Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buitenspelen en vies worden

<<

Pitty

Bericht 11 Jun 2018 10:24

Re: Buitenspelen en vies worden

Wij hadden een zwarte corduroy broek, even een maatje groter en die trokken we dan over de gewone broek heen. En met mooi weer alleen in de luier of blote billen laten spelen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jun 2018 10:35

Re: Buitenspelen en vies worden

Zandbak hebben we niet, scheelt heel veel haha! Water deed ik altijd pas "s middags. 's ochtends vaak Binnenspeelgoed buiten op het speelkleed (picknickkleed van de HEMA) en daar kon ze heerlijk op spelen. Nu heeft F. altijd heel goed kunnen spelen dus dat is wel een voordeel.
⁠♡♡♡
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 11 Jun 2018 12:08

Re: Buitenspelen en vies worden

Ligt eraan hoe vies het is, anders houden ze het gewoon aan die dag. En anders, tja, dan wisselen ze maar een paar x per dag van kleding, wasmachine draait hier toch elke dag wel :laughcry:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jun 2018 12:12

Re: Buitenspelen en vies worden

V kruipt ook nog en echt niet dat ik 3x per dag een schone legging of kleren aan ga doen. Met slapen gaat alles uit en daarna weer aan. Ik klop haar uit (niet op haar kop aan 1 been of zo hoor. Hoewel ze dat best leuk zal vinden) en dan gaan we naar binnen. Handjes met een snoetenpoets doekje.

Als t echt heel nat of vlekken geeft dan gaat het wel uit en in de was.

Zo'n legging trek ik ook nog wel eens de volgende dag weer aan als ie alleen bij de knieën vies is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 11 Jun 2018 13:32

Re: Buitenspelen en vies worden

Tobias speelt momenteel veel buiten in alleen z'n boxertje :') Maar da's alleen in de tuin. Als-ie voor gaat spelen, gaat er een broekje overheen, een iets ouder broekje bij voorkeur en dan gewoon laten gaan! Als ie onder de troep zit, trek ik beneden z'n kleren uit, boven even een washand eroverheen en in z'n slaapzak te bed.

Beneden spoel ik dan snel de kleding om en leg dit te drogen en met mooi weer, kan-ie 't dezelfde dag weer aan en anders schuift 't door naar de dag daarna. Als-ie smiddags dan wéér vies is en z'n kleding van die ochtend nog niet droog, dan krijgt-ie een schone set aan en schuif ik alles door naar de dag daarna. Dus setje van ochtend 1 gaat naar ochtend 2 en 's avonds in de was of als ik 'm goed heb uitgespoeld, naar middag 3 :nerd: . Zo vind ik 't nog wel meevallen, wat er qua kleding doorheen gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 13:59

Re: Buitenspelen en vies worden

Haha goed systeem Bazinga! Ik vind het wel handig bedacht, ga het onthouden.
En ik ga meer rompers inslaan want ik heb nu wel een beetje een romper tekort omdat die ook steeds vies zijn.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 11 Jun 2018 14:29

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik doe als het warm is gewoon geen romper aan :P leek me voor hem ook lekkerder.
Verder wordt R niet heel vies, wel nat. Hij loopt, dat scheelt ook wel met vies worden denk ik. Kleren trek ik uit als hij naar bed gaat en dan in bed een schone romper. Als ze weer droog zijn krijgt hij ze na zijn slaapje weer aan en anders schone kleren. Ik heb wel wat meer was maar niet heel veel.
Als hij vies is maak ik hem met een doekje of washandje schoon voor zijn slaapje. Hij gaat nu wel iedere avond onder de douche omdat hij zo veel buiten speelt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jun 2018 14:50

Re: Buitenspelen en vies worden

Saga schreef:Ik ga voor als het wat kouder wordt een overall voor hem kopen trouwens. Kan prima hier op het platteland, klompjes er onder en we hebben een mini-boertje.

Kan ook prima als je niet op het platteland woont hoor :smile: mijn kinderen zijn er gek op en het staat zo schattig!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Jun 2018 17:06

Re: Buitenspelen en vies worden

Susan schreef:Ik heb op de website van Marks & Spencer een keer een speciaal pak gezien om in de modder te spelen, dat wilde ik heel graag hebben voor E, helaas kon ik het in de winkels zelf niet vinden, maar misschien is zoiets nog wel online te bestellen.


Je hebt ook wel overalls, die kun je zo over de kleren heen aandoen en die kunnen ze dan buiten bij de deur weer uittrekken. Misschien wel wat warm op sommige dagen, maar het kan handig zijn.

H. heeft meestal ook de hele dag dezelfde kleren aan, ze worden toch wel vies. Alleen als we nog weg moeten, dan doen we van te voren even wat schoons aan.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jun 2018 18:30

Re: Buitenspelen en vies worden

Suus schreef:
Saga schreef:Ik ga voor als het wat kouder wordt een overall voor hem kopen trouwens. Kan prima hier op het platteland, klompjes er onder en we hebben een mini-boertje.

Kan ook prima als je niet op het platteland woont hoor :smile: mijn kinderen zijn er gek op en het staat zo schattig!


Haha ja klopt! Ik vind het ook erg schattig staan inderdaad.

R draagt al weken geen romper meer met dit weer inderdaad, lijkt me te warm zitten. Gewoon een broekje en shirtje en thuis vaak alleen broekje. En soms alleen luier.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Jun 2018 19:12

Re: Buitenspelen en vies worden

E draagt ook al weken geen romper, veel te warm. Snachts slaapt ze alleen in een luier in de slaapzak.

Als ik E trouwens voor een kattewasje in bad zet breekt de pleuris uit als ze eruit moet. Ze vind badderen veel te leuk. Overdag dus even snel met billendoekjes en savonds een washandje. Ongeveer 2x per week in bad/douche. Soms wat vaker ivm poep oooveral.
30-04-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Jun 2018 21:11

Re: Buitenspelen en vies worden

Vies? Teil water met washandje erin en poetsen maar.
Naar binnen om te eten/tussendoortje, kleren uit en eten in romper. Kleren uitkloppen en laten drogen aan waslijn in de zon. Na het slaapje gewoon weer aandoen anders blijf je wassen denk ik.

Als je geen zin/tijd hebt om alles schoon te maken zou ik het vies worden proberen te managen. Weg halen bij het zwarte zand of niet met modder spelen maar in luier met een teiltje schoon water op een handdoek of kleed bijv. Zet dit soort teiltjes ook wel is binnen neer met een bootje erin of een bekertje en een lepeltje.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jun 2018 22:23

Re: Buitenspelen en vies worden

R heeft ‘s morgens oude broeken aan en ‘s middags de wat betere. Het is hier nu best wel nat in de ochtend en heeft hij 2 outfits aan: 1 voor middagslaapje en 1 erna.
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Jun 2018 06:19

Re: Buitenspelen en vies worden

M tijgert alleen nog maar, hij tijgert gewoon naar buiten en wordt dan heel vies maar dat probeer ik toch een beetje te beperken ( hij gaat op een gegeven moment ook jammeren omdat het natuurlijk niet heel prettig is op die harde stenen), ik leg hem vaak in een leeg zwembad met speelgoed en dan kan hij daar in rond scharrelen. S speelt wel lekker buiten, wordt wel vies maar niet zo dat de klonten modder van hem af vallen, schoenen of laarsjes uit bij de achterdeur en ik kleed hem alleen om als we echt nog ergens heen moeten, voor een kort tripje supermarkt of zo niet.
Daarnaast heb ik een stapel washandjes in de keuken liggen, even nat maken en dan zijn ze ook zo weer schoon. Laatst was M wel zo vies dat ik hem in de keuken in de wasbak gezet heb, dan hoefde ik niet het hele huis door en dus alles vies te maken.

Ik heb voor de jongens eigenlijk geen kleding die niet vies mag worden, kinderen moeten kunnen spelen en over het algemeen krijg ik het ook altijd gewoon weer schoon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Jun 2018 07:18

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik ga ook echt niet drie keer per dag kleding wisselen. Voor het slapen gaat het meeste uit en tenzij het echt ranzig is, houdt ze dat gewoon aan tot ze 's avonds in bad gaat. Tussendoor even een washandje over snoet en handjes als ze weer eens zand gegeten heeft. Ik vind het wel zonde van de kleding, het wordt niet meer allemaal schoon en van vaak wassen wordt het ook niet mooier, maar ja...
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2018 08:45

Re: Buitenspelen en vies worden

Als D. z’n knietjes vies zijn dan heeft hij pech en loopt hij die dag dus in een broek met zwarte knietjes. Alleen als zijn kleren nat zijn trek ik iets droogs aan na zijn slaapje. Als het minder warm is krijgt hij nog wel eens een regenoverall aan over z’n kleren, maar met de warmte van de afgelopen weken is dat veel te heet.
Ik was z’n handjes en gezicht regelmatig, kleding krijgt hij in principe gewoon schoon aan in de ochtend en verder niet.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jun 2018 08:48

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik heb ook niet zozeer kleding die niet vies mag worden, ik hou er bij E altijd rekening mee dat het kan en uiteindelijk ook gaat gebeuren, maar als hij op de camping in zijn modderhoek gaat spelen, of we gaan naar een bos met modderplassen, dan trek ik hem niet op dat moment speciaal zijn nieuwe broek en shirtje aan, dat vind ik dan ook weer zonde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jun 2018 10:13

Re: Buitenspelen en vies worden

Hier ook een echte buitenspeelliefhebber. Als hij een dag buiten speelt (of eigenlijk al een uur, haha), is hij vies, is zijn kleding vies. Als we lekker thuis blijven houdt hij hetzelfde setje de hele dag aan. Voor zijn middagslaapje maak ik zijn handjes en gezicht even schoon maar gaat hij niet onder de douche ofzo.
Aan het eind van de dag boen ik hem wel helemaal schoon.

Ik heb een aantal goedkope spijkerbroekjes om lekker in buiten te spelen, daarnaast een paar mooiere voor als we op visite gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2018 10:17

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik heb wel kleding voor hem waarvan ik het helemaal niet erg vind als het vies wordt en kleding waarvan ik het liever niet heb. Dat is op zich makkelijk kiezen als ik weet dat het een lekkere dag wordt en hij buiten speelt.
Nu is het niet echt lekker weer, dan gaan we gewoon niet naar buiten, iig niet om te spelen op de grond (misschien wel even wandelen maar dan zit ie vast).
Ik heb de Zwitsal washandjes intussen bij de achterdeur gelegd, dat vond ik een hele goeie.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 12 Jun 2018 10:29

Re: Buitenspelen en vies worden

Ze zijn hier elke dag echt vies, alleen op de zondagen dat we de hele dag thuis blijven niet.

Mijn jongste trek ik eigenlijk elke dag wel tussendoor een keer schone kleren aan voor ik naar de winkel en school ga. Ik ga geen boodschappen doen als ze compleet onder de modder zit. Ik was haar ook meerdere keren per dag omdat ze gewoon echt een poetje is. We hebben een crossbaan en natuurspeeltuin (met zwarte grond) achter ons huis.

Maar we gaan ook bijna elke middag na schooltijd wel met vriendinnen en hun kinderen ergens spelen waar water en zand is. Ik neem voor allemaal dan een setje schone/droge kleren mee voor de terug weg. En washandjes neem ik ook mee. Om hun gezicht, handen en voeten te wassen. Zo heb ik niet alles in huis liggen als we thuis komen en zit daar ook niet alles er onder. Dan kan ik de kleren gewoon achter bij de poort alvast goed uitschudden en in een emmer gooien waarin het naar boven gaat en meteen de wasmachine in. Eenmaal thuis willen ze ook gewoon graag op de bank ploffen en niet meer omkleden. En ik al die bagger niet op de bank. Dat omkleden daar is dus meer voor het gemak en om omkleed gezeur thuis te voorkomen dan dat andere niet mogen zien hoe lekker ze gespeeld hebben.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Jun 2018 10:58

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik heb een varkentje en een floddertje, kortom: mijn kinderen zijn altijd vies.
Ik heb wel buitenspeelkleren en nette kleren. De nette kleren zijn voor school, visite en als we boodschappen doen enzo. De buitenspeelkleren zijn voor als we thuis zijn en naar de dieren gaan bijvoorbeeld.
Toen ze kleiner waren had ik ook gewoon veel washandjes en ook al buitenspeelbroekjes, tussendoor gezichten schoonmaken en een matra hebben als:”vieze kinderen zijn gelukkige kinderen”
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Jun 2018 14:31

Re: Buitenspelen en vies worden

Afbeelding

Zo zat R er net bij :smile:
10.04.17
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 12 Jun 2018 14:38

Re: Buitenspelen en vies worden

Tja hier worden ze ook echt smerig.. en dan niet alleen een beetje zand, want dat vind ik dan nog niet eens vies, haha dat klop je er zo weer vanaf.

Wij wonen vrij landelijk en ze spelen hier geregeld in de boomgaard van onze buren in de blubber tussen de peren bomen, of op een hoop grond van de boer aan de andere kant, erg leuk ook als het wat geregend heeft haha.

Ik vind het geen probleem verder en was gewoon nog wat meer. :smile:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 12 Jun 2018 17:40

Re: Buitenspelen en vies worden

Hier had ik een overall toen ze nog kroop en bij hitte gewoon in romper of paar oude leggings.

Ook hebben ze allebei een softshellbroek bij regenweer en in het najaar.

En verder uitkloppen/ poetsen en wassen maar!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2018 17:55

Re: Buitenspelen en vies worden

Haha Saga, lekker bezig die R!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers