Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat met hernia

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Jun 2018 20:57

Kat met hernia

Iemand ervaring mee?

Mijn kat lijkt een hernia te hebben.
Mijn ex is met hem naar de dierenarts geweest vanavond en hij heeft een injectie gekregen.
Hij lijkt verlamd te zijn aan de achterkant.
Het was belangrijk dat hij voor morgenochtend 9u zou plassen, anders zou hij een katheter nodig hebben.
Maar binnen 24u moet het wel verbeteren, anders vonden ze het beter als hij zou worden ingeslapen.

Geplast heeft hij gelukkig al! Wel in de reismand, maar dat geeft niet. Verder heeft hij net ook wat natvoer op.
Hij lijkt niet heel veel pijn of last er van te hebben.

Ik vind het heel moeilijk. Ben benieuwd of iemand ervaring of tips heeft.
Inslapen vinden wij namelijk nogal rigoureus en willen we natuurlijk proberen te voorkomen.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Jun 2018 21:41

Re: Kat met hernia

Geen ervaring met een kat, wel met een hond met een acute hernia. Dat is alleen helaas geen positief verhaal :(
Hij was 's ochtends ineens niet meer in staat om op te staan, zelf plassen of poepen lukte ook niet meer. Uiteindelijk na meerdere onderzoeken het pijnlijke besluit moeten nemen om hem te laten inslapen.
Hopelijk komt je kat er weer bovenop! Het klinkt in ieder geval positief dat hij zelf heeft geplast, wat heeft gegeten en niet veel last lijkt te hebben.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Jun 2018 21:45

Re: Kat met hernia

Ach wat sneu Mickey!
Zo gek he dat dat zo opeens komt.
Bij mijn kat dus ook. Niks aan de hand en mijn ex komt begin van de avond thuis en was de kat kwijt. Bleek hij in de kattenbak te zitten. Arm ding.

Was je hond al oud?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Jun 2018 09:05

Re: Kat met hernia

Sorry, ik zie het nu pas
Hij was in maart 5 geworden en in augustus laten inslapen. Nog geen 5,5 dus, wat voor een Jack Russel erg jong is.
Hoe is het nu met je kat?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 09 Jun 2018 10:51

Re: Kat met hernia

Wat naar zeg, Winegum! Hoe gaat het nu een paar dagen later?

Ik weet weinig van katten en hernia's, maar wat ik wel weet is dat katten pas heel laat of nooit hun pijn laten zien en merken. Dus het lijkt me heel moeilijk in te schatten in hoeverre hij er last en pijn van heeft.
Wat bij honden weleens wil helpen is een tijdje verplichte rust, bijvoorbeeld in een bench. Dus even niet rennen/spelen enzo, voor zover het al een actieve kat was.

Sterkte!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Jun 2018 19:38

Re: Kat met hernia

Hoe gaat het nu?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem247

Bericht 11 Jun 2018 21:32

Re: Kat met hernia

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

Ik moet maandag met die van mij naar de dierenarts. Hij is net 12 geworden en sinds een paar weken is hij ineens rustiger geworden. Hij is ook wat mager geworden en heeft af en toe moeite met de trap op te lopen. Lijkt wel of zijn heupjes niet mee willen ofzo. Echt ik hou mijn hart vast.. :(
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 13 Jun 2018 08:18

Re: Kat met hernia

Thnx dames!
Het gaat langzaamaan steeds een beetje beter. Het gevoel in zijn staart lijkt wel weer terug te zijn, evenals de bovenbeen van zijn rechterpoot. Zijn linkerpoot lijkt nog helemaal verlamd te zijn.
Hij heeft sinds vrijdag een katheter in omdat hij niet plaste. Maandag zijn ze met hem naar de dierenarts geweest en is er iets bij hem ingebracht waardoor hij opeens ging poepen. Hij krijgt nu ook laxeermiddel toegediend maar dat lijkt verder nog niet echt van de grond te komen helaas..
De dierenarts is in elk geval een stuk hoopvoller, dus dat is fijn!

Hoe was het bij de dierenarts voor jouw kat, Ava?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Jun 2018 19:56

Re: Kat met hernia

Wat fijn dat de dierenarts hoopvol is! Dat was bij ons toen helaas niet aan de orde. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem247

Bericht 18 Jun 2018 09:45

Re: Kat met hernia

Fijn dat de dierenarts hoopvol is! Hopelijk knapt hij ook snel weer op Winegum!

Met mijn beestje gaat het helaas niet zo goed. Hij heeft bijna zijn hele leven lang rond de 7,1 kilo gezeten en in een jaar tijd is hij 1,5 kilo afgevallen. Dit is gewoon niet goed en de dierenarts maakt zich zorgen. Ze voelde niks raars maar ze zag wel dat zijn spiermassa ook enorm is afgenomen. Ze hebben nu bloedgeprikt en woensdag krijgen we de uitslag. Ze denk dat hij iets aan zijn nieren heeft. Omdat hij ook ineens wat moeilijker de trap op kan moeten kan grotendeels aan afgenome spiermassa liggen maar er is ook ene kleine kans dat het artrose is. Mocht hij artrose hebben en ook nog iets aan zijn nieren heeft hij een probleem. Medicatie voor de nieren èn artrose gaat namelijk niet samen. Echt he ik ben helemaal ondersteboven :( Dit is gewoon een soort van derde kind van me en het idee al dat hij wegvalt word ik al misselijk. Ik hoop zo dat het in orde komt.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 18 Jun 2018 14:38

Re: Kat met hernia

Wat rot, Ava. De kat van mijn ouders heeft ook zoiets. Ze was in korte tijd flink afgevallen, terwijl ze altijd te dik was, en ze kreeg een slechte vacht. Ze bleek nierproblemen en artrose te hebben. Ze krijgt nu een nierdieet en pijnstillende druppels tegen de artrose. Ze is in korte tijd ook blind geworden en daar moet ze nog een beetje aan wennen, maar het is ook al een oud beest, 16 geloof ik. Hopelijk is 't bij jouw kat ook goed te behandelen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 19 Jun 2018 19:51

Re: Kat met hernia

Winegum, hoe is het nu met je kat? Heeft hij de katheter nog in? Is de verlamming weer wat verminderd?

Ava sterkte morgen, ik hoop op een goede uitslag. Wat is het toch een akelig iets hè, als er iets is met je huisdier :( ik weet hoe het voelt. Laten we hopen dat hij nog heel lang bij je blijft! :hug:
<<

Anoniem247

Bericht 20 Jun 2018 14:17

Re: Kat met hernia

De uitslag is binnen. Niks aan de niertjes en ook geen artrose. Hij heeft wel een vergroot schildklier. Die mag normaal een waarde hebben van 30 en hij had een waarde van 103.. Omdat alles nu sneller gaat (hartslag, spijsvertering enz) voelt hij zich dus flink beroerd de laatste maanden en is hij zoveel afgevallen. Hij krijgt nu 2x per dag een tabletje wat het onder controle moet houden. Dit moet hij ook de rest van zijn leven slikken. Ik hoop dat het aanslaat en dat hij snel weer een beetje de oude wordt. We konden ook kiezen voor 1x laten bestralen. Maar daar zat een behoorlijk prijskaartje aan vast. Maar zo komt het ook vast goed. Ik ben iig blij dat de uitslag ‘meevalt’ en hopelijk blijft onze poezenbeest nog lang bij ons!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 27 Jun 2018 08:15

Re: Kat met hernia

Nog bedankt voor jullie lieve reacties, dames!
Hier helaas slecht nieuws. Mijn kat is vorige week zaterdag helaas (toch nog vrij onverwachts) overleden :( Dat doet echt veel zeer!
Zijn lichaam was gewoon echt op denk ik en heeft de strijd opgegeven voordat wij hem misschien in moesten laten slapen.
Zijn weerstand was echt heel erg laag geworden en daardoor heeft hij mogelijk iets van de niesziekte er nog overheen gekregen. Hij at ook praktisch niks meer (mogelijk omdat hij geen smaak en geur meer had). Ze hebben hem toen 2 dagen moeten dwangvoeren. Zaterdagochtend toen ze dat weer gingen doen stribbelde hij heel erg tegen, hij wilde het gewoon niet meer. Binnen een uur moest hij overgeven en kreeg hij mogelijk iets van stuiptrekkingen, waarna hij is overleden. Echt heel erg verdrietig. Maar ik ben blij voor hem dat er een einde is gekomen aan deze nare ellende. Want dit was voor niemand een goede situatie.
Arm beest :( :(

Hopelijk gaat het met jouw kat wel steeds beter, Ava. Dat de medicijnen goed hebben aangeslagen.
<<

Anoniem247

Bericht 27 Jun 2018 16:46

Re: Kat met hernia

Ah Winegum wat naar. Hoe oud was je kat? Veel sterkte! Ik weet hoe het is om een kat in te moeten laten slapen en het doet inderdaad veel pijn. Het is bij vele niet ‘gewoon’ een huisdier maar gewoon echt een maatje. En als die wegvalt is er een behoorlijke leegte ineens. Wil je wel weer een nieuw katje?

Met die van ons gaat het goed. Hij lijkt alweer wat te zijn opgeknapt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Jun 2018 20:29

Re: Kat met hernia

Jeetje Winegum, wat verdrietig! Sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 29 Jun 2018 07:22

Re: Kat met hernia

Ah wat naar Winegum! Veel sterkte!!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 29 Jun 2018 10:21

Re: Kat met hernia

Winegum, wat ontzettend verdrietig :( Sterkte.

Ava, gelukkig lijkt het weer wat de goede kant op te gaan!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Jun 2018 11:36

Re: Kat met hernia

Wat verdrietig Winegum. Sterkte! :hug:
Fijn Ava dat het met jouw kat beter gaat :)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Aug 2018 11:29

Re: Kat met hernia

Bedankt nog voor jullie reacties, dames!

Ava, mijn kat was tien jaar oud. Nog veel te jong eigenlijk om te overlijden.
'Gelukkig' woonde deze kat niet meer bij mij, maar bij mijn ex. Hij kwam nog wel regelmatig logeren, gewoon voor de leuk of als mijn ex met vakantie ging. Ergens scheelt dat wel, want ik word niet elke dag meer geconfronteerd met de leegte.
Ik heb zelf nog 1 kat die wel parmanent bij mij woont en nog een gezamelijke kat die bij mijn ex woont. De overgebleven kat leek erg eenzaam in het begin, maar begint nu langzaamaan wat bij te trekken gelukkig. Dat is wel fijn!

Met jouw kat alles uiteindelijk goed gekomen, Ava?
<<

Anoniem247

Bericht 06 Aug 2018 14:23

Re: Kat met hernia

Gelukkig! Onze kat is zichtbaar opgeknapt. Hij is weer wat voller en kijkt beter uit zijn oogjes. Vrijdag wordt er weer een bloedonderzoek gedaan voor de zekerheid en dan wordt er weer gekeken naar de waarde om zeker te weten dat het goed gaat met de medicijnen. Misschien dat er dan ook een pilletje af mag. Hij krijgt er nu twee en één per dag zou wel makkelijker zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Aug 2018 16:02

Re: Kat met hernia

wat sneu winegum.

ava fijn dat je kat zichtbaar opknapt

Onze oude kat van 12 was vorige week al onrustig en nu ineens weer veel naar de kattenbak lopen. Ja hoor weer blaasontsteking. Gelukkig kregen we meteen medicijnen ipv daar een consult en urine onderzoek dat levert alleen maar meer stress op voor hem. Is wel echt onze zorgen kat heeft elke keer iets.
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Aug 2018 09:51

Re: Kat met hernia

Hopelijk is het bloedonderzoek prima dan, Ava! Zou fijn zijn als de mediscijnen hebben aangeslagen.

Thnx Sarah.

Wat naar dat je kat blaasontsteking heeft gekregen. Hopelijk is die gauw weer de oude.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers