Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buitenspelen en vies worden

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 08:06

Buitenspelen en vies worden

Nu het volop lekker weer is, is onze zoon veranderd in een soort modder monster. Heerlijk, mag gerust, maar het is zo vies! Zeker als hij met de waterbaan of het zwembadje speelt, zeiknat en onder de modder, plakkerig gras en gruis. Maar ook als ie 'droog' in de tuin speelt. Omdat hij nog met name op z'n knietjes loopt, zijn z'n benen en voeten echt binnen no time pikzwart. Als we dan weer naar binnen gaan voor een slaapje, dan zet ik 'm eerst in de gootsteen om 'm te poetsen. Kleertjes kunnen alweer in de was en het is pas 9 uur 's ochtends.

Hoe doen jullie dat? Drie sets kleding op een dag? Drie keer per dag douchen? Ik vind 't allemaal prima maar ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 11 Jun 2018 08:14

Re: Buitenspelen en vies worden

Haha, mijn kind is ook gewoon een wandelende smerig, met dit weer. Ik kleed hem alleen om als hij heel nat is en het flink waait vanwege de kou maar verder houdt hij maar lekker aan wat al vies is. Als ik hem binnen haal dan blijft hij ook binnen en gaat hij eerst in bad staan, dan spoel ik alle zand uit zijn haar(oor, tussen zijn billen, neus en zelfs okselplooien...) en dan zeep ik hem eerst in en spoelen we dat af. En dan mag hij even spelen in bad. Anders is t badwater net riool.

O is nog klein, ik zou dan denk ik zijn bovenste kleertjes uittrekken, idd zijn beentjes handjes en knieeen wassen en hem zo in zijn slaapzak/bedje leggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 08:20

Re: Buitenspelen en vies worden

Ja haha precies. Hij doet ook nog twee slaapjes per dag dus dan wil ik 'm wel enigzins schoon in z'n slaapzakje hebben. Aan 't einde van de dag zetten we 'm nu idd onder de douche.

Haha J lijkt me ook echt zo'n rauwdauw die gewoon smerig wordt en het niets kan schelen.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 11 Jun 2018 08:25

Re: Buitenspelen en vies worden

Serieus, ik denk dat er einde dag geen korrel zand meer in de zandbak zit. Dat heeft mijn kind namelijk meegenomen naar huis. En Juul is idd echt een smeerkees. Hij vond vroeger zand heel eng, en kwam hij aangelopen, huilend met zandhanden maar nu? Op vakantie rent hij eerst het water in en gaat dan rollen in het zand. Bah. Maar ik ben niet zo’n moeder die hem mooi aankleed en hem vraag niet vies te worden. Hij vraagt het tegenwoordig wel zelf, vanmorgen wilde hij geen wit shirt aan want hij wilde in de zandbak, maar dat zegt hij nu zelf.
<<

Anoniem236

Bericht 11 Jun 2018 08:35

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik zou bij de slaapjes overdag vieze kleren uitdoen, hem poetsen met een washand en dan in de romper in de slaapzak doen, na het slapen vieze kleren weer aan als hij gaat buitenspelen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jun 2018 08:40

Re: Buitenspelen en vies worden

Lotus schreef:Ik zou bij de slaapjes overdag vieze kleren uitdoen, hem poetsen met een washand en dan in de romper in de slaapzak doen, na het slapen vieze kleren weer aan als hij gaat buitenspelen.


Zo doe ik het ook inderdaad.
Vooral nu zijn zandbak klaar is en hij daar het liefst in speelt. Grote scheppen zand over zijn hoofd gooien vind hij heel lollig :palm:
10.04.17
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Jun 2018 08:47

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik trek hem vaak wat oudere kleren aan en als het nodig is als we weer naar binnen gaan schone kleren. En zn oude kloffie weer als hij naar buiten gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jun 2018 08:54

Re: Buitenspelen en vies worden

E is kampioen in vies worden. Als het warm weer is speelt hij vaak gewoon in zijn onderbroek, voor minder warme seizoenen heeft hij een waadpak (soort tuinbroek van regenjas-spul met laarzen eraan vast). Maar we hebben ook heel wat setjes reservekleren en handdoeken meegesjouwd. Gewoon accepteren dat je wat meer moet wassen, desnoods wat goedkope setjes kopen die best vies mogen worden en zijn mooie outfitjes bewaren voor andere dagen. Het is wel lekker dat hij het zo fijn vindt buiten.

Ik heb op de website van Marks & Spencer een keer een speciaal pak gezien om in de modder te spelen, dat wilde ik heel graag hebben voor E, helaas kon ik het in de winkels zelf niet vinden, maar misschien is zoiets nog wel online te bestellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 11 Jun 2018 09:02

Re: Buitenspelen en vies worden

S komt gewoon vies uit bad lijkt het soms... Dat is zo'n smeerkees. We noemen haar ook regelmatig Floddertje.

Zo gauw het er warm genoeg voor is speelt S in de tuin in haar blote billen, scheelt heel veel kleding wassen (en luieruitslag door de warmte) :P
En anders loopt ze idd met vieze kleren rond, als we echt weg moeten voor iets belangrijks dan krijgt ze natuurlijk wel schone kleren aan maar voor even naar de supermarkt of J uit school halen niet. Dan blijf ik bezig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jun 2018 09:03

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik zou dus gewoon binnen blijven tot het eerste slaapje, als dat om 9 uur ‘s ochtend al is. En dan voor het tweede slaapje ff schoon genoeg zodat het bed niet vies wordt en voor het slapen gewoon lekker douchen/in bad.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Jun 2018 09:08

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik trek ze bij binnenkomst dan gewoon de kleertjes uit en poets ze waar nodig een beetje op. Ik hoef geen smerig huis.

Dat doe ik niet bij een beetje vies, maar bij heel vies.

Meestal gaan ze alleen na het avondeten douchen, maar soms moeten ze vaker. Als we nog ergens heen moeten ofzo.

Ik vind vies worden overigens prima, lekker laten gaan. Maar ik hoef geen vieze aapjes in huis.

Ze dragen soms dus ook meerdere setjes kleren per dag.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 11 Jun 2018 09:12

Re: Buitenspelen en vies worden

ChiQ schreef:Serieus, ik denk dat er einde dag geen korrel zand meer in de zandbak zit. Dat heeft mijn kind namelijk meegenomen naar huis. En Juul is idd echt een smeerkees. Hij vond vroeger zand heel eng, en kwam hij aangelopen, huilend met zandhanden maar nu? Op vakantie rent hij eerst het water in en gaat dan rollen in het zand. Bah. Maar ik ben niet zo’n moeder die hem mooi aankleed en hem vraag niet vies te worden. Hij vraagt het tegenwoordig wel zelf, vanmorgen wilde hij geen wit shirt aan want hij wilde in de zandbak, maar dat zegt hij nu zelf.


Whahaha hier x3. Ik heb ze ook altijd gewassen voordat ze gaan slapen. En schone romper en qua kleding ligt het er echt aan hoe vies ze zijn. Alleen droog zand vind ik prima maar echt helemaal zwart krijgen ze schone kleren aan.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 09:14

Re: Buitenspelen en vies worden

Minx schreef:Ik zou dus gewoon binnen blijven tot het eerste slaapje, als dat om 9 uur ‘s ochtend al is. En dan voor het tweede slaapje ff schoon genoeg zodat het bed niet vies wordt en voor het slapen gewoon lekker douchen/in bad.


Ik vind 't s ochtends juist heerlijk nu. Dan zijn de tegels nog niet zo warm voor 'm en de zon nog niet zo fel. Ik heb kopje koffie er bij. Fijn ochtendritueel.

Ik heb 'm net gewoon met wat luier doekjes afgenomen trouwens. Ging ook best. Hij wordt straks toch weer vies maar dan is 't vieste eraf.

Kleertjes bij de deur uit en dan in romper laten slapen is wel prima idee idd.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jun 2018 09:22

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik ga voor als het wat kouder wordt een overall voor hem kopen trouwens. Kan prima hier op het platteland, klompjes er onder en we hebben een mini-boertje.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 09:28

Re: Buitenspelen en vies worden

Haha wat schattig Saga!

Weet iemand trouwens nog leuk buitenspeelgoed voor de kleintjes waar je niet kletsnat of zwart van wordt? Dus geen water of modder dingen maar andere leuke dingen? Voor op het terras bijv. Hij heeft nu een leuke plastic loopwagen die buiten kan en het emmertje en schepje speelt ie ook wel mee zonder water. Stoepkrijt eet ie nog op, zag ik gisteren bij vrienden.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jun 2018 09:35

Re: Buitenspelen en vies worden

Een klein springkussen (niet zo'n opblaasbare, wel echt met motortje zeg maar)
Een speelhuisje voor buiten (wij hadden een heel mooie houten met echte dakpannen, maar uit ervaring weet ik nu dat die lelijke plastic dingen veel meer in trek zijn)
Zo'n autootje waar je in kan zitten (meestal in rood/geel plastic maar wij hadden de politieauto-variant)
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 09:37

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik bedoel eigenlijk meer klein speelgoed, niet al die grote gevaartes. Ik vind een zwembadje en waterbaan in de tuin voorlopig wel even genoeg groot spul. :palm:
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jun 2018 09:41

Re: Buitenspelen en vies worden

Gewoon van die simpele plastic stapelblokken, bekertjes, niet te moeilijk over denken.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jun 2018 09:44

Re: Buitenspelen en vies worden

O, maar zo'n springkussen neemt alleen plek in als je 'm gebruikt, die is opgeblazen als je 'm aanzet en weer leeg als je 'm uitzet.

Qua klein spul kun je ook gewoon een tafeltje buiten zetten met hetzelfde speelgoed als binnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Jun 2018 09:44

Re: Buitenspelen en vies worden

Ojaaa hier de grootste smeerkees. We moeten alweer niet zandbakzand kopen.
Hij kan inmiddels ook de buiten kraan openen.
Ik trek zijn natte en vieze bovenkleding uit en leg het in de zon tijdens zijn middagslaapje.
Schone romper aan en naar bed.
Soms loopt hij in de middag ook alleen in de romper in de tuin als het zo heet is.
Kost me gemiddeld 1 setje kleding per dag en 3 rompers haha
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jun 2018 09:45

Re: Buitenspelen en vies worden

Ik kan, buiten de zandbak en het zwembadje om, al het speelgoed wel weghalen. Hij speelt dan namelijk het liefst met de mand met wasknijpers haha!
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Jun 2018 09:56

Re: Buitenspelen en vies worden

Marin schreef:
Ik heb 'm net gewoon met wat luier doekjes afgenomen trouwens. Ging ook best. Hij wordt straks toch weer vies maar dan is 't vieste eraf.

Kleertjes bij de deur uit en dan in romper laten slapen is wel prima idee idd.


Zo doen wij het ook
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 10:05

Re: Buitenspelen en vies worden

Saga schreef:Ik kan, buiten de zandbak en het zwembadje om, al het speelgoed wel weghalen. Hij speelt dan namelijk het liefst met de mand met wasknijpers haha!

Haha handig! Kan ie ook de was ophangen? :smile:

Hier heeft ie de schakelaar voor de warmtelamp ontdekt en hij kan nu op de tuinset klimmen om naar het duingras in de perkjes te gaan. Maar daar moet ik wel naast blijven zitten natuurlijk als ie zo klimt.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 11 Jun 2018 10:17

Re: Buitenspelen en vies worden

Marin, je hebt van die natte washandjes om kinderen mee te wassen! Van de Etos zijn mijn favoriet. Die pak je uit het pakje doet het om je hand en kan zo een heel lijfje mee poetsen. Heel handig!
Deze:
https://superscanner.nl/p/317852/etos-v ... washandjes
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 10:21

Re: Buitenspelen en vies worden

Oh ja die heb ik nog liggen van toen ie echt klein was en nooit echt wat mee heb gedaan. Die ga ik beneden bij de achterdeur leggen. Goed idee zeg!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx