Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #2

<<

Anoniem248

Bericht 04 Jun 2018 16:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Heel voor de hand liggend misschien, maar dan zou ik om te beginnen een punt achter je affaire zetten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Jun 2018 16:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Anoniem Antwoord schreef:Mijn man denkt dat het prima gaat. Ik ben denk ik financieel niet onafhankelijk. Ik heb affaire. We hebben recent een huis gekocht. We hebben voor komend jaar meerdere vakanties al geboekt.

Nogal een puinhoop en ik weet niet wat ik er nog aan kan redden.
Heb jij ook kinderen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 04 Jun 2018 16:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Nee.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 04 Jun 2018 16:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik ben weer iemand anders.
Maar andere Anoniem antwoord: het is inderdaad voor de hand liggend. Stoppen met die affaire. Mocht je je relatie willen redden. En als je kinderen hebt, zou dat een erg goede reden zijn.
Ik heb ook eens een affaire gehad (geen kinderen in het spel). Dat was wel een teken dat mijn relatie niet goed zat. Maar door die affaire hebben we nooit een eerlijke kans gehad om aan de verslechterde relatie te werken. Ik was namelijk nauwelijks meer met mijn relatie bezig. Zolang je die affaire hebt, gaat het ook niet vanzelf goed komen. Je hebt het nu zelf in de hand om te beginnen er een iets mindere puinzooi van te maken. Naast dat je het tegenover je partner en evt kinderen niet kan maken, word je hier zelf uiteindelijk ook niet gelukkig(er) van.

Biechtje: Wat ontzettend rot voor je. Ik denk dat anderen al goede adviezen hebben gegeven. Sterkte met deze situatie.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Jun 2018 18:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Anoniem Antwoord schreef:Mijn man denkt dat het prima gaat. Ik ben denk ik financieel niet onafhankelijk. Ik heb affaire. We hebben recent een huis gekocht. We hebben voor komend jaar meerdere vakanties al geboekt.

Nogal een puinhoop en ik weet niet wat ik er nog aan kan redden.


Wil je hier nog iets aan redden? Dat is denk ik de eerste vraag. Ik ben zelf van mening dat het al dan niet hebben van kinderen hierin niet doorslaggevend hoeft te zijn. De wil om monogaam te zijn juist weer wel.
<<

Anoniem244

Bericht 05 Jun 2018 11:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik had geen kinderen dus misschien toch anders.
Hier was m’n gevoel voor mijn ex ook weg, er waren zelf momenten dat ik dacht “was je hier maar niet meer dan zou het zoveel makkelijker zijn”
Ik was echt ongelukkig... hij deed alles voor mij, we hadden het financieel heel goed, gingen vaak op vakantie, hadden een koophuis en eigenlijk leken we het gelukkigste koppel. Maar hij kon mij ook heel minderwaardig laten voelen, ik mocht amper met vriendinnen afspreken of naar familie, want stel je voor, hij controleerde mij in alles, als ik dingen kocht van mijn eigen geld altijd ruzie en gezeur hierover etc...
Toen ik aangaf dat ik twijfelde over mijn gevoelens voor hem en relatietherapie voorstelde was dat onzin en belachelijk en hij ging echt niet naar zo’n kwakzalver... het plan was proberen voor een kindje te gaan maar dat heb ik toen uitgesteld zolang ik twijfelde.
Regelmatig m’n twijfels uitgesproken en over relatietherapie gesproken maar dit was allemaal onzin volgens hem en ik zou toch niet bij hem weg gaan vanwege het financiële stukje.
Na ruim een jaar toch besloten te gaan scheiden (tijdens vakantie de knoop doorgehakt)... mede doordat hij de kinderwens niet langer wilde uitstellen en m’n gevoel echt weg is.
Toen wilde hij opeens wel relatietherapie maar voor mij was het echt op.
Het is een hele moeilijke tijd geweest maar de beste keuze ooit.
En echt ooit hield ik echt van hem, maar hij veranderde heel erg na ons trouwen.
Gelukkig waren er geen kinderen in het spel want dat zal de keuze nog moeilijker hebben gemaakt.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 10 Jun 2018 15:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik wil er even op inhaken dat de spanningen inderdaad niet goed zijn voor de kinderen, maar dat scheiden er zeker niet voor zorgt dat de kinderen gelukkig worden. Elk kind wil gewoon het kerngezin compleet hebben, ook wanneer ze heus door hebben dat het voor papa en mama beter is dat zij niet meer samen zijn. Voor een kind is dat niet de beste situatie. Wat wel belangrijk is is een gelukkige ouder. En of dat met of zonder partner is moet je zien uit te vogelen, maar ga er alsjeblieft niet vanuit dat het voor kinderen het beste is om gescheiden ouders te hebben ondanks dat papa en mama niet meer happy zijn samen. Ik zou zeker proberen om te zoeken naar de kern en de basis van jullie relatie en weer terug te gaan naar het gelukkige gevoel.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Jun 2018 16:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik weet niet of alle kinderen per se willen dat hun ouders bij elkaar zijn. Ik vond het altijd prima dat mijn ouders gescheiden waren. 'Papa en mama houden niet meer van elkaar en kunnen beter apart wonen', was voor mij heel acceptabel. (De werkelijke reden van hun scheiden hoorde ik pas jaren later.) Wat wel zo was, was dat mijn ouders normaal, zelfs vriendschappelijk, met elkaar omgingen, misschien dat het daarom acceptabel was. Maar ik heb nooit gewild dat mijn ouders bij waren gebleven.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Jun 2018 08:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 04 Jun 2020 22:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Jun 2018 10:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik kan me voorstellen dat dit je zorgen baart Biechtje. Goed dat jullie er hulp voor krijgen, dat lijkt me al heel belangrijk. Je schrijft dat je er wat doorheen zit momenteel, het lijkt mij ook heel zwaar om met iemand met terugkerende depressieve gevoelens te dealen. Wat denk je wat jou nu zou kunnen helpen om het wat minder zwaar te laten voelen? Is dat misschien meer praktische hulp? Meer tijd voor jezelf? Kun je er goed met anderen over praten hoe het voor jou is (als je daar behoefte aan heb)? Je moet omgaan met je man, het voor je kinderen zo fijn mogelijk houden, maar ook zorgen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Jun 2018 12:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Bedankt voor je reactie Joey. Ik praat veel met familie maar meer dan luisteren kunnen zij nu ook niet. Ik zou praktisch gezien meer tijd voor mezelf kunnen nemen. Gisteren heb ik een hele grote wandeling gemaakt. Verder wil ik dan heel graag echt alleen zijn maar ik weet nooit zo goed waar ik dan heen moet plus dat ik de zorg voor de kinderen liever op me neem omdat ik hem nu niet zo zorgzaam voor ze vind. Vandaag voelt het echt loeizwaar, het verschil met vorige week is zo groot. Toen had ik bijvoorbeeld hele fijne liefdevolle gesprekken met hem, en nu is hij een compleet ander type (hij ziet er zelfs anders uit) en dan mis ik hem zo intens terwijl hij er gewoon is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Jun 2018 12:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Moeilijk hoor. Ik begrijp goed dat je de zorg voor de kinderen liever zelf doet. Wel fijn dat je er met familie over kunt praten. Zouden zij niet ook af en toe wat meer praktisch voor jullie kunnen betekenen? Dat ze een paar uurtjes oppassen, zodat jij even tijd voor jezelf kunt nemen om op te laden? Kan vast niet altijd. En misschien ook moeilijk te verkopen naar je man als hij er wel is? Ik weet het niet hoor. Maar als dit lang(er) duurt, zou ik om deze reden toch hulp van familie inschakelen. Je zegt ook dat je niet weet waar je heen moet. Ik vind heel veel leuk om alleen te doen; flink stuk wandelen, terrasje, lunchen, bios, sauna enz. Ik hoop voor je dat je man snel weer meer zichzelf is.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2018 23:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Even nog op nerdchic: niet álle kinderen willen dat kerngezin hoor. Ik riep op m’n 7e al dat ik liever wilde dat ze uit elkaar gingen. Uiteindelijk zijn ze pas uit elkaar gegaan toen ik 19! was. Bij elkaar gebleven om de kinderen. Wat had ik een fijnere jeugd gehad zonder al die spanning en ruzies altijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Jun 2018 15:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Iedereen wil toch gelukkig zijn? En je bent het meest gelukkig als je de mensen om je heen hebt die van je houden, je basis. Dus ja, ik denk wel dat iedereen in essentie dit wil, net zoals niemand opgroeit met het plaatje 'later ga ik lekker uit elkaar met de vader van mijn kinderen'. Die dingen gebeuren, vanwege enorme uiteenlopende redenen, maar in de basis denk ik dat iedereen gewoon zijn gezin bij elkaar heeft.

Dat het soms beter is, is een andere verhaal.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Jun 2018 17:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Caro schreef:Iedereen wil toch gelukkig zijn? En je bent het meest gelukkig als je de mensen om je heen hebt die van je houden, je basis. Dus ja, ik denk wel dat iedereen in essentie dit wil, net zoals niemand opgroeit met het plaatje 'later ga ik lekker uit elkaar met de vader van mijn kinderen'. Die dingen gebeuren, vanwege enorme uiteenlopende redenen, maar in de basis denk ik dat iedereen gewoon zijn gezin bij elkaar heeft.

Dat het soms beter is, is een andere verhaal.


Dit dus. In de basis wil je gewoon iets dat werkt, voor alle partijen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Jun 2018 09:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Nou, ik denk dat het klopt dat iedereen gelukkig wil zijn en dat je dat het meest best als die mensen van je houden. Maar als jij dag in dag uit getuige bent van het feit dat papa en mama niet van elkaar houden (dus: niet lief tegen elkaar zijn, ws ook weinig tot geen affectie), dan kunnen ze nog zoveel van jou houden, maar dat krijg je ECHT wel mee. Scheiden is vreselijk (voor sommigen dan, voor mij was het een verlossing bij mijn ouders) maar spanning is ook echt vreselijk. Ik ging altijd heel graag bij vriendjes spelen met een warm gezin. En dan was het echt niet zo supererg bij ons, maar gewoon het feit dat mijn ouders gewoon overduidelijk niet van elkaar hielden maar meer samenleefden, geen kus bij binnenkomst of weggaan, dat we als gezin vrijwel nooit wat deden.. etc.

Ze hadden beide wel 15 jaar eerder een nieuwe relatie kunnen krijgen waarin ze veel gelukkiger waren geweest. MIjn vader heeft nu al 12 jaar een vriendin en ze gaan dit jaar samenwonen. Mijn moeder is alleen maar vindt dat prima. Nu is het tenminste gezellig bij mijn ouders. Al kunnen ze niet samen op een verjaardag zitten, dat vindt mijn moeder dan wel weer te moeilijk.

Anyway, wat ik wil zeggen: voor de kinderen bij elkaar blijven raad ik echt iedereen af. Voor de kinderen niet leuk, die zijn ook niet onnozel en als ze later gaan scheiden, waarom dan niet meteen nu, en ook voor de ouders niet leuk want die missen ik weet niet hoeveel jaren van gelukkig zijn.

Ik besef dat ik niet de norm ben of zo denk, maar even vanuit eigen perspectief.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jun 2018 20:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Niet een enorme biecht maar liever niet onder m’n eigen naam. Ik heb even een moeilijke periode qua alleen zijn. Merk dat het me echt raakt om iedereen om me heen gelukkig samen te zien. Ik ben de enige vrijgezel van al m’n vrienden en 95% heeft (jonge) kinderen waardoor hun sociale leven een beetje stil ligt (logischerwijs). Ik doe genoeg dingen maar wel altijd alleen, ga alleen naar concerten, alleen de stad in, alleen een hele dag wielrennen en soms voel ik me zo enorm eenzaam dan. Ja, ik weet dat het ooit wellicht voor mij ook bestaat, ik ben alleen gewoon zo klaar met daarop wachten. Dit lucht al best wel op :) Valt verder ook weinig op te reageren, dat snap ik.. wilde alleen niet weer m’n vriendinnen ermee lastig vallen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Jun 2018 20:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik herken je gevoel heel erg. Ik heb het ook gehad toen ik 6 jaar vrijgezel was. Alleen activiteiten ondernemen vond en vind ik geen probleem en ook met mijn vriendinnen deed ik nog wel sociale dingen. Maar ik had zo het gevoel dat ik stil stond en zij lekker doorgingen met hun leven, samenwonen, kinderen krijgen. En ik vond dat leuk voor ze, maar ik was er zelf óók zo aan toe om die stappen te maken. En ik had ook altijd wel de hoop en gedachte dat dit voor mij ook zou bestaan maar vooral de laatste 2/3 jaar voor ik mijn vriend tegen kwam was ik ook zo klaar met daarop wachten. Dus ik snap heel goed dat je je hierdoor enorm eenzaam kan voelen :hug:. Ik hoop voor je dat je snel een leuke man tegenkomt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jun 2018 20:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat een fijne en lieve reactie Joey. Ik heb dit geval al eerder gehad toen ik 7 jaar geleden vrijgezel was en hoopte echt dat ik er nooit meer naar terug hoefde toen ik m'n ex leerde kennen. En je verwoord het enorm goed, dat stilstaan..ik ben oprecht gelukkig voor vriendinnen als ze zeggen dat ze zwanger zijn maar pijn doet het wel. Laatst was ik met twee vriendinnen uit eten en één liep even naar buiten want haar vriend (die op uitzending was) belde haar en even wilde ik zo graag dat ik iemand had die blij wordt van mij bellen. Net als die momentjes in de supermarkt dat ik mannen hoor bellen met hun partner welke pasta ze het lekkerst vinden, dat soort kleine dingen..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Jun 2018 21:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ja, met zulke kleine momenten had ik het ook vooral ja. Of toen ik op reis was en een stelletje zag waarvan de jongen het meisje met haar bagage hielp. Wat ik ook wel lastig vond, is dat echt al mijn vriendinnen een (lange) relatie hadden. Zij hadden zoiets gewoon niet meegemaakt. Ik kon het best tegen ze zeggen en ze deden er ook altijd aardig over, maar ze konden me gewoon niet echt snappen. Ik miste dan niet per se een vriendin die ook vrijgezel was, maar wel iemand die dat in ieder geval uit eigen ervaring herkende. Wel heel vervelend dat je deze ervaring eerder hebt gehad. Je weet nu dan dus wel dat het echt weer anders kan gaan. Maar goed, daar heb je niet altijd op het moment zelf wat aan.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Jun 2018 15:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat rot voor je biechtje (dat vrijgezel is), dat je het soms zo confronterend vindt om geen relatie te hebben. Dat ik een serieuze relatie had, is bij mij ook al jaren geleden. Het vrijgezel zijn vind ik nu heel fijn, maar ik heb een aantal jaren terug wel momenten gehad dat ik het vervelender voor als mijn directe omgeving wel relaties hadden. Nu maakt het me niets meer uit, maar een eenzaam gevoel hebben kan heel rot zijn. Kan nu heel veel dingen zeggen om je op te peppen en/of je gevoelens te relativeren, maar dat is onnodig. Het is jouw gevoel en dat mag er gewoon zijn, ook al is dat met vlagen heel verdrietig voor jou.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Jun 2018 12:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:Niet een enorme biecht maar liever niet onder m’n eigen naam. Ik heb even een moeilijke periode qua alleen zijn. Merk dat het me echt raakt om iedereen om me heen gelukkig samen te zien. Ik ben de enige vrijgezel van al m’n vrienden en 95% heeft (jonge) kinderen waardoor hun sociale leven een beetje stil ligt (logischerwijs). Ik doe genoeg dingen maar wel altijd alleen, ga alleen naar concerten, alleen de stad in, alleen een hele dag wielrennen en soms voel ik me zo enorm eenzaam dan. Ja, ik weet dat het ooit wellicht voor mij ook bestaat, ik ben alleen gewoon zo klaar met daarop wachten. Dit lucht al best wel op :) Valt verder ook weinig op te reageren, dat snap ik.. wilde alleen niet weer m’n vriendinnen ermee lastig vallen.


Helaas herken ik dit wel. Ik doe ook best leuke dingen, maar het blijft allemaal op een wat 'basaler niveau' als je het vergelijkt met het geluk van een jong gezin ofzo. Tenminste, zo voelt het voor mij. Maar dat geluk is vast voor ons ook weleens weggelegd!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Jul 2018 19:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik ben er even zat van dat mijn man komende weken weer zoveel weg is tijdens het avondeten en daarna.
Ik doe het ochtendritueel altijd al alleen en nu kan ik ook mijn peuter alleen van avondeten voorzien,douchen en naar bed brengen. Bah!
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jul 2018 20:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Bah Salome dat vind ik ook altijd zwaar. En ongezellig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jul 2018 20:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Erg herkenbaar en vervelend en, vind ik, ook altijd een beetje eenzaam.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers