geen aanleiding voor is want de controles zijn tot nu toe goed. Alleen mijn lichaam is een beetje klaar met de extra lading ;-)

Take care!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Jun 2018 15:57

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Teun schreef:Hee Shally, herkenbaar hoor! Ik vind het vanaf 26w echt wel pittig te noemen en nu met 32w gewoon zwaar. Slechte nachten, pijn bij draaien, lopen, bukken, tillen. Kortademig, extreem moe! Meh. Ik doe de meeste dagen dan ook niet echt veel meer. Echt wel heel anders dan de zwangerschap van E. Hoe voel jij je? En heb je hulp voor het zorgen voor je peuter?

Ik moet mijn ziekenhuistas trouwens nog inpakken maar ik denk dat ik dat wel dit weekend ga doen. Ik heb ergens het gevoel dat het al zomaar kan beginnen, hoewel er geen aanleiding voor is want de controles zijn tot nu toe goed. Alleen mijn lichaam is een beetje klaar met de extra lading ;-)

Take care!


He Teun, gelukkig herkenbaar hoe ik me voel, haha.
Ik slaap ook slecht, eerst door de rusteloze benen maar dat gaat beter. Heb toch het idee dat het door die ijzertabletten komt. Maar veel plassen en gewoon niet in slaap kunnen komen omdat ik niet weet hoe ik moet liggen. En anders door die stomme warmte. En dat andere ook wat je benoemt..bij alles wat ik doe pijn, kortademig, futloos, moe, enorme rugpijn. Bij alles wat ik doe moet ik eerst bijkomen voordat ik verder kan. Echt respect voor alle zwangeren maar zeker voor degene die een tweeling of drieling verwachten.

Er kan nog genoeg gebeuren thuis maar heb er gewoon de puf niet voor maar anderzijds verveel ik me ook. Zit vooral thuis en heel af en toe de hort op maar doe ik alleen als mn zoontje bij de gastouder is of bij de psz. Is geen doen meer om achter hem aan te moeten rennen.

Overdag gaat het zorgen nog best goed en als mijn man ‘s avonds thuis is neemt hij veel over. Mn zus wil hem volgende week een dagje mee nemen en hij gaat natuurlijk ook een dag naar de gastouder en ochtend psz. Verder niet echt hulp, ook niet met huishouden. Komt helaas veel neer op mijn man en dat vind ik soms best zielig want in het weekend is hij alles aan het doen. Maar goed, nog even doorbikkelen.

Hopelijk is je gevoel niet goed en blijven ze nog een tijdje zitten.
Ik zelf ga voor de 36 welen en dan mogen ze er wat mij betreft uit. De gyn had het vorige week over dat ik misschien wel tot 38 weken zou moeten lopen , toen dacht ik echt ‘no dan zorg ik wel dat ze eruit zijn’

Ik ben al wel spullen aan het komen voor mijn ziekenhuis tas maar nog niet ingepakt. Hopelijk voorlopig nog niet nodig..
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 08 Jun 2018 18:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Respect voor de dames die een tweeling verwachten. Ik herken veel van wat jullie schrijven en dan komt er hier maar een. Ik ben bijna 37 weken nu. Eerste week verlof zit erop. Vooral het slechte slapen en het warme weer zit me in de weg. Maar het schiet wel echt op nu, dus het einde is al in zicht. De baby wil niet indalen, dus heb vaak ook nog moeite met ademen en last van maagzuur. Maar de baby doet het goed, en daar gaat het om!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Jun 2018 19:52

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat gaan jullie in de kinderwagen leggen qua dekentje?
Is toch zomer dus doe je dan ook lakentje en dekentje (neem aan dan katoenen dekentje)?

Ik vind het lastig allemaal..

Wil dinsdag voor de laatste keer naar een babywinkel om de laatste dingen te kopen.
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jun 2018 20:13

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Test
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jun 2018 20:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ja ik kan weer posten :yes:
Had iedere keer een stuk getikt en dan kreeg ik het niet geplaatst.
Hoe is het met iedereen?? Wie is nu de eerste uitgerekende??
Hier nuop 36 weken ben het zoooo zat. Ik wil mijn baby!!
Kan niet lang zitten moeilijk lopen en ben s ochtends zooo vroeg wakker van de rugpijn.
Laatste loodjes!
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 18 Jun 2018 07:38

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

ShallY schreef:Wat gaan jullie in de kinderwagen leggen qua dekentje?
Is toch zomer dus doe je dan ook lakentje en dekentje (neem aan dan katoenen dekentje)?

Ik vind het lastig allemaal..

Wil dinsdag voor de laatste keer naar een babywinkel om de laatste dingen te kopen.


Ik heb inderdaad een lakentje en dun dekentje. Kan het dekentje altijd weglaten als het te warm is.
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 18 Jun 2018 07:40

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

mysterious schreef:Ja ik kan weer posten :yes:
Had iedere keer een stuk getikt en dan kreeg ik het niet geplaatst.
Hoe is het met iedereen?? Wie is nu de eerste uitgerekende??
Hier nuop 36 weken ben het zoooo zat. Ik wil mijn baby!!
Kan niet lang zitten moeilijk lopen en ben s ochtends zooo vroeg wakker van de rugpijn.
Laatste loodjes!


De laatste loodjes ja. Ik ben nu 38 weken dus het kan ieder moment gebeuren. Maar verwacht dat het nog wel even gaat duren. Ik voel me nog best goed, al slaap ik beroerd. Maar middagdutjes doen wonderen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Jun 2018 09:36

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik doe mee met de laatste zware loodjes club! Gisteren weer een echo gehad en die twee blijven maar hard groeien. Met 34w worden ze nu zo’n 2400 en 2000 gram geschat, en er komt wekelijks nog zo’n 150gr per baby bij :omg: . Omdat verder alles er goed uitzag is het voor alsnog het scenario om met ruim 37w in te leiden. Niet eerder dan 37+3 vermoed ik omdat er een weekend tussen zit. Supergoed nieuws natuurlijk maar stiekem hoop ik dat ze zichzelf eerder gaan aandienen.

Ik kan en doe steeds minder en dat frustreert me steeds meer. Slechte nachten, bekkenpijn, maagzuur weer in volle hevigheid terug. Ik heb sinds gisteren Omeprazol tegen maagzuur het lijkt wel te werken, dus hopelijk ga ik weer iets beter slapen. Verder wil ik ook niet teveel zeuren want het is voor de tweeling echt het beste scenario dit tot nu toe! Daar houd ik me maar aan vast en verder leef ik met de dag.

Jullie allemaal veel succes met de laatste pittige weken! En met het hittegolfje dat voor volgende week is voorspeld :nopompom: . We kunnen dit! Over een tijdje hebben we allemaal onze baby(s) :love:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Jun 2018 10:37

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Mooie gewichten Teun!

En ja, het is gewoon rete zwaar. Sterkte met de laatste weken!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Jun 2018 10:39

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik heb net even gekeken, ik ben op woensdag 37 weken dus ik ga uit van 1 augustus voor mezelf! :cheering:
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 22 Jun 2018 12:57

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Mooie gewichten Teun. Al snap ik goed dat het wel zwaar gaat worden voor je.
Die hittegolf zie ik ook tegenop, voel me zo rot dan. Maar goed, het is niet anders. Komen we ook wel weer doorheen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 22 Jun 2018 20:13

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Poeh dat klinkt heel zwaar en pittig Teun! Wel mega knap van je lichaam hoor, gewoon 2 baby's maken. Bij jou ook Shally!

Tony, balen dat je je zo naar voelt met de hitte. Hopelijk valt het een beetje mee komende week.

Hier gaat het goed! Ben vandaag 31 weken en het wordt nu wel echt zwaarder. Heb er moeite mee om rust te pakken, terwijl mijn lichaam dat echt enorm nodig heeft. Mijn nieuwe baan vreet ook energie (het is ook leuk hoor!), dus dat helpt ook niet mee natuurlijk.
Ik geniet wel enorm van alle bewegingen in mijn buik.
Volgende week gaan we eindelijk beginnen aan de babykamer, daar heb ik ook zin in.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers