Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2018 11:33

Re: Voor een kindje in 2018

Domme vraag misschien maar.
Ik werd maandag ongesteld, althans dit was heel licht, eind van de middag, begin avond... alleen met afvegen wat licht rood slijmerig (sorry voor de info)... dinsdag werd ik vrij heftig ongesteld...
Reken ik nu de maandag of de dinsdag als 1e dag menstruatie?
Misschien is het helemaal niet zo van belang, maar vroeg het mij toch af
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jun 2018 11:35

Re: Voor een kindje in 2018

Radler, ik heb hier geleerd dat je dan dinsdag als eerste dag rekent.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 11:38

Re: Voor een kindje in 2018

Ik denk dat je de dag van vloeien moet aanhouden.

Sinds ik de pil niet meer slik is het hier ook altijd het begin van de ellende. Dagje lichtelijk vloeien voor de hel losbreekt. Ik ben altijd blij als ik er weer af ben.

Mijn man en ik gaan weer terug naar de gynaecoloog. Mijn man is goed, ik ben goed en onderhand zijn we af en aan al drie jaar bezig een kinderwens te vervullen. Het gaat in ieder geval niet vanzelf.
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 11:38

Re: Voor een kindje in 2018

Lady schreef:Radler, ik heb hier geleerd dat je dan dinsdag als eerste dag rekent.


Oeh, serieus? Dan zat ik mooi fout! Sorry, wat Lady zegt dus.
<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2018 11:52

Re: Voor een kindje in 2018

Thanks! Dan hou ik de dinsdag aan :-)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Jun 2018 11:53

Re: Voor een kindje in 2018

Fedora schreef:Mijn man en ik gaan weer terug naar de gynaecoloog. Mijn man is goed, ik ben goed en onderhand zijn we af en aan al drie jaar bezig een kinderwens te vervullen. Het gaat in ieder geval niet vanzelf.
Sprry Fedora ik bedoel dit niet vervelend maar ik begrijp het soms gewoon niet goed geloof ik. Ik dacht dat je laatst schreef dat je nog flink medicijnen slikt, waaronder AD. En je man kan maar korte stukjes in de auto zitten en is pas 2 weken uit het ziekenhuis. Dat is toch niet ‘goed’ te noemen of stel ik me nou aan?
#teammaple🍁
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 12:02

Re: Voor een kindje in 2018

Urban Naked schreef:
Fedora schreef:Mijn man en ik gaan weer terug naar de gynaecoloog. Mijn man is goed, ik ben goed en onderhand zijn we af en aan al drie jaar bezig een kinderwens te vervullen. Het gaat in ieder geval niet vanzelf.
Sprry Fedora ik bedoel dit niet vervelend maar ik begrijp het soms gewoon niet goed geloof ik. Ik dacht dat je laatst schreef dat je nog flink medicijnen slikt, waaronder AD. En je man kan maar korte stukjes in de auto zitten en is pas 2 weken uit het ziekenhuis. Dat is toch niet ‘goed’ te noemen of stel ik me nou aan?


Dat is de perceptie van internet.

We staan beiden onder behandeling van een psycholoog/psychiater. Dit omdat we problemen hebben met onszelf. Mijn man heeft complexe PTSS en ik heb BED, BDD, angststoornis, paniekstoornis, overspannenheid. Ik heb het gevoel dat ik er nog één vergeet, maar dit zijn zo goed als alle stoornissen binnen ons gezin. Volgens psycholoog/psychiater zijn we capabel genoeg om een gezin te stichten. We zijn dan ook niet knettergek, zitten niet vol persoonlijkheidsstoornissen, we hebben slecht een hele beroerde jeugd gekend. We hebben alles in ons om het beter te doen voor het nageslacht. Inclusief het meisje dat nu moet lijden, omdat moeders geen stoornis heeft, maar persoonlijk in de knoei zit. Wat nooit beter gaat worden. Kijk, ik ben gewoon te genezen. Over tien jaar kan ik zeggen dat ik het heb gehad. Dat zal zijn nooit kunnen.

Edit: Ik slik prozac. En ik noem dat mijn levenspil. Zonder dat voel ik me constant, 24/7 waardeloos. Heb nu weer het gevoel dat ik iets kan, iets kan zijn en iets moet zijn. Zonder die pil is alles dieptriest. Maar mocht ik zwanger raken, dan sta ik daarvoor ook onder controle.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2018 12:12

Re: Voor een kindje in 2018

Lady schreef:Radler, ik heb hier geleerd dat je dan dinsdag als eerste dag rekent.

Ik ook, maar toch klopt dat bij mij niet qua cyclus.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jun 2018 12:27

Re: Voor een kindje in 2018

Jemig Fedora, perceptie van internet of niet, ik schrik hier van. Dit lijkt me alles behalve een stabiele basis voor een enorm levensveranderende gebeurtenis; een kind.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Jun 2018 12:31

Re: Voor een kindje in 2018

SoGood schreef:Jemig Fedora, perceptie van internet of niet, ik schrik hier van. Dit lijkt me alles behalve een stabiele basis voor een enorm levensveranderende gebeurtenis; een kind.


Vooral met alle zorgen om dochter van vriend nu; 1 ding tegelijk, lijkt me.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 12:36

Re: Voor een kindje in 2018

Ik vind het altijd maar bijzonder hoe jij maar als een pingpongbal door het leven bounched, Fedora. Juist dit gedrag maakt mij heel bezorgd en geeft mij het gevoel dat jullie op dit moment echt (nog) niet in staat zijn een kind op te voeden. Ik ben niet psychiatrisch onderlegd maar ik weet wel genoeg van kinderen, hun ontwikkeling en wat er kan gebeuren als er geen veilige en gezonde basis is en geloof me, voor een eventuele baby/opgroeiend kind is dit écht geen goed idee. Nog niet. Misschien over een jaar of twee maar nu nog niet. Er speelt teveel bij jullie.
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 12:38

Re: Voor een kindje in 2018

Maple schreef:Ik vind het altijd maar bijzonder hoe jij maar als een pingpongbal door het leven bounched, Fedora. Juist dit gedrag maakt mij heel bezorgd en geeft mij het gevoel dat jullie op dit moment echt (nog) niet in staat zijn een kind op te voeden. Ik ben niet psychiatrisch onderlegd maar ik weet wel genoeg van kinderen, hun ontwikkeling en wat er kan gebeuren als er geen veilige en gezonde basis is en geloof me, voor een eventuele baby/opgroeiend kind is dit écht geen goed idee. Nog niet. Misschien over een jaar of twee maar nu nog niet. Er speelt teveel bij jullie.


Dit zegt alleen maar dat je me slecht kent. Maar dat is niet erg, daar ben ik zelf ook debet aan.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2018 12:40

Re: Voor een kindje in 2018

SoGood schreef:Jemig Fedora, perceptie van internet of niet, ik schrik hier van. Dit lijkt me alles behalve een stabiele basis voor een enorm levensveranderende gebeurtenis; een kind.

Dit gaat toch al tijden zo? Zo nu en dan komt ze even aanwaaien in dit topic. Het is iig niet de eerste keer dat hierdoor zorgen en discussie ontstaan.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 12:40

Re: Voor een kindje in 2018

of je daar nou zelf debet aan hebt of niet, ik maak me oprecht zorgen. Het is geen konijntje, he.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Jun 2018 12:44

Re: Voor een kindje in 2018

Wij kennen jou inderdaad niet Fedora, maar we lezen wel tekst van jou waar een heleboel informatie uit kunnen halen. Ik vind het dan geloof ik nogal wat dat jullie proberen een kindje te krijgen. Volgens mij maken jullie het daarmee jezelf en een (ongeboren) kindje onnodig moeilijk.
Ik zeg niet dat het nooit kan, maar voor nu lijkt het me echt niet verstandig. En eigenlijk denk ik dat je dat zelf ook zou zeggen als je, wat jij zelf schrijft, zou lezen van een ander, ook zou zeggen.
Soms denk ik ook dat je lijf je een soort van beschermd tegen een zwangerschap als deze er niet 'gezond' genoeg voor is.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jun 2018 12:52

Re: Voor een kindje in 2018

Cotton schreef:
SoGood schreef:Jemig Fedora, perceptie van internet of niet, ik schrik hier van. Dit lijkt me alles behalve een stabiele basis voor een enorm levensveranderende gebeurtenis; een kind.

Dit gaat toch al tijden zo? Zo nu en dan komt ze even aanwaaien in dit topic. Het is iig niet de eerste keer dat hierdoor zorgen en discussie ontstaan.


Ja, maar dat maakt het niet minder erg toch? Je kan zó zwanger worden hoor, alsof een kind niet niks is. Het is zorg voor de rest van je leven. Ik merk dat ik hier gewoon heel boos om kan worden, zeker i.c.m. haar andere topic.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2018 12:56

Re: Voor een kindje in 2018

Ik ben het juist met je eens SG, maar de vorige discussies haalden ook helemaal niks uit.
Misschien keihard, maar in dit geval denk ik maar goed dat het niet lukt.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Jun 2018 12:56

Re: Voor een kindje in 2018

Inderdaad wat jij zegt SG. En ik vind dan ergens dat ik me er niet moet bemoeien, maar kom op! Het gaat om een kind!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jun 2018 13:00

Re: Voor een kindje in 2018

Precies, normaliter laat ik dit soort topics gewoon aan me voorbij gaan maar dit is nogal wat.
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 13:41

Re: Voor een kindje in 2018

SoGood schreef:
Cotton schreef:
SoGood schreef:Jemig Fedora, perceptie van internet of niet, ik schrik hier van. Dit lijkt me alles behalve een stabiele basis voor een enorm levensveranderende gebeurtenis; een kind.

Dit gaat toch al tijden zo? Zo nu en dan komt ze even aanwaaien in dit topic. Het is iig niet de eerste keer dat hierdoor zorgen en discussie ontstaan.


Ja, maar dat maakt het niet minder erg toch? Je kan zó zwanger worden hoor, alsof een kind niet niks is. Het is zorg voor de rest van je leven. Ik merk dat ik hier gewoon heel boos om kan worden, zeker i.c.m. haar andere topic.


Waarom snappen jullie niet dat ik een doodnormale vrouw ben met een kinderwens? Ik zou nooit iets doen om een kind in gevaar te brengen. Mijn omgeving weet dit, jullie kennelijk niet.
<<

Anoniem284

Bericht 09 Jun 2018 13:48

Re: Voor een kindje in 2018

Even wat anders, ik verwacht mijn menstruatie donderdag, maar had vanmorgen bloed bij het afvegen. Ben helemaal in de war nu en een beetje verdrietig ook, omdat ik niet weet of ik blij moet zijn dat het misschien een innestelingsbloeding is of dat de menstruatie gewoon te vroeg komt en het dus niet gelukt is deze ronde. Boe.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2018 13:49

Re: Voor een kindje in 2018

Ai Gympie dat is rot. Helaas zit er weinig anders op dan afwachten. :(
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Jun 2018 14:28

Re: Voor een kindje in 2018

Er is helemaal niemand die zegt dat niet te snappen Fedora, dat is wat jij er van maakt. Wij maken ons alleen zorgen on het welzijn van jullie en kind.
En in mijn ogen zit er nogal een verschil is je kind in gevaar brengen of het een bepaalde start + opvoeding meegeven. Wat geef je een kind mee als je (allebei) nogal in de knoop zit met jezelf en een flinke psychische bagage hebt?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jun 2018 14:48

Re: Voor een kindje in 2018

Meneer de Uil schreef:Er is helemaal niemand die zegt dat niet te snappen Fedora, dat is wat jij er van maakt. Wij maken ons alleen zorgen on het welzijn van jullie en kind.
En in mijn ogen zit er nogal een verschil is je kind in gevaar brengen of het een bepaalde start + opvoeding meegeven. Wat geef je een kind mee als je (allebei) nogal in de knoop zit met jezelf en een flinke psychische bagage hebt?


Snap ik. Daar heb ik moeite mee. Want ik heb altijd het idee dat jullie allemaal tegen mij zijn. Dat is mijn probleem en dat los ik ook zelf op. Maar wij zijn de beste ouders die een kind zich kan wensen. Vind ik ouderschap moeilijk? 100%. Maar daarom gaat het al vijftien jaar niet over rozen. Als ik ouder word, dan word ik een geweldige ouder. Anders absoluut niet.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 15:33

Re: Voor een kindje in 2018

Ik denk dat dat je nog eens vies tegen kon vallen. Sterker nog, ik denk dat 90% van alle moeders/vaders zichzelf bij lange na geen geweldige ouder vindt :) Misschien dat ze van zichzelf vinden dat ze het best wel aardig doen, dat hele opvoeddingetje, maar ik denk dat je twijfels of je je kind wel goed opvoed en altijd alles zal kunnen bieden wat het nodig heeft, altijd wel zal hebben.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers