Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Egoïstische keuze maken

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 08 Jun 2018 20:16

Egoïstische keuze maken

Thema in mijn leven is altijd al geweest om het anderen naar hun zin te maken. Ik kan mezelf helemaal wegcijferen, als anderen het maar goed hebben. Dat is ook zo gegaan na mijn scheiding. Ex wilde niets, kon niets, deed niets. Dus voed ik in mijn eentje twee kinderen op, op een plek waar ik geen sociaal netwerk heb. Onlangs heb ik de mogelijkheid gekregen om terug te gaan verhuizen richting het westen, waardoor ik weer in de buurt van familie en vrienden kom te wonen en hopelijk ook weer wat aan mijn eigen leven kan gaan werken.
Maar waar ik eerst euforisch was over het idee, voel ik me nu al zo vreselijk schuldig. Naar mijn ex, naar mijn kinderen... Ik ga een vrij grote afstand tussen hen creëren en ontneem hen voor mijn gevoel ook de mogelijkheid om het contact te verbeteren. Het vreet me op en maakt me aan het twijfelen over mijn keuze. Ik ben hier behoorlijk eenzaam en daardoor op momenten gefrustreerd en verdrietig. Dus voor mij is terug verhuizen een betere keuze. Maar voor mijn kindjes? Ik weet het echt niet.

Hoe maak ik een verstandige keuze?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 08 Jun 2018 20:30

Re: Egoïstische keuze maken

Ik vind het niet egoïstisch hoor. Ik zou ook terug verhuizen. En ik denk dat je kinderen hier heel veel hebben aan je familie en hun opa en oma in de buurt. En het is nou ook weer niet zover dat je kinderen hun vader nooit meer kunnen zien. Dus ga op je gevoel af, je kinderen hebben ook baat bij een gelukkige moeder.
2010 2012
<<

Anoniem244

Bericht 08 Jun 2018 20:37

Re: Egoïstische keuze maken

Ik heb heel veel respect voor de ex van mijn vriend dat ze voor de kinderen en haar ex dichtbij is blijven wonen terwijl ze hier niks had. Haar familie en oude vriendinnen wonen allemaal 1,5u hier vandaan.
Zelf zou ik dat denk ik niet kunnen en ook terug gaan naar m’n oude omgeving, familie en vrienden (2u hier vandaan)

Maar in jouw geval snap ik het helemaal. Ik weet niet of het nog zo is, maar hij pakte de vaderrol ook niet echt op toch? Was veel aan het werk en kon maar weinig de kinderen zien.
Jijzelf zal veel gelukkiger zijn gok ik wanneer je terug naar het westen gaat, dan heb je meer opvang en meer sociaal netwerk. Zullen ze hun vader echt zo veel vaker zien wanneer je wel dichtbij blijft wonen?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 08 Jun 2018 20:51

Re: Egoïstische keuze maken

Ja, moeilijk. Ik had zelf twee jaar terug ook zo'n soort dilemma, toen ik na mijn scheiding een nieuwe relatie kreeg. Die wilde graag dat mijn zoon en ik bij hem kwamen wonen (120 km vanaf onze huidige woonplaats waar ook de vader van mijn zoon woont). Ik heb er wel over nagedacht maar ben op mijn gevoel af gegaan. Ik vond (en vind) inderdaad ook dat mijn kind zijn vader in de buurt moet hebben. Er speelden meer dingen mee hoor, zo voelde ik mij in die omgeving ook niet zo op mijn plek. De relatie met die vriend is toen wel stukgelopen, onder andere hierop. Ik sta nog steeds 100% achter mijn keuze van toen.

In jouw geval is het wel iets anders, omdat jij dan natuurlijk naar een plek gaat waar jij je gelukkig voelt. En als jij je goed voelt, nemen je kinderen dat vaak wel over. Ik denk dus dat je echt op je eigen gevoel af moet gaan, er is niet echt goed of fout denk ik, voor beide keuzes is wat te zeggen.

Hoe ver is de reisafstand als jij verhuist ongeveer?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Jun 2018 21:25

Re: Egoïstische keuze maken

Doen! Je bent hier niet gelukkig en moet het alleen doen. Wat ik uit de verhalen lees laat je ex het behoorlijk afweten. Dior hem zit je daar maar je hebt niets aan hem of zijn familie. En ja wat is egoïstisch, gaan jouw kinderen hun vader heel veel minder zien als je daar gast wonen? Het is niet zo dat je van co-ouderschap ineens tegug gaat naar 1x in de 14 dagen.
2015 💙
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 08 Jun 2018 21:26

Re: Egoïstische keuze maken

Wat een moeilijke keuze om te maken, al vind ik het niet egoïstisch. Twee kinderen opvoeden is zwaar in je eentje en dat dan ook nog in een omgeving zonder sociaal netwerk, waar je duidelijk niet gelukkig en op je plek bent.

Ik herken die moeite bij het maken van 'egoïstische' keuzes, het snel schuldig voelen en jezelf wegcijferen. Een paar jaar geleden heb ik daar aan gewerkt met professionele begeleiding. Wat ik daaruit geleerd heb is het inzicht dat ik daarbij heel erg op basis van emoties, aannames en gedachten kan handelen die niet altijd reëel zijn en dat ik dat soms cognitief kan ombuigen door er rationeel naar te kijken. Misschien helpt het jou ook; probeer rationeel hiernaar te kijken en je gevoel even buiten beschouwing te laten. Feitelijk, wat zou er veranderen als je wél die keuze zou maken? Wat daarvan is positief en wat is negatief? Welke risico's zie je en hoe groot /realistisch zijn die? Soms werkt het heel verhelderend om alles in je hoofd gewoon eens op papier te zetten. Desnoods samen met iemand doen die dichtbij staat maar ook objectief en kritisch mee kan kijken en denken?

Ik ben, door persoonlijke ervaringen, geen voorstander van veel afstand tussen ouder en kind. En toch, soms zijn er omstandigheden en situaties waarin dat wel de juiste keuze kan zijn omdat het meer stabiliteit, een gelukkige ouder en een liefdevolle omgeving om in op te groeien en te ontwikkelen oplevert.
Het contact tussen vader en kinderen. Ik begrijp dat hij nu maar weinig van de zorg en opvoeding voor zijn rekening neemt, terwijl de kinderen wel dichtbij wonen. Hoe realistisch is het dan om te denken dat hij mógelijk wel daaraan zou willen werken in de toekomst. Laat je vooral niet aanpraten dat jij als je terug zou verhuizen de schuldige bent die dat onmogelijk maakt. Het is nu immers ook mogelijk en hij pakt die kans nu zelf blijkbaar niet. Dat is zijn verantwoordelijkheid, niet de jouwe. Jouw verantwoordelijkheid ligt bij het zijn van de beste mama die jij voor je kinderen kunt zijn. En jouw belang en behoeften tellen in dit soort afwegingen net zo goed mee als die van de kinderen. Cliché maar heel waar; je moet ook goed voor jezelf zorgen om voor een ander te kunnen zorgen.

Heb je de kinderen ooit wel eens iets horen zeggen of zelf gevraagd over een mogelijke verhuizing? Heb je een idee wat zij daar zelf van zouden vinden?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jun 2018 21:31

Re: Egoïstische keuze maken

Gebaseerd op de verhalen die je hier weleens verteld hebt; doen! Ga voor je eigen geluk. Je kinderen zijn jong, die vinden hun weg wel en hoe fijn is het voor hen om dichtbij familie te zijn.

Als je een goedlopend co ouderschap had dan was het anders geweest.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 08 Jun 2018 22:05

Re: Egoïstische keuze maken

Bedankt voor jullie reacties. Lastig om op mijn telefoon op alles apart te reageren dus even zo:
Als het een goedlopend co ouderschap was geweest was het inderdaad anders geweest. Ik heb hem een tijdje geleden ook voor de keuze gezet: of je verantwoordelijkheid als ouder meer nemen, of ik moet voor mezelf terug. Hij gaf toen aan dat hij het zou begrijpen als ik terug zou gaan... Dus ik heb ook niet het idee dat het bij hem verder heel veel zou veranderen, maar toch heb ik bij mezelf nog de hoop dat nu ze groter en makkelijker worden hij in gaat zien hoe leuk ze zijn en meer tijd met ze wil doorbrengen.

Ik heb luuk er wel eens naar gevraagd, onderweg in de auto naar mijn ouders, waar hij liever zou wonen. Hij kwam toen met hetzelfde dilemma: leuk dichtbij opa en oma, maar wel heel ver van papa.

De afstand aan kilometers weet ik hier precies, maar het is een uur en kwartier met de auto. Opzich geen gigantische afstand, maar wel te ver om even heen en weer te rijden voor een voetbalwedstrijd of optreden op school. Daarnaast is onze bezoekregeling op maandag, omdat hij ieder weekend werkt dus dat wordt ook lastig met school. Dus ik vraag me ook af of ze hem dan niet nog minder zullen gaan zien (waar ik me dan weer verantwoordelijk voor voel)

Lookie, wat een nare situatie lijkt me dat ook. Dat je een nieuw leven met nieuwe partner kan opbouwen, maar dit niet te passen is in wat beter voelt voor je kind.

Lilou, wat een fijne reactie. Ik ben inmiddels bezig met supervisie op mijn werk en ben daar ook gekomen tot wat jij schrijft. Ik denk en voel volledig vanuit emotie, terwijl als ik dat even uitschakelt ik prima rationeel de situatie kan uitpluizen. Misschien moet ik deze casus eens meenemen volgende supervisie bijeenkomst...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem249

Bericht 09 Jun 2018 00:41

Re: Egoïstische keuze maken

Al sinds je scheiding vind ik dat je naar je eigen vertrouwde omgeving moet verhuizen. Je kinderen verdienen een moeder die blij is. Je ex heeft keer op keer bewezen dat hij niet 100% voor zn kids gaat. Kies voor jezelf en daarmee kies je ook voor je kinderen.
Schuldgevoel is iets wat jij jezelf aan doet. En dat is nergens voor nodig. Gun jezelf en je kinderen dit!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2018 07:13

Re: Egoïstische keuze maken

Ja helemaal eens met Claire. Ik vind dat ze het heel duidelijk verwoord.
Ik snap echter ook wel dat het heel simpel klinkt voor een buitenstaander, maar ik denk dat wat zij zegt, wel echt de kern is.

Overigens toen mijn ouders gingen scheiden, woonde mijn vader op 2.5 uur afstand. Echt een end. Dat heeft hem er niet van weerhouden om jarenlang elke dinsdag op en neer te rijden naar ons en om het weekend ons op te komen zoeken (als we niet naar hem gingen, maar toen waren m'n broer en zus nog jong dus kwam hij meer naar ons toe). Eerst zat ie in een hotel (dat was wel altijd een beetje verdrietig), daarna had hij in de stad een appartementje gehuurd waar hij in 't weekend ook kon slapen (wij mochten ook kamers inrichten, dat was dan wel leuk) en op dinsdag hoefden we zo ook niet rond te zwerven door de stad maar hadden we een plekje met hem. Ik heb dat als heel fijn ervaren. En zijn intentie was er echt wel om ons veel te zien. Waar ik mee wil zeggen (en sorry als dat confronterend is), zo'n verre afstand is lastig, maar als de wil er is, is er best een weg. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat de band met m'n vader niet heel denderend is, maar ik weet niet hoe dat was geweest als hij thuis had gewoond nog. Ik denk eerlijk gezegd niet zo anders.

Hoe dan ook, ik gun je heel erg jouw geluk. Dat mag je ook echt jezelf gunnen.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jun 2018 07:18

Re: Egoïstische keuze maken

Eigenlijk is het al door meerdere gezegd, maar ik zal terug gaan. Je hebt daar een groter sociaal netwerk en vanuit je ex komt weinig medewerking. Kies hiervoor voor je eigen geluk en je zal merken dat het geluk van je kinderen daarin mee groeit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 09 Jun 2018 08:14

Re: Egoïstische keuze maken

Wat een moeilijke keuze Gijs. Eigenlijk komt alles op jou neer, dus ik denk dat je ook het beste voor jezelf kan kiezen.
Een vangnet is natuurlijk echt heel fijn.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Jun 2018 10:39

Re: Egoïstische keuze maken

Eigenlijk vind ik 75 minuten rijden nog heel erg meevallen en al helemaal als jullie halverwege de overdracht zouden doen. Maar zelfs als dat niet gebeurt, is het ook nog wel te overzien (wanneer je geen traject aflegt waar veel kans is op file). Als je nu meteen wilde verhuizen nadat jullie uit elkaar zijn gegaan, zou ik je hebben geadviseerd het eerst nog even aan te zien. Misschien zou je je draai alsnog vinden en zouden de kinderen niet van school hoeven te wisselen, et cetera. Het is gebleken dat je niet gelukkig bent waar je nu woont en in die zin niet je draai hebt kunnen vinden, dus begrijp ik prima dat je dan een woonplaats verkiest waar je bij familie in de buurt bent en een sociaal netwerk hebt. Voor het verbeteren van een band tussen ouder en kind(eren), zijn wel twee partijen nodig en je ex lijkt er sowieso niet echt om te springen. Het lijkt me dan ook vrij onwaarschijnlijk dat hij van een vrij afwezige vader opeens nog omdraait naar een meer betrokken vader.

Hoe zou je het dan voor je zien? Ieder weekend de kinderen naar de vader? Heeft hij hier ook een idee over? Ik las ergens dat hij nu maar één dag per week de kinderen heeft. Met school zou het wellicht onhandig zijn en op maandagochtend overdragen lijkt me voor de kinderen ook vrij intensief, maar in overleg met je ex zou hier toch wel een oplossing voor moeten kunnen komen? Is dan op zondagmiddag overdracht bijvoorbeeld een optie?

Het enige wat misschien vervelend kan aanvoelen, is als blijkt dat je kinderen graag een teamsport willen doen op den duur en dat ze net op de dag van de wedstrijd bij hun vader zijn. Of dat ze een keer een verjaardagsfeestje hebben op de dag dat ze bij hun vader zijn. Dat laatste zal vast niet heel vaak voorkomen en dat eerste is ook nog maar de vraag. Natuurlijk zitten er denkbare nadelen aan verhuizen, maar in jouw geval denk ik voornamelijk voordelen. Contact met de vader valt en staat niet met vlakbij elkaar blijven wonen. Er moet de wil zijn om dit contact te hebben en te onderhouden; dat lijkt me doorslaggevend voor een goede band tussen ouder en kind(eren) van gescheiden ouders.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 10:48

Re: Egoïstische keuze maken

Ik vind de tip van Guattari wb de overdracht in het midden doen ook wel een goede, eigenlijk. Zou hou je die afstand te overzien voor alle partijen. Verder heb ik inhoudelijk weinig toe te voegen, behalve dat ik al een tijdje je topics gelezen heb en denk dat sowieso jij, en waarschijnlijk ook je kinderen zoveel gelukkiger zouden zijn op een plek waar jij je thuis en gelukkig voelt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Jun 2018 11:53

Re: Egoïstische keuze maken

Quotes doen het niet, dus even zo:

quote Claire****"Al sinds je scheiding vind ik dat je naar je eigen vertrouwde omgeving moet verhuizen. Je kinderen verdienen een moeder die blij is. Je ex heeft keer op keer bewezen dat hij niet 100% voor zn kids gaat. Kies voor jezelf en daarmee kies je ook voor je kinderen.
Schuldgevoel is iets wat jij jezelf aan doet. En dat is nergens voor nodig. Gun jezelf en je kinderen dit!


Couldn't agree more.

quote Gijs. Opzich geen gigantische afstand, maar wel te ver om even heen en weer te rijden voor een voetbalwedstrijd of optreden op school.


Ik vind het niet eens te ver voor een voetbalwedstrijd of een optreden op school. Misschien is het niet élke keer haalbaar, maar ook zeker niet onmogelijk om wel eens te doen. Schooloptredens bv liggen denk ik vrij ver van te voren vast (geen idee, maar ga ik vanuit) dan kun je daar je planning toch wel eens op aanpassen lijkt me.

En weet je, mocht je ex nog wel eens besluiten meer tijd met ze te willen doorbrengen. Dan hoeft de afstand hem daar echt niet van te weerhouden! Hij zal dan alleen wel zijn leven wat moeten aanpassen. Maar als hij ze wel meer wil zien en je woont nog wel in de buurt, zou hij zich daar net zo goed op aan moeten passen toch?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Jun 2018 18:01

Re: Egoïstische keuze maken

In jouw geval zou ik ook voor je eigen geluk kiezen. Gaat hun vader nu bijvoorbeeld wel altijd naar schooloptredens en dergelijke? Zijn werk is in dat opzicht misschien nog wel een groter obstakel dan de eventuele afstand straks.
Natuurlijk zullen de kinderen en je ex nadelen ondervinden van de afstand, maar dat weegt niet op tegen de voordelen en de rust die het voor jou brengt om terug te gaan naar je eigen vertrouwde omgeving. Maar ik begrijp dat het een hele moeilijke beslissing is :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 10 Jun 2018 20:56

Re: Egoïstische keuze maken

Vind het fijn om van jullie wat positieve reacties te lezen, bijvoorbeeld over de reistijd. Ik zie het zelf altijd vrij negatief, maar jullie zouden de reistijd dus nog best redelijk vinden. Overdracht zou idd in het midden kunnen, of dat ik ze bij hem breng (ik kies voor deze afstand dus wil hem daarin ook tegemoet komen).
Ik word zo blij van het idee weer die kant op te gaan, denk dat ik in mijn hart en keuze al heb gemaakt.

Mijn ex wil de kinderen absoluut niet in het weekend (dit klinkt echt zo gek als ik het zo opschrijf, maar hij ziet geen mogelijkheden qua werk), dus bezoekregeling zal zolang hij deze baan heeft altijd van maandag op dinsdag blijven.
Ivm het werk gaat hij nu ook niet naar tienminuten gesprekken enzo, maar misschien dat dat anders gaat zijn als ze groter worden en hem zelf meer verwachtingen op gaan leggen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Jun 2018 07:25

Re: Egoïstische keuze maken

En met zo'n ex ben jij degene die bang is egoïstisch te zijn ? Zo te lezen is zijn werk allesbepalend, is hij weinig flexibel tot nu toe en ligt bijna alle zorg en verantwoordelijkheid voor de twee kinderen die jullie samen kregen bij jou. Weet je, die kinderen zijn het allerbelangrijkste, maar op deze manier zou jij nu en nog heel veel jaren altijd jezelf opzij moeten blijven zetten. En ondertussen hij maar lekker alle lusten en weinig lasten hebben. Dat is makkelijk! Het lijkt me heel goed dat jij gaat kijken hoe jij weer gelukkig wordt.

Wat betreft die maandag regeling. Die wordt bijna onmogelijk natuurlijk qua reistijd en schooltijden als jij verhuist met de kinderen. Maar daar ben jij niet alleen 'schuldig' aan dan he, hij net zo goed door zo star enkel naar zichzelf en zijn belang te kijken. Met zijn werk zal het ongetwijfeld lastig zijn maar als ouder zal ook hij soms veranderingen moeten maken in het belang van zijn kinderen. Ik gok alleen maar zo dat het geen type is dat zich dat makkelijk realiseert of laat zeggen...
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 11 Jun 2018 08:09

Re: Egoïstische keuze maken

Gijs, hij is zelf verantwoordelijk voor de band met zijn kinderen. Hij zou ook kunnen regelen dat hij een andere baan zou krijgen of aangepaste uren om de week bijvoorbeeld (denk alleen al aan ouderschapsverlof). Dat doet hij niet, jij past je wel aan. Dat zegt iets over zijn eigen commitment. Jij bent daar niet verantwoordelijk voor. Als hij echt wil kan hij echt wel het een en ander voor elkaar krijgen. Jij hoeft niet je hele leven aan te passen aan zijn manier van doen. Dat deed je in je huwelijk maar nu ben je gescheiden. En niet voor niks.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Jun 2018 09:44

Re: Egoïstische keuze maken

De vraag is dan nu, of die sporadische keren dat er iets belangrijks is waarvoor papa op en neer zou moeten, opweegt tegen jouw geluk.

Je weet niet of hij erbij aanwezig wil zijn, sterker nog, als jij vraagt of je weg kan gaan houdt hij je niet tegen.

Normaal zou ik echt niet snel zeggen dat je een beslissing moet nemen die een verwijdering met zich meebrengt. Maar ik krijg niet echt het gevoel dat hij het zelf allemaal bezwaarlijk vindt. Jij denkt vanuit je kinderen, en dat is supermooi. Dat is ook je 'taak' als moeder, maar je hebt ook nog een taak als vrouw. En ik begrijp dat die twee haaks op elkaar staan en normaal zou ik zeggen dat als papa enorm betrokken was, en de verdeling 50/50 zou zijn (of 70/30 desnoods) dat je zou moeten blijven. De band met hun vader is enorm belangrijk.

Máár. En hier komt de máár die ik zie: dan moet de vader het ook willen. Dan moet er een wederzijds interesse voor de kinderen bovenaan staan, en een wederzijds belang gaat dan voor je eigen belang.

Punt is wel: je gaat het niemand compleet naar de zin maken. Je gaat geen ideale situatie creëren, ook al offer jij je eigen geluk op. Iemand gaat an het kortste eind trekken: als ik kijk naar de kinderen krijgen ze óf een gelukkigere moeder terug, óf de kans dat papa zijn verantwoording gaat nemen. Dat laatste is dan wel weer wat onwaarschijnlijker dan het eerste (is een aanname van mijn kant).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jun 2018 09:48

Re: Egoïstische keuze maken

In jouw geval zou ik het zeker doen.

Je bent destijds met hem meeverhuisd, het is vrijwel direct op een mislukking uitgelopen omdat hij totaal niet bereid was om rekening met jou en de kinderen te houden, nu jullie uit elkaar zijn doet hij dat nog steeds niet, en dan zou jij verplicht zijn om daar te moeten blijven wonen, zonder iemand die je steunt, voor een vader die amper tijd heeft?

Nee hoor, lekker voor jezelf kiezen, een vangnet is heel belangrijk als je alleenstaand bent, je kinderen hebben daar ook baat bij. En je bent er zelf ook nog. Je hebt jezelf destijds al opgeofferd voor hem en dat heeft hij allesbehalve gewaardeerd, het laatste wat hij van je kan verwachten is dat je je blijft opofferen omdat je dat nou eenmaal toen hebt gedaan. Als jullie nou een co-ouderschap hadden, oké, maar nu?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem247

Bericht 11 Jun 2018 10:51

Re: Egoïstische keuze maken

Helemaal eens met Susan. Ik weet zeker dat je een stuk gelukkiger wordt als je weer terug naar je familie en vrienden gaat. En je kinderen vinden het dan ook erg fijn om dan weer een gelukkige mama te hebben! Met die reistijd komt het wel goed. Ergens in het midden afspreken vind ik een heel goed idee van je. Heel veel succes met het zoeken van een nieuw plekje!
<<

Anoniem282

Bericht 11 Jun 2018 12:39

Re: Egoïstische keuze maken

Even voor mijn beeldvorming: zouden de kinderen dan op maandag na school naar hun vader gaan en dan de volgende ochtend weer terug? Of nog korter dan dat?

Over het algemeen wordt het halen en brengen van de kinderen verdeeld tussen de ouders. Zolang jullie nog enigszins op goede voet staan en er is een afstand, zoals bij jullie, wordt ook wel voor overdracht in het midden gekozen. Dat jij zou brengen en halen is dus echt niet de enige mogelijkheid, ook niet omdat je je schuldig voelt. Het zijn ook zijn kinderen en zoals ik het lees komt al ruim 75% van de opvoeding op jouw schouders terecht. Zou er in goed overleg iets mogelijk zijn, denk je?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Jun 2018 13:53

Re: Egoïstische keuze maken

Ik zou eerlijk gezegd dan niet zomaar aangeven dat je ze wel helemaal komt halen en brengen. Dat betekent nl ook dat er een impact is in jouw budget, en ik weet niet of dat toelaatbaar is.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers