Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vader - en moederdag.

<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Jun 2018 22:12

Re: Vader - en moederdag.

Mijn schoonmoeder hecht er heel veel waarde aan en pakt die dagen ook echt vrij.

Ons maakt het niet zo uit. Mijn vriend wilde graag voor vaderdag naar een nieuwe binnenspeeltuin. Dus schoonouders gaan mee. Al snapt mijn schoonmoeder niet zo goed waarom we daarheen gaan. Vriend heeft gezegd dat het nu zijn beurt is als vader om het op zijn manier te doen.
De kinderen knutselen iets op het kdv, A blijkbaar ook ben benieuwd wat dat is. En we kopen dan iets namens de kinderen erbij. Gewoon een kleinigheidje.
Ik heb bv een setje doucheschuim gekregen die ik lekker vind.

Voor mijn vriend heb ik matching zwembroeken met zoon gekocht wij gaan regelmatig zwemmen dus dat is gewoon leuk.

Voor schoonvader heb ik een emaille mok met foto besteld.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jun 2018 23:39

Re: Vader - en moederdag.

Raven schreef:Mijn schoonmoeder hecht er heel veel waarde aan en pakt die dagen ook echt vrij.

Ons maakt het niet zo uit. Mijn vriend wilde graag voor vaderdag naar een nieuwe binnenspeeltuin. Dus schoonouders gaan mee. Al snapt mijn schoonmoeder niet zo goed waarom we daarheen gaan. Vriend heeft gezegd dat het nu zijn beurt is als vader om het op zijn manier te doen.
De kinderen knutselen iets op het kdv, A blijkbaar ook ben benieuwd wat dat is. En we kopen dan iets namens de kinderen erbij. Gewoon een kleinigheidje.
Ik heb bv een setje doucheschuim gekregen die ik lekker vind.

Voor mijn vriend heb ik matching zwembroeken met zoon gekocht wij gaan regelmatig zwemmen dus dat is gewoon leuk.

Voor schoonvader heb ik een emaille mok met foto besteld.


Je schoonmoeder neemt vrij? Het is altijd op een zondag dus neem dat ze dan al vrij is van werk. Dagje speeltuin is toch voor jouw vriend dus snap niet dat je schoonouders mee gaan.
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 03:06

Re: Vader - en moederdag.

Normaal gesproken kopen we een cadeautje voor oma van man, stiefmama en moeder. Zijn altijd van die kleinigheden. Al was oma dit jaar de winnaar met haar diamond painting. Mam en stiefmama hebben nog niets gehad. Voor vaderdag krijgen mijn stiefpapa en papa een cadeautje/kleinigheid. Altijd gewoon een blijk van waardering, omdat we ze echt waarderen. Het gaat me er dan ook niet om dat ik zelf niets meer knutsel, het gaat me er wel om dat ik ze elk jaar even extra laat blijken van ze te houden en blij ben dat ze er zijn. Geldt voor mijn broertje en schoonzus net zo. We knutselen niet meer, maar kunnen wel laten weten middels een klein cadeautje dat we ze nog steeds waarderen.
<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2018 07:20

Re: Vader - en moederdag.

Cbl zijn genoeg mensen die op zaterdag en zondag werken hoor ;-)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 09 Jun 2018 08:15

Re: Vader - en moederdag.

Mijn vader geeft er niets om, mijn moeder zegt van niet van maar je kan altijd merken dat ze heel blij is als we even langskomen. Kleine moeite om dat dan te doen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Jun 2018 09:03

Re: Vader - en moederdag.

Ik moet vaak werken dus zie ze niet, maar stuur altijd cadeautje of geef het via zussen en sowieso altijd een kaart. Schoonouders ook cadeautje + kaart, geeft vriend meestal. Geen verwachtingen maar we vinden het zelf leuk.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Jun 2018 09:13

Re: Vader - en moederdag.

Ik ga altijd even langs die dag. Dit jaar namen mijn ouders ons mee uit eten voor moederdag. We hebben een fles likeur 43 gegeven aan haar.
Voor vaderdag heb ik een doosje gekocht met 4 paar happy socks erin.
Mijn schoonouders doen er niet aan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jun 2018 10:57

Re: Vader - en moederdag.

Fedora schreef:Normaal gesproken kopen we een cadeautje voor oma van man, stiefmama en moeder. Zijn altijd van die kleinigheden. Al was oma dit jaar de winnaar met haar diamond painting. Mam en stiefmama hebben nog niets gehad. Voor vaderdag krijgen mijn stiefpapa en papa een cadeautje/kleinigheid. Altijd gewoon een blijk van waardering, omdat we ze echt waarderen. Het gaat me er dan ook niet om dat ik zelf niets meer knutsel, het gaat me er wel om dat ik ze elk jaar even extra laat blijken van ze te houden en blij ben dat ze er zijn. Geldt voor mijn broertje en schoonzus net zo. We knutselen niet meer, maar kunnen wel laten weten middels een klein cadeautje dat we ze nog steeds waarderen.


Waarom koop je iets voor oma? Dat is toch voor haar kinderen om te doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jun 2018 10:58

Re: Vader - en moederdag.

Pippa schreef:Ik moet vaak werken dus zie ze niet, maar stuur altijd cadeautje of geef het via zussen en sowieso altijd een kaart. Schoonouders ook cadeautje + kaart, geeft vriend meestal. Geen verwachtingen maar we vinden het zelf leuk.


Betekend dat dat je vriend er alleen heen gaat?
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 11:23

Re: Vader - en moederdag.

caribbeanlover schreef:
Fedora schreef:Normaal gesproken kopen we een cadeautje voor oma van man, stiefmama en moeder. Zijn altijd van die kleinigheden. Al was oma dit jaar de winnaar met haar diamond painting. Mam en stiefmama hebben nog niets gehad. Voor vaderdag krijgen mijn stiefpapa en papa een cadeautje/kleinigheid. Altijd gewoon een blijk van waardering, omdat we ze echt waarderen. Het gaat me er dan ook niet om dat ik zelf niets meer knutsel, het gaat me er wel om dat ik ze elk jaar even extra laat blijken van ze te houden en blij ben dat ze er zijn. Geldt voor mijn broertje en schoonzus net zo. We knutselen niet meer, maar kunnen wel laten weten middels een klein cadeautje dat we ze nog steeds waarderen.


Waarom koop je iets voor oma? Dat is toch voor haar kinderen om te doen.


Oh, maar ze komt niets te kort van haar kinderen. Mijn man heeft geen moeder en op deze manier heeft hij het gevoel oma te eren. Er is immers geen omadag. Ik heb er geen problemen mee. Ik ben het lievelings-schoon-kleinkind, dus prima. :smile:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 09 Jun 2018 12:03

Re: Vader - en moederdag.

caribbeanlover schreef:
Je schoonmoeder neemt vrij? Het is altijd op een zondag dus neem dat ze dan al vrij is van werk. Dagje speeltuin is toch voor jouw vriend dus snap niet dat je schoonouders mee gaan.


Mijn schoonmoeder werkt in de horeca dus ook op zondag.
En ze wilt graag bij haar kinderen zijn die dag dus ze kan mee of ze ziet iig een van haar kinderen niet.
Dus gaan ze allemaal mee. Gezellig toch.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Jun 2018 12:09

Re: Vader - en moederdag.

caribbeanlover schreef:
Pippa schreef:Ik moet vaak werken dus zie ze niet, maar stuur altijd cadeautje of geef het via zussen en sowieso altijd een kaart. Schoonouders ook cadeautje + kaart, geeft vriend meestal. Geen verwachtingen maar we vinden het zelf leuk.


Betekend dat dat je vriend er alleen heen gaat?


Met zoon samen ja, als ik moet werken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Jun 2018 12:18

Re: Vader - en moederdag.

Mijn moeder vond het vroeger leuk als wij op school iets voor haar maakte. Verder zeggen deze dagen mijn ouders niks. En mij ook niet, maar dat zal daaruit voortgevloeid zijn. Zulke dagen gaan aan mijn vriend voorbij zonder dat hij ze opmerkt. Mijn schoonouders heb ik er ook nog nooit over gehoord, dus die zullen dat ook prima vinden.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2018 12:43

Re: Vader - en moederdag.

Ik vind het leuk. En mijn vader vond vaderdag ook geweldig, al was het maar omdat het een goede reden was voor taart.
En een leuke dag voor het gezin om samen te zijn. Wij zorgen altijd dat we op hetzelfde moment gaan. Zien we elkaar ook nog eens.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Jun 2018 14:58

Re: Vader - en moederdag.

Mijn zusje en ik zijn een nachtje weg hett weekend van vaderdag, maar hebben mijn vader wel uitgenodigd om 's avonds bij mijn zusje te komen eten. Wij komen dan voor hem. Helaas niet uitgebreid omdat we dus pas laat thuis zijn, maar we wilden wil iets voor hem doen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 16 Jun 2018 19:01

Re: Vader - en moederdag.

Ik heb het vanuit huis nooit echt meegekregen of gevierd. Vonden mijn ouders niet nodig.
Wij "vieren" het hier wel, met onze zoon. Dwz: hij maakt mooie dingen op het kdv en we kopen samen nog wat cadeautjes voor de ouder. Ik kreeg dit jaar, naast de knutsels en ontbijt op bed, een nieuwe ketting voor bij mijn hanger. En later werden er nog bloemen bezorgd.

Mijn vriend krijgt van zoon ook knutsels. En wat cadeautjes, maar ik heb zoon die laten uitzoeken. Dus hij krijgt een roze dopper, een doosje lego en een waterpistool :) En ook ontbijt op bed.
22112014 / 10042019
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jun 2018 22:29

Re: Vader - en moederdag.

Oreo schreef:Ik heb het vanuit huis nooit echt meegekregen of gevierd. Vonden mijn ouders niet nodig.
Wij "vieren" het hier wel, met onze zoon. Dwz: hij maakt mooie dingen op het kdv en we kopen samen nog wat cadeautjes voor de ouder. Ik kreeg dit jaar, naast de knutsels en ontbijt op bed, een nieuwe ketting voor bij mijn hanger. En later werden er nog bloemen bezorgd.

Mijn vriend krijgt van zoon ook knutsels. En wat cadeautjes, maar ik heb zoon die laten uitzoeken. Dus hij krijgt een roze dopper, een doosje lego en een waterpistool :) En ook ontbijt op bed.


Van zoon, heb zoon die laten uitzoeken. Vind het niet zo aardig klinken alsof jullie zoon een gebruiksvoorwerp oid is. Het is wel jullie kind he.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jun 2018 22:40

Re: Vader - en moederdag.

Wij gaan toch morgen langs beide vaders. Mijn man kwam met het voorstel om naar zijn zus te gaan omdat zijn ouders daar zijn, maar ik heb gezegd dat ik dat weiger. Dat ik het te gek voor woorden vind om naar zijn zus te gaan ivm vaderdag omdat zijn vader daar is wat niet mijn probleem is. Mijn man zei dan zie ik de kinderen ook weer eens. Nou toen we er vorig jaar waren toen zijn zus net verhuist was zaten we buiten. Toen kwamen de kinderen thuis, zijn zus zie iets in de trant van dat wij er waren (wat ze ook wel zagen) en ze fietste straal voorbij terwijl wij zwaaide. Dan denk ik echt van we zijn toch geen achterlijk, stuk vuil ofzo. Mijn man zei dat kinderen zo zijn tegenwoordig nou dat ligt echt aan de ouders denk ik. Had ik vroeger niet moeten flikken hoor!

Ik zei dat ik best mee ga, maar dan alleen naar zijn ouders huis. Kom op zeg zijn ouders zijn daar onderhand elk weekend dat is prima, maar dan ga je niet vaderdag elders houden vind ik. Ik vind het al te belachelijk voor woorden dat die arme man die nog napijn heeft van zijn heupoperatie en deze week aan zijn ogen wordt geopereerd wordt ingezet bij mijn schoonzus voor van alles qua klussen. Hij is niet meer de jongste en dat weten zij dondersgoed. Ik vind het sneu dat ze hem eigenlijk gebruiken daarvoor. Ze hebben geld zat dus dat huis kan van binnen en buiten ook gedaan worden door een bedrijf. Zij hebben immers zelf besloten om te verhuizen. Hij was echt kapot toen ze hadden over verhuist en dan nu dit nog allemaal...............hij is gek! Ook al zegt mijn schoonvader het leuk te vinden je ziet dat hij eigenlijk te oud, te moe en het teveel is voor hem.

Ik had voorgesteld om dan volgend weekend te gaan zodat mijn man dan kan vragen en zien hoe de operatie is gegaan, maar dat vond hij raar. Ik zei dat het om het gebaar ging en dat het niet perse op de dag zelf hoeft. Ik dacht en dat is vaak zo dat als we morgen zouden gaan dat zijn zus met haar gezin er ook was. Het gaat niet om mij, maar ik vind het lullig voor mijn man dat alle aandacht naar de kleinkinderen gaat die ze al zo vaak zien! Dan denk ik hallo mijn man komt voor jou (op moederdag voor zijn moeder) en jullie hebben onderhand alleen aandacht voor de kinderen. Daarom en dat is ook de reden dat ik liever niet mee ga, want ik ga toch niet voor Jan Lul erheen om vervolgens zowat genegeerd te worden. Dan denk ik wat voor zin heeft het dan nog en dan loopt mijn man te zeiken dat ik zijn moeder sinds kerst niet meer gezien heb..................vind je het heel gek!
Het is niet dat ik nooit mee wil, maar als ik weet dat de kinderen er zijn heb ik er al gauw geen zin in.

Tot zover mijn dagboekverhaal!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jun 2018 05:31

Re: Vader - en moederdag.

Ik wil begrip voor jouw kant opbrengen maar ik vind je eigenlijk vooral zuur reageren. Ik hoop dat je toch een leuke dag hebt vandaag.
L2014 & H2017
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jun 2018 06:52

Re: Vader - en moederdag.

Ik ook, en het is juist handig zulke bezoekjes te combineren lijkt mij.

Wij doen er wel wat aan maar niet heel speciaal, een klein cadeautje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2018 07:33

Re: Vader - en moederdag.

Jeetje CBL.. je weet echt van werkelijk álles een probleem te maken. Bekijk het eens van de zonnige kant, maakt het leven een heel stuk leuker.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Jun 2018 07:44

Re: Vader - en moederdag.

CBL, ik krijg al een tijdje het idee dat je niet zo lekker in je vel zit, klopt dat? Vind het oprecht heel rot voor je dat zoveel kwesties je dwars lijken te zitten, lijkt me best zwaar voor jou en je omgeving!
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:57

Bericht 17 Jun 2018 08:15

Re: Vader - en moederdag.

Wij doen zeker aan vader/Moederdag. Ondanks dat we volwassen zijn staan ze nog steeds te pas en te onpas voor ons klaar dus een kleine blijk van waardering vind ik niet meer dan “normaal”

Wat ik merk aan jou post (en Posts van de laatste tijd) is dat jij vind dat alles om jou moet draaien en wat je schoonzus enz enz doet, wil en denkt is bij voorbaat al fout...waarom niet gewoon naar ze toe gaan. Als schoonvader er moeite mee heeft dat het gecombineerd wordt hoor je dat vast vanzelf wel.
Het hele verhaal van klussen en verhuizen is ook aan hem. Waarom zou jij moeten bepalen of het teveel is voor hem en pijn doet aan zijn heup.

Ik zou gewoon lekker gaan en als je behoefte heb aan een keertje gezellig met z’n vieren zou ik hem als cadeau bijvoorbeeld een etentje met jou, je man en schoonouders cadeau geven
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jun 2018 08:22

Re: Vader - en moederdag.

Ik heb ook weleens geen zin om naar mijn schoonouders te gaan.
Dan gaat mijn vriend alleen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 17 Jun 2018 08:22

Re: Vader - en moederdag.

Ik zit met een vader die zijn kinderen niet wil zien op vaderdag... Hij ziet ze toch morgen al. Leg dat maar eens uit aan een kind van 6 en 4. Koekoek.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers