Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fluitketel ontkalken

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Jun 2018 19:04

Fluitketel ontkalken

Een paar weken geleden heb ik een fluitketel van Le Creuset gekocht. Ik wilde er al heel lang een (veel gezelliger dan een waterkoker, vind ik) maar te duur. Maar ik had een kortingscode van Fonq, en toen ik op de site ging kijken bleek er op de ketels 25% korting te zitten dus toen toch maar mijn slag geslagen en nu heb ik er een, voor bijna de helft van de prijs, :banaan: Ik ben er helemaal blij mee.

Maar goed, nu dus mijn vraag: in de gebruiksaanwijzing staat dat je hem kunt ontkalken met een 'zachte ontkalker'. Zou azijn kunnen, of bijvoorbeeld citroensap?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Jun 2018 19:11

Re: Fluitketel ontkalken

Ja, hier ook een Creuset fluitketel, zo blij mee, ik gebruik de waterkoker ook echt nooit meer.

Ik heb hem al wel een maand of vier maar nog niet ontkalkt ( eerlijk gezegd ook niet gekeken of dat al nodig is). Dus ik lees even mee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Jun 2018 19:28

Re: Fluitketel ontkalken

minoessepoes schreef:Ja, hier ook een Creuset fluitketel, zo blij mee, ik gebruik de waterkoker ook echt nooit meer.

Ik heb hem al wel een maand of vier maar nog niet ontkalkt ( eerlijk gezegd ook niet gekeken of dat al nodig is). Dus ik lees even mee.


Ik zie inderdaad ook nog helemaal geen kalkaanslag, terwijl ik mijn waterkoker toch echt wel regelmatig moest ontkalken. Dus dat is al heel erg fijn ja! Ik hou me wel netjes aan de instructie dat je hem na gebruik helemaal leeg moet gieten, dan scheelt misschien ook.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Jun 2018 19:29

Re: Fluitketel ontkalken

Misschien hebben jullie iets aan deze uuuiterst informatieve link;

https://gelukkigerwonen.nl/waterkoker-o ... waterketel
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Jun 2018 16:18

Re: Fluitketel ontkalken

Bedankt Bazinga!

Welke kleur ketel heb jij, Minoessepoes? (Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Jun 2018 17:01

Re: Fluitketel ontkalken

Een grote zwarte! Wij hebben een zwarte gas op glas plaat met zo’n grote booster/wokpit aan de linkerkant, daar staat hij eigenlijk altijd op, staat heel mooi vind ik.
Ik vind de kleurtjes wel super tof, zo heb ik een gele Creuset pan en peper en zout stel, maar omdat de plaat zwart is en hij er altijd op staat vind ik dit wel heel mooi strak.

Welke kleur heb jij?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jun 2018 17:20

Re: Fluitketel ontkalken

Ik heb die van mij al meer dan een jaar in gebruik en nog nooit ontkalkt. Het gaat echt veel minder snel dan in de waterkoker. Als je er regelmatig een afwasborstel doorhaalt scheelt al heel veel.
2015 💙
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Jun 2018 18:00

Re: Fluitketel ontkalken

Ik heb een paarse (en dan de demi-versie, dus de kleinere)! Ik tijfelde tussen zwart (mooi neutraal en tijdloos) en paars, maar heb toch voor de paarse gekozen, ik vind het een mooie warme kleur.

Minx, goed om te weten dat hij na een jaar dus nog steeds zo goed als kalkvrij is! Afwassen doe ik inderdaad ook.

Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers