Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

<<

Anoniem273

Bericht 10 Jun 2018 21:59

Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Binnenkort trouwt er een stel uit onze vriendengroep. Met de rest van de vriendengroep doen we meestal een gezamenlijk cadeau voor de verjaardagen en dat wilden we nu ook graag doen. We zijn uitgenodigd voor het feest. Ik ben de creatieveling van de club en we wilden het geldbedrag dan leuk verpakken.

Alleen... man en ik willen graag €50 cadeau geven, de andere stellen dachten aan €15 als maximaal bedrag.
Vooral mijn man vindt dit echt een probleem en wil dan graag nog zelf een kaart geven met een extra geldbedrag namens ons samen, maar dan gewoon door de brievenbus doen ofzo. Ergens voelt dat wel een beetje raar, vind ik. Maar ik vind het vooral heel raar om ‘maar’ €15 cadeau te doen op een huwelijk.
Tegen de vriendengroep zeggen dat we niet meedoen vind ik ook niet zo prettig, zeker aangezien ik het geld creatief zou gaan verpakken namens ons allemaal.

Iemand nog tips? ;) Ik wil wel graag geld geven want dat is hun cadeautip.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jun 2018 22:17

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik zou dan denk ik aangeven liever apart een cadeau te geven, dat moet toch ook gewoon kunnen? Dat zou ik in elk geval liever doen dan de rest apart geven, want daarmee zeg je toch een beetje dat je het bedrag van de rest karig vindt. Dan zou ik liever ervoor kiezen om ieder voor zich iets te geven.

Anders moet je of aangeven dat je 15 euro te weinig vindt en dat je per persoon meer wil geven, of je moet afspreken dat iedereen geeft wat ie kan missen, of je neerleggen bij die 15 euro. Of toch het idee van je vriend. Meer smaken zijn er denk ik niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jun 2018 22:24

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik zou denk ik ook aangeven apart een cadeau te doen. Vooral omdat het verschil zo groot is.
Dit zou ik ook wel zeggen. Als de rest allemaal wel 15 euro geeft, kunnen zij het misschien samen geven aan het bruidspaar.
Of vind je dat helemaal geen optie?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem273

Bericht 10 Jun 2018 22:32

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik vind het apart geven, dus zonder de rest van de vriendengroep, vooral zo lastig omdat ik degene ben die ons gezamenlijke geld leuk zou gaan verpakken. Daar hebben we ook al een idee voor afgesproken een hele poos geleden, nog voor we het over bedragen hadden. Ik heb wel aangegeven dat wij meer zouden willen geven (niet de €50 meer genoemd toen ik €15 hoorde) en nu is het dus afgerond op €50 namens drie stellen...Met al helemaal een plan welke briefjes ik dan op een bepaalde manier kon vouwen.
Dus zomaar meer geld in die pot stoppen is ook een beetje raar want dat is gewoon zichtbaar.
Het is niet zo dat wij per se willen dat het bruidspaar weet dat wij zelf meer geven dan de rest, maar ik weet niet zo goed hoe we dat kunnen doen zonder de rest voor het hoofd te stoten.

Misschien is ons neerleggen bij die €15 dan de beste keuze inderdaad.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jun 2018 22:37

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik zou in de groep aankaarten dat jullie naast het groepscadeau ook nog zelf een kaart doen. Ik zou je niet maar neerleggen bij dat bedrag, omdat het zo ontzettend anders is dan wat je zelf in je hoofd had. In mijn vriendenkring is 50 euro per stel ook gebruikelijk voor bruiloften.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jun 2018 22:40

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Nu kan ik niet in ieders portemonnee kijken, maar ik vind 15 euro niet veel voor een bruiloft. Wij geven meestal al 20 euro met een verjaardag.
Ik weet niet wat je gaat maken, maar kan je er niet extra's bijmaken dan voor jullie?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem273

Bericht 10 Jun 2018 22:50

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Net nog weer met man overlegd en we doen wel mee met het gezamenlijke cadeau (het wordt een pot met rijst en gevouwen hartjes, bruid en bruidegom erin van geld en leuke lintjes enzo) maar we nemen dan zelf nog een envelop mee die avond, die we daar vast wel in de enveloppendoos kwijt kunnen. Mochten de andere vrienden daar vragen over stellen dan zeggen we inderdaad dat we zelf een ander bedrag in gedachten hadden. Eigenlijk is dat ook gewoon persoonlijk, toch?

Bedankt voor de tips dames!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Jun 2018 06:01

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Wij doen met bruiloften altijd een gezamenlijk cadeau met de vriendengroep in de vorm dat iedereen persoonlijk een kaart schrijft en geld er bij in de envelop doet en al die enveloppen worden dan weer leuk verpakt als een groot cadeau. ( Een doos met allemaal foto's met de enveloppen er in, van iedereen recepten in een map met insteekhoesjes en dan dus de envelop er bij in, gehangen in een boompje en meer van dat soort dingen, wel leuk verpakt en wat moeite voor gedaan maar niet teveel gekkigheid).
Zo kan iedereen geven wat hij of zij wil en ook nog een persoonlijke boodschap toevoegen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Jun 2018 06:07

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Zoals jullie het nu doen hebben wij het ook gedaan met een uitvaart (dat is dan weer anders natuurlijk).
Ze wilde geen bloemen maar een donatie voor d'r vrijwilligerswerk. We hebben als groep gezamenlijk een bedrag gedonneerd en J en ik nog een aparte envelop.
30-04-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Jun 2018 06:10

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik zou dan wel meegaan met die 15,- en het leuk verpakken en gezamenlijk geven.
Maar dan hun later of thuis door de brieven nog een kaartje met geld namens alleen jullie.
Ik vind 15,- voor een bruiloft niet zo veel zeker niet als het echt goede vrienden zijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jun 2018 06:50

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Aziraphale schreef:Net nog weer met man overlegd en we doen wel mee met het gezamenlijke cadeau (het wordt een pot met rijst en gevouwen hartjes, bruid en bruidegom erin van geld en leuke lintjes enzo) maar we nemen dan zelf nog een envelop mee die avond, die we daar vast wel in de enveloppendoos kwijt kunnen. Mochten de andere vrienden daar vragen over stellen dan zeggen we inderdaad dat we zelf een ander bedrag in gedachten hadden. Eigenlijk is dat ook gewoon persoonlijk, toch?

Bedankt voor de tips dames!


Prima oplossing zo!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jun 2018 06:58

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Je hebt al een oplossing lees ik.

Wat ik ooit gedaan heb met een bruiloft was dat ik een geldcadeau heb gemaakt, maar iedereen die mee wilde doen heeft vooraf zijn/haar bedrag aan mij overgemaakt. Ik ben de enige die op dat moment wist hoeveel er werd ingelegd en dat werd ook niet besproken met de andere. Ik heb met al het geld iets bij elkaar gevouwen en het resultaat met de rest d.m.v. een foto gedeeld. Misschien dat jullie zo iets de volgende keer kunnen doen als jij toch verantwoordelijk bent voor het maken van het geldcadeau.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2018 07:15

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Zo zou ik het ook doen Azi.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Jun 2018 07:22

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Goed opgelost Azi!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem247

Bericht 11 Jun 2018 10:56

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik heb ook ooit samen met vriendinnen zoiets gehad. Toen had een van hun de perfecte oplossing. Een geldboompje! We hadden allemaal geld uitgelegd voor een klein boompje in een pot. Iedereen kon daar een klein envelopje + kaartje met een grote strik aanhangen met geld erin. Zo kon iedereen voorzich weten wat ze wilde geven. Het zag er echt heel leuk uit!
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jun 2018 11:08

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ja goed idee voor een volgende keer, Ava en SO!
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 11 Jun 2018 14:08

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Wij hebben hetzelfde probleem ook wel eens gehad. We hadden toen 20 euro per stel voor een gezamelijk kado ingelegd, en toen per stel nog een apart envelopje. Wij gaven toen 30 euro in het envelopje, maar een ander koppel vond dat te weinig en heeft bijv 50 euro euro erin gestopt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jun 2018 14:41

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik heb het gehad met een babyshower voor een heel goede vriendin. Legde iedereen 5 euro in, dat vond ik weinig dus ik had extra cadeautjes in m'n tas. Niemand gaf haar iets nog erbij en toen heb ik het haar na de tijd gegeven (wij zouden blijven eten).
Bij een bruiloft zou ik dan idd nog een enveloppe meenemen.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jun 2018 15:17

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Fijn om jullie reacties te lezen!
Wij gaan inderdaad gewoon zelf nog een envelop meenemen. Ik voel niet de behoefte om dit van tevoren nog met de andere stellen te bespreken eigenlijk. Als ze het zien en er vragen over stellen, kunnen we het gewoon eerlijk aangeven.

Zij zijn de laatste die trouwen van de groep haha, maar stel het is ooit nodig dan bedenk ik een knutsel met enveloppen :smile:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jun 2018 06:09

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

15 euro per stel is zelfs erg weinig. Eigenlijk dus 7,50 per persoon, dat is lang niet dekkend wat je op de feestavond weg drinkt (Daar kijk ik een beetje naar voor het bedrag). Stel je vrienden zouden 15 euro per stel in enveloppe doen met hun naam erop dan zou het getrouwde stel dat als karig kunnen zien. Inderdaad 50 euro per stel is dan beter.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jun 2018 08:19

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Je weet niet wat een ander drinkt om te betalen of dat dekkend is. 2 fris komt niet op 7,50.

Overigens vind ik 15 euro ook erg weinig, maar ik kan niet in andermans portemonnee kijken en daarnaast kost een bruiloft soms meer dan alleen een cadeau: nieuwe kleding, vervoer etc.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2018 14:32

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Fred schreef:15 euro per stel is zelfs erg weinig. Eigenlijk dus 7,50 per persoon, dat is lang niet dekkend wat je op de feestavond weg drinkt (Daar kijk ik een beetje naar voor het bedrag). Stel je vrienden zouden 15 euro per stel in enveloppe doen met hun naam erop dan zou het getrouwde stel dat als karig kunnen zien. Inderdaad 50 euro per stel is dan beter.



Het gaat er toch niet om of jouw cadeau de kosten die gemaakt zijn dekt? Dat vind ik zo’n belachelijk uitgangspunt. Je wordt uitgenodigd (neem ik aan) omdat mensen je ee graag bij willen. Niet omdat je dan kunt meebetalen aan de kosten.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jun 2018 14:46

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Prima oplossing Azi!

Wij doen altijd 50 euro per stel, bij familie of goede vrienden.
<<

Anoniem273

Bericht 12 Jun 2018 17:01

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Ik ben het ermee eens dat we niet in hun portemonnee kunnen kijken hoor. Maar als we een avondje ergens gaan eten/drinken dan hebben we best een hoge rekening, haha. En het vervoer wordt geregeld... ik rijd :smile: Ik ben de enige die nooit alcohol drinkt dus wel zo handig. Vind ik ook niet erg, zelf aangeboden.
<<

Anoniem273

Bericht 12 Jun 2018 17:04

Re: Gezamenlijk cadeau vriendengroep: niet eens met bedrag

Elliot schreef:
Fred schreef:15 euro per stel is zelfs erg weinig. Eigenlijk dus 7,50 per persoon, dat is lang niet dekkend wat je op de feestavond weg drinkt (Daar kijk ik een beetje naar voor het bedrag). Stel je vrienden zouden 15 euro per stel in enveloppe doen met hun naam erop dan zou het getrouwde stel dat als karig kunnen zien. Inderdaad 50 euro per stel is dan beter.



Het gaat er toch niet om of jouw cadeau de kosten die gemaakt zijn dekt? Dat vind ik zo’n belachelijk uitgangspunt. Je wordt uitgenodigd (neem ik aan) omdat mensen je ee graag bij willen. Niet omdat je dan kunt meebetalen aan de kosten.


Ja wel eens met Elliot maar ik snap Fred ook wel. Ik wil wel graag bijdragen aan hun huwelijksdag in plaats van alleen maar geld kosten.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers