Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Jun 2018 10:05

Re: Afvaltopic 2018

Ik snap de gedachte van niet je hele dieet aanpassen maar ik val echt extreem moeilijk af en dus voor mij leek het me nu de enige oplossing om dan heel drastisch alles om te gooien. Overigens heb ik er tot nu toe weinig moeite mee en eet ik echt soms nog wel eens een broodje of ijsje.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Jun 2018 10:33

Re: Afvaltopic 2018

Feline schreef:Ik snap de gedachte van niet je hele dieet aanpassen maar ik val echt extreem moeilijk af en dus voor mij leek het me nu de enige oplossing om dan heel drastisch alles om te gooien. Overigens heb ik er tot nu toe weinig moeite mee en eet ik echt soms nog wel eens een broodje of ijsje.


Ik snap het wel hoor... ben je niet bang om dan te gaan jojo-en straks? Je moet toch wat inderdaad en als dit het enige is dat helpt.

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Sta al weken stil, eet netjes 1600 tot 1700 kcal per dag, hoog in eiwitten. Val wel af in vetmassa en kom aan in spieren maar netto blijft het gewoon stilstaan. En ik heb wel overgewicht en wil omlaag. Wil ook niet richting de 1500 kcal crash gaan eigenlijk en mijn basaalmetabolisme zou qua spiermassa echt ruim 2000 moeten zijn. Waarom val ik niet af! Volgende meting maar eens overleggen... Word hier beetje gefrustreerd van.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Jun 2018 10:38

Re: Afvaltopic 2018

Wat vervelend, Whatever! Centimeters heb je niet geloof ik, maar merk je aan andere dingen wel verschil? Of ook niet?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Jun 2018 10:39

Re: Afvaltopic 2018

Nee eigenlijk vrij weinig. Ze meten tailleomvang in de sportschool en die was afgenomen maar ik heb en had altijd al een enorm smalle taille. Qua spijkerbroeken merk ik het nog niet ofzo.. :(
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Jun 2018 10:47

Re: Afvaltopic 2018

Ik merk zelf ook het grootste verschil in mijn taille, maar dat laat dan wel zien dat er iets gebeurt, vind ik. Wel vervelend dat je nooit mag kiezen waar je centimeters verliest. Ik hoop dat je snel zelf verschil merkt!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Jun 2018 10:54

Re: Afvaltopic 2018

Ja er gebeurt vast wel iets, mijn vetpercentage en spiermassa gaan ook best hard maar ik merk verder echt niets en dat is wel moeilijk hoor.. maar goed ik probeer ook maar te zeggen dat ik niet kan blijven aankomen in spieren afvallen in vet zonder en bodybuilder te worden.... maar dit kost wel heel veel mentaal doorzettingsvermogen zonder (merkbaar) "resultaat"... En gewicht vind ik met bijna 90 kilo waar zeker 10 kilo af mag ook echt wel een meetpunt wat ik effect wil zien.

Ok, thanks voor je lieve reacties! Ik ben weer even uitgeklaagd haha sorry! ♡ Hoe gaat ie bij jou momenteel?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Jun 2018 11:22

Re: Afvaltopic 2018

Ik wil gewoon zo hard juichen voor je centimeters en percentages, want dat is wat je eigenlijk echt ziet. Kilo’s zeggen zo weinig, maar ik merk dat het bij jou niet zo werkt. Jij vindt die kilo’s juist heel belangrijk. Ik gun je dat je dat ook kwijtraakt, maar ook dat je deze successen al viert. Echt ontzettend knap van je dat je daar al progressie hebt geboekt! Maar goed, dat moet je vooral zelf zo voelen en zien natuurlijk.

Bij mij gaat het nog steeds goed. Ik merk dat ik het steeds leuker vind om goede keuzes te maken qua eten. Als ik een dag echt alleen maar op andere plekken eet, vul ik het nu niet meer in. Dan moet ik heel erg schatten namelijk. Ik probeer die dagen mezelf aan te leren goede keuzes te maken en ook bewust eiwitten te eten. Op de lange termijn ga ik ook niet elke dag mijn eten invullen namelijk. Dat bewust eten gaat steeds beter en ik geniet ook echt van de dingen die wat minder gezond zijn. Ik ga dan ook niet enorm veel eten op zo’n dag, omdat mijn coach het niet ziet.

Qua bewegen heb ik ook veel motivatie. Ik doe drie keer per week mijn krachttraingen en daarnaast vaak nog twee lesjes als Zumba/yoga/bodybalance. Ik houd een dag rust en er is vaak een dag met een extra wandeling of rondje rennen. Ik ben blij dat het zo gaat en ik merk ook de mentale stappen heel erg daarin. Ook dat blijer zijn met progressie gaat me steeds beter af. Ik ben ook al twintig weken bezig, maar toch fijn!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Jun 2018 11:44

Re: Afvaltopic 2018

Haha thanks, lief van je! Ik ben daar ook wel blij mee hoor en rationeel weet ik dat ook wel, maar inderdaad voor mij zijn die kilos gewoon heel erg belangrijk omdat ik daarmee overgewicht heb en daarin zo enorm gegroeid ben... Maar misschien verandert die mindset ook een beetje als ik het resultaat wel op andere dingen ga voelen. Ik zou het bijvoorbeeld prima vinden als ik straks geen 75 weeg maar 80 maar wel in mijn oude broeken pas weer. ;)

Klinkt goed! Vooral ook dat je het leuk vindt en dat het echt meer een gewoonte en leefstijl wordt! Dan kun je op een gegeven moment ook zonder invullen inderdaad. En als dit dan je nieuwe normaal wordt en het eerst moeite kost, dan steeds leuker en vanzelfsprekender wordt en gewoonte, dan ben je er! Sporten klinkt ook echt supergoed! Jij doet ook superveel zeg! En die mentale stappen zijn eigenlijk ook vooral ontzettend belangrijk natuurlijk, want eigenlijk is die spiraal doorbreken nog veel belangrijker dan een paar kilo eraf die er ook weer bij kunnen komen.. Dit zijn de echte lange termijn effecten, daar geloof ik heilig in. En twintig weken al, wauw!!

Dat wat jij nu beschrijft heb ik ook wel een beetje ook al ben ik pas een week of 8/9 bezig. Ik merk dat het steeds meer gewoonte wordt. Ik neem mezelf voor bepaalde dagen te gaan sporten en dan ga ik ook gewoon zonder er over na te denken of ik wel wil. En qua eten ook. Gisteren was ik 's avonds in het huis van mijn ouders en moest ik even snel bij de appie een magnetronmaaltijd halen. Voorheen had ik dan echt iets van lasagne gehaald ofzo, lekker cheese and carbs en nu kies ik eigenlijk veel makkelijker voor een gezondere maaltijd met meer groenten en minder kcal en als tussendoortjes neem ik ook steeds vaker eiwitrijke kwark enzo. Het worden echt gewoontes en ik voel me beter en heb er plezier in.. Hopelijk blijft die trend ook doorzetten!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Jun 2018 13:11

Re: Afvaltopic 2018

Wat vervelend dat de kilo’s niet omlaag willen. Al zal dat zeker wat met je spieropbouw te maken hebben. Ligt het niet aan je schildklier in jouw geval?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 17 Jun 2018 08:42

Re: Afvaltopic 2018

@ Whatever: Ik snap zo goed hoe jij je voelt! Bij mij gaat het qua gewicht ook tergend langzaam of ik sta ook zo weken stil. Ik eet ook rond de 1700kcal per dag. Ik denk ook wel eens ‘Misschien moet ik minder eten’ maar dat is de oplossing niet want dan ga je te weinig eten en van mijzelf weet ik dat ik dat niet volhoudt. Heel frustrerend is dat! Daarentegen merk ik wel dat ik qua centimeters en vet omlaag ga maar daar merk jij ook weinig van zeg je.. Jezelf helemaal op rantsoen zetten werkt voor langere tijd niet maar misschien zou je dat eens een week kunnen proberen, kijken wat er gebeurd. Het lijkt mij inderdaad niet dat je al je vetjes om gaat zetten in spieren (al vraag ik dat bij mijzelf ook wel eens af hoor haha), je kan denk ik inderdaad het beste even informatie vragen bij je sportschool. En wat hierboven ook gezegd wordt: is er niks met je schildklier of andere vitaminen ed wat te laag is?
Wat als het lukt
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Jun 2018 09:09

Re: Afvaltopic 2018

Whatever, ik heb precies hetzelfde. Ben in 1 mei gestart met sporten en geen alcohol etc en ben nu 1 kilo kwijt..super frustrerend. Had afgelopen week even gewinkeld (gruwelijke hekel aan) en heb keihard gehuild. Wel vragen mensen me of ik afgevallen ben wat vreemd is want al m’n kleding zit nog net zo strak. Ik ga gewoon door want het bevalt me enorm, de resultaten alleen wat minder helaas.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Jun 2018 11:05

Re: Afvaltopic 2018

Feline: wat vervelend dat het bij jou ook zo gaat! Terwijl jij ook zo ontzettend goed bezig bent met sporten. Winkelen vind ik ok vreselijk, ik heb ook al 2 jaar niks gekocht ofzo (oh nee ik lieg, van de winter 2 spijkerbroeken een maat groter omdat ik toen zoveel aankwam ineens in een paar maanden en niks meer pastte). Misschien ben je wel afgevallen he, in vetmassa bedoel ik dan, maar niet ergens waar je het zelf merkt. Ik heb zelf ook wel het idee dat mijn gezicht iets smaller is en mijn taille was dus iets smaller maar dat zijn niet mijn probleemgebieden dus daar ijk ik het niet echt op (daar had ik altijd al ruimte over zeg maar) en de weegschaal bevestigt het ook niet dus dan voelt het als geen resultaat. Misschien is het bij jou hetzelfde als bij mij, echt wel resultaat maar anders.. Helemaal als anderen het zien is het vast wel zo! We moeten gewoon blijven doorzetten inderdaad!

Pannetoet: frustrerend he! Best verleidelijk inderdaad om nog meer te minderen in kcal maar ik ben ook bang dat je dan of weer aankomt als je weer op gaat bouwen of voor eeuwig aan een 1500 kcal dieet vast zit. :P 1700 kcal moet gewoon echt prima zijn om mee af te vallen, zeker als je gezonde dingen eet. Waar meet jij je centimeters? Het is misschien wel een goed idee om even een periode heel streng te zijn inderdaad, dat ben ik nu eigenlijk al soort van aan het doen deze week omdat ik eind van de week weer mag wegen in de sportschool en ik dan niet weer een maand verder wil zijn en niets afgevallen (of net als vorige x aangekomen). Ben wel heel benieuwd weer naar mijn vetpercentages!

Maddie: ja ik weet het niet, volgens de huisarts zou ik zelfs hoog moeten zitten qua schildklierfunctie momenteel maar ik merk er niet echt iets van.. ;) Ik ben nu iets van 8 of 9 weken bezig, van zero sporten naar 3-4x per week en heel erg op mijn calorieen en macros gelet erbij en de eerste 2 weken was het echt gelijk 2 kilo eraf en sindsdien sta ik echt al praktisch stil. Keertje kilo eraf, dan weer erbij, dan weer eraf, dan ineens vet veel vocht vasthouden en zo 2 erbij (precies rond mijn weegmoment). Die dan weer relatief snel eraf. Maar hang echt al weken in de 89 en de 88.8 of .9 1x gezien. Vanochtend was het ook weer 89.7. Het lukt gewoon niet. :( Maar ik voel me wel beter en bij de sportschool was ik dus vorige keer we paar kilo vet kwijt en paar kilo spier erbij, dus heel benieuwd wat daar nu uitkomt weer.

Thanks voor al jullie lieve reacties meiden! Ik krijg er echt weer even energie van om met frisse moed weer door te zetten! Eind van de week mag ik weer meten, dan is mijn menstruatie ook weer voorbij, ga weer even flink streng zijn nog een paar dagen. Flink aan de groene thee. Hopelijk heb ik dan weer iets positiefs te melden.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Jun 2018 11:21

Re: Afvaltopic 2018

Ja Whatever, bij mij exact hetzelfde! Taille en klein beetje m’n gezicht. Maar m’n benen zijn nog steeds hopeloos dik en bobbelig. Misschien zit het ook wel te erg in m’n hoofd hoor.. ik zie mezelf echt als propje.. slank met laagje vet haha. En dat laagje moet nu maar eens weg! Gister zei een vriend die ik een half jaar niet gezien had: ben jij nou zo allemachtig veel afgevallen? Ik: Uhm.. was ik zo allemachtig dik? Knap als ie die ene kilo verschil ziet :) Voel me wel lekkerder hoor, wellicht helpt dat!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Jun 2018 11:25

Re: Afvaltopic 2018

Ja het is vast deels wel echt moeilijk afvallen, maar ook deels mentaal, er wel slanker uitzien als je vetmassa verliest en spier aankomt en er beter uitzien bij beter in je vel zitten (dat zal sowieso ook helpen en uiteindelijk gaat het daarom)! We gaan gewoon door! Maar uiteindelijk moet die weegschaal hier wel gewoon omlaag en wil ik gewoon weer in oude kleren passen van 2/3 jaar terug. :(
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 18 Jun 2018 11:05

Re: Afvaltopic 2018

@ Whatever: Ik was toch wel heel benieuwd hoeveel ik nu afgevallen was vanaf het moment dat ik serieus ben begonnen. Ik ben 6 april begonnen en 2.5 maand later ongeveer 4kg kwijt.. dat is ook echt niet veel. Collega van mij let sinds 4 weken goed op haar eten en die valt een kg per week af..echt hoe dan? Maar qua vet en cm’s gebeurt er wel degelijk wat, best gek toch? Ik meet mijzelf om mijn rechterbovenbeen (net onder de bil rand zeg maar), rechterbovenarm (paar cm onder de oksel), taille (het smalle gedeelte) en mijn buik (net onder de navel). Maar dat doe ik echt niet zo vaak.. hooguit 1x per maand. En inderdaad precies wat je zegt: die weegschaal moet hoe dan ook wel een keer omlaag gaan want net als jij heb ik een overvolle kledingkast met kleding die mij wél passen als ik 10kg kwijt ben.. op het moment is het bar weinig ☹ maar nieuwe kleding kopen vind ik ook weer zonde..

Echt hoor, sommige mensen zijn zo niet tactvol.. Mijn moeder is ook zo’n eentje. Gisteren was ik heel blij aan het vertellen dat mijn bovenarmen 6cm minder zijn zegt ze ‘Ja maar jij had ook wel echt hele dikke armen maar er mag nu nog steeds wel wat vanaf’ ff serieus.. Zoiets soortgelijks zei ze de dag daarvoor tegen mijn zusje ‘Ze had beste bovenbenen’.. Ze snapt ook niet dat zoiets heel lullig en vervelend overkomt want ‘Mag ik dan helemaal niks meer zeggen ofzo?’ Zelf heeft ze al haar hele leven maatje 34, ze loopt elke dag minimaal 1 uur aan één stuk met de hond en ze is bij wijze van allergisch voor alles wat ‘slecht eten’ is..
Wat als het lukt
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jun 2018 19:26

Re: Afvaltopic 2018

Omg wat een tact idd zeg Pannetoet! Helemaal frustrerend als zij er dan niks voor hoeft te doen :laughcry:

Hebben jullie allemaal een goede weegschaal? Ik heb er wel eentje maar vraag me af hoe nauwkeurig die is (en hoe weet je dat dan he). Ik heb het idee dat het per x best wat kan schelen met dat ding. Niet handig.

Vandaag was dus mijn eerste dag dat ik weer ff normaal moest doen na maandenlang snaaien wat ik wilde. Ik ben best trots! Mijn collega’s hadden m’n bureau versierd en een hele groot reep Tony neergelegd plus een gigantische pot met schepsnoep. Die hebben de hele dag op m’n bureau gestaan en ik heb NIKS genomen. Wow. Volgens mij heb ik zoiets m’n hele leven nog niet gedaan haha

Ik heb verder nog weinig bijzonders gedaan:
O: Griekse yoghurt 0% met perzik
T: banaan
L: leftover moussaka met Griekse salade
T: appel en boterham met kaas
D: gewoon normaal avondeten (wil ik voorlopig ook niet echt gaan aanpassen)

Is dit een beetje een fatsoenlijk lijstje? Dit was voor mij al wel echt weinig :smile: oh en heb ongeveer 2 liter water gedronken (en 500 cc gekolfd...) en verder zwarte koffie (normaal met melk!).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Jun 2018 20:24

Re: Afvaltopic 2018

Het lijkt mij een prima lijstje hoor. Je geeft borstvoeding, dan moet je ook niet te weinig eten. Maar dit lijkt mij zeker niet teveel.

Pannetoet, nou dat is inderdaad tactloos zeg! Ik kan me voorstellen dat je je dan wel geswetst voelt. Mijn vader (paar jaar geleden) heeft ook weleens zo'n tactloze opmerking naar mij toe gemaakt, toen moesten we met z'n vijven in de auto en ik moest maar bij hem voorin, 'want dan is het gewicht beter verdeeld'. En bedankt (ik was niet eens ontzettend zwaar trouwens, ongeveer 70 kilo).

Whatever, lastig he, afvallen tijdens je menstruatie (sowieso trouwens ja). Frustrend, terwijl je zo je best doet! Ik zit nu ook in mijn PMS-periode, en had niet zo'n fijn weekend en toen heb ik wel weer wat te veel gesnaaid (koekjes). Overigens óók veel gelopen, ter compensatie, en ik merk toch dat ik het lopen wel heel erg fijn vind.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jun 2018 21:04

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, wat erg zeg dat je moeder zo over je praat. Je mag al heel trots op jezelf zijn! Niet iedereen komt het aanwaaien!

Zora, goed bezig! Wel erg lief van je collega’s. Ik heb zelf een vrij simpele weegschaal. Maar volgens mij weegt hij redelijk accuraat.

Lookie, de PMS periode is altijd lastig. Goed dat je het gecompenseerd hebt.

Hier gaat het lekker. Had wel een BBQ afgelopen weekend. Niet super los gegaan, maar wel een paar rode wijntjes gehad en meer vlees dan normaal. Zat gelijk een kilo aan, maar die gaat er hopelijk snel weer vanaf. Vandaag weer hardgelopen, ondanks dat ik niet fit was toch over de 5 km gelopen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 19 Jun 2018 10:51

Re: Afvaltopic 2018

Ja, het is ook erg! Maar wij zijn eigenlijk niet anders gewend, hoe raar dat ook klinkt.. Ze is een beetje apart soms. Toen ik nog wat dikker was kon ze mij ook altijd heel scannend aankijken, als ik dan vroeg wat er was zei ze 'Niks', heel irritant! Ik en mijn zusje eten beide ook meer dan haar, en ze kan het dan niet laten om te zeggen dat teveel eten ook niet goed is terwijl we gewoon gezond eten. Zij eet op een dag heel weinig: Een cracker als ontbijt, een boterham en een eitje als lunch, avondeten en rond 20u nog een appel.. nah daar kan ik niet op leven hoor :palm: Mijn zusje zei ook meteen 'Nu wil ik dat je je excuus aanbiedt want gisteren gaf je ook al zo'n k*treactie, dat slaat nergens op' maar op de één of andere manier wil dat er bij haar niet in..

@ Zora: Je eetlijstje ziet er goed uit hoor! En ZO onwijs goed van je dat je de Tony hebt laten liggen! Hier liggen ook twee repen op kantoor, maar ik hou niet echt van Tony :P

@ Maddie: Wat goed dat je bent wezen hardlopen!
Wat als het lukt
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 06:46

Re: Afvaltopic 2018

Waar halen jullie inspiratie vandaag voor gezond, afwisselend eten? En dan ook nog makkelijk het liefst haha. Met name ontbijt en lunch? Ik probeer wat te googlen, maar ik vind het best lastig om niet op sites terecht te komen waar ze adviseren ontbijt over te slaan, of waar brood slecht is, of waar er veel met poedertjes gewerkt wordt.

Wat zijn normale ( :smile: ) sites of blogs of mensen waar jullie je inspiratie vandaan halen? Of hebben jullie die inmiddels niet meer nodig en weet je alles al? :laughcry:

Op dag 2 heb ik weer de pot laten staan trouwens!

En er is nu met collega's een fitbitchallenge voor aantal stappen per dag. Motiveert heeeeel erg om rondjes te lopen en om de trap te pakken enzo!

Hoe is het met jullie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Jun 2018 06:56

Re: Afvaltopic 2018

Ik ben echt heel saai qua eten Zora. Ik eet eigenlijk altijd alleen dus het interesseert me niet zoveel. Ik ontbijt met of kwark met noten en schep caseine, of groente, noten en gerookte makreel.
Lunch haal ik op werk verse salades.

In het weekend neem ik wel eens een vers broodje o.i.d. Klinkt lekker depressief zo haha
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2018 07:02

Re: Afvaltopic 2018

En raak je dat nooit zat? Dat vind ik juist dan knap hoor! Het gaat mij er niet om dat het ongezellig is qua samen eten (avondeten wel heel erg!), want juist ontbijt en lunch is niet echt een familie-ding bij ons, of ik werk gewoon, maar ik merk nu al (dag 2 whaha) dat ik het wel een beetje leuk moet houden. Dus variatie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Jun 2018 07:12

Re: Afvaltopic 2018

Nee, niet echt. Meestal houd ik het een aantal maanden vol en dan moet ik veranderen :) Maar je kunt veel variëren met vullende smoothies en havermout natuurlijk. Of eimuffins maken voor een aantal dagen. Maar ik heb helaas geen inspirerende instagrams o.i.d.
<<

Anoniem247

Bericht 20 Jun 2018 07:31

Re: Afvaltopic 2018

Oke hoe kan dit? Ik heb heel de week echt super mijn best gedaan en ik ben nog geen gram afgevallen :cry:
Ik dacht dat ik wat afgevallen was maar door mijn menstruatie vorige week was het was lastiger te zeggen. Ik weeg dan namelijk zwaarder dan de rest van de maand. Kan echt een kilo schelen. Maar dat is nu een week weg en dit is gewoon echt een domper en demotiverend. Echt wat baal ik hier van! Ik doe nu in principe hetzelfde als vorig jaar en toen viel ik wel af. Het enige wat ik nu anders doe is in de ochtend geen Atkins shake pakken maar havermout met Skyer. Zodat ik beter gevuld ben het langer vol hou. Schijnbaar werkt dit niet. Ik kan wel janken. :(
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 20 Jun 2018 08:44

Re: Afvaltopic 2018

Ava, balen zeg! En dat terwijl je zo je best doet. Dat werkt niet echt motiverend. Maar ik denk dat als je zo doorgaat, je vanzelf weer afvalt.

Zora, ik wissel bij het ontbijt af met de ene dag brood, de andere dag pap van volkorengranen met melk en soms eens wat muesli. Lunch is bij mij bijna altijd brood, ik wissel wel af qua beleg. Ik ben ook altijd wel op zoek naar inspiratie voor eht avondeten maar denk dat ik wel redelijk varieer qua groenten. Ik probeer de groenten ls basis te nemen en verzin daar dan wat bij maar dat zijn meestal geen heel avontuurlijke maaltijden hoor. Soms een lekker gevulde soep, soms agv, pasta met groenten, een salade...

Gisteren is bij mij goed gegaan. 's avonds bedacht ik dat ik nog niet veel beweging had gehad (wel op het werk trouwens) en heb ik de tv op een radiozender gezet met rock 'n roll muziek: even lekker swingen! Dat beviel mij heel goed trouwens, dus dat ga ik vaker doen! (wel met de gordijnen dicht :smile: )
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]