Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand juni

<<

Burgemeester Kaat

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Jun 2018 23:32

Forumster van de maand juni

Forumster van de maand juni!
In april had MissEnergy kerel genomineerd als forummer van de maand mei. Helaas mochten we van hem geen ingevulde vragenlijst ontvangen en daarom heeft MissEnergy een andere forummer genomineerd, namelijk Verde. Ook benieuwd naar haar stuk? Lees dan hieronder zeker verder!

Ik ben Verde, en forum sinds dit forum onder deze naam. Het is Portugees voor “groen”, dit is mijn lievelingskleur en ik hou ook erg van Portugal en de taal. Hiervoor heb ik maar één andere forumnaam gehad, namelijk sabgirl. Ik ben destijds via het tijdschrift Yes op het forum terecht gekomen. Daar stonden wel eens topics of dilemma’s in vermeld en zo ben ik een kijkje gaan namen.

Verde in het dagelijkse leven
Ik ben 29 jaar en ben net gescheiden na 6 jaar relatie, waarvan 2 jaar huwelijk. Ik woon nu nog in de kop van Noord-Holland, maar ik heb daar weinig binding mee en wil graag verhuizen naar Utrecht (tips zijn welkom, sociale huurwoning ;-)).

Door psychosomatische klachten sinds mijn 16de kan ik niet werken. Studeren heb ik geprobeerd, maar ging helaas ook niet. Ik heb daarom een Wajong-uitkering. Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan om maatschappelijk betrokken en actief te zijn, onder andere in de Wereldwinkel en de afgelopen 5 jaar op een peuterspeelzaal. Nu ben ik al een jaar bezig met therapie om minder beperkt te worden door mijn klachten. Dit gaat erg goed en ik hoop ook uiteindelijk gewoon te kunnen werken voor mijn inkomen.

Ik heb een heel lief en leuk hondje van net 1 jaar oud, Rocky. Hier ben ik heel erg blij en druk mee, hij is nu lekker aan het puberen.

Over tien jaar hoop ik een gelukkig gezinnetje te vormen met een lieve man en één (of misschien wel twee) kind(eren). Ik heb dan uitgevonden wat ik graag doe en kan qua werk en ben daar tevreden in.

Verde kan je herkennen aan
Op het forum ben ik niet echt herkenbaar aanwezig. Ik lees vooral veel mee en ben af en toe actief. Ik ben in bepaalde periodes wel eens actiever geweest, maar ik merk dat ik het heel lastig vind om te accepteren dat er niet altijd een reactie komt op mijn post. Ik heb dan de neiging om mezelf afgewezen/buitengesloten te voelen. Dit zit vooral in mezelf, daar ben ik me van bewust, dus hoog tijd om daar weer aan te werken (note to self)!

Als ik actief ben, dan is dat om te reageren/adviseren in iets waar ik persoonlijk ervaring mee heb. Ook ben ik fan van onder andere Wie is de Mol en vind ik het erg leuk om een soort live bespreking te doen van bijvoorbeeld de Britse Royal Weddings.

In het gewone leven ben ik meestal erg betrokken en zorgzaam. Veel mensen zijn mij als een rustig persoon die wel heel sociaal is en graag leuke dingen organiseert. Ik ga graag naar concerten en ben jarenlang naar Pinkpop geweest. Mijn all-time-favourite is de band Di-rect en zanger Tim Akkerman. Daarnaast luister ik graag naar Muse, Keane, Mumford&Sons en ik vind Lavinia Meijer’s uitvoering van Philip Glass prachtig!

Als ik mezelf in één woord moet omschrijven, dan is dat betrokken! Als ik één wens zou mogen doen, dan zou dat zijn dat ik moeder zou mogen worden.

Verde op het forum
Ik ben het meeste te vinden in de pijler Zwangerschap & Kinderen. Gemiddeld breng ik een halfuurtje per dag op het forum door, al wisselt dat wel sterk. Mijn favoriete topic is het buikjestopic, zo bijzonder om te zien hoe lichamen wonderlijk groeien voor de ontwikkeling van een nieuw mensenleven.

Zonder dit forum had ik veel dingen over zwanger worden en zwangerschap niet geweten. Toen ik een aantal jaar geleden een actieve kinderwens had en we daar hulp bij nodig hadden van het ziekenhuis, leerde ik hier veel over mogelijkheden. En toen ik vervolgens een miskraam had, was het erg steunend om te lezen dat ik daar niet alleen in stond en wat er allemaal bij komt kijken.

Wat me het meeste bijstaat van het forum is de persoonlijke betrokkenheid bij groot en klein leed. Minder leuk op het forum vind ik dat het soms lijkt alsof er met twee maten gemeten wordt (door personen) en dat dan sommige personen iets wel mogen/kunnen zeggen zonder commentaar te krijgen en dat als een ander het zegt, het ineens beledigend of grof is. Soms weliswaar met een klein nuanceverschil, maar daar kan dan ook enorm lang over doorgegaan worden. Dit vind ik dan erg jammer van de sfeer.

Als ik iets zou kunnen veranderen aan het forum, zou dat zijn om misschien af en toe eens een chatbox te openen, ook al is dat eigenlijk bijna ouderwets. Zodat je op bepaalde tijden met meerderen (wie dan online is) kan chatten. Hierdoor heb je snellere contacten, maar dat kan ook aansporen tot meer activiteit op het forum omdat je een beetje meer persoonlijke feeling krijgt. Niet continu, want dan wordt het een vervanging misschien, maar enkele uurtjes per week misschien?

Foto
Op de foto hieronder zie je Rocky. Ik word heel blij van hem en haal veel energie en voldoening uit hem verzorgen en met hem trainen. Het is een kruising tussen een Franse Bulldog en een Boston Terrier.

Afbeelding

Wie de forumster van de maand juli wordt, staat nog niet vast. We wachten nog even de reactie af van desbetreffende forumster.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Jun 2018 08:45

Re: Forumster van de maand juni

Volgens mij was ik forummer vd maand en heb ik Verde genomineerd...

Leuk om meer over je te weten. Lieve hond heb je! En meer posten mag hoor!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jun 2018 10:56

Hee wat een tof stuk Verde! Leuk om meer over je te weten te komen, wat lastig je zoektocht naar wat past zeg.. Je oude naam ken ik nog wel trouwens! :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2018 11:12

Wat een leuk stuk Verde.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jun 2018 18:15

Leuk om te lezen verde! En die oude forumnaam komt me nog wel bekend voor ja.
Dundas schreef:Van plakken wortels kun je niet op reis.

https://www.instagram.com/ooph_baby/
<<

Liv

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 16 Jun 2018 19:56

Leuk stuk! Je oude forumnaam (her)ken ik ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Jun 2018 22:46

Leuk om je wat beter te leren kennen!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Jun 2018 11:19

Leuk Verde!
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 17 Jun 2018 14:46

Leuk stukje geworden, burgemeesters! Bedankt voor de reacties ook! Leuk om te horen dat sommigen zich mijn vorige forumnaam herinneren. Ik ga m'n best doen om meer te posten ;)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Jun 2018 15:16

Ja gezellig Verde!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2018 12:35

Leuk om wat meer over je te lezen, Verde!
26 september 2013
30 december 2015
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2018 10:10

Leuk!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2018 08:23

Leuk!
Hello, from the outside <3

Afbeelding

Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Jun 2018 14:42

Leuk om te lezen, Verde!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jun 2018 22:59

Leuk om meer over jou te lezen Verde, vaker mee posten hoor!
2012 & 2016

Terug naar Forumzaken