Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 11:43

Re: Stomme vragen topic

Omdat het zusje van Maxima overleden is en ze met het hele gezin erheen zijn ivm de begrafenis vroeg ik me het volgende af. De kinderen zijn leerplichtig. Of zijn ze morgen al terug?
Tot de zoveelste graad moeten ze vrij geven, maar volgens mij beperkt zich dat tot ouders en zussen/broers.
Ik weet wel dat als je extra vrij wilt het moet aanvragen en dat er een beperkt aantal dagen ervoor is. Toen mijn schoonzus op vakantie ging had ze een extra dag vrij gevraagd van de school. Ik vind dat echt belachelijk, want je weet wanneer de vakanties zijn dus plan je er maar erom heen. Vroeger was het anders toen ik op de basisschool zat.
Zo had ik een jongen in de klas en die ging met het gezin op wintersport. Toen ze rest naar school moest zaten zij nog lekker 3 a 4 dgn vakantie te houden....................belachelijk. Gelukkig mag dat nu niet meer.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2018 11:44

Re: Stomme vragen topic

Een vakantie is net ietwat anders dan de begrafenis van je tante..
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2018 11:45

Re: Stomme vragen topic

WimLex is trouwens morgen weer terug want hij moet morgen naar Scandinavië. Hij zal de meiden wel mee terug nemen zodat die dinsdag (of morgen) gewoon weer op school zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 11:54

Re: Stomme vragen topic

Als eerst was de zus de peettante van een van de kinderen.
Ten tweede, het is tweee graads en die valt binnen de regeling dat je vrij hebt voor een begrafenis. Of die nu in NL is of in een ander land.

En ik denk niet dat het als een vakantie gezien kan worden, aangezien je op zo een moment behoorlijk geleefd wordt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 11:55

Re: Stomme vragen topic

Cotton schreef:Een vakantie is net ietwat anders dan de begrafenis van je tante..


Daarom vraag ik het toch mbt leerplicht. Volgens mij krijg je bij tante en ooms geen vrij daarvoor alleen bij ouders, broers en zussen en grootouders.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 11:57

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:Als eerst was de zus de peettante van een van de kinderen.
Ten tweede, het is tweee graads en die valt binnen de regeling dat je vrij hebt voor een begrafenis. Of die nu in NL is of in een ander land.

En ik denk niet dat het als een vakantie gezien kan worden, aangezien je op zo een moment behoorlijk geleefd wordt.


Dat ze een peettante was doet er niet toe als tantes/ooms niet binnen de regeling zouden vallen. Ik vergelijk het niet met een vakantie, maar noemde alleen een voorbeeld met afwezig zijn of het wel of niet mag.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 12:00

Re: Stomme vragen topic

Ik heb net even op de website van Rijksoverheid gekeken. En daar staat dat vrij voor een uitvaart geoorloofd afwezigheid betekend.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jun 2018 12:00

Re: Stomme vragen topic

Mocht het buiten de regels vallen, zou ik als ouders ook gewoon gaan. Het is je zus. Natuurlijk moeten je kinderen daarbij zijn.
Toen ik nog in vaste dienst werkte heb ik ook verlof gekregen van werk om een week naar het buitenland te gaan voor het overlijden in de familie van mijn vriend. Ook al waren we toen niet getrouwd.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 12:01

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:Ik heb net even op de website van Rijksoverheid gekeken. En daar staat dat vrij voor een uitvaart geoorloofd afwezigheid betekend.


Daar staat niet bij voor hoeveel dagen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 12:03

Re: Stomme vragen topic

Nee, want dat is afhankelijk van de locatie van de uitvaart. Echt ik weet dat je kortzichtig bent in je denken, maar zo kortzichtig had ik even niet ingeschat vandaag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem248

Bericht 10 Jun 2018 12:06

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Silly-One schreef:Ik heb net even op de website van Rijksoverheid gekeken. En daar staat dat vrij voor een uitvaart geoorloofd afwezigheid betekend.


Daar staat niet bij voor hoeveel dagen?


In goed overleg met de schooldirecteur is er een hoop mogelijk. En dan denk ik niet eens dat het uitmaakt dat de meisjes prinsesjes zijn, als mijn Marokkaanse buren een sterfgeval van een broer/zus zouden hebben en daarvoor naar Marokko zouden moeten afreizen dan denk ik zeker dat mijn Marokkaanse buurjongetje en buurmeisje gewoon vrij krijgen om bij de uitvaart van hun oom of tante in Marokko te zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 12:06

Re: Stomme vragen topic

Claire**** schreef:Mocht het buiten de regels vallen, zou ik als ouders ook gewoon gaan. Het is je zus. Natuurlijk moeten je kinderen daarbij zijn.
Toen ik nog in vaste dienst werkte heb ik ook verlof gekregen van werk om een week naar het buitenland te gaan voor het overlijden in de familie van mijn vriend. Ook al waren we toen niet getrouwd.


Ik heb het nu over leerplicht. Hoe natuurlijk het is je zus dus je kids moeten erbij zijn? Op de begrafenis van mijn oom was mijn broertje er niet bij, zo ook mijn nicht uit Z. Afrika niet zij was ook niet bij die van onze oma.
De kinderen van W.A. en Maxima zagen haar zus niet veel ivm de afstand dus of ze haar nou zo goed kende denk ik niet. Als ik een oom amper zie, dan zou ik denk ik ook niet gaan.
Waarom heb je toen een week vrij genomen? Was het in Australie? Ook al was je toen wel getrouwd, dan heb je geen rechten.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 12:08

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:Nee, want dat is afhankelijk van de locatie van de uitvaart. Echt ik weet dat je kortzichtig bent in je denken, maar zo kortzichtig had ik even niet ingeschat vandaag.


Waar slaat dat op zeg dat ik kortzichtig ben? Zou ik jou ook even beledigen? Denk niet dat je dat leuk vind. Ik stel toch gewoon een vraag!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 12:09

Re: Stomme vragen topic

en daar is antwoord op gegeven en je blijft er over door gaan. Terwijl je met een beetje gezond verstand het zelf ook kan bedenken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jun 2018 12:30

Re: Stomme vragen topic

Het maakt volgens de wet zeker wel uit of je getrouwd bent tot in welke graad je verlof krijgt, zowel voor minder leuke als de leuke zaken.
Een beetje werkgever geeft in geval van sterf gevallen gewoon verlof ook al ben je niet getrouwd. En een beetje schooldirecteur geeft ook gewoon vrij. Maar tante is tweedegraads, dus vrij.

En anders gaan ze gewoon, leerplichtig of niet, ze krijgen echt geen voorkeurs positie.
En dat de prinsessen niet hoeven gaan omdat jouw broertje ook niet naar de uitvaart van een tante is gegaan.. :palm:
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 10 Jun 2018 12:56

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Verde schreef:Weet iemand of er op Utrecht Centraal ook een lift is naar de bovenste verdieping? Waar de bagagekluizen zijn?


Pfff geen idee. Ik weet wel dat er een lift is, want zodra ik de bus uitstap kan men kiezen voor de lift, trap of roltrap om boven te komen.
Wat bedoel je met bagagekluizen? Gewoon kluisjes neem ik aan? Die heb ik nog nooit gezien.
Waar kom je exact aan? Dan kan ik je misschien (beter) helpen.


Ik weet inderdaad dat er liften zijn van de perrons en bussen naar de stationshal. Maar in de stationshal is nog een verdieping hoger, met een paar restaurants en dus de bagagekluizen. Hierin kan je zoals het woord zegt bagage in opbergen. En dat vroeg ik me af of er naar die verdieping een lift gaat.
Maar bedankt voor het meedenken. Het is inmiddels niet meer nodig om het te weten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 10 Jun 2018 13:00

Re: Stomme vragen topic

Leerplicht betekend niet dat dat het niet mogelijk een dag niet op school te zijn. Je vraagt toestemming en in veel gevallen krijg je die. Tenzij het voor 50x in een jaar is of zo, maar dat zal wel meevallen.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 13:21

Re: Stomme vragen topic

Lotus schreef:Het maakt volgens de wet zeker wel uit of je getrouwd bent tot in welke graad je verlof krijgt, zowel voor minder leuke als de leuke zaken.
Een beetje werkgever geeft in geval van sterf gevallen gewoon verlof ook al ben je niet getrouwd. En een beetje schooldirecteur geeft ook gewoon vrij. Maar tante is tweedegraads, dus vrij.

En anders gaan ze gewoon, leerplichtig of niet, ze krijgen echt geen voorkeurs positie.
En dat de prinsessen niet hoeven gaan omdat jouw broertje ook niet naar de uitvaart van een tante is gegaan.. :palm:


Dat zeg ik niet jezus zeg lees eens beter! Het ging om een oom, niet om een tante. Moeilijk he het verschil lezen!
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 13:22

Re: Stomme vragen topic

Verde schreef:
caribbeanlover schreef:
Verde schreef:Weet iemand of er op Utrecht Centraal ook een lift is naar de bovenste verdieping? Waar de bagagekluizen zijn?


Pfff geen idee. Ik weet wel dat er een lift is, want zodra ik de bus uitstap kan men kiezen voor de lift, trap of roltrap om boven te komen.
Wat bedoel je met bagagekluizen? Gewoon kluisjes neem ik aan? Die heb ik nog nooit gezien.
Waar kom je exact aan? Dan kan ik je misschien (beter) helpen.


Ik weet inderdaad dat er liften zijn van de perrons en bussen naar de stationshal. Maar in de stationshal is nog een verdieping hoger, met een paar restaurants en dus de bagagekluizen. Hierin kan je zoals het woord zegt bagage in opbergen. En dat vroeg ik me af of er naar die verdieping een lift gaat.
Maar bedankt voor het meedenken. Het is inmiddels niet meer nodig om het te weten.


Graag gedaan! Die restaurants ken ik natuurlijk, maar sorry wist niet of ze daar kluizen hadden weet natuurlijk wel wat dat is.
<<

Anoniem247

Bericht 10 Jun 2018 14:36

Re: Stomme vragen topic

Kunnen deze Nikes nog of niet meer?

Afbeelding

Mijn zool van mijn huidige werkschoen is gisteren gescheurd en nu moet ik komende week even iets aantrekken wat ik heb liggen ivm tijdgebrek om nieuwe te shoppen.. Nu heb ik deze nog liggen van zo’n 8 jaar geleden. Kunnen die nog of word ik dan vierkant uitgelachen door mijn 16 jarige collega’s? :laughcry: Deze lopen echt zo fijn en ideaal om op te werken. Maar ik moet natuurlijk niet voor schut staan..
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 14:41

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Dat zeg ik niet jezus zeg lees eens beter! Het ging om een oom, niet om een tante. Moeilijk he het verschil lezen!


Zullen we hem er gewoon even buiten laten? Hij heeft jou niks misdaan geloof ik.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 14:42

Re: Stomme vragen topic

@Ava: ik zou daar een beetje lak aan hebben. Ik weet niet wat voor werk je doet? Maar als je normaal sneakers kan dragen waarom dan even voor deze week niet deze schoenen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 14:54

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:
caribbeanlover schreef:
Dat zeg ik niet jezus zeg lees eens beter! Het ging om een oom, niet om een tante. Moeilijk he het verschil lezen!


Zullen we hem er gewoon even buiten laten? Hij heeft jou niks misdaan geloof ik.


Ehhhhmmm dat bepaal ik nog altijd zelf wel he.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2018 15:12

Re: Stomme vragen topic

Je dat bepaal je zelf, maar een beetje respect voor de medemens zal je sieren. Zeker als je er belangrijke personen vanuit een geloof bij gaat halen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jun 2018 22:19

Re: Stomme vragen topic

Cotton schreef:WimLex is trouwens morgen weer terug want hij moet morgen naar Scandinavië. Hij zal de meiden wel mee terug nemen zodat die dinsdag (of morgen) gewoon weer op school zijn.


WimLex is op staatsbezoek naar Baltische staten.
Ik denk ook wel dat de meiden op tijd weer naar huis gaan voor school.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers