Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Jun 2018 07:53

Re: Voor een kindje in 2018

Rot hè Gympie hoe onzeker je dan over alles kan zijn! Wat Cotton zegt, helaas afwachten.

Caro en Geel, hoe gaat het eigenlijk met jullie?
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 10 Jun 2018 08:51

Re: Voor een kindje in 2018

Nog even in onzekerheid dus Gympie, vervelend!

Ik voel me inmiddels weer goed. Bloed nog wel iets, maar minimaal. Van de week maar even contact opnemen om te kijken of alles weg is.
Verder hebben we een nieuwe afspraak staan bij de klinisch geneticus om ook de optie embryoselectie te bespreken. Dit was eerder niet aan de orde omdat ik al zwanger was. Deze pas na onze vakantie gepland. Voor nu eerst dus nog even wachten voor we er weer voor gaan, tot we weten wat we willen

15-11-2019
14-05-2023
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 10 Jun 2018 08:58

Re: Voor een kindje in 2018

Ik mag ook weer door naar een volgende ronde helaas :(
Had best goeie hoop deze keer, alles zat mee, maar dat zegt dus ook niks.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jun 2018 10:11

Re: Voor een kindje in 2018

Geen onzekerheid meer, ben er nu wel zeker van dat ik helaas ongesteld ben. Dat betekent deze maand geen nette cyclus van 28 dagen, maar een cyclus van zo’n 24 dagen (heb de menstruatie-start vanaf vandaag ingevuld, omdat het gister niet zoveel was). Vind het ergens wel vaag. Had op 28 mei een positieve ovulatietest en dan ergens in de 48 uur daarna de ovulatie denk ik. Dat betekent dat ik zo’n 11 dagen na de ovulatie al ben begonnen met bloeden. En ik zit opeens niet meer in de illusie dat ik precies weet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, want deze korte cyclus schopt de boel nu in de war.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Jun 2018 14:46

Re: Voor een kindje in 2018

Soms is zo'n cyclus ook niet te begrijpen...
- 3 en 4 maart verloor ik een heel minimaal beetje bloed, maar 5 maart werd ik echt ongesteld (dag 1)
- 20 en 21 maart (dag 16 en 17) had ik positieve ovulatietesten. Dat betekent dus dat mijn ovulatie waarschijnlijk op dag 17 of 18 was.
- 29 maart (dag 25) had ik een beetje roze afscheiding: innestellingsbloeding?
- 1 april (dag 28) had ik een heeeeeeel licht positieve test
- uiteindelijk wordt mijn zwangerschap geteld -daar kwamen alle berekeningen steeds op uit- vanaf 3 maart (dag -2)

Ik kan hier achteraf nog steeds niet echt een logische volgorde in dagen van maken. En toen ik met die ovulatietesten bezig was, verwachtte ik dat alles ook volgens de boekjes zou gaan, maar hoeft dus niet.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Jun 2018 16:33

Re: Voor een kindje in 2018

Balen gympie!
Ik had deze zwangerschap ook zoiets, mijn menstruatie begint sowieso altijd heel licht en duurt wel 8-11 dagen waarvan dan dag 3-5 het zwaardere deel begint. Mijn app zegt dat je miet rekenen vanaf het eerste beetje bloedverlies. Mijn cycli variëren altijd tussen de 23-31 dagen. Maar van mijn zoontje werd ik zwanger in Eem cyclus die echt niet meer dan 21 dagen kan zijn geweest. Deze zwangerschap ben ik juist zwanger geraakt omdat ik dacht elk moment ongesteld te kunnen gaan worden en zéker niet meer vruchtbaar was. Als je terugkijkt moet mijn cyclus iets van 35 dagen zijn geweest. Maar ik houd het al heel lang bij en het zit echt bijna altijd tussen de 25 en 30 dagen. En toch ben ik twee keer juist zwanger geraakt in een cyclus die heel anders liep.
Soms doet je lijf gewoon anders dan anders, maar het hoeft gelukkig verder niet te betekenen dat je kansen minder zijn. Alleen minder goed in te schatten wanneer ze dan het grootst zijn.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jun 2018 19:52

Re: Voor een kindje in 2018

Thanks voor het meedenken en jullie ervaringen. Vind het erg lastig om de controle kwijt te raken en dat gebeurt nu wel een beetje. Maar ja, ik zie nu wel hoe het verder loopt.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jun 2018 19:54

Re: Voor een kindje in 2018

Sophie, voor jou ook heel jammer. Wat balen dan hè, vooral als je goed hoop had. Hoop is niet altijd chill..
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jun 2018 19:19

Re: Voor een kindje in 2018

Zo snel als ik ongesteld werd, zo snel is het ook weer weg. Nou ja, niet even snel ;). Maar 3 dagen is wel een recordje. Ik vind het heel bijzonder dit!
<<

Geel

Bericht 12 Jun 2018 19:39

Re: Voor een kindje in 2018

Kan zomaar ook een innestelingsbloeding zijn Gympie! Ik had dat ook en bleek toch zwanger. Het ging uiteindelijk toch mis, maar volgens mij had Justmedaan dit ook en bij haar gaat het wel goed. Ik zou er over een paar dagen een test tegenaan gooien, voor de zekerheid.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jun 2018 19:56

Re: Voor een kindje in 2018

Maar ik had echt best wel veel bloed gister en eergisteren. Menstruatie hoeveelheid, tampons noodzakelijk. Een innesteling kan toch niet zoveel bloed zijn of had jij dat wel?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Jun 2018 20:17

Re: Voor een kindje in 2018

Jup ik ook 4/5 dagen. Tampons nodig en toch zwanger. Nu 7 weken 2 dagen.
Ik had het daarom ook niet meer verwacht. Maar 4 gewone een digitale test en echo verder is het toch echt zo. Zou dus niet direct alle hoop van tafel vegen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jun 2018 20:29

Re: Voor een kindje in 2018

Hm ok! Maar moet ook niet weer hoop krijgen. Ik kijk het ff aan deze week. Wat een super succes story trouwens voor jou dan, dat verwacht je toch niet meer? Gaat het goed met je?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Jun 2018 20:48

Re: Voor een kindje in 2018

Nee dat verwacht je zeker niet. Verlos zei dan heb je gewoon een erg lange innestelingsbloeding gehad. Want de grootte van de baarmoeder komt overeen met de zwangerschapsduur gerekend vanaf de menstruatie voor deze bloeding zeg maar.
Bij mij is het gestopt en een dag of 2/3 later had ik roze met afvegen. Toen heb ik een test gedaan en bleek ik dus zwanger. Ja alles gaat goed. Op de nodige kwaaltjes na uiteraard.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Geel

Bericht 12 Jun 2018 21:01

Re: Voor een kindje in 2018

Ja ik had ook echt tampons nodig toen en een bevriende vk zei dat zoiets echt heel apart is. Maar t kan dus wel en het kan blijkbaar ook goed aflopen, zie Jmd. Ben benieuwd Gympie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jun 2018 21:17

Re: Voor een kindje in 2018

Mijn nichtje heeft dat ook gehad, bij haar was het een vanishing twin. Alleen dusdanig vroeg dat het een menstruatie leek.
2015 💙
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jun 2018 22:00

Re: Voor een kindje in 2018

Wow, nog nooit van gehoord, even gegoogeld. Dat is apart!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 12 Jun 2018 22:04

Re: Voor een kindje in 2018

Minx schreef:Mijn nichtje heeft dat ook gehad, bij haar was het een vanishing twin. Alleen dusdanig vroeg dat het een menstruatie leek.

Mijn schoonzusje heeft dat ook twee keer gehad.

Spannend, Gympie! Ik ga voor je duimen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 13 Jun 2018 09:33

Re: Voor een kindje in 2018

Tot wanneer kunnen ze dat zien minx? Ik heb ook het vage gevoel van een tweeling zeker nadat mijn ma en schoonma zei dat het in beide families zit.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem301

Bericht 13 Jun 2018 14:59

Re: Voor een kindje in 2018

Fedora schreef:
Meneer de Uil schreef:Er is helemaal niemand die zegt dat niet te snappen Fedora, dat is wat jij er van maakt. Wij maken ons alleen zorgen on het welzijn van jullie en kind.
En in mijn ogen zit er nogal een verschil is je kind in gevaar brengen of het een bepaalde start + opvoeding meegeven. Wat geef je een kind mee als je (allebei) nogal in de knoop zit met jezelf en een flinke psychische bagage hebt?


Snap ik. Daar heb ik moeite mee. Want ik heb altijd het idee dat jullie allemaal tegen mij zijn. Dat is mijn probleem en dat los ik ook zelf op. Maar wij zijn de beste ouders die een kind zich kan wensen. Vind ik ouderschap moeilijk? 100%. Maar daarom gaat het al vijftien jaar niet over rozen. Als ik ouder word, dan word ik een geweldige ouder. Anders absoluut niet.


Hoe kan je dit nu zeggen? Ongelooflijk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Jun 2018 15:19

Re: Voor een kindje in 2018

SoGood schreef:Jemig Fedora, perceptie van internet of niet, ik schrik hier van. Dit lijkt me alles behalve een stabiele basis voor een enorm levensveranderende gebeurtenis; een kind.


Helemaal mee eens!




Ik ben even vergeten hoe lang ik van te voren foliumzuur moet gaan slikken? Een maand toch?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2018 15:19

Re: Voor een kindje in 2018

Zes weken geloof ik Jip!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem244

Bericht 13 Jun 2018 17:03

Re: Voor een kindje in 2018

Ja een maand idd
<<

Anoniem235

Bericht 13 Jun 2018 18:20

Re: Voor een kindje in 2018

@Gympie: Spannend nog bij jou. Ik hoop het beste voor je. Ik herken wel erg wat je zegt van de controle kwijt raken, dat je cyclus anders is of wordt dan je verwacht. Heel irritant.

@InweCulnamo: Ik hoop dat alles nu weg is bij jou en dat je bloeden snel over is. Jammer dat je nu ook weer even moet wachten tot na de zomer. Ben benieuwd wat er uitkomt bij de klinisch geneticus.

@SophieZMY: Jammer, toch een teleurstelling dan.

@Emma: Wat fijn dat je een positieve ovulatietest had. Nu nog even een dikke week geduld?

Hier niet veel te melden, gaat rustig z'n gangetje. Mijn vriend is rond de vruchtbare dagen deze maand helaas niet altijd thuis, dus ik acht deze maand wat minder kansrijk. Maar je weet het nooit.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Jun 2018 06:32

Re: Voor een kindje in 2018

Carrie schreef:
Fedora schreef:
Meneer de Uil schreef:Er is helemaal niemand die zegt dat niet te snappen Fedora, dat is wat jij er van maakt. Wij maken ons alleen zorgen on het welzijn van jullie en kind.
En in mijn ogen zit er nogal een verschil is je kind in gevaar brengen of het een bepaalde start + opvoeding meegeven. Wat geef je een kind mee als je (allebei) nogal in de knoop zit met jezelf en een flinke psychische bagage hebt?


Snap ik. Daar heb ik moeite mee. Want ik heb altijd het idee dat jullie allemaal tegen mij zijn. Dat is mijn probleem en dat los ik ook zelf op. Maar wij zijn de beste ouders die een kind zich kan wensen. Vind ik ouderschap moeilijk? 100%. Maar daarom gaat het al vijftien jaar niet over rozen. Als ik ouder word, dan word ik een geweldige ouder. Anders absoluut niet.


Hoe kan je dit nu zeggen? Ongelooflijk.


Ik denk dat je dit alleen maar kunt zeggen als je het echt niet meer helder ziet.

Ik hoop oprecht dat jullie al die hulp ECHT hebben, en niet dat je bedoelt dat je af en toe iets leest over een stoornis (je verdraait nogal eens de waarheid zoals je zelf aangaf). Al die stoornissen die je noemt gaan niet zomaar over, sterker nog die kunnen erger worden als je een kind krijgt. Geen psychiater die dan zegt, joh doe maar!
Wat een zorgwekkende situatie!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers