Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn verhaal + foto

<<

Anoniem282

Bericht 09 Jun 2018 13:03

Re: mijn verhaal + foto

Joey schreef:Maar met zo'n operatie moet je toch ook de basis, je hele leefstijl en gedachten over eten, veranderen om het op lange termijn te willen laten slagen?


Met dus als hulpmiddel dat je maag minder grote hoeveelheden kan hebben. Dan eet je automatisch minder en al helemaal als alles niet meer lekker valt en/of je er ziek van wordt. Dat is m.i. nogal een verschil met mensen die nog wel alles tot zich kunnen nemen, maar ook een ongezonde relatie met eten hebben en dus niet dat signaal krijgen dat ze verzadigd zijn en/of er ziek van worden.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Jun 2018 13:13

Re: mijn verhaal + foto

Guattari schreef:
Joey schreef:Maar met zo'n operatie moet je toch ook de basis, je hele leefstijl en gedachten over eten, veranderen om het op lange termijn te willen laten slagen?


Met dus als hulpmiddel dat je maag minder grote hoeveelheden kan hebben. Dan eet je automatisch minder en al helemaal als alles niet meer lekker valt en/of je er ziek van wordt. Dat is m.i. nogal een verschil met mensen die nog wel alles tot zich kunnen nemen, maar ook een ongezonde relatie met eten hebben en dus niet dat signaal krijgen dat ze verzadigd zijn en/of er ziek van worden.


Dit inderdaad, minder honger, minder intake, minder cravings, bij de mist ingaan komt het er vaak weer uit of op zijn minst voel je je belabberd. Hoewel de behoeften en de problematiek en de verstoorde relatie met eten vaak vergelijkbaar zijn, word je na een ingreep veel meer gedwongen tot die meest cruciale verandering: minder calorieën innemen. Thats ok, dat is het hele idee van die hele ingreep en het is nog steeds en zwaar slopend en dus een knap proces maar het is wel heel anders dan zonder operatieve hulp natuurlijk. Het helpt je enorm om veel minder te eten. Sarah geeft ook steeds aan dat dieten haar niet lukten, daar ze ondanks het proberen gezond te eten en sporten niet verder afviel. Niets mis met hulp, niet iets om je voor te schamen en niet zwak om open over te zijn. Juist sterk. Doen alsof hulp bijna niets voorstelt is een beetje gek. Of dat nou een personal trainer of een gastric bypass is.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Jun 2018 13:32

Re: mijn verhaal + foto

Wederom eens met Whatever. :) Heldere uitleg.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 14:03

Re: mijn verhaal + foto

Nou, ik weet niet maar ik heb dus overgewicht en probeer het wel op de natuurlijke manier omdat ik ten eerste niet voor een maagbandje, -ballon of -verkleining in aanmerking kom, maar ten tweede omdat het echt zo’n loeizwaar en risicovol traject is dat mij het ‘gewoon’ afvallen wel degelijk makkelijker lijkt. Ja, met een medische ingreep zie je sneller resultaat maar je hebt mijn inziens ook wel levenslang. Ik uiteindelijk ook, ik zal ook levenslang op mijn voeding moeten letten maar ik kán nog wel alles eten als ik zou willen, kan die uitspatting nog maken, mijn lichaam verdraagt het wel allemaal. Plus dat ik niet alle bijkomende risico’s en bijwerkingen van een medische ingreep heb. Dat zijn de factoren waar ik op doel en waarvan ik denk dat het traject waar Sarah in zit evengoed loodzwaar is of kan zijn, en ik het misschien nog wel makkelijker heb. En ook waarom ik het zo knap vind dat Sarah uiteindelijk de keuze heeft genomen om medisch in te laten grijpen. Misschien is het appels met peren vergelijken maar ik snap even niet zo goed waarom hier nu over gevallen wordt, ik probeerde alleen (volgens mij op een vriendelijke manier) de opmerking van CBL te weerleggen.
<<

ChiQ

Bericht 09 Jun 2018 14:33

Re: mijn verhaal + foto

Ja, maar Maple, Sarah zegt 60kg + afgevallen te zijn. Ik weeg 57! Ze is meer dan mij in gewicht kwijt, dat betekend dat ze dus écht vreselijk ongezond dik was. Ze oogt nu slanker, maar graatmager is ze ook niet. Daarmee wil ik dus aangeven dat overgewicht in haar geval gevaarlijk was en dus hoe intensief een maagverkleining ook is, zij geen enkele andere optie had.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jun 2018 15:16

Re: mijn verhaal + foto

Maple schreef:CBL, maar maak ik uit jouw laatste berichtje op dat jij vermoed dat ze tijdens de operatie ook wat gewicht verwijderd hebben? Want zo werkt dat niet. Verder denk ik niet dat je dit moet zien als een makkelijk traject, Sarah heeft het wel degelijk allemaal zelf moeten doen, en ik denk dat dit nog zwaarder is dan gewoon afvallen op zich. Want los van dat het allemaal heel risicovol is, zijn er gewoon heel veel dingen die zij nooit meer zal kunnen eten. En áls ze die eet, dat ze zich vervolgens heel naar/ziek door kan gaan voelen.


Dat dacht ik idd. Vind het wel knap hoor dat ze het heeft bereikt en ervoor is gegaan dat zie je lang niet iedereen doen.

Weet niet wie het zei, maar die programma's op TLC ken ik en kijk ik liever niet naar zo deprimerend.
<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2018 16:18

Re: mijn verhaal + foto

.
Als ex (hoewel ex?) dikke dame haal ik deze gevoelige info toch liever weg met zulke opmerkingen
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 09 Jun 2018 20:35, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jun 2018 17:17

Re: mijn verhaal + foto

Zo wat is er veel geschreven. Heb nu geen zin om overal op te reageren. Maar die opmerking van chiq vind ik echt niet leuk om te lezen. Ik zie mezelf momenteel als dik en lelijk dus die opmerking valt bij mij nu missschien verkeerd. Ik ben nooit 1 van de slanksten geweest altijd al stevig altijd had ik een buikje. Toen ik mijn man leerde kennen had ik maat 42. En ja ik ben veel aangekomen mijn exacte gewicht hou ik voor mezelf maar kan zeggen was ruim boven de 100. Heb nu nog steeds een iets te hoog BMI maar is behoorlijk omlaag gegaan afgelopen maanden
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 09 Jun 2018 18:06

Re: mijn verhaal + foto

Hmm, ik kan nogal bot en tactloos zijn, weet ik van mezelf. Soms zelfs hard en gevoelloos, ik weet het. Alleen laten we wel wezen, zo’n maagverkleining is dus een hulpmiddel waardoor je niet meer teveel kunt eten en hierdoor dus afvalt. Dat betekend dus dat iemand jarenlang teveel heeft gegeten. Simpeler dan dan is het gewoon niet. Ik vind het megaknap he, begrijp me goed, en Sarah ik vind serieus dat je heel mooi afslankt, en daar ongetwijfeld onwijs veel voor doet en vooral voor laat, maar als je met een maagverkleining 60 kilo kunt afvallen, maar nog geen maatje 0 hebt is er toch geen hoger wiskunde voor nodig dat iemand dus echt heel ongezond overgewicht had? Kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te horen.

Misschien begrijp ik het ook niet omdat gewicht bij mij nooit een issue is, ik nog nooit los van mijn zwangerschap meer gewogen heb dan 59 kilo en daardoor het niet snap maar wel weet ik dat 57 echt mijn max is, en na bijna heel de maand mei op vakantie te geweest zijn en nu ik 34 ben echt niet zo makkelijk 2 kilo kwijtraak maar ik weet wel dat je nooit ineens ontwaakt en 100+ weegt. Dat gaat geleidelijk en dán moet er wat gebeuren. En om mijzelf even in te dekken: los van medicijngebruik.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 19:17

Re: mijn verhaal + foto

ChiQ schreef: maar als je met een maagverkleining 60 kilo kunt afvallen, maar nog geen maatje 0 hebt is er toch geen hoger wiskunde voor nodig dat iemand dus echt heel ongezond overgewicht had?

Ik snap echt net zo goed waarom je het nodig vindt om dit (nogmaals) te zeggen. Dit deed je in je reactie vanmiddag en toen wist ik niet zo goed hoe te reageren, en nu weet ik dat eigenlijk nog niet. Los van dat het gewoon betweterig overkomt: Denk je serieus dat Sarah al die tijd heeft gedacht dat ze een gezond gewicht had?
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 19:22

Re: mijn verhaal + foto

Verder heeft Sarah dit topic geopend om haar voortgang te laten zien en vind ik het stom dat hier nu een discussie ontstaat en mensen gedachteloos reacties plaatsen die echt niet fijn zijn. Ik reageerde vooral op CBL, die heeft inmiddels terug gereageerd dat ze en verkeerd beeld van de operatie heeft gehad en heeft daarmee haar woorden -min of meer- terug genomen. Vind ik sjiek van jou CBL want dat doet je normaalgesproken niet zo snel. Ik ga dit topic ook niet meer verpesten met verdere discussies en ik hoop voor Sarah dat dit topic sowieso gewoon nog een fijne plek blijft waar ze kan en mag laten zien hoe goed het gaat en hoe trots ze is.
<<

ChiQ

Bericht 09 Jun 2018 19:36

Re: mijn verhaal + foto

Maple schreef:
ChiQ schreef: maar als je met een maagverkleining 60 kilo kunt afvallen, maar nog geen maatje 0 hebt is er toch geen hoger wiskunde voor nodig dat iemand dus echt heel ongezond overgewicht had?

Ik snap echt net zo goed waarom je het nodig vindt om dit (nogmaals) te zeggen. Dit deed je in je reactie vanmiddag en toen wist ik niet zo goed hoe te reageren, en nu weet ik dat eigenlijk nog niet. Los van dat het gewoon betweterig overkomt: Denk je serieus dat Sarah al die tijd heeft gedacht dat ze een gezond gewicht had?


Ik verdedig gewoon wat ik hiervoor zei, of vooral waarom ik het zei. En ik zeg verdomme ook nog dat ik vaak niet tactvol ben maar jij Maple, leest daar lekker overheen en vergroot weer het negatieve.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jun 2018 19:59

Re: mijn verhaal + foto

Ach kom op zeg, alles mag hier alleen gezegd worden met een strikje erom zeker. Dit topic staat al 9 pagina’s vol met complimenten, terecht hoor, maar we hoeven het niet mooier te maken dan het is. Iemand die veel te zwaar is valt alleen af door een gastric sleeve als je altijd te veel/te ongezond hebt gegeten. En natuurlijk, het is súper knap om dan zoveel af te vallen, dat vind ik ook echt, maar zo’n opmerking als die van ChiQ berust wel op de waarheid. Pijnlijk, ja misschien, had anders gezegd kunnen worden, maar je moet wel een béétje een dikke huid kweken hoor.
Daarnaast wel opvallend dat meteen de hele ex-dikkedamesclub hier in opstand komt, gevoelig puntje dus blijkbaar?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 09 Jun 2018 20:31

Re: mijn verhaal + foto

Je ziet er goed uit Sarah
Laatst gewijzigd door Boerenkool op 09 Jun 2018 23:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Jun 2018 20:32

Re: mijn verhaal + foto

Maple, ik val nergens over. Ik zeg alleen dat m.i. de vergelijking mank gaat. Dat vond ik een vreemde opmerking, maar nu ik zie dat je er nog eentje ingooit (dat mensen gedachteloos reacties plaatsen die niet fijn zijn), trek ik helemaal een wenkbrauw op.

Niemand heeft gesteld dat Sarah niet trots mag zijn. Sterker nog, iedereen beaamt dat het knap van haar is.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 09 Jun 2018 20:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2018 20:33

Re: mijn verhaal + foto

Wauw...
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 20:37

Re: mijn verhaal + foto

Guattari schreef:Maple, ik val nergens over. Ik zeg alleen dat m.i. de vergelijking mank gaat. Dat vond ik een vreemde opmerking, maar nu ik zie dat je er nog eentje ingooit (dat mensen gedachteloos reacties plaatsen die niet fijn zijn), trek ik helemaal een wenkbrauw op. Niemand heeft gesteld dat Sarah niet trots mag zijn. Sterker nog, iedereen beaamt dat het knap van haar is.


Daarmee doelde ik voornamelijk eigenlijk op Chiq. Verder hou ik me echt even afzijdig in dit topic, ik weet niet of ik nu zelf het voortouw genomen heb ik de rare wending die het topic nu gekregen heeft, in dat geval sorry, maar ik zie hier nu echt dingen staan waar ik echt even niet op moet gaan reageren nu.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 00:24

Re: mijn verhaal + foto

Chiq, jij weegt 57. Bij een lengte van? Is dat wel gezond?

Sarah, jammer dat ik je foto niet heb gezien. Had er niet over geoordeeld hoor, maar wilde het graag zien. Zo zo door iig je kan het!

Wat een gezeik trouwens. Laat iedereen lekker in zijn waarde. Sommigen forse mensen doen er niks aan en blijven maar vreten. Sarah heeft tenminste stappen ondernomen wat ze ook niet had hoeven doen.
Zo de groeten en fijne nacht.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2018 06:18

Re: mijn verhaal + foto

Scandic, er hoeven niet alleen complimenten te komen, maar wat voegt het toe om Sarah nogmaals met haar neus op de feiten te drukken en tig keer te benoemen dat ze ongezond overgewicht had?
Dat weet ze zelf ook echt wel, het is niet dat je met 80 kilo zo'n operatie krijgt.
<<

ChiQ

Bericht 10 Jun 2018 06:57

Re: mijn verhaal + foto

Ik word doodmoe van dit forum en dat alles zoals idd Scandic zegt met een lintje eromheen verpakt moet worden. En dat terwijl ik probeer te zeggen dat de risico’s van een maagverkleining tegenover overgewicht zoals Sarah die had gewoon noodzaak was.

CBL ik ben 163cm.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jun 2018 07:03

Re: mijn verhaal + foto

Zooo Scandic, jouw laatste zin, ‘ex-dikkedamesclub in opstand.’ Dat klinkt zó denigrerend!
Natuurlijk hoeft niet alles hier mooier worden verpakt dan het is en ik vind de reacties van Whatever en Guattari gewoon respectvol en zinvol n.a.v. de ontstane discussie. En ook Chiq nuanceert in tweede instantie enigszins, hoewel ik me afvraag waar de noodzaak vandaan komt om iedereen er met vrij harde woorden erop te wijzen dat Sarah ongezond overgewicht had. Ik zie niemand dat in twijfel trekken en dat is uiteraard waarom ze dit heftige traject überhaupt is gestart.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2018 07:32

Re: mijn verhaal + foto

Teun schreef:Zooo Scandic, jouw laatste zin, ‘ex-dikkedamesclub in opstand.’ Dat klinkt zó denigrerend!
Natuurlijk hoeft niet alles hier mooier worden verpakt dan het is en ik vind de reacties van Whatever en Guattari gewoon respectvol en zinvol n.a.v. de ontstane discussie. En ook Chiq nuanceert in tweede instantie enigszins, hoewel ik me afvraag waar de noodzaak vandaan komt om iedereen er met vrij harde woorden erop te wijzen dat Sarah ongezond overgewicht had. Ik zie niemand dat in twijfel trekken en dat is uiteraard waarom ze dit heftige traject überhaupt is gestart.


:good:
Jammer dat het er gelijk weer op gegooid wordt dat alles hier in cadeauverpakking vermeldt moet worden.
Zou je het in het dagelijks leven ook zo pats boem tegen iemand zeggen als je gezellig met elkaar op een verjaardag bent?
<<

Anoniem245

Bericht 10 Jun 2018 07:35

Re: mijn verhaal + foto

Nou inderdaad Lejow, sommige dingen kun je misschien wel denken maar niet zeggen. ik vind het echt heel knap en ook dat je die stap durft te zetten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Jun 2018 07:46

Re: mijn verhaal + foto

Ou ik vind echt helemaal niets raars aan de uitspraak van Chiq. Het enige wat ze zegt is dat als je zo’n operatie krijgt een ongezond gewicht had. Een weergave van feiten. Als je dit in het ‘echte’ leven niet kan zeggen, kan ik waarschijnlijk beter stoppen met praten. Ik kan me daarom vinden in wat Scandic zegt, van die dikke huid.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Jun 2018 07:55

Re: mijn verhaal + foto

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Teun!
Sarah, ik hoop wel dat je wil blijven posten in dit topic.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers