Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridisch loket

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Jan 2018 22:30

Re: Juridisch loket

Thanks! Ja nee das wel het laatste wat ik wil :laughcry: hoop dat hij gewoon even normaal reageert op mijn mail, en dat we dan of gewoon een nieuw formuliertje kunnen maken, of desnoods even kunnen bellen met elkaar oid.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Jan 2018 10:35

Re: Juridisch loket

Ik zou hem even bellen idd Zora.
Dat werkt stuk fijner dan dat heen en weer gemail en weten jullie direct van elkaar hoe je er in zit. Plus dan hoef je niet te wachten tot eind januari maar heb je gelijk uitsluitsel.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Feb 2018 16:31

Re: Juridisch loket

* bedankt!
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 12 Feb 2018 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 16:44

Re: Juridisch loket

Hmm, ja in principe heb je er wel toestemming voor gegeven maar je kunt altijd even vragen of ze het willen aanpassen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Feb 2018 16:56

Re: Juridisch loket

Voor het beeldmateriaal heb je toestemming gegeven. Je kunt inderdaad vragen of ze het weghalen, sowieso de quote.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 16:57

Re: Juridisch loket

Ja, je zou echter ook nog kunnen beargumenteren dat een quote een reproductie is van de opnamen dus dat je daar dan ook toestemming voor hebt gegeven. Nouja, niet echt, want een reproductie is een kopie. Maar wellicht ziet men dat in het intellectueel eigendomsrecht wel zo. Weet ik eigenlijk niet!
<<

Anoniem284

Bericht 12 Feb 2018 20:39

Re: Juridisch loket

Bedankt voor het meedenken!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2362

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 13 Feb 2018 17:26

Re: Juridisch loket

Iemand hier die mij advies kan geven?

Ik heb een domein + hosting voor mijn blog, maar overweeg over te stappen naar een andere host. Voor meer ruimte, goedkoper. Nu zegt mijn huidige host dat ik het geld van de overige maanden niet terug zal krijgen. Mag dit? Want het gaat om een flink bedrag en ik neem hun dienst dan niet meer af...
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem304

Bericht 13 Feb 2018 17:28

Re: Juridisch loket

Je hebt een contract lijkt me? Of iig algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan? Wat staat daar in?
<<

Anoniem246

Bericht 13 Feb 2018 17:45

Re: Juridisch loket

Als je voor een jaar een contract hebt afgesloten en je wilt binnen zes maanden overstappen naar een andere aanbieder, dan zullen ze je aan het contract houden. Behalve als ze niet kunnen leveren. Maar er lijkt me niets mis met de aangeboden diensten, want je zegt dat de ander gewoon goedkoper is. Tja, tot die tijd zit je gewoon aan jouw provider vast, ook al is een ander goedkoper.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 19 Feb 2018 13:03

Re: Juridisch loket

Misschien dat iemand hier me tips kan geven?
Op het moment zit ik al 4 weken volledig ziek thuis ivm bekkeninstabiliteit in zwangerschap. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger dus ik heb nog wel even te gaan, helaas.. Het gaat nu weer een stuk beter en ik zou graag weer voor halve dagen willen werken, hele dagen gaat gewoon echt niet lukken ivm de werkzaamheden en te weinig mogelijkheden om tussendoor rust te pakken. Mijn werkgever staat dit alleen niet toe omdat dit roostertechnisch niet mogelijk is. Zij vinden dus dat ik óf volledig ziek moet blijven óf hele dagen moet gaan werken en daarmee is de kous af.
Het UWV doet vrij weinig voor me en geeft aan dat ik dit toch zelf met mijn werkgever moet oplossen. Ook een afspraak met een bedrijfsarts moet via de werkgever maar daar zet mijn leidinggevende dus ook niet echt spoed achter. Het voelt zo stom dat ik zo moet 'vechten' om toch wat uurtjes te kunnen maken. Mijn loon wordt vanuit het UWV doorbetaald dus ik heb het gevoel dat ze het zo wel lekker makkelijk vinden en er geen energie in willen steken. Maar heeft mijn werkgever niet eigenlijk een soort verplichting naar mij toe om te zorgen dat er (passend) werk voor me is?
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem242

Bericht 19 Feb 2018 13:18

Re: Juridisch loket

Apart de meeste werkgevers zouden juist blij zijn met alle uurtjes die wel gaan. Ik zou bijna zeggen, nou prima dan blijf je maar thuis.
Volgens mij is je werkgever sowieso verplicht een arbo in te schakelen. En samen met hem/haar kijken wat mogelijk is. En idd volgens mij is ze ook verplicht passend werk te regelen indien mogelijk dan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Jun 2018 06:08

Re: Juridisch loket

Heeft iemand ervaring met een omgangsregeling voor een baby van 6 maanden?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jun 2018 09:20

Re: Juridisch loket

Wij hebben een woning gekocht, en nu 1,5 lijkt het er op dat ons wordt verteld dat de erfafscheiding (stenen muur) op of over de erfgrens staat. De gemeente gaat wr zelfs al van uit dat deze wordt afgebroken bij de bouw op het perceel achter ons.
Kan dit zomaar?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jun 2018 10:16

Re: Juridisch loket

Lejow schreef:Heeft iemand ervaring met een omgangsregeling voor een baby van 6 maanden?


Werkgerelateerd ik wel..
:heart: :heart: 2011
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Jun 2018 12:24

Re: Juridisch loket

Prosecco schreef:Wij hebben een woning gekocht, en nu 1,5 lijkt het er op dat ons wordt verteld dat de erfafscheiding (stenen muur) op of over de erfgrens staat. De gemeente gaat wr zelfs al van uit dat deze wordt afgebroken bij de bouw op het perceel achter ons.
Kan dit zomaar?

Op wiens grond staat de muur? Op die van de gemeente? En hoe staat de erfgrens in het kadaster? Als de stenen muur over de grens staat, en op gemeentegrond, dan mag de gemeente deze muur afbreken. Of de gemeente kan jullie als gebruikers aanschrijven en eventueel een last onder dwangsom opleggen.
Ik zou goed nagaan hoe het in het kadaster staat, van wie de grond is en hoe lang de huidige situatie al bestaat. Als dit langer is dan 20 jaar dan is het sowieso verjaard (al moet je dan alsnog wel zelf aantonen dat dat zo is, en een wijziging in het kadaster regelen).

♥♥
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Jun 2018 15:10

Re: Juridisch loket

Weg.
Laatst gewijzigd door Emma op 16 Jun 2018 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Jun 2018 15:17

Re: Juridisch loket

Over het algemeen worden dit soort afspraken gemaakt in een overeenkomst/ ouderschapsplan. Ik baseer mijn antwoord dan ook op hoe het tussen mijn vriend en zijn ex en hun mediator is geregeld.

Alimentatie wordt bepaald door in alle levensbehoeften van het kind te kunnen voorzien. De ouder die reist, mag dit bedrag aftrekken van het te betalen alimentatiebedrag.
In dit geval gaat het om reiskosten van zijn zoon, waarbij de moeder dus ervoor kiest verder weg te gaan wonen. Ik zou dan ook zeggen dat dit bedrag óf door de vader wordt betaald, en dat zijn alimentatiebedrag daalt aan de hand van de kosten. Of dat de moeder dit betaalt, met een deel van de ontvangen alimentatie.

Het is bij wet geen vast gegeven dat iets op deze manier gebeurt, het moet toch in goed overleg. Of met behulp van een mediator die hiermee bepaalt wat er door wie betaalt kan worden. Overigens kan je dat heel goed regelen, ook als je weinig inkomsten hebt omdat je immers met een bepaald inkomen recht heb op toevoeging. Zo betaalt mijn vriend de volledige helft van de factuur, en zijn ex (die in de bijstand zit) slechts 50 euro. De rest wordt aangevuld.

Dus kosten hoeven een goede omgangsregeling niet in de weg te staan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Jun 2018 15:19

Re: Juridisch loket

Overigens: ik heb geen juridische achtergrond en daarnaast zijn de standaardnormen ook maar richtlijnen. Het is ook echt persoons en situatie gebonden (niet dat ik dadelijk zes anderen hoor en dat het bij hun toch écht anders gaat).
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Jun 2018 15:22

Re: Juridisch loket

Bedankt voor je reactie Caro! Vader betaalt te weinig naar moeders zin maar dit is officieel berekend. Omdat hij niet hoeft te betalen wat zij wil gaat ze nu zoon inzetten als drukmiddel. Als vader niet betaalt kan zoon niet komen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Jun 2018 15:24

Re: Juridisch loket

Dat los je alleen op door naar een mediator te gaan. Dan haal je alle emoties eruit, en staan de afspraken gewoon op papier.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Jun 2018 15:25

Re: Juridisch loket

Dat is ook zo, bedankt!
<<

Anoniem309

Bericht 19 Dec 2018 23:47

Re: Juridisch loket

Ik heb een jurisdische vraag die ik graag per pb wil stellen. Wie kan mij daarmee helpen. Het gaat om een hoge rekening waar een geschil over is.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 04 Jan 2019 10:18

Re: Juridisch loket

Niet echt juridisch, maar ik vind een apart topic niet nodig, dus bij deze mijn vraag:

In december 2017 heb ik (winter)laarsjes gekocht bij de tamaris. Ik heb er toen maar een paar maanden op gelopen, want het werd al snel warm. In oktober 2018 heb ik ze weer tevoorschijn gehaald en na een paar keer erop lopen, was de hak gebroken. Terug naar de tamaris, alles uitgelegd en uiteindelijk nieuwe (dezelfde) gekregen. Heel netjes opgelost dus. Maar na een kleine 2 maanden, begon de hak weer te barsten, precies op dezelfde plek. Dus ik ben weer terug gegaan, maar nu kunnen ze niets meer voor me doen zeggen ze. Ze rekenen een jaar garantie, maar vanaf de originele aankoop. Ik heb aangegeven dat ik dat raar vind, de laarzen waren immers pas twee maanden oud. Maar het kon echt niet... Dus mijn vraag: mag dit? Heb ik nog recht op nieuwe laarzen of iets?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2019 10:25

Re: Juridisch loket

Ik vond dit bij de consumentenbond;

Helaas moet ik je teleurstellen. De garantie gaat niet opnieuw in wanneer een product wordt vervangen (al dan niet in de garantieperiode). Zoals @A. Deen aangeeft, het is eenmaal de wet.

Wel heb je natuurlijk recht op een goed product en de wet stelt zelfs dat je dit recht hebt voor de levensduur van een product. Is jouw product niet in orde en komt dit niet door eigen gebruik, dan kun je de verkoper hierop aanspreken. Je hebt dan namelijk recht op kosteloos herstel of vervanging van het product. Dit ongeacht of de garantie is verstreken.

Wel geldt dat de garantie (verkopers-, fabrieks- of wettelijke garantie) ingaat op het moment van de aankoop. Meer informatie over je rechten als consumenten kun je lezen op onze website. Zie hiervoor de link: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder