Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vloeren vragenlijstje!

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 09 Jun 2018 08:13

Vloeren vragenlijstje!

Gisteren zijn mijn vriend en ik wezen kijken voor een vloer in ons nieuwe huis (voor de beneden verdieping). Willen geen laminaat meer vanwege een open keuken en kookeiland.
Keuze was dus gevallen op PVC, en dan in visgraat.. schrokken ons kapot van de prijs, ruim 7000 euro voor 52m2.
Onderandere de ondervloer is ook enorm duur vanwege de houten vloeren. Ook zijn we pas bij 1 speciaalzaak geweest en hebben dus geen idee wat reeele prijzen zijn.

Dus ben wel benieuwd wat jullie kwijt waren voor jullie vloer etc!

-Wat voor vloer heb je en waarom hiervoor gekozen?
-Hoeveel m2?
-Wat kostte jullie vloer?
-Waar hebben jullie de vloer gekocht, en is deze zelf gelegd?
-Wat voor ondervloer hebben jullie, beton of hout?
-Ben je blij met je keuze voor de vloer of zou je de volgende keer een ander soort vloer kiezen? En waarom?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jun 2018 08:21

Re: Vloeren vragenlijstje!

-Wat voor vloer heb je en waarom hiervoor gekozen?
Een gietvloer, vooral omdat we het mooi vinden, maar hij is ook erg praktisch met schoonmaken.

-Hoeveel m2?
70m2

-Wat kostte jullie vloer?
6000 euro ongeveer

-Waar hebben jullie de vloer gekocht, en is deze zelf gelegd?
Bij een zaak hier in de buurt, deze hebben we laten gieten.

-Wat voor ondervloer hebben jullie, beton of hout?
Hij is direct over de cementdekvloer gegoten (meerdere lagen).

-Ben je blij met je keuze voor de vloer of zou je de volgende keer een ander soort vloer kiezen? En waarom?
Ja, ik zou deze zo weer kiezen. Het voelt erg prettig aan je voeten, de vloerverwarming komt goed over. De uitstraling vinden we er mooi en het is makkelijk schoon te maken. Je ziet er helaas wel veel op. Qua levensduur weten we nog niet hoe hij zich houdt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem236

Bericht 09 Jun 2018 08:43

Re: Vloeren vragenlijstje!

We hebben onze laminaat vloer gekocht bij een grote laminaat/pvc/hout winkel hier in de buurt.

We hebben beneden 55m2 nodig gehad en daar hebben we incl plinten en ondervloer ongeveer 4000 euro voor betaald.
Mooie vloer, uitstekend icm vloerverwarming en ondanks dat het een bekend merk vloer is, is de kwaliteit bagger of mijn kids te lomp, we hebben er al gaten in gehad. Gelukkig wel weer dicht kunnen smeren.

Mochten er opnieuw moeten kiezen was ik voor pvc gegaan.

Mijn man en vader hebben de vloer samen gelegd.

Ondervloer beton met vloerverwarming
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 09 Jun 2018 08:56

Re: Vloeren vragenlijstje!

Beneden hebben we hout, verlijmd op het beton. Dat lag er al toen we er kwamen wonen. Het opschuren ervan (zo'n 60m2) heeft 850 euro gekost. Ik beantwoord de vragen voor de bovenverdiepingen. Daar ligt laminaat.

-Hoeveel m2? Ongeveer 100
-Wat kostte jullie vloer? 1200 euro denk ik?
-Waar hebben jullie de vloer gekocht, en is deze zelf gelegd? Hornbach en zelf gelegd. Dat was echt een eitje.
-Wat voor ondervloer hebben jullie, beton of hout? Oranje marmoleum van de vorige bewoners. Was nog in goede staat, maar erg gedateerd. Daartussen nog een dun ondervloertje.
-Ben je blij met je keuze voor de vloer of zou je de volgende keer een ander soort vloer kiezen? En waarom? Hardstikke blij mee.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Jun 2018 17:33

Re: Vloeren vragenlijstje!

-Wat voor vloer heb je en waarom hiervoor gekozen? We hebben een eiken houten vloer (duoplank)
-Hoeveel m2? 46m2
-Wat kostte jullie vloer? We hebben incl plinten en leggen, 4000 euro betaald.
-Waar hebben jullie de vloer gekocht, en is deze zelf gelegd? We hebben 'm bij een winkel in de buurt gekocht en laten leggen.
-Wat voor ondervloer hebben jullie, beton of hout? beton
-Ben je blij met je keuze voor de vloer of zou je de volgende keer een ander soort vloer kiezen? En waarom? Ja ik ben wel blij met de vloer maar onze eerste keuzes waren eigenlijk een gietvloer of marmoleum. Die vielen allebei af omdat we bij marmoleum teveel naden zouden krijgen (en we dat niet mooi vonden) en een gietvloer waarschijnlijk te snel zou beschadigen met 2 kinderen.
En achteraf gezien had ik misschien liever een visgraatpatroon gehad.
<<

Anoniem317

Bericht 09 Jun 2018 17:42

Re: Vloeren vragenlijstje!

-Wat voor vloer heb je en waarom hiervoor gekozen? PVC (Moduleo Moods 152), visgraat. We hebben voor PVC gekozen, omdat de vloer over onze oude vloer heen gelegd moest worden en PVC niet zo dik is. W hebben voor visgraat gekozen, omdat we dit beide erg mooi vonden en goed bij de woning vinden passen.
-Hoeveel m2? Ongeveer 130m2 (de hele benedenverdieping).
-Wat kostte jullie vloer? Alles bij elkaar ongeveer €7000.
-Waar hebben jullie de vloer gekocht, en is deze zelf gelegd? We hebben hem bij een bedrijf gekocht en zij hebben hem ook voor ons gelegd en geegaliseerd.
-Wat voor ondervloer hebben jullie, beton of hout? Onze oude vloer ligt eronder (travertin).
-Ben je blij met je keuze voor de vloer of zou je de volgende keer een ander soort vloer kiezen? En waarom? De vloer ligt er sinds gister helemaal in. Ze zijn er 5 dagen mee bezig geweest. Tot nu toe zijn we erg tevreden. We vinden hem erg mooi, maar verder kunnen we er nog niks over zeggen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 10 Jun 2018 07:05

Re: Vloeren vragenlijstje!

Bedankt voor het beantwoorden!
Liv, wij zaten dus toevallig naar dat merk pvc te kijken, ook visgraat en kwamen dus op ruim 7000 euro voor slechts 52m2.
Wat een prijsverschil met jullie! Nu was die ondervloer die wij moeten hebben al 37euro per m2, tikt ook aan. Maarja dan hoeft er niet meer geëgaliseerd te worden.

Liadan, hebben jullie ook hout in de keuken?

We zijn gisteren bij een andere zaak wezen kijken en zij raadden click pvc aan, stuk goedkoper en zelf te leggen. De eerste winkel benoemde niet eens die mogelijkheid.
Toch nog even verder in verdiepen!
<<

Anoniem317

Bericht 10 Jun 2018 20:41

Re: Vloeren vragenlijstje!

Dat is inderdaad een prijsverschil. Dat die ondervloer dan zo duur moet zijn. Bij ons is het dus alleen geegaliseerd. Er ligt geen aparte ondervloer meer onder. Je kunt onze vloer (in ons huis) wel zien op Facebook bij *. Als je dit hebt gelezen, verwijder ik de naam van het bedrijf weer. Volgens mij hebben ze de foto’s er afgelopen donderdag opgezet.
Laatst gewijzigd door Anoniem317 op 11 Jun 2018 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 10 Jun 2018 20:58

Re: Vloeren vragenlijstje!

Gelezen! Ga het even opzoeken, dankjewel!
Ja snap ook niet dat die vloer zo enorm duur moet zijn.. Maar je kan een houten vloer (dus gewoon houten balken ipv beton) niet egaliseren zoals bij een betonvloer wel kan.

Edit: gevonden, mooie vloer!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Jun 2018 21:09

Re: Vloeren vragenlijstje!

Sawadee schreef:Bedankt voor het beantwoorden!
Liv, wij zaten dus toevallig naar dat merk pvc te kijken, ook visgraat en kwamen dus op ruim 7000 euro voor slechts 52m2.
Wat een prijsverschil met jullie! Nu was die ondervloer die wij moeten hebben al 37euro per m2, tikt ook aan. Maarja dan hoeft er niet meer geëgaliseerd te worden.

Liadan, hebben jullie ook hout in de keuken?

We zijn gisteren bij een andere zaak wezen kijken en zij raadden click pvc aan, stuk goedkoper en zelf te leggen. De eerste winkel benoemde niet eens die mogelijkheid.
Toch nog even verder in verdiepen!



Wij hebben de vloer nog niet maar wij hebben voor ons nieuwbouwhuis een PVC vloer van Viviafloors op het oog en die kost 60 euro per m2 inclusief egaliseren en leggen. Alles inclusief dus. Onze benedenverdieping is ongeveer 60m2 dus dat zou dan 3600 euro kosten voor ons.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Jun 2018 09:14

Re: Vloeren vragenlijstje!

Jep, het is duur. Wij waren zo'n 6000 euro kwijt inclusief leggen, ondervloer en de jaloezieën voor het raam voor, die hetzelfde bedrijf geplaatst heeft. Ik weet niet precies hoeveel m2 wij nodig hadden maar minder dan jullie dus qua prijs komt het aardig overeen denk ik.
Wij zaten wel met een hele krappe tijdsplanning en dit kon in 1 dag gelegd worden en dat lukt met egaliseren niet, dus dat was voor ons een voordeel en het is een oud huis, heel gehorig, deze ondervloer scheelt echt enorm, de buren horen ons niet lopen. En de ondervloer die wij nu hebben is thermisch isolerend, wat ik ook wel een groot voordeel vind in een oud huis en ook wel weer iets kosten besparend is qua stoken.

Edit: Wij hebben dus een Moduleo visgraat vloer met jumpax ondervloer, maar daar hadden we het al eens over gehad, dus ik denk dat je dat nog wel wist.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Markymark

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 11 Jun 2018 10:27

Woonplaats: Breda

Bericht 11 Jun 2018 11:07

Re: Vloeren vragenlijstje!

De prijzen lopen uiteen inderdaad..
Wij waren zo'n 5.000 euro kwijt voor de woonkamer en keuken. Totaal zo'n 70m2.
Wij hebben het online gekocht op maxaro.nl na een bezoek aan de showroom. Je kan alles heel makkelijk online berekenen.
Wij zijn gegaan voor keramisch parket en dan ook een visgraat structuurtje. Dit vonden we mooi en het materiaal is heel sterk en slijt niet zo snel werd ons geadviseerd.
We hebben hem zelf gelegd op een betonnen ondervloer.
Ik ben nog altijd heel tevreden over de vloer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers