Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afspreken met anderen

<<

Sunnyside

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 16 Jun 2018 20:06

Bericht 16 Jun 2018 20:11

Afspreken met anderen

Hi,

Ik had een vraagje. Ik heb al een tijd de leukste vriend maar nu ga ik elk jaar voor mezelf twee weken alleen op vakantie, en daar ontmoet ik vanzelfsprekend ook andere mensen. Dit is een gezondheidsvakantie dus je ontmoet mensen die allemaal soort van in het (zelfde) schuitje zitten. Nu is 1 van deze mensen (een man) over in NL en heeft hij mij gevraagd om te lunchen. Dit hebben we gedaan, vriend was helemaal akkoord, en bij terugkomst zei mijn vriend ' het is wel heel speciaal hoor dat jij zomaar met andere mannen alleen gaat lunchen en een drankje gaat doen met een man die ik niet ken'. Echt niet iedereen vindt dat oké.

Hoe staan jullie hier tegenover?
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jun 2018 20:15

Re: Afspreken met anderen

Ik vind daar helemaal niks van eigenlijk, de enigen die daar wat van kunnen vinden zijn jij, je man en die betreffende andere man. Het hangt ook echt van de situatie af, zoals jij het beschrijft geloof ik niet dat mijn vriend er problemen in zou zien.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 16 Jun 2018 20:19

Re: Afspreken met anderen

Ik kan alleen voor mij en mijn vriend spreken, en hij zou dit inderdaad niet leuk vinden en ook “niet goed vinden”. Ik andersom ook niet, dus dan is het geen probleem, omdat we er hetzelfde in staan. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je vriend doet alsof hij je een enorme dienst verleend door het “toe te laten”, of hij zegt eerlijk dat hij het eigenlijk niet zo leuk vind, of hij vind het goed en laat het dan ook zo. Ik vind dit een beetje kinderachtig en een “Kijk eens hoe vrij ik je laat” reactie.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 16 Jun 2018 20:25

Re: Afspreken met anderen

Het zou me echt niks uitmaken als mijn man zou gaan lunchen met een andere vrouw. Zolang het gewoon vriendschappelijk is vind ik het prima. Andersom zou mijn man er wel meer moeite mee hebben maar hij zou het niet verbieden ofzo.
2010 2012
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Jun 2018 20:26

Re: Afspreken met anderen

Ik zou geen relatie kunnen hebben waarin dat niet zou kunnen. Voor mij is het normaal dat zoiets kan. Maar ik denk wel dat je vriend gelijk heeft, dat niet iedereen daar zo makkelijk in is.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 16 Jun 2018 20:48

Re: Afspreken met anderen

Ja, ik vind wel dat het moet kunnen.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 16 Jun 2018 21:28

Re: Afspreken met anderen

Ja ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Iedereen is anders maar ik zou niet in een relatie willen zitten waarbij dit min of meer verboden wordt.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jun 2018 21:36

Re: Afspreken met anderen

Ik zou heel hard lachen als mijn partner dat zou zeggen. En direct een afspraak met nog weer een andere man maken.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 16 Jun 2018 22:01

Re: Afspreken met anderen

Ik zou als mijn vriend dat zou zeggen aan hem vragen of hij daarnaast ook nog andere verschijnselen heeft of dat z'n wartaal het enige is.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2018 22:09

Re: Afspreken met anderen

Wat een rare opmerking van je vriend.
Bij ons zou dit bij geen van beide een probleem zijn. Wat maakt het ook uit of je vrienden mannen of vrouwen zijn? Als je vreemd zou willen gaan kun je daar altijd mogelijk voor creëren, daar hoef je niet voor te gaan lunchen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Jun 2018 22:11

Re: Afspreken met anderen

Ik vind ook dat dat gewoon moet kunnen. Zeker in de situatie zoals jij die omschrijft.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 16 Jun 2018 22:56

Re: Afspreken met anderen

Waarom zou dit niet kunnen? Dan zou je nooit met andere mannen af kunnen spreken of praten. Mag je op je werk dan ook niet met mannelijke collega's lunchen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jun 2018 05:28

Re: Afspreken met anderen

Joey schreef:Ik zou geen relatie kunnen hebben waarin dat niet zou kunnen. Voor mij is het normaal dat zoiets kan. Maar ik denk wel dat je vriend gelijk heeft, dat niet iedereen daar zo makkelijk in is.


Dit. Maar om het zo te benoemen vind ik wel een beetje gek van je vriend.
L2014 & H2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Jun 2018 06:04

Re: Afspreken met anderen

Ergens begrijp ik je vriend wel, al vind ik de manier waarop hij het zegt vrij denigrerend. Je gaat op vakantie, ontmoet daar een andere (voor hem onbekende man) en gaat daar mee lunchen. Dat vind ik anders dan lunchen met collega's of vrienden.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 17 Jun 2018 07:52

Re: Afspreken met anderen

Hoezo zou dat niet kunnen?
Stel dat t een vrouw was die je op die vakantie had leren kennen, was het dan ook een probleem geweest?

Ik spreek regelmatig af met bijvoorbeeld mannelijke (ex)collegas of studiegenoten, geloof niet dat mijn man daar ooit een seconde verder over nadenkt.
<<

ChiQ

Bericht 17 Jun 2018 08:03

Re: Afspreken met anderen

Hmm, misschien is mijn man de enige, maar toen ik laatst in Barcelona was met mijn vriendin en ik zou terugkomen en zeggen dat ik met een man die ik daar had leren kennen ging eten en drinken, denk ik dat mijn man dat niet zo tof zou vinden eerlijk gezegd, én trouwens ik ook niet. Misschien zijn wij raar..
<<

Anoniem248

Bericht 17 Jun 2018 08:07

Re: Afspreken met anderen

Maargoed, dit is dan ook niet even een vakantie met z’n tweetjes en je komt ter plekke mensen tegen en daar besluit je dan mee op te trekken. Dit is een gezondheidsvakantie, zoals ik dat voor me zie is dat te vergelijken met een soort groepsreis en daar trek je dan sowieso al de hele vakantie mee op.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2018 08:11

Re: Afspreken met anderen

Ik zou dat niet leuk vinden en hij ook niet. Ik eet wel eens bij een mannelijke collega (als we bv een avondvergadering hebben) en dat vindt hij al vervelend.

Maar iemand random ontmoeten en er dan iets mee ondernemen? Ik zal wel jaloers zijn, maar dat lijkt me niet prettig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Jun 2018 08:12

Re: Afspreken met anderen

@chiq mijn vriend zou dit ook echt niet tof vinden. Je weet gewoon niet wat de achtergrond is van iemand en wat de reden is dat deze persoon het niet goed vind. Een paar jaar geleden zou ik ook zeggen dat het geen probleem zou zijn maar inmiddels is dat wel veranderd. Gelukkig denken wij er hetzelfde over.
2015 💙
<<

Sunnyside

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 16 Jun 2018 20:06

Bericht 17 Jun 2018 09:41

Re: Afspreken met anderen

Bedankt voor jullie reacties.
Het is inderdaad geen vakantie met een vriendin alleen dan zou ik het ook raar vinden. Maar inderdaad een vakantie waar je al veel met mensen op trekt. En je deelt een soort van zelfde ‘probleem’ dus dat schept een band. Sowieso zit er bij beiden kanten van mij en die man nul gevoel bij anders zou ik ook niet afspreken. In principe zijn mijn vriend en ik allebei heel makkelijk dus daarom verbaasde deze reactie mij ook. Ik kwam 2 vrienden tegen dus zei dat tegen mijn vriend waarop hij zei dat het wel uniek is.
Maar ik ben blij om te horen dat meerdere het doen. Andersom zou ik het ook prima vinden.
<<

Anoniem248

Bericht 17 Jun 2018 09:47

Re: Afspreken met anderen

Ik zit te denken, ik denk dat mijn vriend het nog leuk zou vinden om mee te gaan ook. En dan niet uit jaloezie ofzo maar gewoon uit nieuwsgierigheid en gezelligheid.
Wij hebben beiden wel vertrouwensissues overgehouden aan eerdere relaties maar hier zouden we beiden weinig kwaads in zien. Mijn vriend zou dan weer geen opmerking maken á la ‘bijzonder he, dat dat in onze relatie gewoon kan, dat is toch wel heel speciaal en dat hoor je niet vaak’, dat niet. Het is gewoon oké, punt.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 17 Jun 2018 14:03

Re: Afspreken met anderen

Zoals in jouw situatie geschetst zou ik het heel normaal vinden dat je met die man gaat lunchen. Ik vind het ook een beetje een flauwe opmerking van de je vriend achteraf, alsof je hem dankbaar mag zijn dat je dit mocht terwijl hij er vooraf helemaal oké mee was.

Ik vind sowieso dat je op een zeker moment volwassen genoeg bent om in te schatten of je met iemand een puur vriendschappelijk contact hebt of dat er mogelijk van 1 van beide kanten hoop of verwachting op meer is. Daarin is dat mannen en vrouwen hetzelfde voor mij.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jun 2018 19:47

Re: Afspreken met anderen

ChiQ schreef:Hmm, misschien is mijn man de enige, maar toen ik laatst in Barcelona was met mijn vriendin en ik zou terugkomen en zeggen dat ik met een man die ik daar had leren kennen ging eten en drinken, denk ik dat mijn man dat niet zo tof zou vinden eerlijk gezegd, én trouwens ik ook niet. Misschien zijn wij raar..

Same here hoor.
Maar ik heb daar zelf ook geen behoefte aan. Lunchen met mannelijke collega's prima (ik heb ook alleen maar mannelijke collega's haha) maar met iemand die ik op vakantie ontmoet heb? Nee dat hoeft van mij niet.
Tenzij hij gay is trouwens, dan wel, dat vind ik anders.
Ik zeg het maar gewoon eerlijk :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Jun 2018 19:53

Re: Afspreken met anderen

Bij mij hetzelfde als bij Cotton eigenlijk, ik spreek ook veel mannelijke collega’s buiten het werk om en dat vindt hij geen enkel probleem. Ik denk dat het anders wordt als ik iemand net heb ontmoet en ik ga daarmee afspreken.
Andersom zou ik het ook niet heel geslaagd vinden geloof ik en dat heeft niets met vertrouwen te maken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 17 Jun 2018 20:12

Re: Afspreken met anderen

Minx schreef:@chiq mijn vriend zou dit ook echt niet tof vinden. Je weet gewoon niet wat de achtergrond is van iemand en wat de reden is dat deze persoon het niet goed vind. Een paar jaar geleden zou ik ook zeggen dat het geen probleem zou zijn maar inmiddels is dat wel veranderd. Gelukkig denken wij er hetzelfde over.


Huh, wat heeft de achtergrond van die/man vrouw er nou mee te maken? Het klinkt kennelijk.
Mijn man heeft trouwens ook wel eens van dergelijke opmerkingen, in zijn cultuur is het ook raar om iets af te spreken met iemand van ander geslacht. Ik zeg dat altijd maar dat het maar goed is dat ik daar niet aan doe omdat hij anders er wel een extra baan bij mocht nemen om mij te onderhouden.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers