Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2018 17:45

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oh ja, goede tip! Maar die pink maak ik wel schoon als de baby er is (of als ik weeën krijg), voor hetzelfde geld duurt dat nog twee weken.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jun 2018 18:06

Re: Mei/juni 2018 mama's

Haha ik zou dat zelf niet als risico nemen, dat je daar nog tijd/puf (no pun intended) voor hebt als je weeën krijgt en of die aceton geur dan al weg is. Ik heb volgens mij de eerste nacht ook al de hele nacht met m'n arm buitenboord geslapen met m'n vinger in z'n mondje (m'n pink vond hij niet fijn, had liever m'n wijsvinger, gekkie).
Zou lekker je teennagels (laten) lakken en je vingers straks voor baby gebruiken. Maar goed, voor 't zelfde geldt duurt het idd nog twee weken en word je heel blij nu van je nagels.

Edit ah je tenen heb je al gedaan. Chapeau, dat was waarschijnlijk een ware fitness activiteit!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2018 18:09

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja ik heb alle nagels al gedaan, twee lagen zelfs. :cheering: Tenen lakken viel niet mee inderdaad, but I made it!
❤ 7 juni 2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 04 Jun 2018 18:45

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik vind dat altijd wat viezig om je vinger bij je baby in de mond te stoppen...
Liever een speentje al is dat natuurlijk ook niet altijd even fris snap ik hoor.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jun 2018 19:28

Re: Mei/juni 2018 mama's

Mijn pink in mijn baby vind ik niks viezigs aan. Als de visite dat zou doen, vind ik n ander verhaal
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Jun 2018 21:18

Re: Mei/juni 2018 mama's

Vind ik ook niet vies, als het een schone vinger is :)
Bij m’n oudste moesten we fingerfeeden de eerste dagen. M’n man deed de eerste dag omdat ik er toen nog niet weer was, daarna nam ik het over. Dan zit je ook de hele tijd met je vingers in dat bekkie. Best lief.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2018 21:22

Re: Mei/juni 2018 mama's

Het voelt zo schattig als ze op je vingers zuigen, maar dan het moment dat ze door hebben dat er geen melk uit komt. HUILEN!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jun 2018 10:57

Re: Mei/juni 2018 mama's

Cotton schreef:Het voelt zo schattig als ze op je vingers zuigen, maar dan het moment dat ze door hebben dat er geen melk uit komt. HUILEN!


Haha ja dat is dan een tegenvaller natuurlijk!

Net weer controle gehad, alles was goed. Over een week komt de vk bij mij thuis voor een strippoging. Ben benieuwd. Hoop natuurlijk dat het niet meer nodig is. Verder heeft ze ook e.e.a. verteld over inleiden. Er zitten hier twee ziekenhuizen in de buurt die allebei een andere werkwijze hanteren. Nu wil ik eigenlijk per se in het ene ziekenhuis bevallen, daar ben ik al vaak geweest en heb ik een goed gevoel bij, maar de methode van het andere ziekenhuis spreekt me wat meer aan.
Bij ziekenhuis 1 (mijn voorkeur) ga je eind van de middag daarheen, plaatsen ze een ballon, blijf je de nacht daar (tenzij je erop staat om naar huis te gaan) en de volgende ochtend worden de vliezen gebroken en ga je aan een infuus met weeënopwekkers. De bevalling gaat dan dus wel snel, maar wordt door veel vrouwen ook als heftig ervaren. Ik geloof dat het streven is dat je voor 16.00 uur bevallen bent.
In ziekenhuis 2 plaatsen ze de ballon en ga je gewoon weer naar huis. De volgende ochtend breekt de vk thuis de vliezen en kan er gewoon nog afgewacht worden of de weeën vanzelf komen in de komende 24 uur. In dit ziekenhuis ben ik nog nooit geweest en het staat ook nog eens in een stomme plaats (vind ik). :laughcry:

Ik hoop maar dat ik hier niet over na hoef te denken en de baby zich voor die tijd zelf aandient.
❤ 7 juni 2018
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jun 2018 11:28

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lastige keuze Bliss, ik zou voor het afwachten gaan. Ipv alles maar zo snel snel moeten doen. Lijkt mij lichamelijk ook niet prettig. Oke er 1,5 dag (met T gehad) inzitten is ook geen pretje. Maar er zijn ook gewoon normale succesverhalen.

Dat ze jouw alles nu al hebben verteld omtrent het inleiden. Ik weet niet eens welke methode ze gaan hanteren als ik ingeleid moet worden. Dat komt zondag wel... of niet..
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jun 2018 11:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja ik hoef ook niet nu iets te kiezen hoor. Het is alleen zo dat er bij ziekenhuis 1 nog een controle bij de gynaecoloog aan vooraf gaat en daarvoor moet op tijd een afspraak gemaakt worden. Die maakt ze dus nu alvast en is dan waarschijnlijk over anderhalve week ofzo. Het daadwerkelijke inleiden zou ik pas echt vlak voor de 42 weken willen, zodat de baby zo lang mogelijk de tijd heeft om uit zichzelf te komen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 05 Jun 2018 14:17

Re: Mei/juni 2018 mama's

Fijn dat alles goed was Bliss! Hopelijk is ook de strippoging niet nodig (ik had met de vk ‘afgesproken’ “de volgende afspraak is een formaliteit”, bleek ook het geval :wink: ).
Hoe voel je je verder?

Hier gaat t goed! M groeit sinds vrijdag elke dag wat, nog 100 gram tot zn geboortegewicht! Ook BV geven gaat goed. Ervaar nu dus “hoe het ook kan” (met S aanleggen zonder succes/fles na/kolven), zo bijzonder, zo fijn!
S is ontzettend lief voor M. Vindt het soms moeilijk dat ze de aandacht moet delen (“M in de box?” als hij bij me zit) maar probeer zoveel mogelijk met haar te ondernemen en haar te laten merken dat ze aandacht kam krijgen óók als ik met M bezig ben.

En hoe ist met de andere dames?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Jun 2018 14:27

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lastige keuze Bliss! Ook al hoef je nu nog niet te kiezen, doordat je de informatie hebt, ga je er natuurlijk automatisch over denken.

Ik was net een reactie aan het typen hoe het bij jullie is Jerry! Wat fijn dat de bv zo goed loopt en dat M al bijna op zijn geboortegewicht zit!

H is alweer een maand oud vandaag! Na twijfels twee weken geleden over de voeding en een paar dagen bv te hebben gecombineerd met bv, zit hij nu toch compleet op bv. Dit gaat op zich prima, de nachten vind ik wel zwaar, want dit kan ik nooit volledig door mijn man laten doen. Hij komt 's nachts nog elke twee uur, dus dat is slaap bij elkaar sprokkelen. Afgelopen dagen liet hij overdag ook soms maar krap twee uur tussen een voeding zitten, af en toe drie uur, waardoor we op meer dan tien voedingen per dag uitkwamen. Vandaag is hij relaxed en ligt lekker veel te slapen. Hopelijk zet dat door naar de nacht.
A gaat ons gedrag naar H steeds vaker kopiëren en komt zijn broertje knuffelen, een speentje brengen en wijst 'neus', 'mond', 'oren' bij hem aan. Erg lief! Nu denk ik dat hij dit vooral doet voor ons en nog niet zo zeer voor H. Ik probeer ook op te letten dat ik hem aandacht geef voor de dingen die hij zelf doet en momentjes met hem alleen te creëren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jun 2018 14:57

Lief dagboek

Als niemand iets wil vertellen over haar baby, begin ik wel een dagboek hier :P

Afgelopen nachten liet H drie tot vier uur tussen de voedingen zitten. Dat is al een stuk beter! Ik heb hem niet ingebakerd gevoed, het lijkt dat hij zo beter drinkt. Wel is hij meer wakker, dus kost het wat meer moeite en tijd om weer in slaap te vallen. Qua slaap is het dus nog steeds uurtjes sprokkelen. Doordat het aantal voedingen per 24uur nu wat lager ligt, heb ik wel meer energie. Ik kijk wel uit naar de tijd dat hij wakker een poosje in de box kan liggen, het is nu vaak huilen als hij niet drinkt of slaapt. Dat is met een rondlopende dreumes lastig, want zodra ik H even weg wil leggen en hij slaapt nog niet diep genoeg, is het direct weer huilen. Dan kan ik, nadat ik A geholpen heb, opnieuw beginnen met H in slaap wiegen en sussen. Ach, met de tijd wordt het beter, nu vooral nog genieten van de avonden op de bank, samen douchen en alle babyknuffels.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 09 Jun 2018 15:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hey Taeda, is een draagdoek/drager geen idee. Onze zoon kunnen we, helaas nog steeds niet, wakker wegleggen en wij hebben hem om die reden veel in de drager.
Het is echt intensief zoveel voedingen, maar fijn dat het al wat beter wordt!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jun 2018 16:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Soms pak ik de draagdoek inderdaad, maar met dit warme weer zweten we allebei erg veel dan. Met voeden en knuffelen heb ik er ook standaard een hydrofiel tussen, want huid op huid krijgt hij uitslag van de warmte en het zweet. Ik ben dus blij dat het volgende week iets afkoelt!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Jun 2018 13:24

Re: Mei/juni 2018 mama's

Baby updates please!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Jun 2018 13:30

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik heb nog geen baby!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Jun 2018 13:34

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn schreef:Ik heb nog geen baby!

Heb jij echt een watermeloen in je buik dan? Sterkte daarmee :^^:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Jun 2018 13:37

Re: Mei/juni 2018 mama's

Zeker wel, haha.
En chocola op het moment, je moet je verlof natuurlijk wel een beetje leuk maken :p
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 11 Jun 2018 13:59

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn schreef:Ik heb nog geen baby!


Ik ook nog niet... :cry:
Kwestie van dagen hopelijk nog!

Ben wel benieuwd hoe het met de andere baby’s gaat.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jun 2018 17:15

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ahh Sneeuwwitje! Ik heb met je te doen. Hopelijk komt ‘ie snel!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jun 2018 18:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

Update’tje!

Hier gaat t goed! Maar de nachten niet... Of hij komt moeilijk weer in slaap (1,5 uur bezig, na 30 min voeding, dan n uur slaap en hup weer 3 uur om dus meldt zich dan na n uur weer) of heeft krampjes (vannacht voor t eerst, zo sneu)...
Maargoed, voor de rest ben ik best relaxt. S doet het supergoed en is een lieve grote zus! Vandaag m’n eerste dag met 2 kids overleefd, man weer voor het eerst aan het werk..! Verder echt nog nul ritme maargoed, de bar is altijd open zeg ik dan maar :smile:

Taeda pittig hoor ook bij jou! Vanwaar de keuze om wel bv te blijven geven? (Interesse, niet om je ‘ter verantwoording’ te roepen.
Ik ben ook blij dat t wat koeler wordt, lekker beeb in de doek en naar buiten zonder op te hoeven letten dat ik niet in de zon loop

Sneeuwwitje, ik denk best veel aan je!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jun 2018 19:24

Re: Mei/juni 2018 mama's

Geef jij bv of fv, Jerry? Balen dat de nachten zo slecht gaan, slopend!

Hier gaat het wel goed! Ik ben wel doodmoe, maar dat is logisch. N huilt niet veel eigenlijk, alleen afgelopen nacht kwam ze wat eerder dan gepland voor de voeding en was het even gillen. Tussendoor slaap ik wel erg slecht, ik hoor echt elk geluidje en denk dat we haar eind deze week lekker op haar eigen kamer leggen. Over het algemeen hebben we dus een tevreden baby en ze is zo mooi en lief, ik kan er wel naar blijven kijken. :love:

Verder moet ik natuurlijk nog volop herstellen van de keizersnede. Ik vraag me af of het ooit goed komt met m'n buik, heb echt een soort vetschort momenteel. :shock: Het is ook nog helemaal bont en blauw en m'n litteken irriteerde gisteravond behoorlijk aan één kant. Verder wil ik meer dan ik al kan en moeten m'n vriend en de kraamhulp af en toe even zeggen dat ik op de bank moet gaan liggen. Als ik foto's van mezelf zie, schrik ik me dood van de wallen en m'n witte hoofd. Maar goed, ooit zal ik me wel weer wat meer mezelf gaan voelen hoop ik.

In ieder geval voelt het moederschap tot nu toe wel goed aan, het went al best een beetje. Natuurlijk zit ik nu nog volop in de babybubbel en ben ik niet alleen. Vanaf volgende week werkt m'n vriend weer, dus dan wordt het een heel ander verhaal! (Tenzij ik nog te weinig kan door de ks, dan kan het zijn dat hij wat zorgverlof opneemt als dat mogelijk is.)
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Jun 2018 19:45

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss, wat fijn dat het moederschap al wat begint te wennen. Ik herken je verhaal over wondpijn, dat had ik ook. Doe het echt rustig aan en geef je lichaam de tijd om te herstellen.

Jerry, balen van de nachten. Dat is wel slopend hoor. Kun je overdag je rust wat pakken?

Hier gaat het eigenlijk best goed! Sinds een dag of drie is J beduidend relaxter en rustiger. Volgens Oei ik Groei is zijn eerste sprongetje officieel voorbij en volgens mij hebben ze het toch echt weer bij het rechte eind. Vandaag kwam hij zelfs om de vier uren voor voeding en heeft hij daartussen voornamelijk tevreden liggen slapen. Voor ons is dit echt nieuw. En genieten :).

Vandaag wel bij de osteopaat geweest, die afspraak stond al gepland. Hij kon geen spanningen in J zijn lijfje vinden maar zag wel tekenen van een verborgen reflux. Hij heeft me daar een ‘oefening’ voor me gegeven. Qua krampjes is het wisselend, hij heeft wel echt moeite met windjes laten en poepen.

Lachen kan hij als de beste en hij maakt ook steeds vaker van die kraaigeluidjes. Zo schattig :love: De nachten gaan nog steeds prima, hij komt een tot twee keer voor voeding en slaapt daaromheen vrij makkelijk in en door.

Mijn eigen herstel gaat goed. Ik voel me lichamelijk topfit en krijg veel complimenten over hoe ik er uitzie. De wond is helaas nog niet dicht en is bij vlagen nog best gevoelig. Ik hoop dat dit niet te lang meer duurt.
Laatst gewijzigd door Lady op 11 Jun 2018 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Jun 2018 19:52

Re: Mei/juni 2018 mama's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers