Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe moet ik dit wassen?

<<

Anoniem282

Bericht 15 Jun 2018 10:22

Hoe moet ik dit wassen?

Hoi!

Ik wil graag mijn dekbed in de wasmachine doen, maar weet dus alleen nog dat het een dekbed is van de IKEA en dat 'ie vrij dik is. Geen idee wat voor vulling en het label is niet meer leesbaar. Hoe zouden jullie dit wassen, aantal graden en wel/niet met tennisballen erbij? Dat dekbed was destijds maar 50,00 euro, dus ik kan me niet voorstellen dat dit met dons is, maar zeker weten doe ik het niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jun 2018 11:08

Re: Hoe moet ik dit wassen?

No idee, ik breng m’n dekbedden altijd naar de stomerij. Al dat gehannes is het me niet waard :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem252

Bericht 15 Jun 2018 11:14

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Een dekbed van 50 euro zou ik gewoon op een kort programma van 30 graden wassen denk ik. Zou voor dat geld niet laten stomen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jun 2018 11:18

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Maar van 30 graden gaat mijt niet dood toch? Dan heeft wassen niet zoveel zin of zie ik dat verkeerd?
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jun 2018 11:49

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Volgens mij kunnen de meeste dekbedden van Ikea wel op 60 graden. Ten minste de meesten die op de site staan nuZ
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Jun 2018 12:00

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Ik heb mijn dekbedden laatst probleemloos op 60 graden gewassen, katoenprogrammaatje.

Wassen op 30 graden zou ik persoonlijk ook niet doen. Als jij je dekbed op de Ikea website terug kan vinden dan staat daar meestal ook bij hoe je het kan reinigen.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Jun 2018 12:50

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Thanks voor de reacties! Helaas kan ik het dekbed niet terugvinden op de website, maar ik probeer het wel gewoon op 60 graden. Het zelf wassen is voor mij op dit moment minder gedoe dan naar de stomerij brengen. :)
<<

Anoniem249

Bericht 15 Jun 2018 13:15

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Ik wist helemaal niet dat jij een dekbed moest wassen? Hoe vaak moet dat? En waarom, zit toch altijd een hoes omheen?
<<

Anoniem248

Bericht 15 Jun 2018 13:23

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Maar als je zweet in bed gaat dat toch gewoon door het hoeslaken heen :wink: en gewoon, het is frisser...
Ik was die van ons, synthetisch, ook altijd op 60 graden. Gaat altijd goed. Ik was ‘m eens in de droe, vier maanden. Met de zomermaanden vaker omdat m’n vriend het altijd heem warm heeft in bed.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Jun 2018 13:34

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Claire**** schreef:Ik wist helemaal niet dat jij een dekbed moest wassen? Hoe vaak moet dat? En waarom, zit toch altijd een hoes omheen?


Deze reactie lijst ik even in, want het gebeurt me zelden dat ik iemand iets nieuws kan vertellen met mijn belabberde huishoudelijke vaardigheden. :smile:
<<

Anoniem249

Bericht 15 Jun 2018 13:39

Re: Hoe moet ik dit wassen?

:smile: weer wat geleerd!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Jun 2018 13:44

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Claire, ik deed dit ook te weinig. Als je je vraag op Google opzoekt weet je waarom en sla je waarschijnlijk geen seizoen meer over. :wink:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 15 Jun 2018 14:51

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Ik heb het één keer geprobeerd en sindsdien zit er een schroeiplek in het glas van m'n wasmachinedeur, dus ik durf het niet meer. Mijn dekbed is te groot voor m'n machine. Laten stomen lijkt me ook zo'n gedoe, dat ding is gigantisch.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 15 Jun 2018 15:07

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Derpy schreef:Ik heb het één keer geprobeerd en sindsdien zit er een schroeiplek in het glas van m'n wasmachinedeur, dus ik durf het niet meer. Mijn dekbed is te groot voor m'n machine. Laten stomen lijkt me ook zo'n gedoe, dat ding is gigantisch.


Hier ook geen succes. Hij was te groot en te zwaar voor de wasmachine. Die kon het amper aan. Dekbed kwam eruit met gaten erin.

Ik breng hem lekker 2x per jaar naar de stomerij (in een vacuumzak, scheelt ruimte) en hang hem regelmatig buiten.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 15 Jun 2018 15:11

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Alle IKEA dekbedden mogen op 60 graden in de wasmachine :)
<<

Anoniem282

Bericht 16 Jun 2018 12:35

Re: Hoe moet ik dit wassen?

Dank jullie wel! Ik probeer het gewoon en zie wel hoe het dekbed uit de wasmachine komt. :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers