Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Mrt 2018 10:54

Re: Boodschappen budget

Wij zitten tussen de 500 en 600 euro per maand voor de boodschappen met z'n tweeën.
Ik wil er ook steeds op gaan letten, want het kan zeker voor minder. Maar dan is het zo weer eind van de maand en ook weer op.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 24 Mrt 2018 15:57

Re: Boodschappen budget

Wat leuk dat dit topic ge-upt (is dit een woord?) is :)

Wij zijn met z'n tweeën en we hebben een tijd gehad dat het 'boodschappengeld' er doorheen vloog, toen zaten we rond de €650,- per maand wat gewoon belachelijk is als je bijna alles bij de supermarkt haalt. Ik vond het ook echt zonde geld dus ik had bedacht dat we het met €60,- ook moesten kunnen doen, dat is helaas niet haalbaar omdat we sinds kort zo gezond mogelijk leven dus veel kwark (Beide 500gr per dag dus 12 bakjes per week), diepvriesfruit (Ongeveer 600gr per week), gewoon fruit, snackgroenten, voornamelijk kip en vis; dat is echt duurder dan een simpele karbonade bijv.. euhm.. ongezouten noten (50gr per dag) die ik dagelijks eet. Daarnaast hebben wij 2 honden, nu zet dat geen zoden aan de dijk want het voer wat ze krijgen kost per week €5,- maar toch. Ik reken trouwens toiletpapier, shampoo, deo e.d. ook mee als boodschappen. We halen 1x per week de meeste boodschappen bij de Lidl, en wat ze daar niet hebben bij de AH/Jumbo en tussendoor ga ik maximaal nog 2x voor de vergeten dingen of om bijv. groente te halen omdat dat niet 5 dagen goed blijft heb ik het idee. Ik probeer mij nu aan €80/90,- per week te houden, en heel zonde maar daar zit ook een pakje shag (€8,25) bij want vriendlief rookt. Alcohol niet meegerekend want wij drinken beide bijna nooit als we thuis zijn.
Wat als het lukt
<<

Bulma

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 08 Sep 2017 14:41

Bericht 03 Jun 2018 14:52

Re: Boodschappen budget

Even dit topic uppen. Wij proberen elke maand rond de 400 euro uit te komen voor boodschappen. Dit is voor 2 volwassenen, 2 kleine kinderen en een kat :) De jongste zit nog in de luiers, maar verwacht/hoop dat hij over een paar maanden volledig zindelijk is dus dat scheelt weer in de kosten dan. We hebben veel moeite om ons aan dit bedrag te houden. We doen nu dagelijks boodschappen (wonen dichtbij supermarkt), maar ik doe altijd boodschappen op het moment dat ik trek heb, dus koop dan altijd veel snacks. Ga deze maand proberen met weeklijstjes te werken, en kijken of we daardoor echt veel minder gaan uitgeven. Ben benieuwd.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jun 2018 15:17

Re: Boodschappen budget

Dat was ons doel ook ooit.. een maand gelukt en toen niet meer. Ik merk gewoon dat de nood niet zo hoog is blijkbaar om te bezuinigen. We proberen nu met 500 die we iedere maand storten rond te komen. Maar nu met mooier weer en vrienden over de vloer en BBQ s aan blijkt het toch lastiger.
Wij hebben dezelfde gezinssamenstelling en bijna zindelijkheid als jullie, alleen hebben wij geen dieren.
<<

Markymark

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 11 Jun 2018 10:27

Woonplaats: Breda

Bericht 12 Jun 2018 14:51

Re: Boodschappen budget

Wij geven zo'n 75 euro uit per week. We zijn ook maar met zn 2tjes.
<<

Anoniem298

Bericht 15 Jun 2018 13:17

Re: Boodschappen budget

Ik maak inderdaad een weekmenu en doe aan de hand daarvan boodschappen. We hebben eveneens twee kinderen waarvan de jongste nog luiers draagt. Ik gebruik voor haar al luiers van de Jumbo, dus die 8 euro per week zal geen zoden aan de dijk zetten, toch scheelt het weer iets. Wekelijks ben ik rond de €100,- aan de boodschappen, dan hoef ik de rest van de week niks meer bij te halen (alleen nog brood bij de bakker).
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 15 Jun 2018 19:48

Re: Boodschappen budget

Maar dat brood bij de bakker tikt toch ook wel aan? Ik ben daar zo 15 euro kwijt.

Wij zijn met zijn 4en, allebei de kinderen zindelijk, en zijn ongeveer 600 euro kwijt per maand.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jun 2018 19:21

Re: Boodschappen budget

Ja, met bakkersbrood ben ik wel 1.60 per halfje brood kwijt! Laatste paar weken heb ik brood op de markt gehaald, 2,25 per heel brood en onwijs lekker!

Omdat wij leaseauto's hebben besteld, gaan we vanaf volgende maand per maand flink meer betalen natuurlijk, daarom wil ik ook weer even strenger worden met 't boodschappenbudget. Vanaf volgende week weer goed opletten!
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 16 Jun 2018 20:03

Re: Boodschappen budget

Tussen de 75,- & 100,- per week, dus 400,- per 4weken (beiden 4 weken loon)
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 20:11

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat wij zo’n 400-500 euro per maand kwijt zijn.

Offtopic, grappig dat jij trouwens over lease-auto’s begint Bazinga, wij willen misschien over een tijdje ook gaan leasen en dat gaan we ook allemaal echt wel redden maar het houdt me tegen dat we een paar honderd euro moeten inleveren. Betekent voor mij weer minder vrij te besteden geld/minder sparen. Maar jullie gaan dus 2 auto’s leasen, begrijp ik?
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jun 2018 20:36

Re: Boodschappen budget

Ja, 2 Kia Picanto's! Eentje met 25.000 km en eentje met 10.000 km. De ene is voor m'n man, puur woon-werk en mijn auto wordt dan ook voor de uitjes gebruikt. Ik rijd maar 500 km per maand gemiddeld dus komt prima uit. We krijgen er reclamestickers op, dat scheelt 20,- per maand en omdat we ze via mijn mans werk leasen, krijg je nog collectieve kortingen enz. Daardoor zijn we, excl. brandstof, straks per maand 460,- kwijt aan auto's, maar doordat ze gloedjenieuw zijn, heb je ook de meest zuinige auto's en vallen de brandstofkosten weer mee.

Nu rijden wij in auto's van 10 jaar oud en hebben we onderhoudskosten, afschrijvingskosten, sparen voor een nieuwe enz. Dan kom je ook uit op die 460,- alleen dan kan je 't een beetje verspreiden, ene maand een beetje minder sparen, onderhoudbullshit plannen rondom vakantiegeld enz. Maar ja, 't heeft voordelen en nadelen, denk ik. Voor ons zijn er iig meer voordelen dan nadelen!
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 20:42

Re: Boodschappen budget

Ja daar zit ik inderdaad ook mee inderdaad. Wij willen uiteindelijk maar één auto, voor m’n vriend loont het veel meer (qua tijd én geld) om met het OV naar heg werk te gaan, ik wil wel gewoon de auto kunnen pakken. Verder hebben we natuurlijk familie ver weg wonen en willen we oo de dagen dat we samen vrij zijn er vaker op uit. Misschien een vakantie net de auto etc. M’n vriend wil graag leasen maar ik twijfel nog, vind het zo’n smak geld per maand. Maar een occasion is de andere optie en dan zit je natuurlijk ook gewoon met aanschafkosten/wegenbelasting/verzekering/onderhoud/apk enzo. Dus ik denk ergens ook wel dat leasen onder de streep niet eens zo gek veel duurder is.met als verschil dat je dan een nieuwe auto hebt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Jun 2018 20:42

Re: Boodschappen budget

Ja heerlijk bazinga. Vooral dat rijden in een nieuwe auto vind ik zo'n voordeel. Als ik in de toekomst weer een auto zou moeten, zou ik ook kijken of lease voor mij uit kan.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 16 Jun 2018 20:48

Re: Boodschappen budget

Kijk wel even goed met leasen naar de voorwaarden wat betreft een bkr registratie. Veel particulier lease bedrijven hebben dat je een registratie krijgt en dan zou kunnen betekenen dat je tot 20.000 minder kan lenen qua hypotheek.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jun 2018 20:53

Re: Boodschappen budget

Oh ja, dat klopt, 20.000 is nog weinig zelfs. Met onze 2 auto's zouden we zelfs 85.000 minder kunnen lenen! Om die reden hebben wij ook een 2 jarig contract getekend dat na 6 maanden op te zeggen is.

Maple, zet alles op een rijtje en kijk onder de streep naar je cijfers, je inkomen en plannen. En kijk naar wat voor auto je zou willen, kan veroorloven enz.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jun 2018 21:09

Re: Boodschappen budget

Vergeet ook niet dat op privatleasecontracten vaak een maximum aantal km per jaar wordt meegenomen. Kom je daar boven dan mag je als een soort van boete flink meer aftikken (betalen).

Bij een gewone autoverzekering moet je vaak de verwachte hoeveelheid km doorgeven, maar volgens mij wordt daar niet zoveel mee gedaan (zowel prijs als bij een eventuele uitkering).
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 21:12

Re: Boodschappen budget

Ja dat van de hypotheek is inderdaad nog wel een dingetje. Moeten we nog even in verdiepen. Gelukkig hebben we nog even voor we ons rijbewijs hebben :)

Fred, dat van de kilometers weet ik idd. Kwestie van een goede berekening/schatting maken.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jun 2018 21:16

Re: Boodschappen budget

En je betaalt per meer gereden km in de eerste instantie 8 ct extra. Dus 't is niet alleen een goede inschatting doen, maar ook afwegen. Wil je op autovakantie naar Frankrijk, hoeveel km is dat en hoeveel betaal je dan dus extra en is dat dan duurder of goedkoper dan vliegtickets enz?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Jun 2018 21:18

Re: Boodschappen budget

Fred schreef:Bij een gewone autoverzekering moet je vaak de verwachte hoeveelheid km doorgeven, maar volgens mij wordt daar niet zoveel mee gedaan (zowel prijs als bij een eventuele uitkering).


Dat is (natuurlijk) niet waar. Je betaalt meer premie als je verwacht meer te rijden. Als je een lage inschatting hebt doorgegeven, maar je rijdt bijvoorbeeld 2x zo veel en moet dan een schadeclaim doen, dan kan dit niet worden uitgekeerd omdat je niet voor dat aantal kilometers verzekerd bent.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jun 2018 22:05

Re: Boodschappen budget

Uhm... Volgens mij heb ik 15.000 opgegeven en kom ik uit op 25.000 ivm vakantie Ardennen en nu Normandië waar ik elke dag rondtour met de auto. Echter volgens mij ligt het ook aan de verzekeringsmaatschappij cq tussenpersoon. Ik heb ook jaren veel minder gereden dan 15.000 en dus eigenlijk teveel premie betaald... Daar hoor je de verzekeringsmaatschappij ook niets over zeggen, dus ik denk dat het wel meevalt en ik zit toch al in de meest schadevrije jaren dat een lagere premie nauwelijks meer kan.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 22:12

Re: Boodschappen budget

Toch is dit niet helemaal waar hoor Fred. Ik hoef maar heel eventjes te googelen en kom dit al tegen:

Wat zijn de gevolgen van een onjuiste kilometrage op de polis?
Indien je 12.500 kilometer hebt gereden en op de polis staat maximaal 12.00 kilometer, heb je nog niet gelijk een probleem. Dit kan wel een aanleiding zijn om het aan te passen op de polis. Als je verwachting is dat je volgend jaar weer tot 12.000 kilometer gaat rijden, kun je het beter niet aanpassen. Wat nu als je 20.000 kilometer hebt gereden, terwijl op de polis staat maximaal 12.000 kilometer? Dit kan gevolgen hebben. De verzekeraar kan een extra premie in rekening brengen. In een uiterste geval kan de verzekeraar zelfs een schade maar gedeeltelijk uitkeren.

https://financieel.infonu.nl/verzekerin ... at-nu.html

Toch best de moeite waard om een goede inschatting te kaken en er niet te makkelijk over te denken, lijkt me. Dat je jarenlang teveel hebt betaald is niet het probleem van de verzekeraar natuurlijk.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Jun 2018 09:40

Re: Boodschappen budget

Fred schreef:Uhm... Volgens mij heb ik 15.000 opgegeven en kom ik uit op 25.000 ivm vakantie Ardennen en nu Normandië waar ik elke dag rondtour met de auto. Echter volgens mij ligt het ook aan de verzekeringsmaatschappij cq tussenpersoon. Ik heb ook jaren veel minder gereden dan 15.000 en dus eigenlijk teveel premie betaald... Daar hoor je de verzekeringsmaatschappij ook niets over zeggen, dus ik denk dat het wel meevalt en ik zit toch al in de meest schadevrije jaren dat een lagere premie nauwelijks meer kan.


Je bent in mijn ogen vrij onverstandig en naïef bezig. Zie ook de reactie van Maple. De meeste verzekeraars bieden twee opties aan, meer of minder dan X kilometer. Er is dus geen sprake van te veel betalen als je 5.000 kilometer in een jaar rijdt als dit maximaal 12.000 mag zijn. Je betaalt niet per kilometer, maar per klasse (en daarin zijn slechts 2 opties).
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 19:26

Re: Boodschappen budget

Ik up dit topic even omdat ik net op FB een forumster zie reageren op een bericht over boodschappen budget per week en ik heel veel mensen met een bizar laag bedrag zie reageren voor een gezin van 4 (of 3, of 5+).
Ik vraag me sterk af of die mensen wel zo serieus bij houden wat ze uitgeven aan boodschappen en wat daar allemaal bij hoort in hun geval.

Maar aangezien dit topic ook wel een opfrisser kan gebruiken, bij deze. :D
<<

Anoniem269

Bericht 06 Mei 2019 19:59

Re: Boodschappen budget

Ik kan het mij gewoon inderdaad echt niet voorstellen hoe je voor 55-60 euro per week je boodschappen kan doen voor 4 personen + huisdieren. Ik ben zelf gemiddeld aan vlees al 3-4 euro kwijt, voor groente zeg maar 2,50 en aardappelen 1,50. Dat is al 7-8 euro alleen voor een avondmaaltijd. En dan moet er nog ontbijt, lunch, drinken, zuivel, wat lekkers, huishoudelijke dingen zoals wc papier bij én nog eten voor onze kat bij.

Het is dan gewoon niet anders dan dat je gewoon niet gezond eet lijkt mij? Want vers fruit, verse groenten en vis/vlees/vleesvervangers heb je toch iedere dag nodig en dat is al zo duur. Ik kom zelf echt wel ruim aan het dubbele en dan koop ik niet eens van die spannende dingen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Mei 2019 20:05

Re: Boodschappen budget

Toevallig. Heb ook op dat bericht zitten reageren. Ik zal vast wat verkeerd doen maar €60 per week(eigenlijk bij hun €75 want €60 boodschappen en €15 slager) red ik echt niet met 2. Nu met de baby helemaal niet meer maar daarvoor ook nooit hoor. Altijd minimaal €100 maar vaker €125/€135.
D. 💙14-01-2019💙
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers