Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help?! (Net terug, nu al een probleem)

<<

Anoniem284

Bericht 09 Jun 2018 22:56

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Ik word oprecht naar van wat ik hier lees. Ik hoop dat jullie heel snel hulp inschakelen. Bah, wat een ellende voor dit meisje. Jullie allemaal als betrokken ‘volwassenen’ zijn slecht bezig, de 1 geen haar beter dan de ander. Ik hoop dat jullie dat gaan inzien, anders stopt dit niet. Daarom is hulp noodzakelijk voor jullie allemaal en om te stoppen dat het meisje de enige grote verliezer is in deze situatie. Ga normaal doen met z’n allen.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 10 Jun 2018 11:42

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Gympie schreef:Ik word oprecht naar van wat ik hier lees. Ik hoop dat jullie heel snel hulp inschakelen. Bah, wat een ellende voor dit meisje. Jullie allemaal als betrokken ‘volwassenen’ zijn slecht bezig, de 1 geen haar beter dan de ander. Ik hoop dat jullie dat gaan inzien, anders stopt dit niet. Daarom is hulp noodzakelijk voor jullie allemaal en om te stoppen dat het meisje de enige grote verliezer is in deze situatie. Ga normaal doen met z’n allen.


Precies dit, arm arm meisje.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jun 2018 11:56

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Weet je wat zo lastig is aan dit topic? Je weet niet wat waar is en wat niet. Het is een sterk gekleurd verhaal, dus er valt geen goed advies te geven. Behalve: betrek er professionele instanties bij. Die zijn de enige die kunnen kijken hoe het echt zit.
Dan kun je zeggen: 'ik heb er niks aan als je zegt dat m'n verhalen niet kloppen, ik wil advies". Dan zeg ik: "ik kan geen advies geven als ik niet weet hoe t exact zit".

Ik vind het een droevige situatie met alleen maar verliezers. Ik hoop dat jullie je dit gaan inzien en hand in eigen boezem zullen steken. Stap 1: stop met liegen. Iets wat mooier neerzetten dan het is, is liegen. Zo simpel is t.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 11 Jun 2018 16:31

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Hoe gaat het Fedora met jullie? Hebben jullie nog gebeld en informatie ingewonnen vandaag? Heeft je man nog contact gehad met zijn dochter?
<<

Anoniem246

Bericht 12 Jun 2018 03:17

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

*
Laatst gewijzigd door Anoniem246 op 28 Jun 2018 07:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2018 06:07

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Waarom hebben jullie contact gehad met iemand die ooit bij jeugdzorg heeft gewerkt?

Verder slim van je om je man nu niet te laten bellen met haar. Succes in t ziekenhuis vandaag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Jun 2018 06:10

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Maar je hebt dus nog steeds niet ergens een officiële melding gedaan, echt iets gestart, iets concreets, iets constructiefs?Je hebt weer met iemand gesproken die er nu eigenlijk gewoon geen reet mee te maken heeft en verder niks voor jullie kan doen? Dus als ex van de week opeens weer omslaat, dan staan jullie wederom met lege handen?
<<

Anoniem246

Bericht 12 Jun 2018 06:55

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

*
Laatst gewijzigd door Anoniem246 op 28 Jun 2018 07:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem244

Bericht 12 Jun 2018 07:00

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Dat is afgeraden door die ex werknemer van jeugdzorg?
Bijzonder...
Meestal is hun 1e voorstel / opmerking wanneer jeugdzorg erbij betrokken wordt juist dat er hulp voor bemiddeling moet komen.

Mwa zoals elk werkveld heb je toppers en floppers.
Ik heb hele positieve ervaringen met veilig thuis / cjg / wijkcoach / gemeente etc en ook hele negatieve...
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 12 Jun 2018 07:48

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Maar er waren ook weinig mensen die het advies gaven om meteen ergens een melding over moeder te doen. Daar ging en gaat het in eerste instantie eigenlijk helemaal niet over. Het gaat erover dat je contact zou moeten opnemen met een mediator of een advocaat, iemand die jullie geen van allen kent en de situatie objectief kan beoordelen, die eens mee wil kijken en denken over een ouderschapsplan/ het laten vastleggen van de afspraken waar je man en ex nu aan denken. Dat is belangrijk, niet een officiële melding bij Jeugdzorg of een andere instantie over moeder. Gaan jullie dat nog doen? Ik zit hier voor mijn gevoel iemand te pushen die ik helemaal niet ken, maar het zou zó zonde zijn, nu je man de kans heeft om de afspraken officieel te laten vastleggen, om het niet te doen. Daar krijg je zo’n spijt van mocht het toch weer mislopen. En ex van je man klinkt mij op dit moment niet heel onredelijk in de oren dus dan moet je je kans grijpen.

Sterkte met je man zijn gezondheid.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Jun 2018 08:13

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Sugarfall schreef:Maar er waren ook weinig mensen die het advies gaven om meteen ergens een melding over moeder te doen. Daar ging en gaat het in eerste instantie eigenlijk helemaal niet over. Het gaat erover dat je contact zou moeten opnemen met een mediator of een advocaat, iemand die jullie geen van allen kent en de situatie objectief kan beoordelen, die eens mee wil kijken en denken over een ouderschapsplan/ het laten vastleggen van de afspraken waar je man en ex nu aan denken. Dat is belangrijk, niet een officiële melding bij Jeugdzorg of een andere instantie over moeder. Gaan jullie dat nog doen? Ik zit hier voor mijn gevoel iemand te pushen die ik helemaal niet ken, maar het zou zó zonde zijn, nu je man de kans heeft om de afspraken officieel te laten vastleggen, om het niet te doen. Daar krijg je zo’n spijt van mocht het toch weer mislopen. En ex van je man klinkt mij op dit moment niet heel onredelijk in de oren dus dan moet je je kans grijpen.

Sterkte met je man zijn gezondheid.


Nou, dit dus. Sugarfall omschrijft het heel goed.
Het gaat niet om wat jullie allemaal is afgeraden door ex werknemers van welke instantie dan ook. Jullie moeten, nu jullie goed contact met moeder hebben, dit aangrijpen om afspraken vast te laten zetten op papier. En dit moet gebeuren bij een mediator, een onafhankelijke. Dus geen collega waar je man mee te maken heeft.
Vanuit daar kun je verder werken naar een toekomst en kun je iemand aanspreken wanneer deze zich niet aan afspraken houdt.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 13 Jun 2018 08:23

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Ik kan me ook heel erg vinden in de woorden van Sugarfall!
Hoop van harte dat er gewoon goede begeleiding komt, vooral voor dit meisje. Het is zo nodig!!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jun 2018 13:15

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Ik denk dat de persoon die ooit bij jeugdzorg werkte daar al heeeeeel lang weg is... Ik vind het niet kloppend wat er door die persoon gezegd wordt. Als iemand zorgen heeft over een thuissituatie kan die persoon melding doen. En met een duidelijke heldere melding wordt bijna altijd wat gedaan. Die mensen die een melding doen die houden ook geen smsjes mailtjes en contactjournaals bij.

Bel gewoon eens iemand die je niet kent, leg je zorgen voor en ik denk dat je een hele andere reactie krijgt. Er zijn genoeg mogelijkheden om de ex van je man te dwingen tot mediation en tegenwoordig zijn er genoeg instellingen of jeugdzorginstellingen die daar professionals voor hebben.

Verder sluit ik me aan bij wat meerdere al gezegd hebben, het is een grote chaos en het meisje is de grote verliezer en heeft straks een fors beschadigde jeugd als jullie met zijn allen zo door gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jun 2018 17:16

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Sowieso begrijp ik weinig van dit hele verhaal. Jouw man heeft, naar jouw zeggen, een IVA. Opleiding, vrijwilligerswerk in deze toestand? Waar gaat dit over? Jeugdzorg neemt dronken ouders bij een kind hoog op; ik adviseer je de juiste stappen te nemen en mensen te benaderen.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 13 Jun 2018 18:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem248

Bericht 13 Jun 2018 18:17

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Ik begrijp niet dat als er zoveel professionals in jullie omgeving staan (de instanties die je in het verleden al benaderd hebt, de collega’s van je man, die ex-werknemer van jeugdzorg), dat er dan nog steeds geen concrete stappen ondernomen worden en jullie dus eigenlijk gewoon maar een beetje zelf aanmodderen met hier en daar wat advies van wat mensen via via in jullie omgeving. Maar als dat ket het advies van de mensen in je omgeving net zo gaat als met alle adviezen die je hier krijgt: Dan is er over een jaar nog niets veranderd en dan zijn jullie weer terug bij af. Of nee, dan is dat meisje weer terug bij af want zij is het enige slachtoffer in dit verhaal.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 13 Jun 2018 18:59

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Nou ik vind het dus niet zo’n raar advies van die ex-jeugdzorger o.i.d. Fedora en man hebben toch ook niets concreets te melden? Er is maar weinig contact tussen hen en moeder, zo goed zullen ze niet op de hoogte zijn van de situatie. Als dochter in gevaar is of in een onveilige situatie verkeert lijkt het me logisch dat je gelijk aan de belt trekt, maar dat iets dergelijks speelt maak ik in elk geval niet op uit hetgeen Fedora hier vertelt.

Wel blijf ik erbij dat het inwinnen van juridisch advies belangrijk is.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jun 2018 19:05

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Luisa, er worden genoeg meldingen gedaan waarbij vermoedens zijn en nog geen feiten ook dan doet jeugdzorg/ veilig thuis wel wat. Dus op basis van vermoedens kan je ook melden.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jun 2018 19:20

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Luisa schreef:Nou ik vind het dus niet zo’n raar advies van die ex-jeugdzorger o.i.d. Fedora en man hebben toch ook niets concreets te melden? Er is maar weinig contact tussen hen en moeder, zo goed zullen ze niet op de hoogte zijn van de situatie. Als dochter in gevaar is of in een onveilige situatie verkeert lijkt het me logisch dat je gelijk aan de belt trekt, maar dat iets dergelijks speelt maak ik in elk geval niet op uit hetgeen Fedora hier vertelt.

Wel blijf ik erbij dat het inwinnen van juridisch advies belangrijk is.


Ben het zeker met je eens dat er nu op de verkeerde kant van het probleem wordt ingezoomd. Precies jouw laatste zin; het verbaast me dat er weer van alles wordt bijgehaald door Fedora en haar man, behalve de mensen die echt het verschil kunnen maken op korte(re) termijn. Als Fedora's man aan het begin staat van een carrière als mediator (wat m.i. niet kan met een IVA, tenzij hij gaat voor de herkeuring en werken toch tot op zekere hoogte mogelijk is), vind ik het best vreemd dat ze niet weten welke stappen ze nu beter eerst kunnen zetten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 13 Jun 2018 19:29

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Studiebol schreef:Luisa, er worden genoeg meldingen gedaan waarbij vermoedens zijn en nog geen feiten ook dan doet jeugdzorg/ veilig thuis wel wat. Dus op basis van vermoedens kan je ook melden.


Snap ik, maar het moet wel een goede basis hebben natuurlijk. Ik mag in elk geval hopen dat er niet op elke willekeurige melding actie ondernomen wordt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 13 Jun 2018 19:31

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Guattari schreef:
Luisa schreef:Nou ik vind het dus niet zo’n raar advies van die ex-jeugdzorger o.i.d. Fedora en man hebben toch ook niets concreets te melden? Er is maar weinig contact tussen hen en moeder, zo goed zullen ze niet op de hoogte zijn van de situatie. Als dochter in gevaar is of in een onveilige situatie verkeert lijkt het me logisch dat je gelijk aan de belt trekt, maar dat iets dergelijks speelt maak ik in elk geval niet op uit hetgeen Fedora hier vertelt.

Wel blijf ik erbij dat het inwinnen van juridisch advies belangrijk is.

Ben het zeker met je eens dat er nu op de verkeerde kant van het probleem wordt ingezoomd. Precies jouw laatste zin; het verbaast me dat er weer van alles wordt bijgehaald door Fedora en haar man, behalve de mensen die echt het verschil kunnen maken op korte(re) termijn. Als Fedora's man aan het begin staat van een carrière als mediator (wat m.i. niet kan met een IVA, tenzij hij gaat voor de herkeuring en werken toch tot op zekere hoogte mogelijk is), vind ik het best vreemd dat ze niet weten welke stappen ze nu beter eerst kunnen zetten.


Daarom blijf ik er maar op doorhameren :smile:
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jun 2018 19:35

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Luisa schreef:
Daarom blijf ik er maar op doorhameren :smile:


Ik steun je. ;-)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jun 2018 19:57

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Luisa schreef:
Studiebol schreef:Luisa, er worden genoeg meldingen gedaan waarbij vermoedens zijn en nog geen feiten ook dan doet jeugdzorg/ veilig thuis wel wat. Dus op basis van vermoedens kan je ook melden.


Snap ik, maar het moet wel een goede basis hebben natuurlijk. Ik mag in elk geval hopen dat er niet op elke willekeurige melding actie ondernomen wordt.


Dat mag ik ook hopen :-)

Maar stel dat 50% waar is van wat fedora hier meld dan zijn er al instanties betrokken dus dan zijn er sowieso al zorgen. Daarom zou ik dus als ik in de positie zat van fedora, wel melden. Maar zoals ik al eerder zei bij mensen die je niet via via kent. En ik kan me dus ook helemaal aansluiten bij jou dat ze (juridische ) advies moeten inwinnen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem248

Bericht 13 Jun 2018 20:02

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Luisa schreef:
Studiebol schreef:Luisa, er worden genoeg meldingen gedaan waarbij vermoedens zijn en nog geen feiten ook dan doet jeugdzorg/ veilig thuis wel wat. Dus op basis van vermoedens kan je ook melden.


Snap ik, maar het moet wel een goede basis hebben natuurlijk. Ik mag in elk geval hopen dat er niet op elke willekeurige melding actie ondernomen wordt.

Wij zijn in ons werkveld zelfs verplicht om bij vermoedens actie te ondernemen. Vaak gaat daar bij ons wel een gesprek met ouders aan vooraf en zijn die vermoedens niet op niets of weinig gebaseerd, maar toch. Een vermoeden oo zich is al reden genoeg om te melden of in elk geval advies in te winnen bij Veilig Thuis.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 14 Jun 2018 18:09

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Volgens mij is ze niet meer op het forum geweest.

Als haar man inderdaad IVA heeft dan houdt dat in dat hij geen kans heeft (of een hele minimale kans) op herstel. Dat hij dus niet kan werken, geen vrijwilligerswerk kan verrichten en ook geen opleiding volgt.

Het lijkt wel of fedora verstrikt raakt in haar eigen web van leugens. Triest alleen (als het waar is) dat er een kind bij betrokken is.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Jun 2018 20:10

Re: Help?! (Net terug, nu al een probleem)

Dat klopt niet Puuc, met een IVA uitkering mag je wel degelijk vrijwilligerswerk doen.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers